Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Unity 2017 Game Optimization - Second Edition - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
22 listopada 2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Unity 2017 Game Optimization - Second Edition - ebook

Master a series of performance-enhancing coding techniques and methods that help them improve the performance of their Unity3D applications

About This Book

  • Discover features and techniques to optimize Unity Engine's CPU cycles, memory usage, and the GPU throughput of any application
  • Explore multiple techniques to solve performance issues with your VR projects
  • Learn the best practices for project organization to save time through an improved workflow

Who This Book Is For

This book is intended for intermediate and advanced Unity developers who have experience with most of Unity's feature-set, and who want to maximize the performance of their game. Familiarity with the C# language will be needed.

What You Will Learn

  • Use the Unity Profiler to find bottlenecks anywhere in your application, and discover how to resolve them
  • Implement best practices for C# scripting to avoid common pitfalls
  • Develop a solid understanding of the rendering pipeline, and maximize its performance by reducing draw calls and avoiding fill rate bottlenecks
  • Enhance shaders in a way that is accessible to most developers, optimizing them through subtle yet effective performance tweaks
  • Keep your scenes as dynamic as possible by making the most of the Physics engine
  • Organize, filter, and compress your art assets to maximize performance while maintaining high quality
  • Discover different kinds of performance problems that are critical for VR projects and how to tackle them
  • Use the Mono Framework and C# to implement low-level enhancements that maximize memory usage and avoid garbage collection
  • Get to know the best practices for project organization to save time through an improved workflow

In Detail

Unity is an awesome game development engine. Through its massive feature-set and ease-of-use, Unity helps put some of the best processing and rendering technology in the hands of hobbyists and professionals alike.

This book shows you how to make your games fly with the recent version of Unity 2017, and demonstrates that high performance does not need to be limited to games with the biggest teams and budgets.

Since nothing turns gamers away from a game faster than a poor user-experience, the book starts by explaining how to use the Unity Profiler to detect problems. You will learn how to use stopwatches, timers and logging methods to diagnose the problem. You will then explore techniques to improve performance through better programming practices.

Moving on, you will then learn about Unity's built-in batching processes; when they can be used to improve performance, and their limitations. Next, you will import your art assets using minimal space, CPU and memory at runtime, and discover some underused features and approaches for managing asset data. You will also improve graphics, particle system and shader performance with a series of tips and tricks to make the most of GPU parallel processing.

You will then delve into the fundamental layers of the Unity3D engine to discuss some issues that may be difficult to understand without a strong knowledge of its inner-workings. The book also introduces you to the critical performance problems for VR projects and how to tackle them.

By the end of the book, you will have learned to improve the development workflow by properly organizing assets and ways to instantiate assets as quickly and waste-free as possible via object pooling.

Style and approach

This practical book will help readers understand the essentials of the Unity3D engine and how to build games while improving the performance of their applications.

Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78847-297-5
Rozmiar pliku: 4,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: