Unity na start! Programowanie dla nastolatków - ebook
Unity na start! Programowanie dla nastolatków - ebook
Projektuj, twórz, eksperymentuj i... baw się świetnie!
- Poznaj środowisko Unity
- Naucz się tworzyć gry
- Realizuj swoją pasję
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.
Książka Unity. Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają rozwinąć skrzydła początkującym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do celu!
- Czego potrzebujesz na początek?
- Jak wpaść na pomysł na grę?
- Skąd wziąć niezbędne zasoby?
- Jak opracować postać i obiekty?
- Jak zadbać o mechanikę?
- Jak obsłużyć interakcję z użytkownikiem?
- Jak wdrożyć w życie zasady gry?
- Skąd pobrać odpowiednie dźwięki?
- Jak dokładać nowe sceny?
- W jakim kierunku rozwijać grę?
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce!
Napędzaj swoje gry silnikiem Unity!
Spis treści
- Wstęp
- Wstęp dla dzieci
- O czym jest książka?
- Jak czytać książkę?
- O czym jest nasza gra?
- Wstęp dla rodziców
- O czym jest książka?
- Jak czytać książkę?
- Wstęp dla dzieci
- Bez planu ani rusz
- Kroki do wykonania
- 2. Odpalamy!
- Kroki do wykonania
- 3. Szukamy zasobów
- Kroki do wykonania
- 4. Pan Burger wkracza na scenę
- Kroki do wykonania
- 5. Duszki przestają straszyć
- Kroki do wykonania
- 6. Warzywa nacierają!
- Kroki do wykonania
- 7. Czy warzywa mogą wybuchać?
- Kroki do wykonania
- 8. Pan Burger się odgryza
- Kroki do wykonania
- 9. Walka żywności zaostrza się
- Kroki do wykonania
- 10. Kto tu się zespałnował?
- Kroki do wykonania
- 11. Więcej ognia!
- Kroki do wykonania
- 12. Wszystko gra i buczy
- Kroki do wykonania
- 13. Szef wszystkich szefów
- Kroki do wykonania
- Zadanie do samodzielnego rozwiązania
- 14. Wchodzimy na wyższy poziom
- Rozwiązanie zadania do samodzielnego rozwiązania z rozdziału 13.
- Kroki do wykonania
- 15. Zakończenie
- Co dalej robić z grą?
- Jak rozwijać swoje umiejętności?
- Twórca gier zawód przyszłości czy ciekawe hobby?
- A. Słowniczek
- Asset Store
- Balans gry
- Betatester
- Bryła sztywna
- Duszek (ang. sprite)
- Edytor prefabów
- Etykieta (ang. tag)
- Grafika 2D (ang. 2D art)
- Interfejs użytkownika (w skrócie UI od ang. user interface)
- Instancja prefaba (kopia prefaba)
- Język programowania
- Kamera (ang. camera)
- Kamień milowy (ang. milestone)
- Kanban
- Kanwa (ang. canvas)
- Kod źródłowy (ang. source code)
- Kolider
- Komponent (ang. component)
- Licencja użytkowania
- Losowość
- Menedżer pakietów (ang. Package manager)
- Macierz kolizji warstw
- Okno hierarchii (ang. Hierarchy window)
- Okno gry (ang. Game window)
- Okno inspektora/inspektor (ang. Inspector window)
- Okno projektu (ang. Project window)
- Okno sceny, scena (ang. Scene window)
- Podstawowa pętla gry
- Prawo autorskie
- Prefab
- Projekt
- Projekt kaskadowy (ang. waterfall)
- Projekt zwinny (ang. agile)
- Public domain
- Renderer
- Schemat blokowy
- Skrypt (ang. script)
- Słuchacz dźwięku (ang. audio listener)
- Spawner
- Specyfikacja gry (specyfikacja projektu)
- Sprint
- System cząsteczek (ang. particle system)
- Szkic koncepcyjny (ang. concept art)
- Unity Hub
- Warstwa (ang. layer)
- Wersja beta (testy beta)
- Zasoby (ang. assets)
- Źródło dźwięku (ang. audio source)
- B. Jak zrobić?
- Co zrobić, aby pokazać pola ukryte przez Unity Playground?
- Jak dodać etykietę (tag) albo warstwę (layer)?
- Jak dodać komponent do obiektu?
- Jak dodać sceny do projektu, aby były widoczne w kompilacji gry?
- Jak odpiąć obiekt od prefaba (sprawić, aby przestał być kopią prefaba)?
- Jak opisać projekt gry (zrobić specyfikację gry)?
- Jak otworzyć edytor prefabów?
- Jak pobrać zasób z Asset Store, np. Unity Playground?
- Jak przesunąć lub obrócić obiekt na scenie bądź zmienić jego rozmiar?
- Jak skopiować kolor z pola komponentu do innego komponentu?
- Jak skopiować komponent do innego obiektu wraz z wartościami pól?
- Jak utworzyć kompilację gry, którą będzie można uruchomić bez edytora Unity?
- Jak utworzyć nowy, pusty obiekt?
- Jak utworzyć prefab z obiektu na scenie?
- Jak wyłączyć obiekt na scenie?
- Jak wstawić obiekt z zasobów na scenę bądź utworzyć na niej kopię prefaba?
- Jak zainstalować edytor Unity?
- Jak załadować w edytorze jednocześnie dwie sceny?
- Jak zmienić informację o tym, które warstwy obiektów mogą wchodzić ze sobą w kolizje?
- Jak zmienić kolejność wyświetlania się duszków na scenie?
- Jak znaleźć obiekt w oknie hierarchii, znając jego nazwę albo komponent, który zawiera?
- Skąd pobrać program Unity?
- C. Mały słowniczek języka graczy
- Bug
- Epicko, epicki
- Itemki (od ang. item)
- Jutuber (ang. youtuber)
- Kampienie, kampić (ang. camping, camp)
- Lut (ang. loot), lutować
- Nub, nubek (ang. noob)
- Pogczamp (ang. PogChamp, prawdopodobne pochodzenie od Play of Game Champion)
- Pros, pro (ang. professional)
- Skin
- Spałner (ang. spawner)
- Strimer (ang. streamer)
- D. Kod źródłowy zmian w Unity Playground oraz dodatkowych skryptów
- Dodatkowe skrypty
- Plik Skrypty/AudioAction.cs
- Plik Skrypty/AutoMoveNoPhysics.cs
- Plik Skrypty/BezwarunkoweZniszczenie.cs
- Plik Skrypty/ConditionDestroy.cs
- Plik Skrypty/FindEnemyTarget.cs
- Plik Skrypty/FollowTargetByTag.cs
- Plik Skrypty/NieNiszczMnie.cs
- Plik Skrypty/PointsAction.cs
- Plik Skrypty/SkryptPanaBurgera.cs
- Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
- Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
- Zmiany w skryptach Unity Playground
- Plik Unity playground/Scripts/Attributes/ModifyHealthAttribute.cs
- Plik Unity playground/Scripts/Attributes/HealthSystemAttribute.cs
- Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/Action.cs
- Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/ConditionBase.cs
- Plik Unity playground/Scripts/Movement/FollowTarget.cs
- Plik Unity playground/Scripts/Movement/Patrol.cs
- Dodatkowe skrypty
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8543-6 |
Rozmiar pliku: | 8,2 MB |