Facebook - konwersja

Unity na start! Programowanie dla nastolatków - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 lipca 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
44,90

Unity na start! Programowanie dla nastolatków - ebook

Projektuj, twórz, eksperymentuj i... baw się świetnie!

  • Poznaj środowisko Unity
  • Naucz się tworzyć gry
  • Realizuj swoją pasję

Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.

Książka Unity. Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają rozwinąć skrzydła początkującym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do celu!

  • Czego potrzebujesz na początek?
  • Jak wpaść na pomysł na grę?
  • Skąd wziąć niezbędne zasoby?
  • Jak opracować postać i obiekty?
  • Jak zadbać o mechanikę?
  • Jak obsłużyć interakcję z użytkownikiem?
  • Jak wdrożyć w życie zasady gry?
  • Skąd pobrać odpowiednie dźwięki?
  • Jak dokładać nowe sceny?
  • W jakim kierunku rozwijać grę?

Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce!

Napędzaj swoje gry silnikiem Unity!

Spis treści

  • Wstęp
    • Wstęp dla dzieci
      • O czym jest książka?
      • Jak czytać książkę?
      • O czym jest nasza gra?
    • Wstęp dla rodziców
      • O czym jest książka?
      • Jak czytać książkę?
  • Bez planu ani rusz
    • Kroki do wykonania
  • 2. Odpalamy!
    • Kroki do wykonania
  • 3. Szukamy zasobów
    • Kroki do wykonania
  • 4. Pan Burger wkracza na scenę
    • Kroki do wykonania
  • 5. Duszki przestają straszyć
    • Kroki do wykonania
  • 6. Warzywa nacierają!
    • Kroki do wykonania
  • 7. Czy warzywa mogą wybuchać?
    • Kroki do wykonania
  • 8. Pan Burger się odgryza
    • Kroki do wykonania
  • 9. Walka żywności zaostrza się
    • Kroki do wykonania
  • 10. Kto tu się zespałnował?
    • Kroki do wykonania
  • 11. Więcej ognia!
    • Kroki do wykonania
  • 12. Wszystko gra i buczy
    • Kroki do wykonania
  • 13. Szef wszystkich szefów
    • Kroki do wykonania
    • Zadanie do samodzielnego rozwiązania
  • 14. Wchodzimy na wyższy poziom
    • Rozwiązanie zadania do samodzielnego rozwiązania z rozdziału 13.
    • Kroki do wykonania
  • 15. Zakończenie
    • Co dalej robić z grą?
    • Jak rozwijać swoje umiejętności?
    • Twórca gier zawód przyszłości czy ciekawe hobby?
  • A. Słowniczek
    • Asset Store
    • Balans gry
    • Betatester
    • Bryła sztywna
    • Duszek (ang. sprite)
    • Edytor prefabów
    • Etykieta (ang. tag)
    • Grafika 2D (ang. 2D art)
    • Interfejs użytkownika (w skrócie UI od ang. user interface)
    • Instancja prefaba (kopia prefaba)
    • Język programowania
    • Kamera (ang. camera)
    • Kamień milowy (ang. milestone)
    • Kanban
    • Kanwa (ang. canvas)
    • Kod źródłowy (ang. source code)
    • Kolider
    • Komponent (ang. component)
    • Licencja użytkowania
    • Losowość
    • Menedżer pakietów (ang. Package manager)
    • Macierz kolizji warstw
    • Okno hierarchii (ang. Hierarchy window)
    • Okno gry (ang. Game window)
    • Okno inspektora/inspektor (ang. Inspector window)
    • Okno projektu (ang. Project window)
    • Okno sceny, scena (ang. Scene window)
    • Podstawowa pętla gry
    • Prawo autorskie
    • Prefab
    • Projekt
    • Projekt kaskadowy (ang. waterfall)
    • Projekt zwinny (ang. agile)
    • Public domain
    • Renderer
    • Schemat blokowy
    • Skrypt (ang. script)
    • Słuchacz dźwięku (ang. audio listener)
    • Spawner
    • Specyfikacja gry (specyfikacja projektu)
    • Sprint
    • System cząsteczek (ang. particle system)
    • Szkic koncepcyjny (ang. concept art)
    • Unity Hub
    • Warstwa (ang. layer)
    • Wersja beta (testy beta)
    • Zasoby (ang. assets)
    • Źródło dźwięku (ang. audio source)
  • B. Jak zrobić?
    • Co zrobić, aby pokazać pola ukryte przez Unity Playground?
    • Jak dodać etykietę (tag) albo warstwę (layer)?
    • Jak dodać komponent do obiektu?
    • Jak dodać sceny do projektu, aby były widoczne w kompilacji gry?
    • Jak odpiąć obiekt od prefaba (sprawić, aby przestał być kopią prefaba)?
    • Jak opisać projekt gry (zrobić specyfikację gry)?
    • Jak otworzyć edytor prefabów?
    • Jak pobrać zasób z Asset Store, np. Unity Playground?
    • Jak przesunąć lub obrócić obiekt na scenie bądź zmienić jego rozmiar?
    • Jak skopiować kolor z pola komponentu do innego komponentu?
    • Jak skopiować komponent do innego obiektu wraz z wartościami pól?
    • Jak utworzyć kompilację gry, którą będzie można uruchomić bez edytora Unity?
    • Jak utworzyć nowy, pusty obiekt?
    • Jak utworzyć prefab z obiektu na scenie?
    • Jak wyłączyć obiekt na scenie?
    • Jak wstawić obiekt z zasobów na scenę bądź utworzyć na niej kopię prefaba?
    • Jak zainstalować edytor Unity?
    • Jak załadować w edytorze jednocześnie dwie sceny?
    • Jak zmienić informację o tym, które warstwy obiektów mogą wchodzić ze sobą w kolizje?
    • Jak zmienić kolejność wyświetlania się duszków na scenie?
    • Jak znaleźć obiekt w oknie hierarchii, znając jego nazwę albo komponent, który zawiera?
    • Skąd pobrać program Unity?
  • C. Mały słowniczek języka graczy
    • Bug
    • Epicko, epicki
    • Itemki (od ang. item)
    • Jutuber (ang. youtuber)
    • Kampienie, kampić (ang. camping, camp)
    • Lut (ang. loot), lutować
    • Nub, nubek (ang. noob)
    • Pogczamp (ang. PogChamp, prawdopodobne pochodzenie od Play of Game Champion)
    • Pros, pro (ang. professional)
    • Skin
    • Spałner (ang. spawner)
    • Strimer (ang. streamer)
  • D. Kod źródłowy zmian w Unity Playground oraz dodatkowych skryptów
    • Dodatkowe skrypty
      • Plik Skrypty/AudioAction.cs
      • Plik Skrypty/AutoMoveNoPhysics.cs
      • Plik Skrypty/BezwarunkoweZniszczenie.cs
      • Plik Skrypty/ConditionDestroy.cs
      • Plik Skrypty/FindEnemyTarget.cs
      • Plik Skrypty/FollowTargetByTag.cs
      • Plik Skrypty/NieNiszczMnie.cs
      • Plik Skrypty/PointsAction.cs
      • Plik Skrypty/SkryptPanaBurgera.cs
      • Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
      • Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
    • Zmiany w skryptach Unity Playground
      • Plik Unity playground/Scripts/Attributes/ModifyHealthAttribute.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Attributes/HealthSystemAttribute.cs
      • Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/Action.cs
      • Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/ConditionBase.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Movement/FollowTarget.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Movement/Patrol.cs
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8543-6
Rozmiar pliku: 5,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: