Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Unreal Engine 4 Virtual Reality Projects - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 kwietnia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Unreal Engine 4 Virtual Reality Projects - ebook

Learn to design and build Virtual Reality experiences, applications, and games in Unreal Engine 4 through a series of practical, hands-on projects that teach you to create controllable avatars, user interfaces, and more.

Key Features:

Deploy your virtual reality applications on the latest Oculus Go and Samsung GearBuild real-world applications such as 3D UIs, mini games, and 360° media player applications using Unreal Engine 4Master multiplayer networking and build rich multi-user VR experiences

Book Description:

Unreal Engine 4 (UE4) is a powerful tool for developing VR games and applications. With its visual scripting language, Blueprint, and built-in support for all major VR headsets, it's a perfect tool for designers, artists, and engineers to realize their visions in VR.

This book will guide you step-by-step through a series of projects that teach essential concepts and techniques for VR development in UE4. You will begin by learning how to think about (and design for) VR and then proceed to set up a development environment. A series of practical projects follows, taking you through essential VR concepts. Through these exercises, you'll learn how to set up UE4 projects that run effectively in VR, how to build player locomotion schemes, and how to use hand controllers to interact with the world. You'll then move on to create user interfaces in 3D space, use the editor's VR mode to build environments directly in VR, and profile/optimize worlds you've built. Finally, you'll explore more advanced topics, such as displaying stereo media in VR, networking in Unreal, and using plugins to extend the engine.

Throughout, this book focuses on creating a deeper understanding of why the relevant tools and techniques work as they do, so you can use the techniques and concepts learned here as a springboard for further learning and exploration in VR.

What you will learn:

Understand design principles and concepts for building VR applicationsSet up your development environment with Unreal Blueprints and C++Create a player character with several locomotion schemesEvaluate and solve performance problems in VR to maintain high frame ratesDisplay mono and stereo videos in VRExtend Unreal Engine's capabilities using various plugins

Who this book is for:

This book is for anyone interested in learning to develop Virtual Reality games and applications using UE4. Developers new to UE4 will benefit from hands-on projects that guide readers through clearly-explained steps, while both new and experienced developers will learn crucial principles and techniques for VR development in UE4.

Kevin Mack is a co-founder of Manic Machine, a Los Angeles-based development studio specializing in VR and virtual production development using Unreal Engine. Manic Machine designs and builds games in VR and provides development services to clients and partners in the film and visual effects industries. Prior to this, he co-founded WhiteMoon Dreams, which developed traditional and VR games and experiences. Earlier work includes design on the Medal of Honor series for EA, Fear Effect series for Kronos Digital Entertainment, and several titles for Disney Interactive. Kevin holds a BFA in film production from New York University and an MFA in film directing from the American Film Institute. Robert Ruud is a co-founder of Manic Machine, where he focuses primarily on the design and development of Manic Machine's proprietary tech and gameplay experiences. Prior to this, he spent six years at Whitemoon Dreams, where he designed and engineered gameplay for the successfully kickstarted game, Warmachine: Tactics, which was one of the first games to be released to market using Unreal Engine 4, and where he also led the design exploration for the company's location-based VR experiences. Robert holds a BA in philosophy from California State Polytechnic University, Pomona, where his studies focused on cognitive science and philosophy of the mind.

Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78913-388-2
Rozmiar pliku: 111 MB

BESTSELLERY

Kategorie: