Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Unreal Engine Virtual Reality Quick Start Guide - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 lutego 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Unreal Engine Virtual Reality Quick Start Guide - ebook

Unreal Engine 4 for virtual reality game design, development, User Experience design techniques and Blueprint programming to create virtual reality gameplay for HTC Vive, Oculus Rift, PSVR, and Windows Mixed Reality headsets.

Key Features

  • Build VR games from scratch with the power of Unreal Engine 4
  • Learn User Experience design practices to take your VR game to the next level
  • Understand the best practices to creating art for games on HTC Vive, Oculus Rift, and PSVR

Book Description

With the ability to put players directly in the game, virtual reality gives users the chance to experience digital worlds directly. Nevertheless, many designers are unsure where to start when working with this amazing technology.

With this book, you will learn user experience design processes and create immersive gameplay experiences designed for entertainment and player comfort. Using the power of Unreal Engine 4’s Blueprint visual scripting language, you will build player interaction and locomotion systems from scratch and use these flexible systems to create a sample game, as well as develop functional 2D and 3D user interfaces for players to interact with. And also learn the best practices for creating game art for virtual reality. Finally, you will learn how to test your application with your target audience and finalize your game for distribution.

By the end of this book, you will have the knowledge to be able to make the leap from traditional game development to creating immersive virtual reality experiences using Unreal Engine 4.

What you will learn

  • Understand how to get started with VR development in Unreal Engine 4
  • Design and create interaction and locomotion systems from scratch
  • Plan and program a sample game for VR
  • Understand how VR affects user experience and user interfaces
  • Discuss what is needed to create optimized art for VR
  • Test your game with users and prepare for distribution

Who this book is for

The audience for this book is intermediate or advanced users of Unreal Engine 4 but who have not begun working with VR technology. These users are familiar with the game engine and have an interest in VR technology. They are just beginning to explore the VR features that the game engine has to offer.

Jessica Plowman is a game designer and educator who currently resides in the United States. At an early age, she discovered her love for video games and the joy they bring to others. She began teaching students about game development in 2005 and enjoys supporting the dreams of the next generation of developers. She has worked with Unreal technology for over 10 years, and currently teaches students game technology and game design in Sarasota, Florida. When not teaching, she consults on different topics related to Unreal technology and continues to further her education by researching best practices related to both teaching and game development.
Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78961-504-3
Rozmiar pliku: 72 MB

BESTSELLERY

Kategorie: