Facebook - konwersja
Pobierz fragment

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 czerwca 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

USB. Praktyczne programowanie z Windows API w C++. Wydanie II - ebook

USB dobre na wszystko - wykorzystaj jego moc!

  • Standardy USB 2.0 i 3.0 oraz połączone urządzenia, czyli sprzętowa podstawa transmisji danych
  • Transmisja danych w standardzie USB, czyli komunikacja i współdziałanie zasobów systemowych różnych urządzeń
  • Biblioteki i programy wielowątkowe, czyli szczegółowe aspekty programowania transmisji danych w USB

Mniej więcej pod koniec lat 90. standard USB utrwalił się w świadomości użytkowników komputerów na całym świecie i stał się dla nich jednym z najwygodniejszych narzędzi zapewniających komunikację oraz wymianę danych między urządzeniami. Liczba gniazd USB, do których można podłączyć dosłownie wszystko - mysz, pendrive...a, dysk zewnętrzny czy kartę sieciową - stała się jednym z ważnych kryteriów przy zakupie nowego komputera, a czołowi wytwórcy ani myślą zastępować go czymkolwiek innym. Jednak USB ma także swoje wady. Zalicza się do nich konieczność używania bardziej złożonego sprzętu i oprogramowania w porównaniu ze starszymi protokołami transmisji danych. Te kłopoty pomoże Ci rozwiązać niniejsza książka, o ile nieobcy jest Ci język C/C++ w zakresie programowania strukturalnego i proceduralnego. Pokaże Ci ona całą architekturę standardu USB oraz implikacje jego stosowania dla różnych urządzeń. Dzięki niej poznasz także podstawy zasad programowania transmisji USB z wykorzystaniem zasobów systemów operacyjnych Windows oraz współistniejących bibliotek programistycznych. W dodatku autor tego wyczerpującego podręcznika nie poprzestaje na suchym wyliczeniu typów danych czy funkcji, lecz zamieszcza mnóstwo wskazówek dotyczących konkretnych, działających aplikacji. Jeśli myślisz o programowaniu transmisji danych w USB, nie znajdziesz nic lepszego!

  • Standardy bazowe USB 2.0 oraz 3.0
  • Informacje o urządzeniach
  • Wstęp do transmisji danych
  • Urządzenia klasy HID
  • Detekcja i identyfikacja różnych klas urządzeń dołączonych do magistrali USB
  • Odblokowanie urządzenia do transmisji
  • Odczyt i zapis danych
  • Biblioteki WinUSB oraz LibUSB
  • Podstawy programowania obiektowego transmisji USB
  • Wewnętrzne struktury danych
  • Podstawy programowania wielowątkowego transmisji USB
  • Adaptery USB

Poznaj jeden z najpopularniejszych standardów wszech czasów!

Spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Standard USB (11)

  • Środowisko fizyczne i sygnałowe USB (13)
    • USB 2.0 (13)
    • USB 3.0 (15)
    • Złącza Mini i Micro (19)
  • Ramki i mikroramki (24)
  • Transfer danych (24)
  • Pakiety USB 2.0 (28)
  • Transakcje USB 2.0 (33)
  • Pakiety w trybie Super Speed (38)
  • Operacje transakcyjne USB 3.0 (46)
    • Porównanie standardów USB 2.0 oraz 3.0 (53)
  • Wireless USB (54)
  • Podsumowanie (56)

Rozdział 2. Informacje o urządzeniach (57)

  • Identyfikatory urządzenia (57)
    • Identyfikatory sprzętu (58)
    • Identyfikatory zgodności (58)
    • Ocena i selekcja pakietów sterowników (58)
  • Klasy instalacji urządzeń (58)
  • Menedżer urządzeń (59)
  • Rejestr systemowy (63)
    • Klucz tematyczny HKEY_LOCAL_MACHINE (64)
    • Podklucz tematyczny \Class (65)
    • Podklucz podklucza tematycznego \Class (66)
    • Identyfikatory GUID (67)
  • Pliki .inf (69)
  • Podsumowanie (71)

Rozdział 3. Wstęp do transmisji danych (73)

  • Struktura systemu USB 2.0 (73)
    • Warstwa funkcjonalna (73)
    • Warstwa fizyczna (74)
    • Warstwa logiczna (75)
  • Struktura systemu USB 3.0 (76)
  • Potoki danych (77)
  • Urządzenia i deskryptory urządzeń USB (80)
  • Koncentratory i deskryptory koncentratorów USB (84)
  • Punkty końcowe i deskryptory punktu końcowego (89)
  • Interfejsy i deskryptory interfejsów urządzeń USB (95)
  • Konfiguracje i deskryptory konfiguracji (100)
  • Deskryptory tekstowe (104)
  • Komunikacja programu użytkownika z urządzeniem (104)
  • Podsumowanie (110)

Rozdział 4. Urządzenia klasy HID (111)

  • Deskryptor raportu (111)
    • Pozycje Collection i End Collection (112)
    • Rodzaje raportów (113)
    • Zawartość raportów (114)
    • Format danych (115)
    • Zakresy wartości danych (115)
    • Jednostki miar (115)
  • Podstawowe funkcje urządzeń klasy HID (116)
    • Funkcje rodziny HidD_Xxx() (117)
    • Funkcje rodziny HidP_Xxx() (125)
  • Biblioteka HID.dll (144)
  • Podsumowanie (147)

Rozdział 5. Detekcja i identyfikacja urządzeń dołączonych do magistrali USB (149)

  • Podstawowe zasoby systemowe (151)
    • Funkcja SetupDiGetClassDevs() (152)
    • Funkcja SetupDiEnumDeviceInterfaces() (152)
    • Struktura SP_DEVINFO_DATA (153)
    • Struktura SP_DEVICE_INTERFACE_DATA (154)
    • Struktura SP_DEVICE_INTERFACE_DETAIL_DATA (155)
    • Funkcja SetupDiGetDeviceInterfaceDetail() (155)
    • Funkcja SetupDiDestroyDeviceInfoList() (157)
    • Detekcja interfejsów urządzeń (157)
    • Zliczanie interfejsów urządzeń (161)
  • Funkcja SetupDiGetDeviceRegistryProperty() (163)
  • Struktury danych (168)
  • Moduł usbiodef.h (174)
  • Moduł cfgmgr32.h (176)
  • Biblioteka Setupapi (182)
  • Powiadamianie o dołączaniu i odłączaniu urządzeń (185)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 6. Odblokowanie urządzenia do transmisji. Odczyt i zapis danych (191)

  • Odblokowanie urządzenia do transmisji (191)
    • Funkcja CreateFile() (192)
    • Funkcja CloseHandle() (194)
    • Przykładowy program środowiska tekstowego (194)
  • Odczyt danych w formie raportu (198)
    • Funkcja ReadFile() (199)
    • Odczyt długości bufora danych (203)
    • Funkcja HidD_GetInputReport() (207)
    • Odczyt własności przycisków (208)
    • Odczyt własności wartości (213)
    • Aplikacja środowiska graficznego (218)
  • Zapis danych w formie raportu (225)
    • Funkcja WriteFile() (225)
    • Funkcje HidD_SetOutputReport() oraz HidD_SetFeature() (226)
  • Struktura OVERLAPPED (227)
    • Funkcje xxxEx (230)
  • Struktura COMMTIMEOUTS (234)
    • Funkcje GetCommTimeouts() i SetCommTimeouts() (235)
  • Funkcja DeviceIoControl() (236)
    • Rozkazy z modułu hidclass.h (242)
  • Rozkazy z modułu usbioctl.h (245)
    • Identyfikacja urządzeń przyłączonych do koncentratora USB (247)
  • Struktura URB (262)
    • Funkcja UsbBuildGetDescriptorRequest() (267)
  • Podsumowanie (268)
  • Ćwiczenia (268)

Rozdział 7. Biblioteki WinUSB oraz LibUSB (271)

  • Biblioteka WinUSB (271)
    • Przygotowanie pakietu instalacyjnego (272)
    • Funkcje eksportowe biblioteki WinUSB (277)
  • Biblioteka LibUSB (289)
    • Funkcje jądra biblioteki (292)
    • Funkcje do zarządzania urządzeniem libusb (293)
    • Funkcje realizujące transfer masowy (300)
    • Funkcje realizujące transfer przerwaniowy (301)
    • Funkcje asynchroniczne (301)
  • Podsumowanie (305)

Rozdział 8. Programowanie obiektowe transmisji USB (307)

  • Obiektowość (307)
  • Wzorce projektowe (314)
    • Singleton (314)
  • Interfejsy (319)
    • Zliczanie odwołań do interfejsu (326)
    • Identyfikator interfejsu (327)
  • Komponenty wizualne (336)
  • Podsumowanie (340)
  • Ćwiczenia (340)

Rozdział 9. Wewnętrzne struktury danych (351)

  • Program proceduralny (352)
  • Program obiektowy (359)
  • Aplikacja środowiska graficznego (366)
  • Podsumowanie (375)
  • Ćwiczenia (375)

Rozdział 10. Programy wielowątkowe (379)

  • Wątki i procesy (379)
  • Funkcja CreateThread() (381)
  • Klasa TThread (389)
  • Podsumowanie (397)
  • Ćwiczenia (397)

Rozdział 11. Adaptery USB (401)

  • Adaptery USB/RS 232C (401)
    • Właściwości portu adaptera (402)
  • Adaptery USB/IEEE-488 (404)
  • Adaptery USB/Bluetooth (405)
  • Podsumowanie (413)

Literatura (415)

Skorowidz (417)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7499-2
Rozmiar pliku: 7,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: