Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Usługi fotograficzne - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Usługi fotograficzne - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-55-7
Rozmiar pliku: 226 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nie sprawdziły się prognozy pesymistów wieszczących koniec tradycyjnych zakładów fotograficznych. Niestety, wielu z nich zapłaciło wysoką cenę upadłości za brak umiejętności dostosowania się do realiów cyfrowego świata, w którym każdy może tanim kosztem zrobić i wydrukować sobie zdjęcia. Ci, którzy postęp techniczny uczynili swoim sprzymierzeńcem, z powodzeniem kontynuują działalność, eksplorując nisze niedostępne dla marketowych „cyfrówek”. Wejście w biznes fotograficzny z odpowiednią strategią wydaje się zatem ciekawym pomysłem na własną działalność, szczególnie dla pasjonatów i osób z doświadczeniem w dziedzinie fotografii.

Sprawdzimy, jaki przyjąć model biznesowy w prowadzeniu firmy świadczącej usługi fotograficzne, jak wygląda rynek w dobie panowania wszechobecnych aparatów cyfrowych i czy mimo tego można zarobić na wywoływaniu i wykonywaniu profesjonalnych zdjęć.

Charakterystyka rynku

Jednym z głównych źródeł zleceń, jakie należy brać pod uwagę w kontekście tego przedsięwzięcia, jest rynek weselny, warty ok. 7 mld zł. Spora część tej kwoty trafia do osób i podmiotów odpowiedzialnych za przygotowanie sesji ślubnych i zdjęciowych dokumentacji wesel.

Poza tym wciąż istnieje zapotrzebowanie na wykonywanie zdjęć do dokumentów urzędowych – paszportów, dowodów osobistych itp. Zmieniające się co kilka lat przepisy wymuszają odświeżenie starych dokumentów, co sprowadza do zakładów fotograficznych nowe fale klientów.

Konkurencja

Największą konkurencję dla zakładów fotograficznych stanowią... domowe urządzenia do fotografowania. Coraz tańsze aparaty cyfrowe, drukarki do zdjęć już za kilkaset złotych i ogólnie dostępny papier fotograficzny stwarzają możliwości przeniesienia zdjęcia z aparatu na papier każdemu, kto ma w domu odpowiedni sprzęt. Mimo że jest on coraz tańszy, to wciąż dla osób, które wywołują zdjęcia sporadycznie, korzystniejsze cenowo i pewniejsze jakościowo będzie skorzystanie z usług zakładu takiego jak nasz.

W każdym, nawet najmniejszym mieście działają zakłady fotograficzne. Wiele z nich to rodzinne firmy, które pomimo wielkiego postępu technicznego obecne są na rynku od dziesiątek lat. Dzięki bogatej tradycji oraz umiejętnemu dostosowaniu się do obecnych realiów cieszą się wciąż sporą popularnością. Część z takich zakładów przegrała jednak nierówną walkę z nagłą ekspansją aparatów cyfrowych. Konkurowanie z zakładami o wyrobionej renomie może być trudne.

W obszarze wywoływania zdjęć z aparatów cyfrowych poważną konkurencję, szczególnie w większych miastach, stanowią hipermarkety oraz sklepy, takie jak np. drogerie Rossmann. Oferują one możliwość samoobsługowego zlecania oraz odbioru odbitek zdjęć. Ich usługi są przez to znacznie tańsze, choć kwestia jakości nie przedstawia się według wielu osób już tak atrakcyjnie.

Plan marketingowy

Niezwykle ważne w tym biznesie jest posiadanie rozległej sieci kontaktów. Im jest ona większa, tym lepiej. Tworzenie bazy kontaktów będzie jednym z pierwszych działań, od jakich trzeba będzie zacząć prowadzenie działalności. Znaleźć powinno się w niej jak najwięcej podmiotów, które mogłyby być naszym zleceniodawcami, lub które mają kontakt z naszym bezpośrednim klientem. Wśród naszych potencjalnych współpracowników znajdą się: domy weselne, firmy organizujące wesela, firmy cateringowe, firmy organizujące eventy, kongresy i konferencje, a także wydawnictwa, redakcje gazet i czasopism, agencje marketingowe, reklamowe, public relations itp. Do naszych zleceniodawców należeć też mogą podmioty samorządu terytorialnego, dlatego też warto nawiązać kontakt z ich biurami promocji miast, gmin itp.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij