Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Usługi geodezyjne - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Usługi geodezyjne - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-56-4
Rozmiar pliku: 317 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Każdy z nas spotkał się z ubranymi w kamizelki odblaskowe osobami malującymi na ziemi różne znaki, wbijającymi w nią wysokie tyczki i wpatrującymi się w bliżej nieokreślonym kierunku przez trudne do zidentyfikowania urządzenia przypominające aparaty fotograficzne lub kamery. Urządzenia te jednak to nie aparaty, lecz tachimetry, a ci pracownicy to nie amatorzy piękna przyrody i wbijania słupków w ziemię, lecz geodeci. Jak się bowiem okazuje, jeśli to oni właśnie w danym miejscu nie wykonają swojej pracy, nie będzie mógł tu stanąć żaden obiekt budowlany, a na budowę nie będzie mógł wjechać ciężki sprzęt. Skoro więc usługi te są tak potrzebne, istnieje szansa, że będą także opłacalne.

Przyjrzymy się rynkowi usług geodezyjnych, sprawdzimy, jakie wymogi trzeba będzie spełnić, żeby na niego wejść, i poszukamy na nim zysków.

Charakterystyka rynku

Jak wskazują szacunki, podsumowania i sondaże, Polska jest obecnie największym w Europie placem budowy. Rynek budowlany w Polsce, czyli segment, na którym będziemy szukać zamówień na nasze usługi, podnosi się po ciężkim okresie z lat 2009-2010. Wspomniane lata kryzysu, choć trudne dla całej branży, nie przyniosły jednak na polskim rynku spadków jako jedynym z krajów Grupy Wyszehradzkiej. Przedstawiciele branży szacują, że tegoroczna wartość rynku wzrośnie o ok. 3,5% w stosunku do roku 2011. Na tak wysoką jego wartość bardzo duży wpływ mają przygotowania inwestycji związanych z organizacją Euro 2012. Wartość wszystkich planowanych na turniej projektów wynosi ok. 95 mld zł. Ponad połowę tej kwoty stanowią inwestycje w projekty drogowe, a prawie 1/3 przedsięwzięcia związane z transportem szynowym. Natomiast budowa i modernizacja stadionów, na których rozgrywane będą mecze, pochłonie ok. 4 mld zł.

Jeżeli zaś chodzi o segment budownictwa mieszkaniowego, to w 2011 roku oddano do użytku ok. 123 000 nowych lokali. Największy udział w tej liczbie, bo aż ok. 73 000, mieli inwestorzy indywidualni. Pozostałe mieszkania i domy oddane zostały do użytku przez deweloperów. W styczniu 2012 roku oddano 11 622 mieszkań, o 13% więcej niż w tym samym okresie 2011 roku, jednak o 9,1% niż przed dwoma laty.

Konkurencja

W Polsce działa ok. 30 000 podmiotów świadczących usługi geodezyjne, w których pracuje ok. 35 000 geodetów. Uprawnienia do wykonywania tej pracy ma ok. 20 000 z nich. Na rynku przeważają małe, kilkuosobowe firmy, których zasięg działania nie wykracza najczęściej poza dany region. Rywalizacja wśród nich jest zauważalna głównie w mniejszych miastach, gdzie o małą liczbę zleceń konkuruje kilka firm.

Na rynku działają także większe podmioty, zatrudniające kilkadziesiąt osób i dysponujące bogatym zapleczem sprzętowym. Obsługują one z reguły duże inwestycje budowlane i drogowe. Zasięg ich działania wykracza nierzadko poza granice kraju.

Plan marketingowy

Dokładne rozpoznanie rynku, na którym przyjdzie nam działać, będzie warunkować nasz ewentualny sukces. W ramach prowadzonych działań marketingowych powinniśmy budować dobre relacje z jak największą liczbą firm budowlanych, deweloperów, inwestorów, biur projektowych, architektów czy nawet notariuszy i podmiotów samorządowych odpowiedzialnych za inwestycje.

W przypadku sektora administracji rządowej, a także niektórych podmiotów prywatnych będziemy mieć możliwość startowania w przetargach. Wiązać się to jednak będzie z bardzo dużym nakładem pracy i czasu poświęconym na przygotowanie dokumentacji zgodnej z bardzo często skomplikowanymi wymaganiami zawartymi w dokumentacji przetargowej. O terminach przetargów dowiemy się od samych inwestorów lub ze specjalistycznych portali branżowych.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij