Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
23 czerwca 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
246,00

Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz - ebook

W komentarzu przedstawiono poszczególne uprawnienia kształtujące prawo dostępu do informacji publicznej oraz tryby, w jakich odbywa się ich realizacja.

Publikacja zawiera szczegółowe omówienie procedury zapewniania dostępu do informacji w trybie wnioskowym oraz w trybach bezwnioskowych, w tym liczne wskazówki dotyczące postępowania z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej, zasad pobierania opłat oraz wydawania decyzji i rozstrzygnięć.

Autorzy wyjaśniają również zagadnienia dotyczące:
- dokonywania czynności materialno-technicznych w związku ze złożonym wnioskiem
- publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej
- zapewnienia wstępu na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów i innych gremiów mających charakter kolegialny.

Książkę przygotowało grono wybitnych autorów – uznanych ekspertów posiadających znaczny dorobek naukowy, jak i ugruntowane doświadczenie praktyczne w dziedzinie dostępu do informacji publicznej.

Publikacja pomoże w pracy sędziom, adwokatom i radcom prawnym. Będzie także przydatna dla kierowników jednostek sektora finansów publicznych, osób odpowiedzialnych za realizację dostępu do informacji publicznej oraz dla administratorów Biuletynu Informacji Publicznej i inspektorów ochrony danych.

Spis treści

Wykaz skrótów | str. 13

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 902)  | str. 17

Rozdział 1. Przepisy ogólne  | str. 19

Art. 1. [Definicja informacji publicznej. Zakres zastosowania przepisów ustawy]  | str. 19

  1. Pojęcie informacji publicznej – wprowadzenie  | str. 19
  2. Pojęcie informacji publicznej w poglądach nauki prawa  | str. 21
  3. Pojęcie informacji publicznej a art. 6 ust. 1 u.d.i.p.  | str. 24
  4. Definicja informacji publicznej w orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 26
  5. Podmiotowa i przedmiotowa definicja informacji publicznej w orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 26
  6. Definiowanie sprawy publicznej i zadania publicznego w orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 27
  7. Kryterium rzeczowe i podmiot wytwarzający informację publiczną  | str. 32
  8. Informacja publiczna – kwestie szczegółowe  | str. 33
  9. Dokument wewnętrzny z perspektywy wartości chronionej  | str. 40
  10. Dokument wewnętrzny w nauce prawa i orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 42
  11. Dokumenty prywatne  | str. 48
  12. Informacje techniczne  | str. 51
  13. Poinformowanie wnioskodawcy pismem o tym, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej  | str. 53
  14. Zakres stosowania przepisów ustawy  | str. 54
  15. Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej wynikające z przepisów szczególnych  | str. 58

Art. 2. [Prawo do informacji publicznej]  | str. 61

  1. Identyfikacja uprawnionego w trakcie prac Komisji Konstytucyjnej Zgromadzenia Narodowego (1993–1997 r.)  | str. 61
  2. Realizacja prawa przez uprawnionego do czasu wejścia w życie ustawy o dostępie do informacji publicznej  | str. 62
  3. Identyfikacja uprawnionego w ustawie z 6 września o dostępie do informacji publicznej  | str. 64
  4. Przyjęcie przez zobowiązanego procedur służących weryfikacji uprawnienia żądającego w kontekście możliwości jego identyfikacji jako pierwotnego wnioskodawcy  | str. 68
  5. Cudzoziemiec jako uprawniony a wymóg sporządzenia wniosku w języku urzędowym  | str. 70
  6. Realizacja praw przez uprawnionego przy wykorzystaniu języka migowego  | str. 71
  7. Osoba prawna i jednostka organizacyjna jako uprawniony  | str. 71
  8. Organy, inne podmioty publiczne i osoby pełniące funkcje publiczne jako uprawniony  | str. 71
  9. Celowość odwołania się przez ustawodawcę do pojęcia każdego w odniesieniu do zdefiniowania uprawnionego  | str. 74
  10. Brak konieczności wykazywania przez uprawnionego interesu prawnego i/lub faktycznego  | str. 74
  11. Wnioski ad personam i we „własnej sprawie”  | str. 78
  12. Wnioski „poszukiwawcze”  | str. 83
  13. Identyfikacja uprawnionego w kontekście realizacji prawa do uzyskania informacji przetworzonej  | str. 84
  14. Kwestia ewentualnego orzeczenia o niekonstytucyjności art. 2 ust. 2 u.d.i.p.  | str. 85
  15. Uprawniony na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej a uprawniony do wniesienia skargi konstytucyjnej  | str. 86

Art. 3. [Uprawnienia wynikające z prawa do informacji publicznej]  | str. 88

  1. Zakres przedmiotowy prawa do informacji  | str. 88
  2. Pojęcie informacji przetworzonej  | str. 91
  3. Informacja przetworzona sensu stricto  | str. 92
  4. 4. Informacja przetworzona sensu largo  | str. 93
  5. Przesłanka udostępnienia informacji przetworzonej – szczególnie istotny interes publiczny  | str. 97
  6. Analiza wniosku o udostępnienie informacji przetworzonej  | str. 101
  7. Decyzja odmowna  | str. 104
  8. Ograniczenie prawa do informacji – wykazanie szczególnego interesu publicznego  | str. 106
  9. Nadużycie prawa do informacji w kontekście informacji przetworzonej  | str. 107
  10. Wgląd do dokumentów urzędowych  | str. 109
  11. Dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów  | str. 111
  12. Udostępnianie informacji bieżących i archiwalnych  | str. 113

Art. 4. [Podmioty obowiązane do udostępniania informacji publicznej]  | str. 116

  1. Założenia modelowe regulacji  | str. 117
  2. Podmioty zobowiązane na tle art. 61 Konstytucji RP
    a ustawowy model ich ujęcia  | str. 117
  3. Zakres i charakter katalogu podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej  | str. 118
  4. Koncepcja autonomicznego i dynamicznego ujęcia przez ustawodawcę definicji podmiotu zobowiązanego  | str. 122
  5. Rola klauzul generalnych i zwrotów niedookreślonych w definiowaniu podmiotów zobowiązanych  | str. 125
  6. Mieszany model identyfikacji zobowiązanego (koncepcja oparta na kryterium podmiotowo-przedmiotowym)  | str. 126
  7. Identyfikacja sądów i prokuratury jako zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej  | str. 132
  8. Samorząd terytorialny jako przykład specyfiki definiowania podmiotów zobowiązanych  | str. 136
  9. Związki zawodowe jako podmioty zobowiązane  | str. 141
  10. Organizacje pracodawców jako podmioty zobowiązane  | str. 143
  11. Partie polityczne jako podmioty zobowiązane  | str. 143
  12. Posiadanie i nieposiadanie informacji jako przesłanka realizacji obowiązku  | str. 147

Art. 5. [Ograniczenie prawa do informacji publicznej]  | str. 155

  1. Pojęcie informacji niejawnych  | str. 156
  2. Informacje niejawne jako podstawa odmowy dostępu do informacji publicznej  | str. 159
  3. Uzasadnienie decyzji o odmowie dostępu do informacji publicznej ze względu na ochronę informacji niejawnych  | str. 162
  4. Ograniczenie ze względu na ochronę tajemnic ustawowych – zakres i tryb  | str. 165
  5. Pojęcie tajemnicy ustawowo chronionej  | str. 165
  6. Decyzja odmowna z powodu ochrony tajemnicy ustawowej  | str. 170
  7. Prywatność osoby fizycznej oraz tajemnica przedsiębiorcy jako przesłanki ograniczenia  | str. 171
  8. Ograniczenie prawa dostępu do informacji ze względu na prywatność osoby fizycznej  | str. 175
  9. Prywatność i ochrona danych osobowych – podstawa lub podstawy ograniczenia dostępu do informacji  | str. 185
  10. Zastosowanie RODO do dostępu do informacji publicznej  | str. 189
  11. Współstosowanie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej i przepisów RODO  | str. 191
  12. Osoba pełniąca funkcję publiczną  | str. 198
  13. Informacje o osobach pełniących funkcje publiczne mające związek z pełnieniem funkcji publicznej  | str. 215
  14. Anonimizacja jako sposób ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej  | str. 220
  15. Rezygnacja z ochrony prywatności  | str. 224
  16. Ograniczenie prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy  | str. 228
  17. Rezygnacja przedsiębiorcy z przysługującego mu prawa  | str. 235
  18. 18. Ograniczenia dostępu do informacji w związku z przymusową restrukturyzacją oraz rekapitalizacją niektórych instytucji  | str. 236
  19. Zakaz ograniczania dostępu do informacji o rozstrzyganych sprawach  | str. 237
  20. Zakaz ograniczania dostępu do informacji o organizacji i trybie działania organów prowadzących postępowania  | str. 239

Rozdział 2. Dostęp do informacji publicznej | str. 241

Art. 6. [Przedmiot informacji publicznej]  | str. 241

  1. Zakres i charakter ustawowej konkretyzacji informacji publicznej  | str. 243
  2. Informacje o polityce wewnętrznej i zagranicznej  | str. 252
  3. Informacje o zamierzeniach władzy ustawodawczej oraz wykonawczej  | str. 254
  4. Informacje o projektowaniu aktów normatywnych  | str. 255
  5. Informacja o programach w zakresie realizacji zadań publicznych, o sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań  | str. 257
  6. Identyfikacja osób pełniących funkcje publiczną  | str. 258
  7. Dane publiczne a nośnik tych danych  | str. 259
  8. Informacja o podmiotach, o których mowa w art. 4 ust. 1  | str. 259
  9. Informacje o zasadach funkcjonowania podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej  | str. 264
  10. Treść i postać aktów administracyjnych  | str. 266
  11. Treść innych rozstrzygnięć  | str. 269
  12. Dane publiczne  | str. 270
  13. Stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej  | str. 271
  14. Treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej  | str. 276
  15. Informacja o stanie państwa, samorządów i ich jednostek organizacyjnych  | str. 277
  16. Podmiotowy i przedmiotowy zakres obowiązku informowania o majątku publicznym  | str. 277
  17. Dług publiczny  | str. 283
  18. Pomoc publiczna  | str. 283
  19. Ciężary publiczne  | str. 285
  20. Majątek publiczny – podsumowanie  | str. 286
  21. Praktyka uznawania informacji publicznych o majątku publicznym w świetle orzecznictwa  | str. 287
  22. Pojęcie dokumentu urzędowego  | str. 296

Art. 7. [Sposoby dostępu do informacji publicznej]  | str. 299

  1. Charakterystyka regulacji  | str. 299
  2. Specyfika form zapewniania dostępu do informacji publicznej  | str. 300
  3. Ogólne zasady realizacji dostępu do informacji publicznej  | str. 302

Art. 8. [Biuletyn Informacji Publicznej]  | str. 303

  1. Uwagi ogólne  | str. 304
  2. Urzędowy publikator teleinformatyczny  | str. 305
  3. Powszechność dostępu  | str. 306
  4. Biuletyn Informacji Publicznej jako system ujednolicony  | str. 307
  5. Katalog podmiotów zobowiązanych do publikowania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej  | str. 309
  6. Zakres przedmiotowy udostępnienia w BIP  | str. 311
  7. Czas publikacji w BIP  | str. 312
  8. Obowiązkowe elementy Biuletynu Informacji Publicznej  | str. 314
  9. Wyłączenie jawności w Biuletynie Informacji Publicznej  | str. 315
  10. Obowiązek oznaczenia informacji publikowanych w Biuletynie Informacji Publicznej  | str. 316

Art. 9. [Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej]  | str. 316

  1. Strona główna BIP  | str. 317
  2. Własne strony Biuletynu Informacji Publicznej  | str. 318
  3. Przekazanie informacji administratorom strony głównej  | str. 319
  4. Obowiązki ministra właściwego ds. informatyzacji  | str. 319
  5. Scentralizowany System Dostępu do Informacji Publicznej  | str. 320
  6. Delegacje do wydania rozporządzenia  | str. 320

Art. 9a.–9e (uchylone).  | str. 321

Art. 10. [Tryb wnioskowy udostępniania informacji publicznej]  | str. 321

  1. Zakres trybu wnioskowego udostępniania informacji publicznej  | str. 321
  2. Charakter wniosku o udostępnienie informacji publicznej  | str. 324
  3. Forma wniosku  | str. 324
  4. Złożenie wniosku  | str. 325
  5. Elementy obligatoryjne wniosku w przypadku udzielenia informacji publicznej  | str. 327
  6. Elementy obligatoryjne wniosku w przypadku odmowy dostępu informacji publicznej  | str. 331
  7. Umocowania do złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej w imieniu innego podmiotu  | str. 332
  8. Tryb rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej  | str. 333
  9. Wyłączenie stosowania trybu wnioskowego w przypadku publikacji informacji w BIP lub na portalu danych  | str. 338
  10. Powiadomienia  | str. 340
  11. Udostępnienie informacji publicznej  | str. 342
  12. Prowadzenie postępowania w kierunku odmowy udostępnienia informacji publicznej  | str. 343

Art. 11. [Udostępnienie informacji publicznej przez jej wyłożenie lub wywieszenie]  | str. 347

  1. Charakter wyłożenia lub wywieszenia  | str. 347
  2. Miejsce ogólnie dostępne i sposób udostępnienia  | str. 348
  3. Wyłożenie lub wywieszenie a tryb wnioskowy  | str. 350
  4. Forma udostępnienia  | str. 351

Art. 12. [Obowiązki podmiotu udostępniającego informacje publiczne]  | str. 351

  1. Obowiązki podmiotu udostępniającego informacje publiczne  | str. 351
  2. Oznaczanie udostępnianych informacji  | str. 351
  3. Formy utrwalenia udostępnianych informacji publicznych  | str. 354

Art. 13. [Termin udostępnienia informacji publicznej]  | str. 358

  1. Zakres zastosowania  | str. 358
  2. Termin udostępnienia informacji publicznej na wniosek  | str. 362
  3. Rozpoczęcie biegu terminu  | str. 367
  4. Liczenie terminów  | str. 369
  5. Skutki niezachowania terminu  | str. 369

Art. 14. [Sposób i forma udostępnienia informacji publicznej]  | str. 373

  1. Elementy wniosku o udostępnienie informacji publicznej  | str. 377
  2. Brak środków technicznych do udostępnienia informacji publicznej przez podmiot obowiązany w sposób i w formie określonych w treści wniosku dostępowego  | str. 381
  3. Obowiązki podmiotu obowiązanego w przypadku, gdy wnioskowana informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku dostępowym  | str. 382

Art. 15. [Koszty związane z udostępnieniem informacji]  | str. 385

  1. Zasada bezpłatności i pojęcie dodatkowych kosztów  | str. 386
  2. Tryb pobierania opłaty  | str. 387

Art. 16. [Decyzje o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania i ich zaskarżalność odwołaniem]  | str. 388

  1. Formalne uwarunkowania wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania  | str. 388
  2. Materialne przesłanki wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania  | str. 396
  3. Postępowanie odwoławcze w sprawach dostępu do informacji publicznej  | str. 399

Art. 17. [Rozstrzygnięcia podmiotów zobowiązanych niebędących organami władzy publicznej i ich zaskarżalność wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy]  | str. 406

  1. Odpowiednie stosowanie art. 16 u.d.i.p. do rozstrzygnięć podmiotów zobowiązanych niebędących  organami władzy publicznej  | str. 406
  2. Postępowanie z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w sprawach dostępu do informacji publicznej  | str. 411

Art. 18. [Dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów]  | str. 415

  1. Charakterystyka regulacji  | str. 416
  2. Kolegialne organy władzy publicznej  | str. 420
  3. Jawność posiedzeń  | str. 422
  4. Dostęp do posiedzeń  | str. 427

Art. 19. [Protokoły i stenogramy obrad organów kolegialnych]  | str. 430

  1. Charakterystyka regulacji  | str. 430
  2. Protokoły obrad  | str. 433
  3. Udostępnianie materiałów audiowizualnych i teleinformatycznych  | str. 436

Art. 20. [Udostępnianie informacji przez władze lokalne]  | str. 438

  1. Charakterystyka regulacji  | str. 438
  2. Zakres podmiotowy  | str. 438
  3. Odpowiednie stosowanie 18 i 19 u.d.i.p.  | str. 440

Art. 21. [Skarga do sądu administracyjnego]  | str. 440

  1. Zakres i kryterium kontroli sprawowanej przez sądy administracyjne  | str. 440
  2. Odrębności w zakresie kontroli sprawowanej przez sąd administracyjny wprowadzone przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej  | str. 443
  3. Pojęcie bezczynności  | str. 444
  4. Wymogi formalne skargi na bezczynność, a w tym stosowanie art. 52 p.p.s.a. na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej  | str. 447
  5. Obowiązki podmiotu zobowiązanego po wniesieniu skargi do sądu na bezczynność  | str. 450
  6. Przedmiot skargi na bezczynność, a w tym udzielenie informacji niepełnej a skarga na bezczynność  | str. 451
  7. Rozpoznanie skargi na bezczynność przez sąd  | str. 452

Art. 22. (uchylony).  | str. 454

Art. 23. [Przepis karny]  | str. 454

  1. Aspekt podmiotowy  | str. 454
  2. Przestępstwo umyślne  | str. 455
  3. Status pokrzywdzonego  | str. 455
  4. Praktyka stosowania  | str. 456
  5. Sankcja karna  | str. 457

Rozdział 2a. (uchylony)   | str. 458

Art. 23a–23i. (uchylone)  | str. 458

Rozdział 3. Przepisy o zmianie przepisów obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe  | str. 459

Art. 24. [„Procedura prasowa” udostępniania informacji publicznych]  | str. 459

  1. Prawo dostępu prasy do informacji  | str. 460
  2. Autonomiczność trybu prasowego pozyskiwania informacji  | str. 460
  3. Przesłanki zespolenia trybów dostępowych  | str. 461
  4. Identyfikacja zobowiązanego do udostępnienia informacji prasowej  | str. 462
  5. Mechanizm „kładki” z art. 3a pr. pras. i jego skutki  | str. 465
  6. Aktualność informacji prasowej a respektowanie przepisów RODO  | str. 473
  7. Czy informacja prasowa powinna być identyfikowana jako informacja sektora publicznego przekazywana  w celu ponownego wykorzystywania?  | str. 475
  8. Uwagi de lege lata i de lege ferenda  | str. 476

Art. 25. [Sprawy niezakończone do dnia wejścia w życie ustawy]  | str. 477

Art. 26. [Wejście w życie ustawy]  | str. 477

Bibliografia | str. 479

O autorach | str. 495

Kategoria: Administracyjne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8328-899-4
Rozmiar pliku: 5,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: