Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz - ebook
Marian Zdyb - profesor zwyczajny, doktor habilitowany nauk prawnych, kierownik Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie; sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku, były sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego; autor ponad 30 książek oraz ponad 150 artykułów i innych publikacji z zakresu prawa administracyjnego, publicznego prawa gospodarczego, teorii organizacji i samorządu terytorialnego.
Małgorzata Sieradzka doktor nauk prawnych, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego w Warszawie; adwokat prowadzący kancelarię adwokacką; członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji; członek CARS; specjalizuje się w prawie antymonopolowym, w tym w prawie konkurencji oraz prawie zamówień publicznych; prowadzi szkolenia; autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, w tym komentarzy i monografii, glos do orzeczeń sądów krajowych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
W publikacji w sposób przejrzysty i wyczerpujący omówiono zagadnienia zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej, w szczególności produkcji przemysłowej i rolnej, budownictwie, handlu i usługach. Autorzy szczegółowo omówili katalog czynów niedozwolonej konkurencji oraz kwestie dotyczące odpowiedzialności cywilnej oraz karnej wynikającej z ich popełnienia.
Drugie wydanie komentarza zostało poszerzone i uaktualnione o najnowsze zmiany legislacyjne oraz orzecznictwo sądowe, które ma istotne znaczenie dla praktyki stosowania ustawy. Ponadto, w sposób szeroki odniesiono się do piśmiennictwa polskiego i zagranicznego. Opracowanie ma charakter ekspercki - poglądy autorów wpłynęły niejednokrotnie na linię orzeczniczą sądów w sprawach nieuczciwej konkurencji.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla sędziów, adwokatów, radców prawnych oraz pracowników administracji. Będzie również pomocnym źródłem dla przedsiębiorców i wszystkich zainteresowanych problematyką zwalczania nieuczciwej konkurencji.
Małgorzata Sieradzka doktor nauk prawnych, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego w Warszawie; adwokat prowadzący kancelarię adwokacką; członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji; członek CARS; specjalizuje się w prawie antymonopolowym, w tym w prawie konkurencji oraz prawie zamówień publicznych; prowadzi szkolenia; autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, w tym komentarzy i monografii, glos do orzeczeń sądów krajowych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
W publikacji w sposób przejrzysty i wyczerpujący omówiono zagadnienia zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej, w szczególności produkcji przemysłowej i rolnej, budownictwie, handlu i usługach. Autorzy szczegółowo omówili katalog czynów niedozwolonej konkurencji oraz kwestie dotyczące odpowiedzialności cywilnej oraz karnej wynikającej z ich popełnienia.
Drugie wydanie komentarza zostało poszerzone i uaktualnione o najnowsze zmiany legislacyjne oraz orzecznictwo sądowe, które ma istotne znaczenie dla praktyki stosowania ustawy. Ponadto, w sposób szeroki odniesiono się do piśmiennictwa polskiego i zagranicznego. Opracowanie ma charakter ekspercki - poglądy autorów wpłynęły niejednokrotnie na linię orzeczniczą sądów w sprawach nieuczciwej konkurencji.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla sędziów, adwokatów, radców prawnych oraz pracowników administracji. Będzie również pomocnym źródłem dla przedsiębiorców i wszystkich zainteresowanych problematyką zwalczania nieuczciwej konkurencji.
Spis treści
Wykaz skrótów 9
Przedmowa do wydania drugiego 21
Wstęp 23
Wprowadzenie 27
Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 35
Rozdział 1. Przepisy ogólne 37 Art. 1 [Zakres regulacji ustawy] 37 Art. 2. [Pojęcie przedsiębiorcy] 63 Art. 3. [Czyn nieuczciwej konkurencji] 109 Art. 4. [Status osób zagranicznych] 175
Rozdział 2. Czyny nieuczciwej konkurencji 216 Art. 5. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa] 216 Art. 6. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa za pomocą nazwiska przedsiębiorcy] 265 Art. 7. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa zlikwidowanego, podzielonego lub przekształconego] 276 Art. 8. [Fałszywe lub oszukańcze oznaczenia geograficzne] 282 Art. 9. [Fałszywe lub oszukańcze kwalifikowane oznaczenia geograficzne] 315 Art. 10. [Wprowadzające w błąd oznaczenia towarów i usług] 333 Art. 11. [Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa] 386 Art. 12. [Nieuczciwy wpływ na stosunki umowne] 446 Art. 13. [Naśladownictwo gotowego produktu] 469 Art. 14. [Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji] 550 Art. 15. [Utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku] 623 Art. 15a [Przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną] 751 Art. 15b. [Urządzenia niedozwolone] 764 Art. 16. [Reklama nieuczciwa oraz reklama porównawcza] 769 Art. 17. [Odpowiedzialność innych podmiotów za czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy] 952 Art. 17a. [Sprzedaż premiowana] 965 Art. 17b. (uchylony) 973 Art. 17c. [Sprzedaż lawinowa] 973 Art. 17d. [Dominujące wprowadzenie do obrotu własnych produktów] 979 Art. 17e. (uchylony) 983
Rozdział 3. Odpowiedzialność cywilna 984 Art. 18. [Odpowiedzialność cywilna] 984 Art. 18a. [Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji] 1064 Art. 19. [Szczególne przypadki legitymacji czynnej] 1068 Art. 20. [Przedawnienie - uwagi ogólne] 1076 Art. 21. (uchylony) 1091 Art. 22. [Wniesienie oczywiście bezzasadnego powództwa] 1091
Rozdział 3a. (skreślony) 1096
Rozdział 4. Przepisy karne 1097 Art. 23. [Odpowiedzialność za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa] 1111 Art. 24. [Odpowiedzialność za czyn naśladownictwa gotowego produktu] 1154 Art. 24a. [Odpowiedzialność za organizowanie i kierowanie systemem sprzedaży] 1172 Art. 24b. (uchylony) 1181 Art. 25. [Odpowiedzialność za wprowadzające w błąd oznaczenia towarów lub usług za delikt w zakresie reklamy oraz sprzedaży premiowanej] 1181 Art. 26. [Odpowiedzialność za rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorstwie] 1201 Art. 27. [Ściganie przestępstw i wykroczeń] 1212
Rozdział 5. Zmiany w przepisach obowiązujących 1216 Art. 28-29. (pominięte) 1216
Rozdział 6. Przepisy końcowe 1217 Art. 30. [Utrata mocy] 1217 Art. 31. [Wejście w życie] 1217
Bibliografia 1219
Indeks rzeczowy 1249
Autorzy 1271
Przedmowa do wydania drugiego 21
Wstęp 23
Wprowadzenie 27
Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 35
Rozdział 1. Przepisy ogólne 37 Art. 1 [Zakres regulacji ustawy] 37 Art. 2. [Pojęcie przedsiębiorcy] 63 Art. 3. [Czyn nieuczciwej konkurencji] 109 Art. 4. [Status osób zagranicznych] 175
Rozdział 2. Czyny nieuczciwej konkurencji 216 Art. 5. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa] 216 Art. 6. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa za pomocą nazwiska przedsiębiorcy] 265 Art. 7. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa zlikwidowanego, podzielonego lub przekształconego] 276 Art. 8. [Fałszywe lub oszukańcze oznaczenia geograficzne] 282 Art. 9. [Fałszywe lub oszukańcze kwalifikowane oznaczenia geograficzne] 315 Art. 10. [Wprowadzające w błąd oznaczenia towarów i usług] 333 Art. 11. [Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa] 386 Art. 12. [Nieuczciwy wpływ na stosunki umowne] 446 Art. 13. [Naśladownictwo gotowego produktu] 469 Art. 14. [Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji] 550 Art. 15. [Utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku] 623 Art. 15a [Przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną] 751 Art. 15b. [Urządzenia niedozwolone] 764 Art. 16. [Reklama nieuczciwa oraz reklama porównawcza] 769 Art. 17. [Odpowiedzialność innych podmiotów za czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy] 952 Art. 17a. [Sprzedaż premiowana] 965 Art. 17b. (uchylony) 973 Art. 17c. [Sprzedaż lawinowa] 973 Art. 17d. [Dominujące wprowadzenie do obrotu własnych produktów] 979 Art. 17e. (uchylony) 983
Rozdział 3. Odpowiedzialność cywilna 984 Art. 18. [Odpowiedzialność cywilna] 984 Art. 18a. [Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji] 1064 Art. 19. [Szczególne przypadki legitymacji czynnej] 1068 Art. 20. [Przedawnienie - uwagi ogólne] 1076 Art. 21. (uchylony) 1091 Art. 22. [Wniesienie oczywiście bezzasadnego powództwa] 1091
Rozdział 3a. (skreślony) 1096
Rozdział 4. Przepisy karne 1097 Art. 23. [Odpowiedzialność za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa] 1111 Art. 24. [Odpowiedzialność za czyn naśladownictwa gotowego produktu] 1154 Art. 24a. [Odpowiedzialność za organizowanie i kierowanie systemem sprzedaży] 1172 Art. 24b. (uchylony) 1181 Art. 25. [Odpowiedzialność za wprowadzające w błąd oznaczenia towarów lub usług za delikt w zakresie reklamy oraz sprzedaży premiowanej] 1181 Art. 26. [Odpowiedzialność za rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorstwie] 1201 Art. 27. [Ściganie przestępstw i wykroczeń] 1212
Rozdział 5. Zmiany w przepisach obowiązujących 1216 Art. 28-29. (pominięte) 1216
Rozdział 6. Przepisy końcowe 1217 Art. 30. [Utrata mocy] 1217 Art. 31. [Wejście w życie] 1217
Bibliografia 1219
Indeks rzeczowy 1249
Autorzy 1271
Kategoria: | Handlowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8092-357-7 |
Rozmiar pliku: | 8,7 MB |