Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw. Przywództwo, marketing, budżet - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
43,00

Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw. Przywództwo, marketing, budżet - ebook

Książka „Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo, marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej gospodarki na rynku europejskim.

W publikacji szczegółowej analizie poddano:
• determinanty funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
• rolę przywództwa i umiejętność budowania zaangażowania pracowników,
• specyfikę działalności marketingowej i budowania wartości marki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
• prowadzenie sprawozdawczości finansowej w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
• kompetencje z zakresu finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych projektów Unii Europejskiej.

Spis treści

Wstęp 9

Rozdział 1
Rozwój i znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw 11
1.1. Pojęcie i kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw 11
1.2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce państwa 14
1.3. Stymulatory rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 17
1.4. Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw 21
1.5. Ocena działalności sektora MŚP w Polsce w latach 2014-2015 26

Rozdział 2
Rola przywództwa i budowanie zaangażowania pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach 31
2.1. Pojęcie i istota przywództwa w zarządzaniu organizacją 31
2.2. Wybrane modele przywództwa 35
2.2.1. Teoria uwarunkowań F. Fiedlera 35
2.2.2. Koncepcja „drogi do celu" 37
2.2.3. Model bazujący na umiejętnościach 38
2.2.4. Przywództwo charyzmatyczne 40
2.2.5. Przywództwo społecznie odpowiedzialne 42
2.2.6. Sytuacyjny model przywództwa według Herseya i Blancharda 44
2.3. Zaangażowanie pracowników w MŚP 48
2.3.1. Informacje wstępne 48
2.3.2. Pojęcie i rodzaj pracowników wiedzy 50
2.3.3. Istota i zakres zaangażowania organizacyjnego 53
2.3.4. Uwarunkowania zaangażowania pracowników wiedzy 56

Rozdział 3
Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem 61
3.1. Istota działalności marketingowej 61
3.1.1. Pojęcie i ewolucja marketingu 61
3.1.2. Funkcje marketingu 65
3.1.3. Tradycyjne i nowoczesne ujęcie marketingu 66
3.2. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorcy 69
3.3. Znaczenie marketingu dla konsumenta 72
3.4. Wybór rynku i produktu przez małe i średnie przedsiębiorstwa 75
3.4.1. Analiza rynku - wybór rynku docelowego 75
3.4.2. Kształtowanie struktury asortymentu małego i średniego przedsiębiorstwa 77

Rozdział 4
Znaczenie marki w budowaniu pozycji rynkowej małego i średniego przedsiębiorstwa 83
4.1. Definicje i funkcje marki 83
4.2. Klasyfikacja marek 86
4.3. Cykl życia marki 89
4.4. Budowanie wartości oraz kapitału marki małego i średniego przedsiębiorstwa 92
4.5. Atrybuty marki wpływające na wybory dokonywane przez konsumentów 95
4.5.1. Postrzeganie jakości przez konsumentów 95
4.5.2. Lojalność konsumentów wobec marki 98

Rozdział 5
Sprawozdawczość finansowa mikro, małych i średnich podmiotów gospodarczych a proces cyfryzacji w rachunkowości 103
5.1. Rola i znaczenie informacji finansowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw 103
5.2. Charakterystyka sprawozdań finansowych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach 104
5.3. Ocena wykorzystania informacji finansowych stosowanych przez mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa 112
5.4. Technologie informacyjne w rachunkowości 113
5.5. Korzyści i zagrożenia związane z wdrożeniem procesu cyfryzacji 118

Rozdział 6
Finansowanie projektów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw z funduszy Unii Europejskiej w latach 2014-2020 123
6.1. Zasady finansowania w okresie programowania 2014-2020 123
6.2. Rodzaje projektów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw 130
6.3. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w krajowych i regionalnych programach operacyjnych 135
6.3.1. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (PO IR) 135
6.3.2. Program Operacyjny Polska Wschodnia (PO PW) 138
6.3.3. Regionalne Programy Operacyjne 140

Bibliografia 147
Spis tabel 155
Spis rysunków 156
O Autorach 157

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7941-571-7
Rozmiar pliku: 5,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: