Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Vampyr - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Vampyr - poradnik do gry - ebook

Niniejszy poradnik do Vampyr to przygotuje was na najmroczniejsze i krwiste noce na ulicach Londynu. Nasz poradnik to potężne kompendium wiedzy, w którym każda mroczna, spragniona krwi istota odnajdzie odpowiedzi na pytania i porady ułatwiające początek gry. Poradnik porusza najistotniejsze kwestie, takie wskazówki NPC, czyli wskazówki postaci niezależnych zwiększające poziom doświadczenia krwi, ale również rozwój postaci, najlepsze umiejętności oraz dobre bronie na początek. Całość wieńczy rozbudowana solucja wraz z zadaniami pobocznymi.

Poradnik otwierają porady na start i podstawy, w których zebraliśmy wszelkie konieczne tipsy do rozpoczęcia gry. Dowiecie się z tej sekcji poradnika m.in. o tym, jakie różnice wynikają z zabijania mieszkańców a odrzucenia wampirycznego zewu - czy w Vampyr opłaca się mieszkańców uśmiercać, czy przeciwnie, lepiej jest ich ocalić i pomagać. Również tutaj znajdziecie rozdziały poświęcone rozwojowi postaci, craftingowi (rzemiosło pełni ważną funkcję w grze), a także poznacie specyficzny podział na zadania główne, poboczne i aktywności. Zapoznacie się tu również z mechaniką kryjówek rozsianych po mrocznym Londynie.

Oczywiście w przewodniku nie mogło zabraknąć rozbudowanego działu FAQ, w których odpowiadamy na wszelkie nurtujące młode wampiry pytania. To właśnie w nim odpowiadamy m.in. na to czy można ukończyć grę bez zabijania, czy na PC można się skradać, kiedy warto wysysać krew oraz jak otwierać zamknięte skrzynie, sejfy i szafki? Podpowiadamy również, która broń jest najlepsza i jakie umiejętności przydadzą się w walce.

Rdzeniem naszego poradnika jest przepastny opis dzielnic w Vampyr. Opisaliśmy dokładnie każdą dzielnice w grze wraz ze wskazaniem lokacji i występowaniem postaci niezależnych. Wskazaliśmy również wskazówki potrzebne do odblokowania poziomów krwi NPC. Każda strona poświęcona dzielnicom Doki, Szpital Pembroke, Whitechapel oraz West End zostały dokładnie opisane, wskazaliśmy też kluczowe miejsca, zadania czy sekrety.

Aneks to dział w nie mniej ważnymi informacjami - jeśli macie problemy ze sterowaniem w Vampyrze, a przede wszystkim gra wam tnie i traci klatki, zajrzyjcie do działów Sterowanie oraz Wymagania PC. To tutaj również zawarliśmy rozdział poświęcony Trofeom i osiągnięciom Steam w Vampyr.

Jonathan Reid to chirurg, który po długiej nieobecności wraca z wojny do Londynu. W czasie podróży zostaje ukąszony przez tajemniczego wampira. Po przebudzeniu odkrywa, że sam stał się nocnym krwiopijcą, istotą przeklętą i postrachem nocy - wampirem. Od tego momentu próbuje rozpoczyna się akcja gry - Jonathan Reid próbuje zrozumieć, co dokładnie stało się, kto go przemienił oraz kto stoi za epidemią hiszpańskiej grypy.

Spis treści

-Vampyr - poradnik do gry
-Przewodnik do gry
-Podstawy
-Porady na start w Vampyr
-Znajdźki, notatki i sekrety w Vampyr
-Zabijać czy pomagać w Vampyr?
-Rozwój postaci w Vampyr
-Rzemiosło i tworzenie leków w Vampyr
-Rodzaje zadań i aktywności w Vampyr
-Odblokowywanie kryjówek w Vampyr
-Hipnoza mieszkańców - jak zwiększyć poziom hipnozy w Vampyr?
-FAQ
-Czy można ukończyć Vampyr bez zabijania NPC?
-Jak stworzyć mocną postać w Vampyr?
-Jak zmienić wersję językową na PS4 w Vampyr?
-Jak skradać się w Vampyr?
-Jak zdobywać uchwyty i spusty w Vampyr?
-Czy mogę sprzedać zegarek Jonathana z początku gry?
-Jak otwierać zamknięte skrzynie, sejfy i szafki w Vampyr?
-Jak odblokować wszystkie leki w Vampyr?
-Czy mieszkańcy sami umierają?
-Co odnawia skrzynia w kryjówce w Vampyr?
-Czy można zoperować Harveya Fiddicka w Vampyr?
-Jak podlać kwiatek w Szpitalu Pembroke?
-Kiedy warto wysysać krew mieszkańców w Vampyr?
-Która broń jest najlepsza w Vampyr?
-Jak zdobywać dużo doświadczenia w Vampyr?
-Jak zdobywać materiały rzemieślnicze i szylingi w Vampyr?
-Jak walczyć w Vampyr?
-Jak zresetować umiejętności w Vampyr?
-Jak zdobyć lekarstwo na ból głowy w Vampyr?
-Co się dzieję z dzielnicą, która przekroczy stan krytyczny w Vampyr?
-Jak zdobyć legendarną broń (True Dragonbane)?
-Jak odnaleźć wszystkie notatki zapisane brajlem w Vampyr?
-Ważne decyzje
-Jak w 7 krokach ukończyć Vampyra nie zabijając nikogo w Vampyr?
-Jak przeprowadzić operację w azylu Dorothy Crane w Vampyr?
-Czy da się uniknąć zabijania w prologu Vampyr?
-Czy warto zabić Claya Coxa w Vampyr?
-Co zrobić z Dorothy Crane w Vampyr?
-Co zrobić z Seanem Hamptonem w Vampyr?
-Decyzja z Aloysiusem Dawsonem w Vampyr
-Los Geoffreya McCullema w Vampyr
-Wybór związany z Dr Edgarem Swansea w Vampyr
-Wszystkie zakończenia w Vampyr
-Dzielnice
-Dzielnice w Vampyr - opis, porady
-Filary dzielnicy w Vampyr
-Jakość krwi i leczenie mieszkańców w Vampyr
-Pozyskiwanie i utracenie wskazówek w Vampyr
-Szpital Pembroke
-Mieszkańcy i wskazówki w Szpitalu Pembroke
-Śledztwa w Szpitalu Pembroke
-Whitechapel
-Mieszkańcy i wskazówki w Whitechapel
-Śledztwa w Whitechapel
-Doki
-Mieszkańcy i wskazówki Doków
-Śledztwa w Dokach
-West End
-Mieszkańcy i wskazówki w West End
-Śledztwa w West End
-Bossowie
-William Bishop | Bossowie w Vampyr
-John Doe | Bossowie w Vampyr
-Bestia z kanałów | Bossowie w Vampyr
-Vincet i Toby Sheen | Bossowie w Vampyr
-Jimmy The Spark Barlow | Bossowie w Vampyr
-Fergal | Bossowie w Vampyr
-Mary | Bossowie w Vampyr
-Eliza Mullaney | Boss w Vampyr
-Priscilla & Roger McPherson | Boss w Vampyr
-Doris Fletcher | Boss w Vampyr
-Leon Augustin | Boss w Vampyr
-Geoffrey McCullum | Boss w Vampyr
-Ostatni boss w Vampyr - Katastrofa
-Trofea i Osiągnięcia
-Ogólne informacje o trofeach i plan zdobycia trofeów | Trofea w Vampyr
-Lista trofeów | Trofea w Vampyr
-Tylko jeden kęs; Litościwe uwolnienie | Trofea w Vampyr
-Przysięga Hipokratesa | Trofea w Vampyr
-Aneks
-Sterowanie w Vampyr
-Trofea i osiągnięcia Steam w Vampyr
-Wymagania sprzętowe Vampyr
-Opis przejścia
-Prolog, początek Vampyra
-Rozdział I: Kwarantanna
-Wieczne pragnienie | Vampyr solucja
-Zabierz mnie do szpitala | Vampyr solucja
-Rozdział II: Biały fartuch
-Nocna Zmiana | Vampyr solucja
-Szczur w Szpitalu | Vampyr solucja
-Szantaż w Whitechapel | Vampyr solucja
-Rozdział III: Rodzinna historia
-Przyczyny i skutki | Vampyr solucja
-W jednej wieczności prawym okiem | Vampyr solucja
-Święty Smutas z East Endu | Vampyr solucja
-Zła sława podąża za człowiekiem | Vampyr solucja
-Czerwone rzeki | Vampyr solucja
-Zapominając o przeszłości | Vampyr solucja
-Rozdział IV: Rosnąca gorączka
-Wielkie polowanie | Vampyr solucja
-Gabinet cieni | Vampyr solucja
-Portrety rodzinne | Vampyr solucja
-Grand Guignol | Vampyr solucja
-Rozdział V: Druga opinia
-Dobór nienaturalny | Vampyr solucja
-Fontanna życia | Vampyr solucja
-Od miecza giniesz | Vampyr solucja
-Dla wiedzy bez jej wiedzy | Vampyr solucja
-Rozdział VI
-Antidotum | Solucja Vampyr
-Królik doświadczalny | Solucja Vampyr
-Rozdział VII
-Zdrowy nosiciel | Solucja Vampyr

Kategoria: RPG
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-541-3
Rozmiar pliku: 15 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1892

[email protected] treści

Vampyr - poradnik do gry

Przewodnik do gry

Podstawy

Porady na start w Vampyr

Znajdźki, notatki i sekrety w Vampyr

Zabijać czy pomagać w Vampyr?

Rozwój postaci w Vampyr

Rzemiosło i tworzenie leków w Vampyr

Rodzaje zadań i aktywności w Vampyr

Odblokowywanie kryjówek w Vampyr

Hipnoza mieszkańców - jak zwiększyć poziom hipnozy w Vampyr?

FAQ

Czy można ukończyć Vampyr bez zabijania NPC?

Jak stworzyć mocną postać w Vampyr?

Jak zmienić wersję językową na PS4 w Vampyr?

Jak skradać się w Vampyr?

Jak zdobywać uchwyty i spusty w Vampyr?

Czy mogę sprzedać zegarek Jonathana z początku gry?

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Jak otwierać zamknięte skrzynie, sejfy i szafki w Vampyr?

Jak odblokować wszystkie leki w Vampyr?

Czy mieszkańcy sami umierają?

Co odnawia skrzynia w kryjówce w Vampyr?

Czy można zoperować Harveya Fiddicka w Vampyr?

Jak podlać kwiatek w Szpitalu Pembroke?

Kiedy warto wysysać krew mieszkańców w Vampyr?

Która broń jest najlepsza w Vampyr?

Jak zdobywać dużo doświadczenia w Vampyr?

Jak zdobywać materiały rzemieślnicze i szylingi w Vampyr?

Jak walczyć w Vampyr?

Jak zresetować umiejętności w Vampyr?

Jak zdobyć lekarstwo na ból głowy w Vampyr?

Co się dzieję z dzielnicą, która przekroczy stan krytyczny w Vampyr?

Jak zdobyć legendarną broń (True Dragonbane)?

Jak odnaleźć wszystkie notatki zapisane brajlem w Vampyr?

Ważne decyzje

Jak w 7 krokach ukończyć Vampyra nie zabijając nikogo w Vampyr?

Jak przeprowadzić operację w azylu Dorothy Crane w Vampyr?

Czy da się uniknąć zabijania w prologu Vampyr?

Czy warto zabić Claya Coxa w Vampyr?

Co zrobić z Dorothy Crane w Vampyr?

Co zrobić z Seanem Hamptonem w Vampyr?

Decyzja z Aloysiusem Dawsonem w Vampyr

Los Geoffreya McCullema w Vampyr

Wybór związany z Dr Edgarem Swansea w Vampyr

Wszystkie zakończenia w Vampyr

Dzielnice

Dzielnice w Vampyr - opis, porady

Filary dzielnicy w Vampyr

Jakość krwi i leczenie mieszkańców w Vampyr

Pozyskiwanie i utracenie wskazówek w Vampyr

Szpital Pembroke

Mieszkańcy i wskazówki w Szpitalu Pembroke

Śledztwa w Szpitalu Pembroke

Whitechapel

Mieszkańcy i wskazówki w Whitechapel

Śledztwa w Whitechapel

Doki

Mieszkańcy i wskazówki Doków

Śledztwa w Dokach

West End

Mieszkańcy i wskazówki w West End

Śledztwa w West End

Bossowie

William Bishop | Bossowie w Vampyr

John Doe | Bossowie w Vampyr

Bestia z kanałów | Bossowie w Vampyr

Vincet i Toby Sheen | Bossowie w Vampyr

Jimmy The Spark Barlow | Bossowie w Vampyr

Fergal | Bossowie w Vampyr

Mary | Bossowie w Vampyr

Eliza Mullaney | Boss w Vampyr

Priscilla & Roger McPherson | Boss w Vampyr

Doris Fletcher | Boss w Vampyr

Leon Augustin | Boss w Vampyr

Geoffrey McCullum | Boss w Vampyr

Ostatni boss w Vampyr - Katastrofa

Trofea i Osiągnięcia

Ogólne informacje o trofeach i plan zdobycia trofeów | Trofea w Vampyr

Lista trofeów | Trofea w Vampyr

Tylko jeden kęs; Litościwe uwolnienie | Trofea w Vampyr

Przysięga Hipokratesa | Trofea w Vampyr

Aneks

Sterowanie w Vampyr

Trofea i osiągnięcia Steam w Vampyr

Wymagania sprzętowe Vampyr

Opis przejścia

Prolog, początek Vampyra

Rozdział I: Kwarantanna

Wieczne pragnienie | Vampyr solucja

Zabierz mnie do szpitala | Vampyr solucja

Rozdział II: Biały fartuch

Nocna Zmiana | Vampyr solucja

Szczur w Szpitalu | Vampyr solucja

Szantaż w Whitechapel | Vampyr solucja

Rozdział III: Rodzinna historia

Przyczyny i skutki | Vampyr solucja

W jednej wieczności prawym okiem | Vampyr solucja

Święty Smutas z East Endu | Vampyr solucja

Zła sława podąża za człowiekiem | Vampyr solucja

Czerwone rzeki | Vampyr solucja

Zapominając o przeszłości | Vampyr solucja

Rozdział IV: Rosnąca gorączka

Wielkie polowanie | Vampyr solucja

Gabinet cieni | Vampyr solucja

Portrety rodzinne | Vampyr solucja

Grand Guignol | Vampyr solucja

Rozdział V: Druga opinia

Dobór nienaturalny | Vampyr solucja

Fontanna życia | Vampyr solucja

Od miecza giniesz | Vampyr solucja

Dla wiedzy bez jej wiedzy | Vampyr solucja

Rozdział VI

Antidotum | Solucja Vampyr

Królik doświadczalny | Solucja Vampyr

Rozdział VII

Zdrowy nosiciel | Solucja VampyrVampyr - poradnik do gry

Niniejszy poradnik do Vampyr to przygotuje was na najmroczniejsze i krwiste noce na ulicach Londynu. Nasz poradnik to potężne kompendium wiedzy, w którym każda mroczna, spragniona krwi istota odnajdzie odpowiedzi na pytania i porady ułatwiające początek gry. Poradnik porusza najistotniejsze kwestie, takie wskazówki NPC, czyli wskazówki postaci niezależnych zwiększające poziom doświadczenia krwi, ale również rozwój postaci, najlepsze umiejętności oraz dobre bronie na początek. Całość wieńczy rozbudowana solucja wraz z zadaniami pobocznymi.

Poradnik otwierają porady na start i podstawy, w których zebraliśmy wszelkie konieczne tipsy do rozpoczęcia gry. Dowiecie się z tej sekcji poradnika m.in. o tym, jakie różnice wynikają z zabijania mieszkańców a odrzucenia wampirycznego zewu - czy w Vampyr opłaca się mieszkańców uśmiercać, czy przeciwnie, lepiej jest ich ocalić i pomagać. Również tutaj znajdziecie rozdziały poświęcone rozwojowi postaci, craftingowi (rzemiosło pełni ważną funkcję w grze), a także poznacie specyficzny podział na zadania główne, poboczne i aktywności. Zapoznacie się tu również z mechaniką kryjówek rozsianych po mrocznym Londynie.

Oczywiście w przewodniku nie mogło zabraknąć rozbudowanego działu FAQ, w których odpowiadamy na wszelkie nurtujące młode wampiry pytania. To właśnie w nim odpowiadamy m.in. na to czy można ukończyć grę bez zabijania, czy na PC można się skradać, kiedy warto wysysać krew oraz jak otwierać zamknięte skrzynie, sejfy i szafki? Podpowiadamy również, która broń jest najlepsza i jakie umiejętności przydadzą się w walce.

Rdzeniem naszego poradnika jest przepastny opis dzielnic w Vampyr. Opisaliśmy dokładnie każdą dzielnice w grze wraz ze wskazaniem lokacji i występowaniem postaci niezależnych. Wskazaliśmy również każdą wskazówkę potrzebną do odblokowania poziomów krwi NPC. Każda strona poświęcona dzielnicom Doki, Szpital Pembroke, Whitechapel oraz West End zostały dokładnie opisane, wskazaliśmy też kluczowe miejsca, zadania czy sekrety.

Aneks to dział w nie mniej ważnymi informacjami - jeśli macie problemy ze sterowaniem w Vampyrze, a przede wszystkim gra wam tnie i traci klatki, zajrzyjcie do działów Sterowanie oraz Wymagania PC. To tutaj również zawarliśmy rozdział poświęcony Trofeom i osiągnięciom Steam w Vampyr.

Jonathan Reid to chirurg, który po długiej nieobecności wraca z wojny do Londynu. W czasie podróży zostaje ukąszony przez tajemniczego wampira. Po przebudzeniu odkrywa, że sam stał się nocnym krwiopijcą, istotą przeklętą i postrachem nocy - wampirem. Od tego momentu próbuje rozpoczyna się akcja gry - Jonathan Reid próbuje zrozumieć, co dokładnie stało się, kto go przemienił oraz kto stoi za epidemią hiszpańskiej grypy.

Grzegorz Misztal (www.gry-online.pl)

- Podstawowe porady
- Mam problem i szukam odpowiedzi
- Dzielnice w Vampyr
- Bossowie w Vampyr

Podstawowe porady

Zanim rozpoczniesz rozgrywkę w Vampyr, zalecamy zapoznanie się poradami na start. To one pomogą wejść w brutalny i chory świat gry; poznacie tu podstawowe mechaniki, które rządzą Londynem i pomogą upolować swoje ofiary. Dowiecie się tu przede wszystkim, czy warto uśmiercać NPC i wysysać krew z postaci czy przeciwnie, lepiej grać świętego wampira, który nie kala się ludzką krwią. Tipsy natomiast przydadzą się na sam początek podróży.

Porady na start

1. Zdecyduj już na początku, jak chcesz ukończyć grę . Dość szybko gra zaproponuje, żebyś wyssał krew z Claya Coxa. Jeśli to zrobisz, mieszkaniec zginie, a ty zdobędziesz sporo doświadczenia. Jeśli jednak planujesz ukończyć grę bez zabijania, to odmów i w przyszłości również zaprzestań ataków.
2. Warto uzbroić się w silną broń jednoręczną i rozwijać wytrzymałość. Broń jednoręczna jest szybka, pozwala ci być mobilnym w walce i zadaje przyzwoite obrażenia. Gdy przybędziesz do szpitala Pembroke, na górze placówki, w jednej ze sal znajdziesz piłkę chirurgiczną. To przyzwoita broń - aby ją skutecznie używać, rozwijaj wytrzymałość Jonathana.
3. Po śmierci, twoja postać się odrodzi. Jonathan jest nieśmiertelnym wampirem i po śmierci wrócisz do życia. Gra zazwyczaj cofa cię kawałek przed walką, jednak zapisuje zdobyte przedmioty i doświadczenie.
4. Punkty krwi po trafieniu. Gdy będziesz ulepszał swoją broń, zwróć uwagę na ulepszenia, które pozwalają zdobyć punkty krwi po trafieniu. Dąż jak najszybciej do tych ulepszeń, a będziesz mógł w walce cały czas używać umiejętności wampira.
5. Zbieraj wszystko. Chodząc po ulicach, gdy po któreś z dzielnicy możesz zbierać przedmioty ze skrzyń, szafek, a nawet kubłów na śmieci. Niech ten nawyk wejdzie ci w krew - przedmioty tego typu można wykorzystać do craftingu. Dodatkowo, skrzynie i inne schowki są odnawialne i jeśli wrócisz za jakiś czas do lokacji, to znów będziesz mógł pozyskać materiały.
6. Wrogowie się odradzają. W Vampyrze, wrogowie się odradzają i jeśli oczyścisz jakieś miejsce, niebawem znów pojawią się tam wrogowie. Za walkę dostajesz mało doświadczenia, dużo cenniejsze są przedmioty, które opuszczają pokonani przeciwnicy.
7. Rozwijaj autofagię. To jedna z lepszych umiejętności w grze - Jonathan gryzie siebie i poprzez wyssanie krwi leczy się. Rozwój zdolności pozwoli ci regenerować siły w walce, co bardzo pomaga w grze.
8. Odpoczywanie w łóżku powoduje upływ czasu. Jeśli pójdziesz do łóżka i udasz się na spoczynek, to będziesz mógł spożytkować punkty doświadczenia. Z drugiej strony, decyzje z tej nocy przeniosą się na następną - zmieni się poziom zdrowia danej dzielnicy, niektóre postacie znikną itp.
9. Kluczem w walce są uniki. Wrogowie często mają bardzo silne ataki i bezwzględnie musisz unikać ciosów. Śledź swój pasek wytrzymałości - gdy wykonujesz ataki zawsze zostaw trochę wytrzymałości, by odskoczyć od wroga itp. Jeśli zużyjesz wszystko na ofensywę, to będziesz wystawiony na kontratak.
10. Wskazówki u mieszkańców. Gdy dotrzesz do Szpitala Pembroke, będziesz miał okazję rozmawiać z mieszkańcami i zdobywać wskazówki o ich historii. Jest to bardzo ważne, ponieważ postać z odkrytymi wszystkimi zagadkami da znacznie więcej doświadczenia przy wyssaniu krwi. Gdy będziesz rozmawiał z mieszkańcami o odkrytych dialogach zachowaj czujność - czasem ścieżki dialogowe blokują zdobycie nowych wskazówek.
11. Odnajduj i rozwiązuj śledztwa. Podczas rozmów z npc, często dowiesz się o ich zmartwieniach. Ktoś zgubił portfel, a innym razem konieczne jest sprawdzenie kto śledzi postać - ten typ zadań w grze został określony jako śledztwa. To zadania poboczne, które często dają przyzwoitą nagrodę, trochę doświadczenia i odblokowują kolejne wskazówki o mieszkańcach. Warto starać się je robić na bieżąco - choć niektóre mogą być na późniejszy etap rozgrywki.
12. Początkowo, śledź wątek główny. Zapewne kusi cię chodzenie po mieście i eksploracja - szybko jednak natkniesz się na dość silnych wrogów. Najlepiej początkowo śledzić wątek główny - gdy dotrzesz do Whitechapel będziesz mógł pozwolić sobie na większą swobodę.
13. Nie wysysaj krwi z mieszkańców, jeśli nie odblokowałeś dla nich wskazówek. Jeśli będziesz wysysał krew z mieszkańców, bez znajomości ich historii to zdobędziesz mało punktów doświadczenia. O wiele lepiej pomagać im, sprawić, żeby byli zdrowi i... wtedy zatopić się w ich gardło.

Wysysanie krwi a wstrzemięźliwość

Kluczowym wyborem w grze Vampyr jest decyzja - jaką postacią chcemy być. Możesz ukończyć grę jako zabójca, polujący na mieszkańców, lub dobry lekarz, który okiełznał swój głód. Oba style gry trochę różnią się od siebie:

1. Zabijanie mieszkańców znacząco ułatwia grę, ponieważ poprzez wyssanie krwi Jonathan staje się silniejszy i zdobywa bardzo dużo doświadczenia.
2. Zabijanie mieszkańców wpływa na ogólny stan zdrowia dzielnicy. W grze dzielnica może osiągnąć kilka poziomów zdrowia: Odkażony, zdrowy, stabilny, poważny, krytyczny i wrogi. Gdy giną mieszkańcy, stan zdrowia znacząco się pogarsza, a gdy minie poziom krytyczny, dzielnica upadnie - pojawią się tam wrogowie.
3. Można ukończyć grę, bez zabijania innych. Jest to trochę trudniejsze - choć przy odpowiednim poprowadzeniu postaci, Vampyr nie jest grą zbyt wymagającą. Nie przejmuj się więc, że gra może być bardzo trudna przez wstrzemięźliwość od ssania krwi.

Pierwsze kroki po rozpoczęciu gry

Nasza solucja do Vampyra to rozbudowane kompendium, ale poniżej postanowiliśmy wypisać te strony, którą mogą okazać się szczególnie pomocne na początku gry.

Szybki i dobry start w Londynie

Pierwsze chwile w Vampyr spędzisz na emocjonującej ucieczce, ale już chwilę potem dotrzesz do pierwszej kryjówki. To dobry moment, aby zatrzymać się i przeczytać kilka tipsów przydatnych przed dalszą eksploracją.

Rozwój postaci - w rozdziale zatytułowanym rozwój postaci skupiamy się przede wszystkim na sposobach i buildach Jonathana Reida - dowiecie się tu, jak poprowadzić swojego wampira, aby bez problemów radzić sobie w walce, ale również poznacie konkretne wytyczne co do awansowania i zdobywania punktów doświadczenia (krwi).

Rodzaje zadań i aktywności w grze - ten rozdział poświęcony został omówieniu wszystkich aktywności w grze. Najwięcej czasu spędzisz na śledzenie wątku głównego, który opowiada o żądzy krwi Jonathana i poznanie przyczyny jego przemiany w wampira. Sporo czasu poświęcisz również na wykonywaniu śledztw i pozyskiwaniu wskazówek, które ujawnią informację o napotykanych mieszkańcach. Sporo czasu poświęcisz również na eksploracji Londynu i kolekcjonowaniu znajdziek, które opowiedzą ci więcej o świecie gry.

Kryjówki - kryjówki - czyli z angielskiego safehouse - to miejsca, w których Jonathan Reid może nie tylko ukryć się przed niebezpieczeństwem, ale również uzupełnić zapasy amunicji, pozbierać trochę lootu, pchnąć fabułę do przodu, ale także - i najważniejsze - awansować na kolejny poziom doświadczenia oraz odblokować nowe umiejętności aktywne i pasywne. Przespanie się w łóżku automatycznie wywołuje okno awansu postaci, ale również - co jest bardzie ważne - upływ czasu! Jeśli idziesz spać, w grze mija jeden dzień!

Prolog - to pierwsze chwile gry, a nasz opis przejścia oczywiście zajmuje się i tym tematem. Zadanie masz proste - uciec przed łowcami wampirów na chwilę po ważnej cutscence. Jedynym problemem, który może sprawić ci trudność, jest droga do celu, która nie została oznaczona w żaden sposób.

Wieczne pragnienie - to następne zadanie główne w grze, a w zasadzie pierwszy prawdziwy quest. Musisz dotrzeć do pierwszej kryjówki, przedzierając się przez ulice Londynu strzeżone przez łowców wampirów. Pamiętaj: nasz opis przejścia wskazuje wszystkie krytyczne momenty, które mogą sprawić ci trudność.

Crafting - czyli innymi słowy rzemiosło w Vampyr. Na wzór wielu gier, twój wampir również może parać się craftingiem. Ten jest zresztą całkiem przydatny, bo ulepszanie broni (w tym pistoletów) pozwala nie tylko zwiększyć obrażenia, ale również zmniejszać wykorzystanie wytrzymałości czy np. nakładać efekt life steal, czyli kradzieży czy wysysania życia w czasie uderzenia. Crafting to również sposób na stworzenie leków na zmęczenie, zapalenie płuc i wiele innych schorzeń, na które cierpią bohaterowie niezależni w poszczególnych dzielnicach Londynu.

Jak pokonać pierwszego bossa - William Bishop - w prologu gry, natkniesz się na pierwszego poważnego wroga -Williama Bishopa. Wróg jest skalem, niższą odmianą wampira, choć i tak jest on niebezpiecznym wrogiem. W tym rozdziale dowiesz się, jak poradzić sobie z wrogiem, przeczytasz taktykę i obejrzysz film, w którym William Bishop zostaje pokonany.

Dalsza rozgrywka - dotarcie do szpitala

Na etapie, w którym dotrzesz do szpitala Pembroke, rozpoczyna się już faktyczna gra, a Londyn staje przed Tobą otworem. Otrzymasz dostęp nie tylko do nowej, większej kryjówki, ale również poznasz kilkanaście nowych postaci niezależnych. Porozmawiaj ze wszystkimi, poznaj ich charaktery i problemy. Niektórzy dadzą ci nowe zadania (tzw. śledztwa), które możesz przeprowadzić dla punktów doświadczenia.

1. Czy warto gryźć Claya Coxa? - Clay Cox to jedna z pierwszych postaci NPC, którą napotkasz na swojej drodze. Ten drobny przestępca słynie raczej z wątpliwej opinii i alkoholizmu, ale to również tutaj gra daje ci pierwszy raz możliwość wyboru - zabijać Claya Coxa, czy przeciwnie, darować mu życie? Pamiętaj: W Vampyr wcale nie musisz zabijać.
2. Co zrobić z Dorothy Crane? - Dorothy Crane to jedna z ważniejszych postaci w grze w dzielnicy Szpital Pembroke. To również pierwszy poważny wybór w grze - czy zdecydować się na uśmiercenie Dorothy, czy też darować jej życie? Niniejsza solucja przedstawi konsekwencje obydwu wyborów.
3. Nocna zmiana - kolejna misja w Vampyr z rozdziału 2 Biały fartuch. Jonathan Reid budzi się po odpoczynku w szpitalu Pembroke. Zadanie wcale nie należy do najłatwiejszych, ponieważ na swojej drodze spotkasz wielu przeciwników o wyższym poziomie doświadczenia, w tym również bossa, Jona Doe na 7 poziomie doświadczenia, który potrafi znikać. Ruszasz do starej kostnicy, aby odnaleźć winian żelaza, chininę oraz podchloran sodu. W czasie zadania odblokujesz również śledztwo "Tym boleśniejszy upadek".
4. Szczur w szpitalu - następne zadanie główne pomoże ci dobrze poznać niedawną nieznajomą, Lady Ashbury. Nasza solucja pomoże ci odkryć, kto stoi szantażem, a przy okazji odblokuje śledztwo "Klaustrofobia". Początkowo powinieneś skupić sie na przepytaniu paru osób w szpitalu, w tym pacjentów, aby odkryć pierwsze poszlaki. Pamiętaj również, że tu również zmierzysz się z bossem - Bestią z kanałów, trudnym przeciwnikiem na 9 poziomie doświadczenia.

Mam problem i szukam odpowiedzi

Sporo czasu i miejsca w poradniku do Vampyr poświęciliśmy na znalezienie rozwiązań na najbardziej nurtujące pytania. To w tej sekcji poznasz odpowiedzi na wiele sekretów i nieoczywistych kwestii.

Czy można ukończyć grę bez zabijania postaci? - nowa gra twórców Life is Strange, DONTNOD, wprowadza kilka rozwiązań i wyborów, które mają wpływ na świat Vampyra. Przede wszystkim twoim podstawowym wyborem jest ten między zabijaniem postaci i wysysaniem ich krwi w celu zdobywania dużej liczby punktów doświadczenia oraz darowaniem im życia. W tym rozdziale solucji dowiesz się, czy w ogóle możliwe jest skończenie Vampyra bez zabijania NPC, a jeśli tak, to jak bardzo jest to trudne?

Co się stanie, gdy dzielnica upadnie? - co się stanie, gdy poziom zdrowia dzielnicy spadnie poniżej krytycznego? Co się stanie, jeśli zgładzimy filar dzielnicy, przestaniemy leczyć chorych i co noc będziemy zabijać innych mieszkańców? Przygotowaliśmy stronę, która obnaży tragiczny los mieszkańców Londynu.

Jak podlać kwiatka? - nikt nie powiedział, że wampir nie może być ekologiem. Gdy dotrzesz do Szpitala Pembroke i otrzymasz nową kryjówkę oraz swój gabinet, zauważysz w środku kwiatka doniczkowego. Przy próbie interakcji z nim Jonathan skomentuje na głos, iż kwiatkowi przydałoby się wody. Tak, kwiatka można podlać, a my zdradzamy, jak to zrobić. Aby zdobyć wodę, będziesz musiał zawędrować aż do West End...

Jak skradać się w Vampyr? - to wcale nie jest tak oczywiste. O ile na PS4 wszystko wydaje sie proste, a skradanie działa, jak należy, tak na PC grając na klawiaturze skradanie jest problematyczne. Strona ta wyjaśni ci, jak dokładnie podkradać się do przeciwników i zabijać ich po cichu. Gracze PC mogą mieć z tym nie lada problem, bo gra informuje o funkcji "skradania" tylko raz. Cios w plecy i skradanie może jednak pomóc w paru krytycznych sytuacjach (choć Vampyr skradanką nie jest).

Jak stworzyć silną postać? - przygotowaliśmy dla was nasz niezawodny build dla Jonathana Reida. Ten chirurg jest na tyle mocny, że wyjdzie z każdej opresji z pełnym paska życia. Musisz pamiętać tylko o paru kluczowych poradach, takich jak używanie broni jednoręcznej (1H) czy w ulepszanie broni przy pomocy craftingu, które zmniejszy zużywaną wytrzymałość postaci.

Jak zdobyć przedmioty do ulepszania broni? - crafting jest bardzo przydatny w grze. W końcu pozwala m.in. znacząco wzmocnić użytkowaną broń, co jest koniecznością, by ukończyć grę. W tym rozdziale dowiesz się jak zdobyć spusty i uchwyty, które są najważniejszym elementem ulepszenia broni.

Która broń jest najlepsza? - w Vampyrze, możesz natknąć się na sporo broni. Strzelby, młoty, siekiery - która broń jest najlepsza? Postanowiliśmy stworzyć dla was rozdział, który ułatwi wam wybór. Przeczytasz tutaj, które bronie naszym zdaniem są najlepsze w grze.

Jak otwierać zamknięte skrzynie? - dość często w grze możesz natknąć się na zamknięte skrzynie, sejfy, czy szafki. By je otworzyć, konieczne jest zdobycie klucza, który ma przy sobie postać, która jest właścicielem pożądanych przez nas towarów. Strona wyjaśni ci, jak zdobyć klucze i dotrzeć do cennych przedmiotów.

Czy mieszkańcy sami umierają? - mieszkańcy świata vampyr mogą zapadać na przeróżne choroby. Często z nocy, na noc zdrowy mieszkaniec może nabawić się np. zapalenia płuc, czy nerwobólu. Czy mieszkańcy giną z tego powodu? Zajrzyj do tej strony!

Jak odblokować wszystkie leki? - aby leczyć mieszkańców, Jonathan musi tworzyć leki. Nie jest to jednak takie proste, gdyż większość lekarstw jest zablokowanych w grze. Jak więc odblokować środek na ból głowy, środek na migrenę, czy środek na nerwobóle? Przekonaj się sam - zdradzamy gdzie znaleźć receptury koniecznie do odblokowania leków.

Kiedy warto wysysać krew mieszkańców? - bardzo szybko będziesz w stanie wyssać krew ze swojej ofiary - Claya Coxa. Czy jednak warto? Ta strona odpowie ci, kiedy najlepiej jest wysysać krew z mieszkańców świata Vampyr.

Jak zdobywać dużo doświadczenia? - ta strona została poświęcona omówieniu kwestii doświadczenia w grze. Dowiesz się z niej, jak skutecznie pozyskiwać dużo doświadczenia - niezależnie od tego, czy grasz morderczym wampirem, czy potulnym lekarzem.

Jak zdobywać dużo materiałów rzemieślniczych i szylingów? - crafting w grze jest bardzo przydatny. Możesz ulepszać broń, tworzyć leki dla chorych, czy przygotowywać serum, które wzmocni Jonathana w walce. Ten rozdział przedstawi ci solucję - jak zdobyć dużo materiałów rzemieślniczych i szylingów w grze.

Jak być skutecznym w walce? - walka potrafi dać w kość. Wrogowie często mają wyższy poziom niż my, są szybcy i zadają dużo obrażeń. Jonathan z kolei, na początku jest dość słaby i ma problem pokonać kilku wrogów na raz. Poczytaj o poradach, które pomogą ci nauczyć się być skuteczniejszym w boju.

Jak zmienić wersję językową na Ps4? - zmiana języka na playstation 4 jest dość problematyczna. Konieczne jest m.in. zmienienie języka w interfejsie konsoli. Podpowiadamy jak to zrobić.

Czy mogę sprzedać zegarek Jonathana z początku gry? - na początku gry możesz wejść w posiadanie zegarka Jonathana. Co możesz z nim zrobić? Cofać czas, skakać między wymiarami? No cóż... na tej stronie dowiesz się trywialnej prawdy o przedmiocie.

Co odnawia skrzynia w kryjówce? - będąc w kryjówce możesz podejść do skrzyni i odnowić zapasy. Ta stronka przedstawia, co dokładnie Jonathan wyjmie z wielkiego kufra.

Czy można zoperować Harveya Fiddicka? - Harvey Fiddick to nieszczęśnik, który trafił do szpitala z poszkodowaną ręką. Czy Jonathan, główna postać Vampyra jest w stanie mu pomóc i samodzielnie przeprowadzić operację? Przeczytaj rozdział naszego poradnika, a dowiesz się.

Dzielnice w Vampyr

Akcja gry dzieje się w Londynie, a lokacje zostały podzielone na dzielnice. Vampyr to 4 dzielnice wypełnione zadaniami, śledztwami pobocznymi, sekretami (tzw. wskazówkami), postaciami niezależnymi i oczywiście przeciwnikami. Nasz poradnik opisuje wszystkie dzielnice wraz z lokalizacją postaci NPC, a nawet wszystkimi wskazówkami potrzebnymi do odblokowania paska poziomu krwi! To tutaj znajdziesz znajdźki, którymi będziesz mógł zaszantażować NPC, czy dowiesz się, z kim dokładnie należy porozmawiać.

Vampyr dzieli się na 4 dzielnice:

Doki - pierwsza lokacja, do której trafiasz. Doki to najmniej przyjemna dzielnica miasta, choć prawdę mówiąc, nie jest najgorsza. Znajdziesz tu m.in. czynny całą noc pub "Turkusowy żółw", w którym spotkasz pierwsze postaci niezależne, w tym Dr. Edgara Swansea. W późniejszym czasie, trafisz tam ponownie choć tym razem pierwsze skrzypce będzie grała postać tajemniczego kaznodziei - Seana Hamptona.

Szpital Pembroke - szpital to twoja kryjówka, miejsce pracy, ale tak przykrywka dla twej wampirzej natury. To miejsce, w którym spędzisz najwięcej czasu w grze. Czeka cię wiele rozmów z pacjentami (Thelma Howcroft np. wmówiła sobie, że jest wampirzycą) i zadania związane z doktorami. Filarem dzielnicy dr Swansea, który przez całą grę będzie pomagał ci dotrzeć do prawdy o twoim wampiryzmie.

Whitechapel - to kolejna lokacja, do której trafisz. Jest to dość uboga dzielnica, w której nagminnie giną ludzie. Zaginieni ludzie nigdy nie wracają - co ma związek m.in. z dużą obecnością skalów. Filarem dzielnicy jest Dorothy Crane, która rozdaje leki i pomaga chorym. Ważnymi postaciami jest również m.in. Ojciec Tobias Whitaker, Joe Peterson i Darius Petrescu.

West End - West End - ostatnia odwiedzana dzielnica. Żyją tutaj wyższe sfery, jest to również lokalizacja domu rodzinnego Jonathana Reida i siedziby Klubu Ascalon, do którego należą najznamienitsze wampiry. Filarem dzielnicy jest Aloysius Dawson - podstarzały arystokrata, który próbuje oszukać śmierć. Inne istotne postacie mieszkające na tym obszarze to m.in. lord Redgrave, lady Ashbury i Usher Talltree.

Dodatkowo, zapoznaj się z naszymi ogólnymi stronami, poświęconymi dzielnicom:

1. Informacje ogólne - tutaj przeczytasz o ogólnych informacjach. Dowiesz się, czym jest stan zdrowia i poznasz liczbę mieszkańców każdej z dzielnic.
2. Filary dzielnicy - czym są filary dzielnicy? Jaka jest ich funkcja? Co się stanie, gdy filar umrze? Więcej na tej stronie naszej solucji.
3. Jakość krwi i leczenie mieszkańców - jakość krwi mieszkańców i używanie lekarstw bardzo mocno ze sobą koreluje. Przygotowaliśmy stronę, która opowie, jak wygląda leczenie innych i co dzięki temu zyskujesz jako Jonathan.
4. Pozyskiwanie i blokowanie wskazówek - pozyskiwanie wskazówek pozwala ci lepiej poznać mieszkańców w Vampyrze. Dzięki temu, zwiększysz poziom doświadczenia podczas ssania ich krwi i odblokujesz niektóre śledztwa. Pamiętaj jednak, że możesz pernametnie zablokować wskazówki!

Dodatkowo, przygotowaliśmy opis wszystkich śledztw w grze. Odwiedź poniższe strony, by dowiedzieć się, jak ukończyć wszystkie poboczne misje w grze.

1. Śledztwa w Szpitalu Pembroke - Brakujące składniki, spal po przeczytaniu, północ w ogrodzie dobra i zła, tym boleśniejszy upadek, narzędzie pracy, niewłaściwy cel, klaustrofobia.
2. Śledztwa w Dokach - Ghule cmentarne, nieustraszony łowca wampirów, łupy wojenne, deficyt kluczowego produktu, hołd dla ofiar, symbol synowskiej miłości, zabawa w chowanego.
3. Śledztwa w Whitechapel - drobiazgi i nie tylko, umiłowana pamiątka, krucjata, oko okultyzmu, obiecujący rekrut, wdowa w opałach, odwet.
4. Śledztwa w West End - podróż do przeszłości, puszka Pandory, niespodzianka dla londyńskiego smakosza, niedaleko pada jabłko od jabłoni.

Bossowie w Vampyr

W Vampyrze natkniesz się na sporo bossów. Większość z nich czeka pod koniec rozdziału, lub w finalnym punkcie misji. Czeka cię walka ze sporą liczbą wrogów - skalowie, łowcy priwen, a nawet wyższe wampiry. Aby ci pomóc, przygotowaliśmy strony o każdym bossie w grze.

1. William Bishop - pierwszy boss w grze. Natknąć się na niego można pod koniec misji "Zabierz mnie do szpitala". To skal, który jest pierwszym sprawdzianem twoich umiejętności bojowych, a przy tym stanowi wprowadzenie do fabuły gry. Zauważ, że Bishop ma specyficzny gust dekoracji wnętrz. Arena, na której stoczycie walkę, została udekorowana trupami. Po wygranej porozmawiaj z leżącym nieopodal NPC - Seanem Hamptonem.
2. John Doe - ten przeciwnik również jest skalem, ale w porównaniu do poprzedniego bossa, jest dużo groźniejszy. Natkniesz się na niego w Starej Piwnicy, podczas wykonywania zadania "Nocna Zmiana" - to silny wróg, który początkowej postaci może napsuć sporo krwi. Strzeże on jednak paru ważnych przedmiotów, m.in. tych związanych z questem.
3. Bitwa z kanałów - ten przypominający wilkołaka przeciwnik zaatakuje cię w kanałach, podczas misji "Szczur w Szpitalu". Jest wielki, szybki i nie lubi wampirów. Przekonasz go do swoich racji metodą uników i wampirycznych umiejętności.
4. Vincent Sheen i Toby Sheen - podwójny boss, podwójne kłopoty. Czeka cię starcie z dwójką łowców, którzy dodatkowo przyzywają kolejnych sługusów Priwen w czasie walki. Nie będzie łatwo... ale nasz uniwersalny build i odrobina skilla pomogą ci przeżyć starcie.
5. H.G. Griffin - To opcjonalny boss, którego możesz spotkać wykonując śledztwo "Brakujące składniki" dla Dr Thoreau Stricklanda. Kolejny skal, tym razem na dość wysokim poziomie - lepiej nie atakować go zbyt szybko, bo może stanowić poważny kłopot. Awansuj swoją postać, rozwiń umiejętności (szczególnie te, które pozwalają ci wysysać krew), a Griffin nie będzie stanowił przeszkody.Przewodnik do gry

Podstawy

Porady na start w Vampyr

W tym rozdziale znajdziesz sporo przydatnych porad dla gry, idealnych do przyswojenia na początku przygody z produkcją. Vampyr to gra trudna, która często karze za nieprzemyślane akcje i zbyt wczesną eksplorację mapy.

- Na początku zadecyduj, jak chcesz ukończyć grę
- Rozwijaj wytrzymałość oraz ulepsz dobrą broń jednoręczną
- Po śmierci twoja postać się odradza
- Punkty krwi po trafieniu
- Zbieraj wszystko
- Wrogowie się odradzają
- Rozwijaj autofagię
- Odpoczynek w kryjówce powoduje upływ czasu
- Uniki są kluczem w walce
- Odblokuj wskazówki u mieszkańców
- Śledztwa to zadania poboczne
- Pamiętaj o wątku głównym
- Przed wyssaniem krwi, odblokuj wskazówki

Na początku zadecyduj, jak chcesz ukończyć grę

Dość szybko gra zaproponuje, żebyś wyssał krew z Claya Coxa. Jeśli to zrobisz, mieszkaniec zginie, a ty zdobędziesz sporo doświadczenia. Jeśli jednak planujesz ukończyć grę bez zabijania, to odmów i w przyszłości również zaprzestań ataków.

Rozwijaj wytrzymałość oraz ulepsz dobrą broń jednoręczną

Warto uzbroić się w silną broń jednoręczną i rozwijać wytrzymałość. Broń jednoręczna jest szybka, pozwala ci być mobilnym w walce i zadaje przyzwoite obrażenia. Gdy przybędziesz do szpitala Pembroke, na górze placówki, w jednej ze sal znajdziesz piłkę chirurgiczną. To przyzwoita broń - aby ją skutecznie używać, rozwijaj wytrzymałość Jonathana.

Po śmierci twoja postać się odradza

Po śmierci, twoja postać się odrodzi. Jonathan jest nieśmiertelnym wampirem i po śmierci wrócisz do życia. Gra zazwyczaj cofa cię kawałek przed walką, jednak zapisuje zdobyte przedmioty i doświadczenie.

Punkty krwi po trafieniu

Gdy będziesz ulepszał swoją broń, zwróć uwagę na ulepszenia, które pozwalają zdobyć punkty krwi po trafieniu. Dąż jak najszybciej do tych ulepszeń, a będziesz mógł w walce cały czas używać umiejętności wampira.

Zbieraj wszystko

Chodząc po ulicach którejś z dzielnicy, możesz zbierać przedmioty ze skrzyń, szafek, a nawet kubłów na śmieci. Niech ten nawyk wejdzie ci w krew - przedmioty tego typu można wykorzystać do craftingu. Dodatkowo, skrzynie i inne schowki są odnawialne i jeśli wrócisz za jakiś czas do lokacji, to znów będziesz mógł pozyskać materiały.

Wrogowie się odradzają

Wrogowie się odradzają. W Vampyrze, wrogowie się odradzają i jeśli oczyścisz jakieś miejsce, niebawem znów pojawią się tam wrogowie. Za walkę dostajesz mało doświadczenia, dużo cenniejsze są przedmioty, które opuszczają pokonani przeciwnicy.

Rozwijaj autofagię

To jedna z lepszych umiejętności w grze - Jonathan gryzie siebie i poprzez wyssanie krwi leczy się. Rozwój zdolności pozwoli ci regenerować siły w walce, co bardzo pomaga w grze.

Odpoczynek w kryjówce powoduje upływ czasu

Jeśli pójdziesz do łóżka i udasz się na spoczynek, to będziesz mógł spożytkować punkty doświadczenia. Z drugiej strony, decyzje z tej nocy przeniosą się na następną - zmieni się poziom zdrowia danej dzielnicy, niektóre postacie znikną itp.

Uniki są kluczem w walce

Wrogowie często mają bardzo silne ataki i bezwzględnie musisz unikać ciosów. Śledź swój pasek wytrzymałości - gdy wykonujesz ataki zawsze zostaw trochę wytrzymałości, by odskoczyć od wroga itp. Jeśli zużyjesz wszystko na ofensywę, to będziesz wystawiony na kontratak.

Odblokuj wskazówki u mieszkańców

Gdy dotrzesz do Szpitala Pembroke, będziesz miał okazję rozmawiać z mieszkańcami i zdobywać wskazówki o ich historii. Jest to bardzo ważne, ponieważ postać z odkrytymi wszystkimi zagadkami da znacznie więcej doświadczenia przy wyssaniu krwi. Gdy będziesz rozmawiał z mieszkańcami o odkrytych dialogach zachowaj czujność - czasem ścieżki dialogowe blokują zdobycie nowych wskazówek.

Śledztwa to zadania poboczne

Odnajduj i rozwiązuj śledztwa. Podczas rozmów z npc, często dowiesz się o ich zmartwieniach. Ktoś zgubił portfel, a innym razem konieczne jest sprawdzenie kto śledzi postać - ten typ zadań w grze został określony jako śledztwa. To zadania poboczne, które często dają przyzwoitą nagrodę, trochę doświadczenia i odblokowują kolejne wskazówki o mieszkańcach. Warto starać się je robić na bieżąco - choć niektóre mogą być na późniejszy etap rozgrywki.

Pamiętaj o wątku głównym

Zapewne kusi cię chodzenie po mieście i eksploracja - szybko jednak natkniesz się na dość silnych wrogów. Najlepiej początkowo śledzić wątek główny - gdy dotrzesz do Whitechapel będziesz mógł pozwolić sobie na większą swobodę.

Przed wyssaniem krwi, odblokuj wskazówki

Nie wysysaj krwi z mieszkańców, jeśli nie odblokowałeś dla nich wskazówek. Jeśli będziesz wysysał krew z mieszkańców, bez znajomości ich historii to zdobędziesz mało punktów doświadczenia. O wiele lepiej pomagać im, sprawić, żeby byli zdrowi i... wtedy zatopić się w ich gardło.Znajdźki, notatki i sekrety w Vampyr

W tym rozdziale znajdziesz spis znajdziek w grze Vampyr. W grze można odnaleźć sporo poukrywanych notatek, które zawierają sporo cennych informacji o świecie gry i różnych postaciach. Twórcy podzieli kompendium wiedzy na kilka różnych działów:

- Słabości Wampirów
- Bractwo Stuły Św. Pawła
- Stróże Priwen
- Pochodzenie wampirów
- Łaknienie krwi
- Gatunki wampirów
- Wielkie polowanie
- Skale
- Historia klubu Ascalon
- Legendarne wampiry

Słabości Wampirów

Ogień i Słońce.

O czosnku i drewnianych kołkach.

Święte symbole oraz Orichalcum.

--------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Ogień i Słońce W prologu gry, w budynku, w którym Jonathan próbował popełnić samobójstwo.
O czosnku i drewnianych kołkach W szpitalu, na oddziale z Thomasem Elwood i Thelmą Howcroft (rozdział 3).
Święte symbole oraz Orichalcum Przy cmentarzu (na wschód od Whitechapel), koło zwłok.
--------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------

Bractwo Stuły Św. Pawła

Wygnanie smoka.

Zaginiona Biblioteka.

Początki bractwa.

---------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Wygnanie Smoka W kanałach, przy zwłokach mężczyzny. Po notkę możesz sięgnąć, gdy ruszysz w ślad za podejrzanym osobnikiem podczas misji "Szczur w szpitalu".
Zaginiona biblioteka Przeszukaj szafki w sypialni rodziny Crossley, w West End.
Początki bractwa Musisz wykonać śledztwo "Puszka Pandory" dla Ushera Talltree, nie zaglądając do środka pudełka.
---------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stróże Priwen

Profesjonalni Łowcy Wampirów.

Klucz do gabinetu odlewni.

Nowe praktyki, nowe taktyki.

------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Profesjonalni Łowcy Wampirów W domu Harrego Petersona, na górze.
Kpiny ze Stróżów W starej odlewni (foundry), w dzielnicy Southwark. Musisz wejść do starej fabryki, zdobyć klucz na parterze i otworzyć gabinet na górze budynku.
Nowe praktyki, nowe taktyki Podczas zadania "Wieczne pragnienie" będziesz przechodził przez magazyn - podejdź do zwłok i zabierz znajdźkę.
------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pochodzenie wampirów

Vrykolakas - Starożytna postać.

Płodne jest łono bestii!

Herezja czystej krwi.

-------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Vrykolakas - Starożytna Postać W domu Dariusa Petrescu.
Płodne jest łono bestii! W mieszkaniu Goswicków. Musisz przeprowadzić śledztwo "Spal po przeczytaniu".
Herezja czystej krwi Znajdziesz notatkę na stoliku w budynku, w którym uratowałeś Kimure Tadao, w West End.
-------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------

Łaknienie krwi

Uzależnienie od krwi.

O ponownym użyciu krwi wampira.

------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Uzależnienie od krwi W kryjówce, w Whitechapel.
O ponownym użyciu krwi wampira W piwnicy klubu Ascalon. Klucz do piwnicy znajdziesz na 2 piętrze budynku.
Wampiry żerują na naszejduszy! (Vampires Feed on Our Soul!) Notatkę znajdziesz w domu Masona Swanborougha.
------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------

Gatunki wampirów

Rzadkie gatunki wampirów.

Supremacja ekonów.

Wściekłość Vulkodów.

-------------------------- -----------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Rzadkie gatunki wampirów Gabinet Doktora Swansea.
Supremacja ekonów Znajdziesz ją w kanałach doków, w chatce z Harriet Jones.
Wściekłośc Vulkodów Pokonaj Leona Augustina.
-------------------------- -----------------------------------------------------------

Wielkie polowanie

Wielkie polowanie: Chwała Zwyciężonym

Tragedia krwawej nocy.

Zbrodnia uraty wiedzy.

--------------------------------------- --------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Wielkie polowanie: Chwała Zwyciężonym W budynku przedstawionym na mapie powyżej.
Tragedia Krwawej Nocy W posiadłości Lady Ashbury.
Zbrodnia utraty wiedzy W West End, na stoliku Usher Talltree.
--------------------------------------- --------------------------------------------

Skale

Wytępmy szkodniki

Groźne posoki.

Początki skalów.

------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Wytępmy szkodniki W kanałach, przedstawionych na mapie powyżej. Notatka leży przy zwłokach.
Groźne posoki Przy zwłokach ekona, niedaleko wejścia do West End.
Początki skalów Notatkę znajdziesz niedaleko schroniska Seana Hamptona. Blisko metalowej bramy, wśród beczek.
------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------

Historia klubu Ascalon

Klub wampirów.

Ugrupowania wampirów i skale.

Historia i misja klubu Ascalon.

--------------------------------- -----------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Klub wampirów Na piętrze budynku znajdziesz notatkę o klubie wampirów.
Ugrupowania wampirów i skale Notatkę możesz kupić u Martina w dokach, za 50 szylingów.
Historia i misja klubu Ascalon. Notatka leży na biurku, w siedzibie klubu Ascalon.
--------------------------------- -----------------------------------------------------------

Legendarne wampiry

Wampirzy Rycerz.

Herezja krwawej bogini.

Herezja krwawej bogini.

Mit o wampirze z rogami.

------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa notatki Gdzie znaleźć?
Wampirzy rycerz Niedaleko piwnicy Teatru, w pokoju z sejfem.
Herezja Krwawej Bogini W zamkniętym budynku - musisz najpierw przejść przez kanały i otworzyć zamknięte drzwi na ich końcu. By to zrobić, musisz skompletować wszystkie stronnice brajla i odnieść je Masonowi Swanborough. Dzięki temu zyskasz kod, otwierający drzwi.
Mit o wampirze z rogami Notatkę możesz znaleźć pod koniec gry, gdy ruszysz na walkę z Katastrofą. Gdy wejdziesz do kanałów od strony West End (za klubem Ascalon), idź kawałek przed siebie i skręć w lewo. Notatka jest w skrzyni.
------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Zabijać czy pomagać w Vampyr?

W Vampyrze masz pozostawioną wolną rękę - możesz ukończyć grę jako zabójca, polujący na mieszkańców, lub dobry lekarz, który okiełznał swój głód. W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje związane z tym wyborem, wraz ze spisem różnic.

- Lepiej zabijać czy pomagać w Vampyr?
- Clay Cox - pierwsza możliwość wyssania krwi

Lepiej zabijać czy pomagać w Vampyr?

- Zabijanie mieszkańców znacząco ułatwia grę, ponieważ poprzez wyssanie krwi Jonathan staje się silniejszy i zdobywa bardzo dużo doświadczenia.
- Aby wyssać krew z mieszkańca, podczas dialogu należy go oczarować, zabrać w ustronne miejsce (gra je wskaże dla nas) i dokonać aktu wyssania.
- Każdy mieszkaniec ma określony poziom hipnotyzmu, wymagany by wprowadzić ich w trans. Jonathan może ssać krew tylko z postaci, których poziom hipnotyzmu jest mniejszy, lub równy obecnemu u bohatera. Co ważniejsze postacie nie ukatrupisz więc przed końcem gry.
- Zabijanie mieszkańców wpływa na ogólny stan zdrowia dzielnicy. W grze dzielnica może osiągnąć kilka poziomów zdrowia: Odkażony, zdrowy, stabilny, poważny, krytyczny i wrogi. Gdy giną mieszkańcy, stan zdrowia znacząco się pogarsza, a gdy minie poziom krytyczny, dzielnica upadnie - pojawią się tam wrogowie.
- Gdy lepiej poznajesz postacie w dzielnicy, zdobywasz na ich temat wskazówki. Każda odblokowana wskazówka zwiększa poziom doświadczenia za wyssanie krwi. Najlepiej więc pomagać innym, poznawać ich jak najlepiej i jeśli planujemy zabijać npc - wysysać krew na samym końcu.
- Można ukończyć grę, bez zabijania innych. Jest to trochę trudniejsze - choć przy odpowiednim poprowadzeniu postaci, Vampyr nie jest grą zbyt wymagającą. Nie przejmuj się więc, że gra może być bardzo trudna przez wstrzemięźliwość od ssania krwi.
- Zabici mieszkańcy często opuszczają klucze - dzięki temu możesz zyskać dostęp do ich prywatnych przedmiotów, które często są zamknięte w skrzyniach, czy sejfie w ich pokoju.

Clay Cox - pierwsza możliwość wyssania krwi

Gdy na początku gry dotrzesz do Szpitala w Pembroke, spotkasz rannego Claya Coxa. Twoim zadaniem jest przetransportowanie rannego w ustronne miejsce. Będziesz mógł wyssać krew z Claya (uśmiercisz go), lub zostawisz go w spokoju. Krew wzmocni Jonathana i ułatwi start gry, jednak stracisz możliwość zdobycia wskazówek dla Coxa. Tym samym, nie zdobędziesz maksymalny potencjał doświadczenia dostępny dla tej postaci. W skrócie - nie warto wysysać na ten moment postaci - lepiej poczekać.Rozwój postaci w Vampyr

W tym rozdziale poradnika do gry Vampyr przeczytasz o rozwoju Jonathana. Przedstawiamy kluczowe kwestie związane z pozyskiwaniem doświadczenia i rozwojem umiejętności, a także wskażemy te skille, które szczególnie przydają się w walce.

- Aby móc rozwijać postać, musisz zdobywać punkty doświadczenia. Gra przyznaje najwięcej doświadczenia za wykonywanie wątku głównego i wysysanie krwi. Szczególnie lukratywna jest zabawa w krwiopijcę - pochłonięta postać potrafi na raz dać nawet 5000 doświadczenia!
- Walki, zdobywanie wskazówek, znajdźki i rozwiązywanie śledztw również dodaje doświadczenie, choć zyskujemy go o wiele mniej. Jeśli jednak planujesz grać wampirem nieatakującym innych, to musisz nadrobić część doświadczenia w taki sposób.
- Aby rozdzielić punkty doświadczenia na zakup nowych umiejętności, musisz udać się do kryjówki i położyć się do łóżka. Otworzysz wtedy okno z dostępnymi umiejętnościami. Miej jednak na uwadze, że sen spowoduje upływ czasu w świecie gry.
- Możesz rozwijać umiejętności aktywne i pasywne swojego bohatera. Umiejętności aktywne zostały podzielone na kilka kategorii: Obrona, agresja, taktyka i ostateczność. Znajdziesz tutaj głównie umiejętności ofensywne.
- Umiejętności pasywne zostały podzielone na kategorie ciało, krew, ugryzie i inne. Tutaj mamy z kolei do czynienia z typowymi umiejętnościami wzmacniającymi postać. Możesz rozwinąć poziom zdrowia, wytrzymałość, ilość wyssanej krwi itp.
- Z każdym kolejnym poziomem koszt danej umiejętności się zwiększa i pochłania więcej doświadczenia. Dobrze więc w miarę równomiernie rozwijać wszystkie używane umiejętności na początkowych etapach gry.Rzemiosło i tworzenie leków w Vampyr

Ten rozdział poradnika do gry Vampyr opisuje rzemiosło i proces tworzenia leków.

- W grze obecny jest dość prosty crafting. Możesz m.in. ulepszać swoją broń, odblokowując dla nich nowe umiejętności i wzmacniając poziom obrażeń.
- Dodatkowo, możesz przy swoim biurku tworzyć leki dla mieszkańców oraz tworzyć serum, które służą jako swoiste mikstury, odnawiające np. poziom zdrowia bohatera w walce.
- Aby tworzyć lepsze przedmioty, potrzebne nam są np. fragmenty porządnego spustu, lub fragmenty porządnego uchwytu. Te są dostępne wraz z późniejszymi misjami - sprzedawcy zyskują nowy asortyment i wrogowie "gubią" lepszy loot.
- Podobnie sprawa wygląda z nowymi lekami - początkowo możesz tworzyć tylko te podstawowe. Wraz z postępami w fabule zdobędziesz nowe receptury. Pierwszy zestaw nowych leków zdobędziesz np. podczas poszukiwań w piwnicy Starej Kostnicy.

- W grze możesz odnaleźć sporo różnych śmieci i przedmiotów pozornie nieprzydatnych - wystarczy pozbierać resztki z wrogów lub otwierać wszystkie skrzynki. Jeśli jednak udamy się do kryjówki, możemy rozłożyć zdobyte tak przedmioty na materiały rzemieślnicze.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: