Visual Basic 2008. Warsztat programisty - ebook
Visual Basic 2008. Warsztat programisty - ebook
Poznaj potężne możliwości języka Visual Basic i twórz zaawansowane aplikacje
- Jak pisać zaawansowane programy?
- Jak dobierać kontrolki do zadań?
- Jak dzielić program na mniejsze części?
Visual Basic jest niezwykle wydajnym językiem, pozwalającym na tworzenie zaawansowanych aplikacji, m.in. dzięki wykorzystywaniu jednego z najpotężniejszych środowisk programistycznych, jakie kiedykolwiek powstały -- Visual Studio. Środowisko to udostępnia narzędzia takie, jak edytory graficzne czy funkcja automatycznego uzupełniania, które sprawiają, że budowa aplikacji staje się intuicyjna i znacznie sprawniejsza. Najnowsza wersja tego języka -- Visual Basic 2008 -- oferuje także opcje formularzy XAML i nowe kontrolki, a ponadto z aplikacją zintegrowano SQL Server 2005 Compact Edition, dzięki czemu pojawiło się wbudowane wsparcie dla języka LINQ w komunikacji z bazą danych.
Książka "Visual Basic 2008. Warsztat programisty" jest doskonałym podręcznikiem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów. Zawiera ona opis technologii i środowiska programistycznego, a także wiele przykładów i porad z dokładnie przedstawionym oraz przetestowanym kodem, zgodnym z wersją 2008 tego języka. Przykłady te pozwalają dogłębnie zrozumieć wszelkie jego zawiłości. Z książki dowiesz się, jak korzystać z formularzy i kontrolek oraz zwiększać funkcjonalność istniejących klas i obsługiwać błędy. Nauczysz się rysować obrazy przy użyciu interfejsu urządzenia graficznego, a także stosować wiele różnych obiektów, aby budować zaawansowane i nowoczesne aplikacje.
- Edytor kodu Visual Basic
- Struktura programu i modułu
- Typy danych, zmienne i stałe
- Operatory
- Procedury i funkcje
- Instrukcje sterujące
- Obsługa błędów
- Składnia zapytań i funkcje LINQ
- Tworzenie niestandardowych kontrolek
- Tworzenie nazw i klasy kolekcyjne
- Grafika i tekst
- Przetwarzanie obrazów
- Drukowanie i raportowanie
- Obiekty systemu plików
- Windows Communication Foundation
Bądź profesjonalistą -- szlifuj swój warsztat programisty!
Spis treści
O autorze (19)
Podziękowania (20)
Wstęp (21)
Część I: IDE (37)
Rozdział 1. Wprowadzenie do IDE (39)
- Wygląd IDE (40)
- Konfiguracje IDE (41)
- Projekty i rozwiązania (42)
- Uruchamianie IDE (43)
- Tworzenie projektu (44)
- Zapisywanie projektu (47)
- Podsumowanie (49)
Rozdział 2. Menu, paski narzędzi i okna (51)
- Menu (51)
- Menu File (52)
- Menu Edit (55)
- Menu View (56)
- Menu Project (57)
- Menu Build (62)
- Menu Debug (63)
- Menu Data (63)
- Menu Format (64)
- Menu Tools (65)
- Menu Test (69)
- Menu Window (70)
- Menu Community (71)
- Menu Help (71)
- Paski narzędzi (71)
- Okna podrzędne (72)
- Okno Toolbox (73)
- Okno Properties (75)
- Podsumowanie (76)
Rozdział 3. Konfiguracja IDE (77)
- Dodawanie poleceń (77)
- Usuwanie poleceń (79)
- Modyfikowanie poleceń (79)
- Tworzenie skrótów klawiszowych (81)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 4. Projektant formularzy Windows (83)
- Ustawianie opcji projektanta (83)
- Dodawanie kontrolek (85)
- Zaznaczanie kontrolek (85)
- Kopiowanie kontrolek (87)
- Przenoszenie i zmiana rozmiaru kontrolek (88)
- Aranżacja kontrolek (88)
- Ustawianie własności kontrolek (88)
- Grupowe ustawianie własności (89)
- Ustawianie własności kilku kontrolek (89)
- Używanie inteligentnych znaczników (90)
- Polecenia w oknie Properties (91)
- Dodawanie kodu do kontrolek (91)
- Podsumowanie (93)
Rozdział 5. Projektant WPF (95)
- Ostrzeżenie o wczesnej wersji (95)
- Wprowadzenie do okien projektanta (97)
- Dodawanie kontrolek (98)
- Zaznaczanie kontrolek (99)
- Kopiowanie kontrolek (100)
- Przenoszenie i zmiana rozmiaru kontrolek (100)
- Ustawianie własności (102)
- Grupowe ustawianie własności kontrolek (102)
- Dodawanie kodu do kontrolek (103)
- Podsumowanie (103)
Rozdział 6. Edytor kodu Visual Basica (105)
- Ikony na marginesie (106)
- Funkcja Outlining (107)
- Chmurki (109)
- Funkcja IntelliSense (109)
- Kolorowanie kodu i wyróżnianie (111)
- Fragmenty kodu, które nadają się do użycia w innych aplikacjach (113)
- Używanie fragmentów kodu (114)
- Tworzenie fragmentów kodu do użytku w innych programach (115)
- Edytor kodu w czasie działania programu (117)
- Podsumowanie (118)
Rozdział 7. Usuwanie błędów (119)
- Menu Debug (119)
- Menu Debug - podmenu Windows (122)
- Okno Breakpoints (126)
- Okna Command i Immediate (127)
- Podsumowanie (129)
Część II: Wstęp do języka Visual Basic (131)
Rozdział 8. Wybieranie kontrolek Windows Forms (133)
- Przeglądanie kontrolek (133)
- Wybieranie kontrolek (138)
- Kontrolki kontenery (139)
- Wybór opcji (141)
- Wprowadzanie danych (142)
- Wyświetlanie danych (142)
- Informowanie użytkownika (143)
- Inicjowanie akcji (144)
- Wyświetlanie grafiki (146)
- Wyświetlanie okien dialogowych (146)
- Wspieranie innych kontrolek (147)
- Kontrolki niestandardowe (147)
- Podsumowanie (148)
Rozdział 9. Używanie kontrolek Windows Forms (151)
- Kontrolki i komponenty (151)
- Tworzenie kontrolek (153)
- Tworzenie kontrolek w czasie projektowania (153)
- Wstawianie kontrolek do kontenerów (154)
- Tworzenie kontrolek w czasie działania programu (155)
- Własności (157)
- Własności w czasie projektowania (157)
- Własności w czasie działania programu (162)
- Przydatne własności kontrolek (164)
- Własności położenia i rozmiaru (168)
- Metody (169)
- Zdarzenia (169)
- Tworzenie procedur obsługi zdarzeń w czasie projektowania (170)
- Słowo kluczowe WithEvents (171)
- Tworzenie procedur obsługi zdarzeń w czasie działania programu (172)
- Zdarzenia tablic kontrolek (173)
- Zdarzenia walidacji (173)
- Podsumowanie (178)
Rozdział 10. Formularze Windows (179)
- Przezroczystość (180)
- Okna O programie, ekrany powitalne i formularze logowania (183)
- Kursory (185)
- Ikony (187)
- Ikony aplikacji (188)
- Ikony powiadomienia (188)
- Własności adoptowane przez kontrolki potomne (189)
- Metody przywracające ustawienia domyślne własności (190)
- Przesłanianie procedury WndProc (190)
- SDI i MDI (192)
- Aplikacje MDI (193)
- Zdarzenia MDI (196)
- MDI a SDI (198)
- Listy ostatnio używanych plików (199)
- Okna dialogowe (201)
- Kreatory (203)
- Podsumowanie (204)
Rozdział 11. Wybieranie kontrolek WPF (205)
- Przegląd kontrolek (206)
- Kontrolki kontenery (207)
- Wybieranie opcji (209)
- Wprowadzanie danych (210)
- Wyświetlanie danych (210)
- Informacje dla użytkownika (210)
- Inicjowanie akcji (211)
- Prezentowanie grafiki i mediów (212)
- Elementy nawigacji (213)
- Zarządzanie dokumentami (214)
- Cyfrowy atrament (214)
- Podsumowanie (215)
Rozdział 12. Używanie kontrolek WPF (217)
- Koncepcje WPF (217)
- Oddzielenie interfejsu użytkownika od kodu źródłowego (218)
- Hierarchie kontrolek WPF (219)
- WPF w IDE (220)
- Edytowanie kodu XAML (221)
- Edytowanie kodu Visual Basica (224)
- Język XAML (227)
- Obiekty (228)
- Zasoby (230)
- Style (232)
- Szablony (233)
- Transformacje (235)
- Animacje (236)
- Rysowanie figur geometrycznych (239)
- Procedury w WPF (244)
- Dokumenty (249)
- Dokumenty płynne (249)
- Dokumenty o ustalonym formatowaniu (251)
- Dokumenty XPS (252)
- Podsumowanie (252)
Rozdział 13. Okna WPF (255)
- Aplikacje okienkowe (255)
- Aplikacje na stronach (258)
- Aplikacje przeglądarkowe (258)
- Aplikacje ramkowe (260)
- Aplikacje PageFunction (261)
- Kreatory (264)
- Podsumowanie (268)
Rozdział 14. Struktura programu i modułu (269)
- Ukryte pliki (269)
- Struktura plików z kodem (274)
- Regiony kodu (275)
- Kompilacja warunkowa (276)
- Przestrzenie nazw (284)
- Typograficzne elementy kodu (286)
- Komentarze (286)
- Komentarze XML (287)
- Znak kontynuacji wiersza (290)
- Łączenie wierszy (291)
- Etykiety wierszy (291)
- Podsumowanie (292)
Rozdział 15. Typy danych, zmienne i stałe (293)
- Typy danych (294)
- Znaki oznaczające typy (296)
- Konwersja typów danych (299)
- Konwersja zawężająca (299)
- Metody analizy typów danych (301)
- Konwersja rozszerzająca (302)
- Deklarowanie zmiennych (302)
- Lista atrybutów (303)
- Dostępność (303)
- Słowo kluczowe Shared (305)
- Słowo kluczowe Shadows (305)
- Słowo kluczowe ReadOnly (308)
- Słowo kluczowe Dim (308)
- Słowo kluczowe WithEvents (309)
- Nazywanie zmiennych (311)
- Lista wartości brzegowych (311)
- Słowo kluczowe New (313)
- Określanie typu zmiennej (313)
- Wyrażenie inicjujące (314)
- Deklarowanie kilku zmiennych za jednym razem (318)
- Opcje Option Explicit i Option Strict (319)
- Zasięg zmiennych (322)
- Zasięg blokowy (322)
- Zasięg procedurowy (323)
- Zasięg modułowy (324)
- Zasięg przestrzeni nazw (324)
- Ograniczanie zasięgu (325)
- Deklaracje parametrów (326)
- Procedury własności (328)
- Typy wyliczeniowe (330)
- Anonimowe typy danych (333)
- Typy dopuszczające wartość pustą (334)
- Stałe (335)
- Dostępność (335)
- Typ stałej (335)
- Wyrażenie_inicjujące (336)
- Delegaty (336)
- Konwencje nazewnicze (338)
- Podsumowanie (340)
Rozdział 16. Operatory (341)
- Operatory arytmetyczne (341)
- Operatory konkatenacji (342)
- Operatory porównywania (343)
- Operatory logiczne (345)
- Operatory bitowe (346)
- Priorytety operatorów (347)
- Operatory przypisania (348)
- Klasa StringBuilder (349)
- Typ Date i klasa TimeSpan (351)
- Przeciążanie operatorów (354)
- Operatory z typami dopuszczającymi wartość pustą (357)
- Podsumowanie (358)
Rozdział 17. Podprocedury i funkcje (359)
- Podprocedury (359)
- Lista atrybutów (360)
- Tryb dziedziczenia (364)
- Dostępność (365)
- Nazwa podprocedury (366)
- Parametry (367)
- Klauzula Implements interfejs.podprocedura (374)
- Instrukcje (375)
- Funkcje (376)
- Procedury własności (377)
- Metody rozszerzające (378)
- Funkcje lambda (379)
- Rozluźnione delegaty (381)
- Metody częściowe (384)
- Podsumowanie (386)
Rozdział 18. Instrukcje sterujące (387)
- Instrukcje decyzyjne (387)
- Jednowierszowa instrukcja If Then (387)
- Wielowierszowa instrukcja If Then (389)
- Instrukcja Select Case (390)
- Wartości wyliczeniowe (392)
- Instrukcja IIF (393)
- Instrukcja If (395)
- Instrukcja Choose (395)
- Instrukcje pętlowe (397)
- Pętla For Next (397)
- Różne typy zmiennej pętlowej pętli For Next (400)
- Pętla For Each (401)
- Enumeratory (403)
- Iteratory (405)
- Instrukcje Do Loop (405)
- Pętla While End (406)
- Instrukcje Exit i Continue (407)
- Instrukcja GoTo (407)
- Podsumowanie (410)
Rozdział 19. Obsługa błędów (413)
- Błędy a nieplanowane sytuacje (413)
- Przechwytywanie błędów (414)
- Przechwytywanie niespodziewanych zdarzeń (416)
- Globalna obsługa błędów (418)
- Strukturalna obsługa błędów (419)
- Obiekty wyjątków (422)
- Obiekty klasy StackTrace (423)
- Zgłaszanie wyjątków (423)
- Niestandardowe klasy wyjątków (426)
- Klasyczna obsługa błędów w Visual Basicu (427)
- Instrukcja On Error GoTo (428)
- Instrukcja On Error Resume Next (429)
- Instrukcja On Error GoTo 0 (430)
- Instrukcja On Error GoTo -1 (430)
- Tryb obsługi błędów (432)
- Strukturalna a klasyczna obsługa błędów (432)
- Obiekt Err (434)
- Debugowanie (435)
- Podsumowanie (436)
Rozdział 20. Kontrolki i obiekty baz danych (437)
- Automatyczne łączenie z danymi (437)
- Łączenie ze źródłami danych (438)
- Wstawianie kontrolek danych na formularz (441)
- Obiekty tworzone automatycznie (445)
- Inne obiekty danych (447)
- Przeglądanie danych (448)
- Obiekty połączenia (449)
- Obiekty transakcji (452)
- Adaptery danych (454)
- Obiekty poleceń (459)
- Obiekt klasy DataSet (460)
- Klasa DataTable (464)
- Klasa DataRow (467)
- Klasa DataColumn (468)
- Klasa DataRelation (470)
- Ograniczenia (472)
- Klasa DataView (475)
- Klasa DataRowView (478)
- Proste wiązanie danych (479)
- Klasa CurrencyManager (480)
- Złożone wiązanie danych (483)
- Podsumowanie (487)
Rozdział 21. LINQ (489)
- Wprowadzenie do LINQ (491)
- Podstawy składni zapytań LINQ (493)
- Klauzula From (493)
- Klauzula Where (494)
- Klauzula Order By (495)
- Klauzula Select (496)
- Wykorzystanie wyników zapytań LINQ (498)
- Zaawansowana składnia zapytań LINQ (499)
- Słowo kluczowe Join (499)
- Klauzula Group By (501)
- Funkcje agregujące (504)
- Operacje na zbiorach (504)
- Ograniczanie ilości zwracanych wyników (505)
- Funkcje LINQ (506)
- Metody rozszerzające LINQ (508)
- Zapytania oparte na metodach (508)
- Zapytania oparte na metodach i funkcje lambda (510)
- Rozszerzanie LINQ (512)
- LINQ to Objects (514)
- LINQ to XML (515)
- Literały XML (515)
- LINQ w XML (516)
- LINQ z XML (518)
- LINQ to ADO.NET (521)
- LINQ to SQL i LINQ to Entities (521)
- LINQ to DataSet (522)
- Podsumowanie (525)
Rozdział 22. Tworzenie niestandardowych kontrolek (527)
- Kontrolki niestandardowe - informacje ogólne (528)
- Tworzenie projektu budowy kontrolki (529)
- Ustawianie ikony dla okna Toolbox (529)
- Testowanie w oknie UserControl Test Container (530)
- Tworzenie projektu testowego (531)
- Testowanie kontrolki (532)
- Implementowanie własności, metod oraz zdarzeń (532)
- Przypisywanie atrybutów (534)
- Zachowanie w czasie projektowania i działania programu (536)
- Kontrolki pochodne (536)
- Przesłanianie funkcjonalności klasy nadrzędnej (539)
- Ukrywanie funkcjonalności klasy nadrzędnej (540)
- Kontrolki złożone (541)
- Budowanie kontrolek od początku (543)
- Komponenty (544)
- Niewidoczne kontrolki (545)
- Wybieranie klasy kontrolki (546)
- Kontrolki i komponenty w projektach wykonywalnych (547)
- Klasa UserControl w projektach wykonywalnych (547)
- Dziedziczące kontrolki UserControl w projektach wykonywalnych (548)
- Klasa Control w projektach wykonywalnych (548)
- Kontrolki dziedziczone w projektach wykonywalnych (549)
- Komponenty w projektach wykonywalnych (549)
- Zabezpieczenia niestandardowych komponentów (549)
- Asemblacje z silną nazwą (550)
- Organ podpisujący (552)
- Podsumowanie (552)
Rozdział 23. Operacje typu "przeciągnij i upuść" oraz schowek (555)
- Zdarzenia typu "przeciągnij i upuść" (556)
- Prosty przykład (557)
- Sprawdzanie, jakie typy danych są dostępne (559)
- Przeciąganie w obrębie aplikacji (560)
- Przyjmowanie upuszczonych plików (561)
- Przeciąganie obiektów (562)
- Zmienianie nazw formatów (565)
- Przeciąganie kilku typów danych (566)
- Używanie schowka (568)
- Podsumowanie (571)
Rozdział 24. Funkcja Kontrola konta użytkownika (573)
- Funkcja Kontrola konta użytkownika - informacje ogólne (573)
- Projektowanie programów pod kątem funkcji Kontrola konta użytkownika (575)
- Zwiększanie uprawnień programów (578)
- Użytkownik (578)
- Program wywołujący (578)
- Program wywoływany (579)
- Podsumowanie (580)
Część III: Programowanie obiektowe (583)
Rozdział 25. Podstawy programowania obiektowego (585)
- Klasy (585)
- Hermetyzacja (588)
- Dziedziczenie (589)
- Hierarchie dziedziczenia (590)
- Uszczegółowienie i uogólnienie (591)
- Związki "ma" i "jest" (593)
- Dodawanie i modyfikowanie własności klas (594)
- Dziedziczenie interfejsów (596)
- Polimorfizm (597)
- Przeciążanie (598)
- Metody rozszerzające (599)
- Podsumowanie (600)
Rozdział 26. Klasy i struktury (603)
- Klasy (603)
- Lista atrybutów (604)
- Słowo kluczowe Partial (604)
- Dostępność (605)
- Słowo kluczowe Shadows (606)
- Dziedziczenie (607)
- Klauzula Of lista_typów (609)
- Klauzula Inherits klasa_nadrzędna (609)
- Klauzula Implements interfejs (610)
- Struktury (613)
- Struktury nie mogą dziedziczyć (614)
- Struktury są typami wartościowymi (614)
- Zajmowanie pamięci (615)
- Sterta i stos (615)
- Przypisywanie obiektów (617)
- Przekazywanie parametrów (618)
- Opakowywanie i odpakowywanie (619)
- Tworzenie egzemplarzy klas - szczegóły (620)
- Tworzenie egzemplarzy struktur - szczegóły (622)
- Zbieranie nieużytków (624)
- Metoda Finalize (625)
- Metoda Dispose (628)
- Stałe, własności i metody (629)
- Zdarzenia (631)
- Deklarowanie zdarzeń (631)
- Zgłaszanie zdarzeń (633)
- Przechwytywanie zdarzeń (634)
- Deklarowanie niestandardowych zdarzeń (636)
- Zmienne współdzielone (640)
- Metody współdzielone (641)
- Podsumowanie (644)
Rozdział 27. Przestrzenie nazw (645)
- Instrukcja Imports (646)
- Importowanie automatyczne (648)
- Aliasy przestrzeni nazw (649)
- Elementy przestrzeni nazw (650)
- Główna przestrzeń nazw (650)
- Tworzenie przestrzeni nazw (651)
- Klasy, struktury i moduły (652)
- Rozwiązywanie przestrzeni nazw (653)
- Podsumowanie (656)
Rozdział 28. Klasy kolekcyjne (657)
- Czym jest kolekcja (657)
- Tablice (658)
- Wymiary tablicy (659)
- Dolne granice (660)
- Zmienianie rozmiaru (661)
- Prędkość (661)
- Inne cechy klasy Array (662)
- Kolekcje (665)
- Klasa ArrayList (665)
- Klasa StringCollection (667)
- Kolekcje ze ścisłą kontrolą typów (667)
- Kolekcje tylko do odczytu ze ścisłą kontrolą typów (669)
- Klasa NameValueCollection (670)
- Słowniki (671)
- Klasa ListDictionary (672)
- Klasa Hashtable (673)
- Klasa HybridDictionary (674)
- Słowniki ze ścisłą kontrolą typów (675)
- Inne klasy ze ścisłą kontrolą typów (676)
- Klasa StringDictionary (677)
- Klasa SortedList (677)
- Klasa CollectionsUtil (677)
- Stosy i kolejki (678)
- Stos (678)
- Kolejka (679)
- Klasy ogólne (681)
- Podsumowanie (683)
Rozdział 29. Typy ogólne (685)
- Zalety klas ogólnych (685)
- Definiowanie klas ogólnych (686)
- Konstruktory klas ogólnych (688)
- Więcej niż jeden typ (688)
- Typy ograniczone (690)
- Używanie typów ogólnych (692)
- Aliasy Imports (693)
- Klasy pochodne (693)
- Predefiniowane klasy ogólne (694)
- Metody ogólne (694)
- Typy ogólne a metody rozszerzające (695)
- Podsumowanie (696)
Część IV: Grafika (699)
Rozdział 30. Podstawy rysowania (701)
- Przegląd technik rysowania (701)
- Przestrzenie nazw obiektów rysujących (704)
- Przestrzeń nazw System.Drawing (704)
- Przestrzeń nazw System.Drawing.Drawing2D (705)
- Przestrzeń nazw System.Drawing.Imaging (708)
- Przestrzeń nazw System.Drawing.Text (709)
- Przestrzeń nazw System.Drawing.Printing (710)
- Klasa Graphics (712)
- Metody rysujące (712)
- Metody wypełniające (717)
- Inne własności i metody obiektów klasy Graphics (717)
- Wygładzanie krawędzi (720)
- Podstawy transformacji (722)
- Transformacje - techniki zaawansowane (726)
- Zapisywanie i przywracanie stanu obiektów klasy Graphics (729)
- Zdarzenia rysowania (731)
- Podsumowanie (733)
Rozdział 31. Pędzle, pióra i ścieżki (735)
- Klasa Pen (735)
- Własność Alignment (738)
- Własność CompoundArray (739)
- Niestandardowe końcówki linii (740)
- Transformacje pióra (741)
- Klasa Brush (743)
- Klasa SolidBrush (744)
- Klasa TextureBrush (744)
- Klasa HatchBrush (746)
- Klasa LinearGradientBrush (747)
- Klasa PathGradientBrush (751)
- Obiekty klasy GraphicsPath (756)
- Kwestia zbierania nieużytków (759)
- Podsumowanie (762)
Rozdział 32. Tekst (763)
- Rysowanie tekstu (764)
- Formatowanie tekstu (764)
- Własność FormatFlags (766)
- Tabulatory (769)
- Przycinanie (770)
- Metoda MeasureString (771)
- Metryka fontu (774)
- Podsumowanie (777)
Rozdział 33. Przetwarzanie obrazów (779)
- Klasa Image (779)
- Klasa Bitmap (781)
- Ładowanie obiektów klasy Bitmap (782)
- Zapisywanie obiektów klasy Bitmap (783)
- Implementowanie własności AutoRedraw (785)
- Operacje na pojedynczych pikselach (787)
- Obiekty klasy Metafile (791)
- Podsumowanie (794)
Rozdział 34. Drukowanie (795)
- Jak nie drukować (795)
- Podstawy drukowania (796)
- Drukowanie tekstu (800)
- Ustawianie wydruku na środku (806)
- Dopasowywanie obrazów na stronie (809)
- Upraszczanie rysowania i drukowania (810)
- Podsumowanie (813)
Część V: Interakcja ze środowiskiem (815)
Rozdział 35. Konfiguracja i zasoby (817)
- Przestrzeń nazw My (818)
- Obiekt Me a przestrzeń nazw My (818)
- Najważniejsze sekcje przestrzeni nazw My (819)
- Środowisko (819)
- Ustawianie zmiennych środowiskowych (820)
- Funkcja Environ (821)
- Obiekt System.Environment (821)
- Rejestr (823)
- Rodzime funkcje Visual Basica (824)
- Przestrzeń nazw My.Computer.Registry (826)
- Pliki konfiguracji (828)
- Pliki zasobów (832)
- Zasoby aplikacji (833)
- Używanie zasobów aplikacji (833)
- Zasoby wbudowane (835)
- Zasoby zewnętrzne (836)
- Zasoby lokalizacyjne (837)
- Klasa ComponentResourceManager (838)
- Klasa Application (841)
- Własności klasy Application (841)
- Metody klasy Application (843)
- Zdarzenia klasy Application (844)
- Podsumowanie (846)
Rozdział 36. Strumienie (847)
- Klasa Stream (848)
- Klasa FileStream (849)
- Klasa MemoryStream (850)
- Klasa BufferedStream (851)
- Klasy BinaryReader i BinaryWriter (851)
- Klasy TextReader i TextWriter (853)
- Klasy StringReader i StringWriter (854)
- Klasy StreamReader i StreamWriter (855)
- Metody OpenText, CreateText oraz AppendText (856)
- Niestandardowe klasy strumieniowe (857)
- Podsumowanie (858)
Rozdział 37. Obiekty systemu plików (859)
- Uprawnienia (859)
- Metody Visual Basica (860)
- Metody plikowe (860)
- Metody systemu plików (862)
- Pliki z dostępem sekwencyjnym (862)
- Pliki z dostępem swobodnym (863)
- Pliki z dostępem binarnym (865)
- Klasy platformy .NET Framework (866)
- Klasa Directory (866)
- Klasa File (867)
- Klasa DriveInfo (869)
- Klasa DirectoryInfo (870)
- Klasa FileInfo (871)
- Klasa SystemInfo (873)
- Klasa FileSystemWatcher (873)
- Klasa Path (875)
- Obiekt My.Computer.FileSystem (877)
- Własność My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories (879)
- Podsumowanie (879)
Rozdział 38. Windows Communication Foundation (881)
- Ostrzeżenie (882)
- Koncepcje WCF (882)
- Przykład użycia biblioteki WCF (883)
- Budowa wstępnej wersji usługi (883)
- Tworzenie projektu QuoteService (886)
- Testowanie usługi QuoteService (888)
- Tworzenie klienta QuoteClient (889)
- Hostowanie usługi (890)
- Podsumowanie (891)
Rozdział 39. Przydatne przestrzenie nazw (893)
- Przestrzenie nazw wysokiego poziomu (894)
- Przestrzeń nazw Microsoft (894)
- Przestrzeń nazw System (895)
- Zaawansowane przykłady (896)
- Wyrażenia regularne (897)
- XML (899)
- Kryptografia (901)
- Refleksja (905)
- Direct3D (909)
- Podsumowanie (916)
Dodatki (917)
Dodatek A: Własności, metody i zdarzenia kontrolek (919)
Dodatek B: Deklaracje zmiennych i typy danych (929)
Dodatek C: Operatory (937)
Dodatek D: Deklarowanie podprocedur i funkcji (943)
Dodatek E: Instrukcje sterujące (947)
Dodatek F: Obsługa błędów (953)
Dodatek G: Komponenty i kontrolki Windows Forms (955)
Dodatek H: Kontrolki WPF (1035)
Dodatek I: Dodatki Power Pack (1041)
Dodatek J: Obiekty formularzy (1045)
Dodatek K: Klasy i struktury (1059)
Dodatek L: LINQ (1063)
Dodatek M: Typy ogólne (1073)
Dodatek N: Grafika (1077)
Dodatek O: Przydatne klasy wyjątków (1089)
Dodatek P: Specyfikatory formatu daty i godziny (1093)
Dodatek Q: Inne specyfikatory formatu (1097)
Dodatek R: Klasa Application (1103)
Dodatek S: Przestrzeń nazw My (1107)
Dodatek T: Strumienie (1121)
Dodatek U: Klasy systemu plików (1127)
Dodatek V: Indeks przykładów (1143)
Skorowidz (1165)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8434-2 |
Rozmiar pliku: | 11 MB |