Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Visual Basic 2008. Warsztat programisty - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 września 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
149,00

Visual Basic 2008. Warsztat programisty - ebook

Poznaj potężne możliwości języka Visual Basic i twórz zaawansowane aplikacje

  • Jak pisać zaawansowane programy?
  • Jak dobierać kontrolki do zadań?
  • Jak dzielić program na mniejsze części?

Visual Basic jest niezwykle wydajnym językiem, pozwalającym na tworzenie zaawansowanych aplikacji, m.in. dzięki wykorzystywaniu jednego z najpotężniejszych środowisk programistycznych, jakie kiedykolwiek powstały -- Visual Studio. Środowisko to udostępnia narzędzia takie, jak edytory graficzne czy funkcja automatycznego uzupełniania, które sprawiają, że budowa aplikacji staje się intuicyjna i znacznie sprawniejsza. Najnowsza wersja tego języka -- Visual Basic 2008 -- oferuje także opcje formularzy XAML i nowe kontrolki, a ponadto z aplikacją zintegrowano SQL Server 2005 Compact Edition, dzięki czemu pojawiło się wbudowane wsparcie dla języka LINQ w komunikacji z bazą danych.

Książka "Visual Basic 2008. Warsztat programisty" jest doskonałym podręcznikiem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów. Zawiera ona opis technologii i środowiska programistycznego, a także wiele przykładów i porad z dokładnie przedstawionym oraz przetestowanym kodem, zgodnym z wersją 2008 tego języka. Przykłady te pozwalają dogłębnie zrozumieć wszelkie jego zawiłości. Z książki dowiesz się, jak korzystać z formularzy i kontrolek oraz zwiększać funkcjonalność istniejących klas i obsługiwać błędy. Nauczysz się rysować obrazy przy użyciu interfejsu urządzenia graficznego, a także stosować wiele różnych obiektów, aby budować zaawansowane i nowoczesne aplikacje.

  • Edytor kodu Visual Basic
  • Struktura programu i modułu
  • Typy danych, zmienne i stałe
  • Operatory
  • Procedury i funkcje
  • Instrukcje sterujące
  • Obsługa błędów
  • Składnia zapytań i funkcje LINQ
  • Tworzenie niestandardowych kontrolek
  • Tworzenie nazw i klasy kolekcyjne
  • Grafika i tekst
  • Przetwarzanie obrazów
  • Drukowanie i raportowanie
  • Obiekty systemu plików
  • Windows Communication Foundation

Bądź profesjonalistą -- szlifuj swój warsztat programisty!

Spis treści

O autorze (19)

Podziękowania (20)

Wstęp (21)

Część I: IDE (37)

Rozdział 1. Wprowadzenie do IDE (39)

  • Wygląd IDE (40)
  • Konfiguracje IDE (41)
  • Projekty i rozwiązania (42)
  • Uruchamianie IDE (43)
  • Tworzenie projektu (44)
  • Zapisywanie projektu (47)
  • Podsumowanie (49)

Rozdział 2. Menu, paski narzędzi i okna (51)

  • Menu (51)
    • Menu File (52)
    • Menu Edit (55)
    • Menu View (56)
    • Menu Project (57)
    • Menu Build (62)
    • Menu Debug (63)
    • Menu Data (63)
    • Menu Format (64)
    • Menu Tools (65)
    • Menu Test (69)
    • Menu Window (70)
    • Menu Community (71)
    • Menu Help (71)
  • Paski narzędzi (71)
  • Okna podrzędne (72)
    • Okno Toolbox (73)
    • Okno Properties (75)
  • Podsumowanie (76)

Rozdział 3. Konfiguracja IDE (77)

  • Dodawanie poleceń (77)
  • Usuwanie poleceń (79)
  • Modyfikowanie poleceń (79)
  • Tworzenie skrótów klawiszowych (81)
  • Podsumowanie (82)

Rozdział 4. Projektant formularzy Windows (83)

  • Ustawianie opcji projektanta (83)
  • Dodawanie kontrolek (85)
  • Zaznaczanie kontrolek (85)
  • Kopiowanie kontrolek (87)
  • Przenoszenie i zmiana rozmiaru kontrolek (88)
  • Aranżacja kontrolek (88)
  • Ustawianie własności kontrolek (88)
    • Grupowe ustawianie własności (89)
    • Ustawianie własności kilku kontrolek (89)
    • Używanie inteligentnych znaczników (90)
    • Polecenia w oknie Properties (91)
  • Dodawanie kodu do kontrolek (91)
  • Podsumowanie (93)

Rozdział 5. Projektant WPF (95)

  • Ostrzeżenie o wczesnej wersji (95)
  • Wprowadzenie do okien projektanta (97)
  • Dodawanie kontrolek (98)
  • Zaznaczanie kontrolek (99)
  • Kopiowanie kontrolek (100)
  • Przenoszenie i zmiana rozmiaru kontrolek (100)
  • Ustawianie własności (102)
  • Grupowe ustawianie własności kontrolek (102)
  • Dodawanie kodu do kontrolek (103)
  • Podsumowanie (103)

Rozdział 6. Edytor kodu Visual Basica (105)

  • Ikony na marginesie (106)
  • Funkcja Outlining (107)
  • Chmurki (109)
  • Funkcja IntelliSense (109)
  • Kolorowanie kodu i wyróżnianie (111)
  • Fragmenty kodu, które nadają się do użycia w innych aplikacjach (113)
    • Używanie fragmentów kodu (114)
    • Tworzenie fragmentów kodu do użytku w innych programach (115)
  • Edytor kodu w czasie działania programu (117)
  • Podsumowanie (118)

Rozdział 7. Usuwanie błędów (119)

  • Menu Debug (119)
  • Menu Debug - podmenu Windows (122)
  • Okno Breakpoints (126)
  • Okna Command i Immediate (127)
  • Podsumowanie (129)

Część II: Wstęp do języka Visual Basic (131)

Rozdział 8. Wybieranie kontrolek Windows Forms (133)

  • Przeglądanie kontrolek (133)
  • Wybieranie kontrolek (138)
    • Kontrolki kontenery (139)
    • Wybór opcji (141)
    • Wprowadzanie danych (142)
    • Wyświetlanie danych (142)
    • Informowanie użytkownika (143)
    • Inicjowanie akcji (144)
    • Wyświetlanie grafiki (146)
    • Wyświetlanie okien dialogowych (146)
    • Wspieranie innych kontrolek (147)
  • Kontrolki niestandardowe (147)
  • Podsumowanie (148)

Rozdział 9. Używanie kontrolek Windows Forms (151)

  • Kontrolki i komponenty (151)
  • Tworzenie kontrolek (153)
    • Tworzenie kontrolek w czasie projektowania (153)
    • Wstawianie kontrolek do kontenerów (154)
    • Tworzenie kontrolek w czasie działania programu (155)
  • Własności (157)
    • Własności w czasie projektowania (157)
    • Własności w czasie działania programu (162)
    • Przydatne własności kontrolek (164)
    • Własności położenia i rozmiaru (168)
  • Metody (169)
  • Zdarzenia (169)
    • Tworzenie procedur obsługi zdarzeń w czasie projektowania (170)
    • Słowo kluczowe WithEvents (171)
    • Tworzenie procedur obsługi zdarzeń w czasie działania programu (172)
    • Zdarzenia tablic kontrolek (173)
    • Zdarzenia walidacji (173)
  • Podsumowanie (178)

Rozdział 10. Formularze Windows (179)

  • Przezroczystość (180)
  • Okna O programie, ekrany powitalne i formularze logowania (183)
  • Kursory (185)
  • Ikony (187)
    • Ikony aplikacji (188)
    • Ikony powiadomienia (188)
  • Własności adoptowane przez kontrolki potomne (189)
  • Metody przywracające ustawienia domyślne własności (190)
  • Przesłanianie procedury WndProc (190)
  • SDI i MDI (192)
    • Aplikacje MDI (193)
    • Zdarzenia MDI (196)
    • MDI a SDI (198)
  • Listy ostatnio używanych plików (199)
  • Okna dialogowe (201)
  • Kreatory (203)
  • Podsumowanie (204)

Rozdział 11. Wybieranie kontrolek WPF (205)

  • Przegląd kontrolek (206)
  • Kontrolki kontenery (207)
  • Wybieranie opcji (209)
  • Wprowadzanie danych (210)
  • Wyświetlanie danych (210)
  • Informacje dla użytkownika (210)
  • Inicjowanie akcji (211)
  • Prezentowanie grafiki i mediów (212)
  • Elementy nawigacji (213)
  • Zarządzanie dokumentami (214)
  • Cyfrowy atrament (214)
  • Podsumowanie (215)

Rozdział 12. Używanie kontrolek WPF (217)

  • Koncepcje WPF (217)
    • Oddzielenie interfejsu użytkownika od kodu źródłowego (218)
    • Hierarchie kontrolek WPF (219)
  • WPF w IDE (220)
    • Edytowanie kodu XAML (221)
    • Edytowanie kodu Visual Basica (224)
  • Język XAML (227)
    • Obiekty (228)
    • Zasoby (230)
    • Style (232)
    • Szablony (233)
    • Transformacje (235)
    • Animacje (236)
    • Rysowanie figur geometrycznych (239)
  • Procedury w WPF (244)
  • Dokumenty (249)
    • Dokumenty płynne (249)
    • Dokumenty o ustalonym formatowaniu (251)
    • Dokumenty XPS (252)
  • Podsumowanie (252)

Rozdział 13. Okna WPF (255)

  • Aplikacje okienkowe (255)
  • Aplikacje na stronach (258)
    • Aplikacje przeglądarkowe (258)
    • Aplikacje ramkowe (260)
    • Aplikacje PageFunction (261)
    • Kreatory (264)
  • Podsumowanie (268)

Rozdział 14. Struktura programu i modułu (269)

  • Ukryte pliki (269)
  • Struktura plików z kodem (274)
    • Regiony kodu (275)
    • Kompilacja warunkowa (276)
    • Przestrzenie nazw (284)
  • Typograficzne elementy kodu (286)
    • Komentarze (286)
    • Komentarze XML (287)
    • Znak kontynuacji wiersza (290)
    • Łączenie wierszy (291)
    • Etykiety wierszy (291)
  • Podsumowanie (292)

Rozdział 15. Typy danych, zmienne i stałe (293)

  • Typy danych (294)
  • Znaki oznaczające typy (296)
  • Konwersja typów danych (299)
    • Konwersja zawężająca (299)
    • Metody analizy typów danych (301)
    • Konwersja rozszerzająca (302)
  • Deklarowanie zmiennych (302)
    • Lista atrybutów (303)
    • Dostępność (303)
    • Słowo kluczowe Shared (305)
    • Słowo kluczowe Shadows (305)
    • Słowo kluczowe ReadOnly (308)
    • Słowo kluczowe Dim (308)
    • Słowo kluczowe WithEvents (309)
    • Nazywanie zmiennych (311)
    • Lista wartości brzegowych (311)
    • Słowo kluczowe New (313)
    • Określanie typu zmiennej (313)
    • Wyrażenie inicjujące (314)
    • Deklarowanie kilku zmiennych za jednym razem (318)
  • Opcje Option Explicit i Option Strict (319)
  • Zasięg zmiennych (322)
    • Zasięg blokowy (322)
    • Zasięg procedurowy (323)
    • Zasięg modułowy (324)
    • Zasięg przestrzeni nazw (324)
    • Ograniczanie zasięgu (325)
  • Deklaracje parametrów (326)
  • Procedury własności (328)
  • Typy wyliczeniowe (330)
  • Anonimowe typy danych (333)
  • Typy dopuszczające wartość pustą (334)
  • Stałe (335)
    • Dostępność (335)
    • Typ stałej (335)
    • Wyrażenie_inicjujące (336)
  • Delegaty (336)
  • Konwencje nazewnicze (338)
  • Podsumowanie (340)

Rozdział 16. Operatory (341)

  • Operatory arytmetyczne (341)
  • Operatory konkatenacji (342)
  • Operatory porównywania (343)
  • Operatory logiczne (345)
  • Operatory bitowe (346)
  • Priorytety operatorów (347)
  • Operatory przypisania (348)
  • Klasa StringBuilder (349)
  • Typ Date i klasa TimeSpan (351)
  • Przeciążanie operatorów (354)
  • Operatory z typami dopuszczającymi wartość pustą (357)
  • Podsumowanie (358)

Rozdział 17. Podprocedury i funkcje (359)

  • Podprocedury (359)
    • Lista atrybutów (360)
    • Tryb dziedziczenia (364)
    • Dostępność (365)
    • Nazwa podprocedury (366)
    • Parametry (367)
    • Klauzula Implements interfejs.podprocedura (374)
    • Instrukcje (375)
  • Funkcje (376)
  • Procedury własności (377)
  • Metody rozszerzające (378)
  • Funkcje lambda (379)
  • Rozluźnione delegaty (381)
  • Metody częściowe (384)
  • Podsumowanie (386)

Rozdział 18. Instrukcje sterujące (387)

  • Instrukcje decyzyjne (387)
    • Jednowierszowa instrukcja If Then (387)
    • Wielowierszowa instrukcja If Then (389)
    • Instrukcja Select Case (390)
    • Wartości wyliczeniowe (392)
    • Instrukcja IIF (393)
    • Instrukcja If (395)
    • Instrukcja Choose (395)
  • Instrukcje pętlowe (397)
    • Pętla For Next (397)
    • Różne typy zmiennej pętlowej pętli For Next (400)
    • Pętla For Each (401)
    • Enumeratory (403)
    • Iteratory (405)
    • Instrukcje Do Loop (405)
    • Pętla While End (406)
    • Instrukcje Exit i Continue (407)
  • Instrukcja GoTo (407)
  • Podsumowanie (410)

Rozdział 19. Obsługa błędów (413)

  • Błędy a nieplanowane sytuacje (413)
    • Przechwytywanie błędów (414)
    • Przechwytywanie niespodziewanych zdarzeń (416)
    • Globalna obsługa błędów (418)
  • Strukturalna obsługa błędów (419)
    • Obiekty wyjątków (422)
    • Obiekty klasy StackTrace (423)
    • Zgłaszanie wyjątków (423)
    • Niestandardowe klasy wyjątków (426)
  • Klasyczna obsługa błędów w Visual Basicu (427)
    • Instrukcja On Error GoTo (428)
    • Instrukcja On Error Resume Next (429)
    • Instrukcja On Error GoTo 0 (430)
    • Instrukcja On Error GoTo -1 (430)
    • Tryb obsługi błędów (432)
  • Strukturalna a klasyczna obsługa błędów (432)
  • Obiekt Err (434)
  • Debugowanie (435)
  • Podsumowanie (436)

Rozdział 20. Kontrolki i obiekty baz danych (437)

  • Automatyczne łączenie z danymi (437)
    • Łączenie ze źródłami danych (438)
    • Wstawianie kontrolek danych na formularz (441)
  • Obiekty tworzone automatycznie (445)
  • Inne obiekty danych (447)
  • Przeglądanie danych (448)
  • Obiekty połączenia (449)
  • Obiekty transakcji (452)
  • Adaptery danych (454)
  • Obiekty poleceń (459)
    • Obiekt klasy DataSet (460)
    • Klasa DataTable (464)
    • Klasa DataRow (467)
    • Klasa DataColumn (468)
    • Klasa DataRelation (470)
    • Ograniczenia (472)
  • Klasa DataView (475)
  • Klasa DataRowView (478)
  • Proste wiązanie danych (479)
  • Klasa CurrencyManager (480)
  • Złożone wiązanie danych (483)
  • Podsumowanie (487)

Rozdział 21. LINQ (489)

  • Wprowadzenie do LINQ (491)
  • Podstawy składni zapytań LINQ (493)
    • Klauzula From (493)
    • Klauzula Where (494)
    • Klauzula Order By (495)
    • Klauzula Select (496)
    • Wykorzystanie wyników zapytań LINQ (498)
  • Zaawansowana składnia zapytań LINQ (499)
    • Słowo kluczowe Join (499)
    • Klauzula Group By (501)
    • Funkcje agregujące (504)
    • Operacje na zbiorach (504)
    • Ograniczanie ilości zwracanych wyników (505)
  • Funkcje LINQ (506)
  • Metody rozszerzające LINQ (508)
    • Zapytania oparte na metodach (508)
    • Zapytania oparte na metodach i funkcje lambda (510)
    • Rozszerzanie LINQ (512)
  • LINQ to Objects (514)
  • LINQ to XML (515)
    • Literały XML (515)
    • LINQ w XML (516)
    • LINQ z XML (518)
  • LINQ to ADO.NET (521)
    • LINQ to SQL i LINQ to Entities (521)
    • LINQ to DataSet (522)
  • Podsumowanie (525)

Rozdział 22. Tworzenie niestandardowych kontrolek (527)

  • Kontrolki niestandardowe - informacje ogólne (528)
    • Tworzenie projektu budowy kontrolki (529)
    • Ustawianie ikony dla okna Toolbox (529)
    • Testowanie w oknie UserControl Test Container (530)
    • Tworzenie projektu testowego (531)
    • Testowanie kontrolki (532)
    • Implementowanie własności, metod oraz zdarzeń (532)
    • Przypisywanie atrybutów (534)
    • Zachowanie w czasie projektowania i działania programu (536)
  • Kontrolki pochodne (536)
    • Przesłanianie funkcjonalności klasy nadrzędnej (539)
    • Ukrywanie funkcjonalności klasy nadrzędnej (540)
  • Kontrolki złożone (541)
  • Budowanie kontrolek od początku (543)
  • Komponenty (544)
  • Niewidoczne kontrolki (545)
  • Wybieranie klasy kontrolki (546)
  • Kontrolki i komponenty w projektach wykonywalnych (547)
    • Klasa UserControl w projektach wykonywalnych (547)
    • Dziedziczące kontrolki UserControl w projektach wykonywalnych (548)
    • Klasa Control w projektach wykonywalnych (548)
    • Kontrolki dziedziczone w projektach wykonywalnych (549)
    • Komponenty w projektach wykonywalnych (549)
  • Zabezpieczenia niestandardowych komponentów (549)
    • Asemblacje z silną nazwą (550)
    • Organ podpisujący (552)
  • Podsumowanie (552)

Rozdział 23. Operacje typu "przeciągnij i upuść" oraz schowek (555)

  • Zdarzenia typu "przeciągnij i upuść" (556)
    • Prosty przykład (557)
    • Sprawdzanie, jakie typy danych są dostępne (559)
    • Przeciąganie w obrębie aplikacji (560)
    • Przyjmowanie upuszczonych plików (561)
    • Przeciąganie obiektów (562)
    • Zmienianie nazw formatów (565)
    • Przeciąganie kilku typów danych (566)
  • Używanie schowka (568)
  • Podsumowanie (571)

Rozdział 24. Funkcja Kontrola konta użytkownika (573)

  • Funkcja Kontrola konta użytkownika - informacje ogólne (573)
  • Projektowanie programów pod kątem funkcji Kontrola konta użytkownika (575)
  • Zwiększanie uprawnień programów (578)
    • Użytkownik (578)
    • Program wywołujący (578)
    • Program wywoływany (579)
  • Podsumowanie (580)

Część III: Programowanie obiektowe (583)

Rozdział 25. Podstawy programowania obiektowego (585)

  • Klasy (585)
  • Hermetyzacja (588)
  • Dziedziczenie (589)
    • Hierarchie dziedziczenia (590)
    • Uszczegółowienie i uogólnienie (591)
    • Związki "ma" i "jest" (593)
    • Dodawanie i modyfikowanie własności klas (594)
    • Dziedziczenie interfejsów (596)
  • Polimorfizm (597)
  • Przeciążanie (598)
  • Metody rozszerzające (599)
  • Podsumowanie (600)

Rozdział 26. Klasy i struktury (603)

  • Klasy (603)
    • Lista atrybutów (604)
    • Słowo kluczowe Partial (604)
    • Dostępność (605)
    • Słowo kluczowe Shadows (606)
    • Dziedziczenie (607)
    • Klauzula Of lista_typów (609)
    • Klauzula Inherits klasa_nadrzędna (609)
    • Klauzula Implements interfejs (610)
  • Struktury (613)
    • Struktury nie mogą dziedziczyć (614)
    • Struktury są typami wartościowymi (614)
    • Zajmowanie pamięci (615)
    • Sterta i stos (615)
    • Przypisywanie obiektów (617)
    • Przekazywanie parametrów (618)
    • Opakowywanie i odpakowywanie (619)
  • Tworzenie egzemplarzy klas - szczegóły (620)
  • Tworzenie egzemplarzy struktur - szczegóły (622)
  • Zbieranie nieużytków (624)
    • Metoda Finalize (625)
    • Metoda Dispose (628)
  • Stałe, własności i metody (629)
  • Zdarzenia (631)
    • Deklarowanie zdarzeń (631)
    • Zgłaszanie zdarzeń (633)
    • Przechwytywanie zdarzeń (634)
    • Deklarowanie niestandardowych zdarzeń (636)
    • Zmienne współdzielone (640)
    • Metody współdzielone (641)
  • Podsumowanie (644)

Rozdział 27. Przestrzenie nazw (645)

  • Instrukcja Imports (646)
    • Importowanie automatyczne (648)
    • Aliasy przestrzeni nazw (649)
    • Elementy przestrzeni nazw (650)
  • Główna przestrzeń nazw (650)
  • Tworzenie przestrzeni nazw (651)
  • Klasy, struktury i moduły (652)
  • Rozwiązywanie przestrzeni nazw (653)
  • Podsumowanie (656)

Rozdział 28. Klasy kolekcyjne (657)

  • Czym jest kolekcja (657)
  • Tablice (658)
    • Wymiary tablicy (659)
    • Dolne granice (660)
    • Zmienianie rozmiaru (661)
    • Prędkość (661)
    • Inne cechy klasy Array (662)
  • Kolekcje (665)
    • Klasa ArrayList (665)
    • Klasa StringCollection (667)
    • Kolekcje ze ścisłą kontrolą typów (667)
    • Kolekcje tylko do odczytu ze ścisłą kontrolą typów (669)
    • Klasa NameValueCollection (670)
  • Słowniki (671)
    • Klasa ListDictionary (672)
    • Klasa Hashtable (673)
    • Klasa HybridDictionary (674)
    • Słowniki ze ścisłą kontrolą typów (675)
    • Inne klasy ze ścisłą kontrolą typów (676)
    • Klasa StringDictionary (677)
    • Klasa SortedList (677)
  • Klasa CollectionsUtil (677)
  • Stosy i kolejki (678)
    • Stos (678)
    • Kolejka (679)
  • Klasy ogólne (681)
  • Podsumowanie (683)

Rozdział 29. Typy ogólne (685)

  • Zalety klas ogólnych (685)
  • Definiowanie klas ogólnych (686)
    • Konstruktory klas ogólnych (688)
    • Więcej niż jeden typ (688)
    • Typy ograniczone (690)
  • Używanie typów ogólnych (692)
    • Aliasy Imports (693)
    • Klasy pochodne (693)
  • Predefiniowane klasy ogólne (694)
  • Metody ogólne (694)
  • Typy ogólne a metody rozszerzające (695)
  • Podsumowanie (696)

Część IV: Grafika (699)

Rozdział 30. Podstawy rysowania (701)

  • Przegląd technik rysowania (701)
  • Przestrzenie nazw obiektów rysujących (704)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing (704)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Drawing2D (705)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Imaging (708)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Text (709)
    • Przestrzeń nazw System.Drawing.Printing (710)
  • Klasa Graphics (712)
    • Metody rysujące (712)
    • Metody wypełniające (717)
    • Inne własności i metody obiektów klasy Graphics (717)
    • Wygładzanie krawędzi (720)
    • Podstawy transformacji (722)
    • Transformacje - techniki zaawansowane (726)
    • Zapisywanie i przywracanie stanu obiektów klasy Graphics (729)
  • Zdarzenia rysowania (731)
  • Podsumowanie (733)

Rozdział 31. Pędzle, pióra i ścieżki (735)

  • Klasa Pen (735)
    • Własność Alignment (738)
    • Własność CompoundArray (739)
    • Niestandardowe końcówki linii (740)
    • Transformacje pióra (741)
  • Klasa Brush (743)
    • Klasa SolidBrush (744)
    • Klasa TextureBrush (744)
    • Klasa HatchBrush (746)
    • Klasa LinearGradientBrush (747)
    • Klasa PathGradientBrush (751)
  • Obiekty klasy GraphicsPath (756)
  • Kwestia zbierania nieużytków (759)
  • Podsumowanie (762)

Rozdział 32. Tekst (763)

  • Rysowanie tekstu (764)
  • Formatowanie tekstu (764)
    • Własność FormatFlags (766)
    • Tabulatory (769)
    • Przycinanie (770)
  • Metoda MeasureString (771)
  • Metryka fontu (774)
  • Podsumowanie (777)

Rozdział 33. Przetwarzanie obrazów (779)

  • Klasa Image (779)
  • Klasa Bitmap (781)
    • Ładowanie obiektów klasy Bitmap (782)
    • Zapisywanie obiektów klasy Bitmap (783)
    • Implementowanie własności AutoRedraw (785)
    • Operacje na pojedynczych pikselach (787)
  • Obiekty klasy Metafile (791)
  • Podsumowanie (794)

Rozdział 34. Drukowanie (795)

  • Jak nie drukować (795)
  • Podstawy drukowania (796)
  • Drukowanie tekstu (800)
  • Ustawianie wydruku na środku (806)
  • Dopasowywanie obrazów na stronie (809)
  • Upraszczanie rysowania i drukowania (810)
  • Podsumowanie (813)

Część V: Interakcja ze środowiskiem (815)

Rozdział 35. Konfiguracja i zasoby (817)

  • Przestrzeń nazw My (818)
    • Obiekt Me a przestrzeń nazw My (818)
    • Najważniejsze sekcje przestrzeni nazw My (819)
  • Środowisko (819)
    • Ustawianie zmiennych środowiskowych (820)
    • Funkcja Environ (821)
    • Obiekt System.Environment (821)
  • Rejestr (823)
    • Rodzime funkcje Visual Basica (824)
    • Przestrzeń nazw My.Computer.Registry (826)
  • Pliki konfiguracji (828)
  • Pliki zasobów (832)
    • Zasoby aplikacji (833)
    • Używanie zasobów aplikacji (833)
    • Zasoby wbudowane (835)
    • Zasoby zewnętrzne (836)
    • Zasoby lokalizacyjne (837)
    • Klasa ComponentResourceManager (838)
  • Klasa Application (841)
    • Własności klasy Application (841)
    • Metody klasy Application (843)
    • Zdarzenia klasy Application (844)
  • Podsumowanie (846)

Rozdział 36. Strumienie (847)

  • Klasa Stream (848)
  • Klasa FileStream (849)
  • Klasa MemoryStream (850)
  • Klasa BufferedStream (851)
  • Klasy BinaryReader i BinaryWriter (851)
  • Klasy TextReader i TextWriter (853)
  • Klasy StringReader i StringWriter (854)
  • Klasy StreamReader i StreamWriter (855)
  • Metody OpenText, CreateText oraz AppendText (856)
  • Niestandardowe klasy strumieniowe (857)
  • Podsumowanie (858)

Rozdział 37. Obiekty systemu plików (859)

  • Uprawnienia (859)
  • Metody Visual Basica (860)
    • Metody plikowe (860)
    • Metody systemu plików (862)
    • Pliki z dostępem sekwencyjnym (862)
    • Pliki z dostępem swobodnym (863)
    • Pliki z dostępem binarnym (865)
  • Klasy platformy .NET Framework (866)
    • Klasa Directory (866)
    • Klasa File (867)
    • Klasa DriveInfo (869)
    • Klasa DirectoryInfo (870)
    • Klasa FileInfo (871)
    • Klasa SystemInfo (873)
    • Klasa FileSystemWatcher (873)
    • Klasa Path (875)
  • Obiekt My.Computer.FileSystem (877)
  • Własność My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories (879)
  • Podsumowanie (879)

Rozdział 38. Windows Communication Foundation (881)

  • Ostrzeżenie (882)
  • Koncepcje WCF (882)
  • Przykład użycia biblioteki WCF (883)
  • Budowa wstępnej wersji usługi (883)
  • Tworzenie projektu QuoteService (886)
  • Testowanie usługi QuoteService (888)
  • Tworzenie klienta QuoteClient (889)
  • Hostowanie usługi (890)
  • Podsumowanie (891)

Rozdział 39. Przydatne przestrzenie nazw (893)

  • Przestrzenie nazw wysokiego poziomu (894)
    • Przestrzeń nazw Microsoft (894)
    • Przestrzeń nazw System (895)
  • Zaawansowane przykłady (896)
    • Wyrażenia regularne (897)
    • XML (899)
    • Kryptografia (901)
    • Refleksja (905)
    • Direct3D (909)
  • Podsumowanie (916)

Dodatki (917)

Dodatek A: Własności, metody i zdarzenia kontrolek (919)

Dodatek B: Deklaracje zmiennych i typy danych (929)

Dodatek C: Operatory (937)

Dodatek D: Deklarowanie podprocedur i funkcji (943)

Dodatek E: Instrukcje sterujące (947)

Dodatek F: Obsługa błędów (953)

Dodatek G: Komponenty i kontrolki Windows Forms (955)

Dodatek H: Kontrolki WPF (1035)

Dodatek I: Dodatki Power Pack (1041)

Dodatek J: Obiekty formularzy (1045)

Dodatek K: Klasy i struktury (1059)

Dodatek L: LINQ (1063)

Dodatek M: Typy ogólne (1073)

Dodatek N: Grafika (1077)

Dodatek O: Przydatne klasy wyjątków (1089)

Dodatek P: Specyfikatory formatu daty i godziny (1093)

Dodatek Q: Inne specyfikatory formatu (1097)

Dodatek R: Klasa Application (1103)

Dodatek S: Przestrzeń nazw My (1107)

Dodatek T: Strumienie (1121)

Dodatek U: Klasy systemu plików (1127)

Dodatek V: Indeks przykładów (1143)

Skorowidz (1165)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8434-2
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: