- promocja
Visual Basic 2015 w 24 godziny - ebook
Visual Basic 2015 w 24 godziny - ebook
Zacznij od zaraz! 24 (+ dwie dodatkowe) sprawdzone, jednogodzinne lekcje
Visual Basic jest bardzo popularnym językiem programowania wysokiego poziomu rozwijanym przez firmę Microsoft. Jego składnię oparto na języku Basic i unowocześniono, zapewniając przy tym wykorzystanie technologii ActiveX. Visual Basic w wersji 2015 zasadniczo różni się od swoich poprzedników: jest zdecydowanie lepszy, ma większe możliwości, a funkcjonalnością dorównuje takim językom jak C++. Jednak konsekwencją tego rozwoju jest większa złożoność języka.
Niniejsza książka ma jeden cel: jak najszybciej nauczyć Cię poprawnego programowania w języku Visual Basic. W ciągu 26 lekcji, z których każda powinna zająć najwyżej godzinę, przyswoisz sobie praktyczne umiejętności pozwalające na samodzielne zbudowanie kompletnej aplikacji. Gruntownie poznasz środowisko programistyczne Visual Studio 2015 i takie elementy interfejsu użytkownika, jak formularze i kontrolki, a także dowiesz się, jak je wykorzystać, aby przygotować atrakcyjną i funkcjonalną aplikację. W książce znajdziesz także liczne przykłady starannie objaśnionego kodu.
Dowiedz się, jak:
- tworzyć w pełni funkcjonalne, bogate aplikacje
- programować w języku Visual Basic 2015 i wykorzystywać jego możliwości
- korzystać z obiektów, kolekcji i zdarzeń
- tworzyć atrakcyjne, funkcjonalne interfejsy użytkownika
- w pełni wykorzystywać możliwości formularzy, kontrolek, modułów i procedur
- skutecznie programować bazy danych i zapisywać w nich informacje
- kodować podejmowanie decyzji
- stosować techniki programowania obiektowego
- pracować z grafiką i plikami tekstowymi
- korzystać z systemu plików i rejestru Windows
- wysyłać wiadomości e-mail
- tworzyć przydatne moduły i współdzielone procedury
- komunikować się z użytkownikiem
- przeglądać i drukować dokumenty
- diagnozować kod za pomocą udoskonalonych pułapek
- rozpowszechniać swoje oprogramowanie
- sterować aplikacjami Microsoft Office 2016
- wzbogacać funkcje formularzy dzięki własnym kontrolkom
Poznaj Visual Basic — i programuj dla Windows!
Spis treści
- O autorze
- Dedykacja
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Przeznaczenie i układ książki
- Konwencje stosowane w tej książce
- Gotowy? Start!
- Część I Środowisko programistyczne Visual Basic 2015
- Godzina 1. Skok na głęboką wodę: programowanie w Visual Basic 2015
- Uruchomienie środowiska Visual Studio 2015
- Tworzenie nowego projektu
- Środowisko programistyczne Visual Studio 2015
- Zmienianie cech obiektów
- Nadawanie nazw obiektom
- Ustawianie właściwości Text
- Zapisywanie projektu
- Definiowanie ikony formularza
- Zmiana wielkości formularza
- Umieszczanie kontrolek w formularzu
- Projektowanie interfejsu użytkownika
- Umieszczanie w formularzu widocznych kontrolek
- Umieszczanie w formularzu niewidocznych kontrolek
- Tworzenie kodu obsługującego interfejs użytkownika
- Przeglądanie plików przez użytkownika
- Zamykanie programu za pomocą kodu
- Uruchomienie projektu
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 2. Obsługa środowiska Visual Studio 2015
- Strona startowa środowiska Visual Studio 2015
- Tworzenie nowego projektu
- Otwieranie istniejącego projektu
- Obsługa i dostosowywanie środowiska Visual Studio
- Praca z panelami projektowymi
- Wyświetlanie i ukrywanie paneli
- Panele swobodne
- Dokowanie paneli
- Automatyczne ukrywanie paneli
- Praca z paskami narzędzi
- Wyświetlanie i ukrywanie pasków narzędzi
- Praca z panelami projektowymi
- Dodawanie kontrolek do formularza za pomocą panelu Toolbox
- Ustawianie właściwości obiektów w panelu Properties
- Wybieranie obiektów i przeglądanie ich właściwości
- Przeglądanie i zmienianie właściwości
- Właściwości określające kolor
- Opis właściwości
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie plikami projektu w panelu Solution Explorer
- Praca z rozwiązaniami
- Komponenty projektu
- Właściwości projektu
- Dodawanie i usuwanie plików projektu
- Prowizoryczny podręcznik programowania
- Przechowywanie danych w zmiennych
- Procedura, czyli funkcjonalny fragment kodu
- Metoda MessageBox.Show()
- Pomoc
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Strona startowa środowiska Visual Studio 2015
- Godzina 3. Obiekty i kolekcje
- Obiekty
- Właściwości
- Ustawianie i odczytywanie właściwości
- Praca z obiektami i ich właściwościami
- Metody
- Wywoływanie metod
- Dynamika metod
- Prosty przykład użycia obiektów
- Rozbudowa interfejsu użytkownika
- Utworzenie kodu obiektowego
- Sprawdzenie programu
- Kolekcje
- Przeglądarka obiektów
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 4. Zdarzenia
- Kod sterowany zdarzeniami
- Wywoływanie zdarzeń
- Zdarzenia wywoływane przez użytkownika
- Zdarzenia wywoływane przez obiekt
- Zdarzenia wywoływane przez system operacyjny
- Zapobieganie rekurencyjnemu wywoływaniu zdarzeń
- Dostęp do zdarzeń obiektu
- Parametry zdarzeń
- Wywoływanie zdarzeń
- Przykładowy projekt z obsługą zdarzeń
- Utworzenie interfejsu użytkownika
- Utworzenie kodu obsługującego zdarzenia
- Aktualizacja nazw procedur zdarzeń
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Kod sterowany zdarzeniami
- Część II Tworzenie interfejsu użytkownika
- Godzina 5. Podstawy tworzenia formularzy
- Zmienianie nazwy formularza
- Zmienianie wyglądu formularza
- Wyświetlanie tekstu w pasku tytułu
- Zmienianie koloru tła
- Umieszczanie obrazu w tle formularza
- Przypisywanie ikony
- Dodawanie przycisków minimalizującego, maksymalizującego i kontrolnego
- Zmiana wyglądu i funkcji ramki
- Określanie minimalnej i maksymalnej wielkości formularza
- Wyświetlanie i ukrywanie formularzy
- Wyświetlanie formularzy
- Modalność formularza
- Wyświetlanie formularza w normalnej, zminimalizowanej i zmaksymalizowanej postaci
- Określanie początkowego położenia formularza
- Zapobieganie umieszczaniu ikony formularza w pasku narzędzi
- Zamykanie formularza
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 6. Zaawansowane techniki projektowania formularzy
- Definiowanie kontrolek
- Dodawanie kontrolek do formularza
- Dodanie kontrolki poprzez jej dwukrotne kliknięcie w panelu Toolbox
- Dodanie kontrolki poprzez jej przeciągnięcie z panelu Toolbox
- Dodanie kontrolki poprzez jej narysowanie
- Manipulowanie kontrolkami
- Siatka (gęstość i przyciąganie)
- Przyciąganie do linii
- Zaznaczanie grup kontrolek
- Wyrównywanie kontrolek
- Nadawanie kontrolkom tej samej wielkości
- Ustawianie równych odstępów między kontrolkami
- Ustawianie właściwości kontrolek w grupie
- Kotwiczenie i automatyczne powiększanie kontrolek
- Ustalanie kolejności wyróżniania kontrolek
- Warstwy kontrolek
- Dodawanie kontrolek do formularza
- Tworzenie niemodalnych okien widocznych zawsze na pierwszym planie
- Tworzenie przezroczystych formularzy
- Tworzenie przewijanych formularzy
- Tworzenie interfejsu MDI
- Ustawianie formularza startowego
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Definiowanie kontrolek
- Godzina 7. Praca z tradycyjnymi kontrolkami
- Wyświetlanie statycznego tekstu za pomocą etykiet
- Pole do wprowadzania tekstu
- Wyrównywanie tekstu
- Tworzenie wielowierszowego pola tekstowego
- Paski przewijania
- Ograniczanie liczby znaków wpisywanych przez użytkownika
- Definiowanie pola do wprowadzania hasła
- Najczęściej wykorzystywane zdarzenia pola tekstowego
- Tworzenie przycisków
- Przyciski zatwierdzający i anulujący
- Wprowadzanie informacji tak/nie za pomocą pola wyboru
- Tworzenie kontenerów i grup kontrolek
- Panele i grupy kontrolek
- Pola opcji
- Listy elementów
- Manipulowanie elementami listy w projekcie
- Manipulowanie elementami listy podczas działania programu
- Dodawanie elementów do listy
- Usuwanie elementów z listy
- Czyszczenie listy
- Pozyskiwanie informacji o zaznaczonym elemencie listy
- Sortowanie listy
- Tworzenie list rozwijanych
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 8. Zaawansowane kontrolki
- Tworzenie czasomierzy
- Tworzenie okien dialogowych z zakładkami
- Przechowywanie obrazów w kontrolce ImageList
- Tworzenie zaawansowanych list za pomocą kontrolki ListView
- Definiowanie kolumn
- Dodawanie elementów listy
- Manipulowanie listami za pomocą kodu
- Dodawanie elementów za pomocą kodu
- Określanie zaznaczonych elementów za pomocą kodu
- Usuwanie elementów za pomocą kodu
- Usuwanie wszystkich elementów
- Tworzenie hierarchicznych list za pomocą kontrolki TreeView
- Dodawanie węzłów do listy
- Usuwanie węzłów
- Usuwanie wszystkich węzłów
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 9. Dodawanie pasków menu i narzędzi do formularzy
- Tworzenie menu
- Tworzenie głównego menu
- Tworzenie poleceń w podmenu
- Przemieszczanie i usuwanie poleceń menu
- Tworzenie zaznaczanych poleceń menu
- Programowanie poleceń menu
- Definiowanie menu kontekstowego
- Przypisywanie skrótów klawiszowych do poleceń menu
- Kontrolka paska narzędzi
- Dodawanie przycisków do paska narzędzi za pomocą kolekcji Items
- Programowanie paska narzędzi
- Tworzenie rozwijanego menu w pasku narzędzi
- Tworzenie paska stanu
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Tworzenie menu
- Część III Wprawianie aplikacji w ruch programowanie
- Godzina 10. Tworzenie i wywoływanie procedur
- Tworzenie modułów kodu Visual Basic
- Tworzenie kodu procedur
- Deklarowanie procedur niezwracających wartości
- Deklarowanie procedur zwracających wartości
- Wywoływanie procedur
- Przekazywanie parametrów
- Wychodzenie z procedur
- Zapobieganie nieskończonym wywołaniom rekurencyjnym
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 11. Stałe, typy danych, zmienne i tablice
- Typy danych
- Określanie typu danych
- Konwersja typu danych
- Definiowanie i stosowanie stałych
- Deklarowanie zmiennych i odwoływanie się do nich
- Deklarowanie zmiennych
- Nadawanie zmiennym ustalonych wartości
- Używanie zmiennych w wyrażeniach
- Jawne deklarowanie zmiennych i ich typów
- Jawne deklarowanie zmiennych
- Jawne określanie typów danych
- Tablice
- Deklarowanie tablic
- Odwoływanie się do tablicy
- Tworzenie tablic wielowymiarowych
- Określanie zakresu widoczności
- Zakres bloku
- Zakres procedury (lokalny)
- Zakres modułu
- Zakres przestrzeni nazw (globalny)
- Konflikt zakresów widoczności
- Deklarowanie zmiennych statycznych
- Zastosowanie zmiennych w projekcie Przeglądarka obrazów
- Tworzenie zmiennych dla opcji
- Inicjowanie i używanie zmiennych z opcjami
- Modyfikowanie nazw zmiennych
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Typy danych
- Godzina 12. Operacje na liczbach, tekstach, datach i godzinach
- Operacje arytmetyczne w języku Visual Basic
- Dodawanie
- Odejmowanie i liczby ujemne
- Mnożenie
- Dzielenie
- Potęgowanie
- Modulo
- Priorytety operatorów
- Porównywanie wartości
- Operatory logiczne
- Operator And
- Operator Not
- Operator Or
- Operator Xor
- Operacje na ciągach znaków
- Łączenie ciągów znaków
- Podstawowe funkcje tekstowe
- Określanie liczby znaków za pomocą funkcji Len()
- Wyodrębnianie początku ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Left()
- Wyodrębnianie końca ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Right()
- Wyodrębnianie fragmentu ciągu za pomocą funkcji Mid()
- Sprawdzanie zawartości ciągu znaków za pomocą funkcji InStr()
- Usuwanie początkowych i końcowych spacji z ciągu
- Zastępowanie ciągu znaków
- Operacje na datach i godzinach
- Typ danych Date
- Dodawanie i odejmowanie dat i godzin
- Określanie przedziału czasu pomiędzy dwiema datami
- Wyodrębnianie części daty
- Formatowanie daty i czasu
- Odczytywanie bieżącej daty i godziny
- Sprawdzenie, czy dana wartość reprezentuje datę
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Operacje arytmetyczne w języku Visual Basic
- Godzina 13. Podejmowanie decyzji w kodzie Visual Basic
- Podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji IfThen
- Wykonywanie kodu, gdy wyrażenie ma wartość False
- Zaawansowane podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji ElseIf
- Zagnieżdżanie konstrukcji If...Then
- Instrukcja Select...Case wykorzystująca wyrażenie zwracające różne wartości
- Sprawdzanie kilku wartości w jednej instrukcji Case
- Przykładowy projekt z instrukcją Select Case
- Kreatywne przykłady użycia instrukcji Select Case
- Przechodzenie do innych miejsc kodu za pomocą instrukcji GoTo
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji IfThen
- Godzina 14. Efektywne pętle
- Wykonywanie kodu określoną liczbę razy za pomocą instrukcji For...Next
- Inicjowanie pętli za pomocą instrukcji For
- Zamykanie pętli Loop instrukcją Next
- Określanie przyrostu za pomocą słowa Step
- Wcześniejsze zakończenie pętli
- Wykonywanie kolejnego obiegu pętli przed instrukcją Next
- Przykład użycia pętli For...Next
- Wykonywanie kodu nieokreśloną liczbę razy za pomocą pętli Do...Loop
- Tworzenie pętli Do...Loop
- Wychodzenie z pętli Do...Loop
- Przykład użycia pętli Do...Loop
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Wykonywanie kodu określoną liczbę razy za pomocą instrukcji For...Next
- Godzina 15. Diagnostyka kodu
- Umieszczanie komentarzy w kodzie
- Dwa podstawowe rodzaje błędów
- Narzędzia diagnostyczne środowiska Visual Studio
- Pułapki
- Panel Immediate Window
- Zaawansowane cechy pułapek
- Wstrzymywanie kodu po spełnieniu zadanego warunku
- Wstrzymywanie kodu po przejściu przez pułapkę określoną liczbę razy
- Wyświetlanie komunikatów w panelu Output w punktach kontrolnych kodu
- Obsługa błędów za pomocą instrukcji Try...Catch...Finally
- Obsługa wyjątków
- Obsługa spodziewanych wyjątków
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 16. Tworzenie obiektów za pomocą klas
- Klasy
- Enkapsulacja kodu i danych w klasach
- Porównanie modułów klas z modułami standardowymi
- Tworzenie interfejsu obiektu
- Udostępnianie zmiennych klasy jako właściwości
- Definiowanie za pomocą sekcji Get właściwości do odczytu
- Definiowanie za pomocą sekcji Set właściwości do zapisu
- Definiowanie właściwości tylko do odczytu lub tylko do zapisu
- Udostępnianie procedur w postaci metod
- Udostępnianie zmiennych klasy jako właściwości
- Tworzenie instancji obiektów za pomocą klas
- Zapisywanie referencji obiektu w zmiennej
- Późne wiązanie referencji obiektu
- Wczesne wiązanie referencji obiektu
- Tworzenie obiektu w deklaracji zmiennej
- Usuwanie obiektów
- Czas życia obiektu
- Zapisywanie referencji obiektu w zmiennej
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Klasy
- Godzina 17. Interakcje z użytkownikiem
- Wyświetlanie komunikatów za pomocą metody MessageBox.Show()
- Wyświetlanie przycisków i ikony
- Określenie klikniętego przycisku
- Tworzenie czytelnych komunikatów
- Tworzenie własnych okien dialogowych
- Uzyskiwanie informacji od użytkownika za pomocą procedury InputBox()
- Interakcje przy użyciu klawiatury
- Wykorzystywanie najważniejszych zdarzeń wywoływanych za pomocą myszy
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Wyświetlanie komunikatów za pomocą metody MessageBox.Show()
- Godzina 18. Praca z grafiką
- Obiekt Graphics
- Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego formularz lub kontrolkę
- Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego nową mapę bitową
- Stosowanie piór
- Stosowanie kolorów systemowych
- Przeznaczenie prostokątów
- Rysowanie kształtów
- Rysowanie linii
- Rysowanie prostokątów
- Rysowanie okręgów i elips
- Usuwanie zawartości obszaru graficznego
- Rysowanie tekstu
- Utrwalanie obrazu formularza
- Przykładowy projekt z obsługą grafiki
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Obiekt Graphics
- Część IV Praca z danymi
- Godzina 19. Operacje na plikach
- Zastosowanie kontrolek OpenFileDialog i SaveFileDialog
- Stosowanie kontrolki OpenFileDialog
- Definiowanie filtrów plików
- Wyświetlanie okna do wybierania plików
- Stosowanie kontrolki SaveFileDialog
- Stosowanie kontrolki OpenFileDialog
- Wykonywanie operacji na plikach za pomocą obiektu File
- Sprawdzanie, czy plik istnieje
- Kopiowanie pliku
- Przenoszenie pliku
- Zmiana nazwy pliku
- Usuwanie pliku
- Odczytywanie właściwości pliku
- Odczytywanie daty i czasu
- Odczytywanie atrybutów pliku
- Kod odczytujący atrybuty pliku
- Wykonywanie operacji na folderach za pomocą obiektu System.IO.Directory
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Zastosowanie kontrolek OpenFileDialog i SaveFileDialog
- Godzina 20. Operacje na rejestrze i plikach tekstowych
- Korzystanie z rejestru systemu Windows
- Struktura rejestru systemu Windows
- Dostęp do rejestru za pomocą obiektu My.Computer.Registry
- Tworzenie kluczy rejestru
- Usuwanie kluczy rejestru
- Nadawanie i odczytywanie wartości kluczy
- Dostosowanie projektu Przeglądarka obrazów do korzystania z rejestru systemu Windows
- Odczytywanie ustawień z rejestru
- Zapisywanie ustawień w rejestrze
- Wykorzystywanie ustawień zapisanych w rejestrze
- Testy i diagnostyka projektu Przeglądarka obrazów
- Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych
- Zapisywanie plików tekstowych
- Odczytywanie plików tekstowych
- Dostosowanie programu Przeglądarka obrazów do korzystania z plików tekstowych
- Tworzenie pliku dziennika
- Wyświetlanie pliku dziennika
- Testy dziennika programu Przeglądarka obrazów
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Korzystanie z rejestru systemu Windows
- Godzina 21. Praca z bazą danych
- Podstawy platformy ADO.NET
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych
- Zamykanie połączenia z bazą danych
- Przetwarzanie danych
- Obiekt DataTable
- Tworzenie obiektu SqlDataAdapter
- Tworzenie obiektu DataTable i odczytywanie danych
- Dostęp do pól obiektu DataRow
- Przeglądanie rekordów danych
- Zmienianie rekordów danych
- Tworzenie nowych rekordów danych
- Usuwanie rekordów danych
- Uruchomienie programu Przykładowa baza danych
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Podstawy platformy ADO.NET
- Godzina 22. Drukowanie
- Przygotowanie projektu Przeglądarka obrazów
- Dodanie do formularza przycisków Drukuj i Podgląd wydruku
- Dodanie kontrolek PrintDocument, PrintPreviewDialog i PageSetupDialog
- Wydruk i podgląd wydruku dokumentu
- Drukowanie dokumentu
- Tworzenie procedury DrukujObraz()
- Drukowanie aktualnie wyświetlanego obrazu
- Podgląd dokumentu
- Drukowanie dokumentu
- Zmiana ustawień strony
- Skalowanie obrazu na stronie
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Przygotowanie projektu Przeglądarka obrazów
- Godzina 23. Wysyłanie wiadomości e-mail
- Klasy do wysyłania wiadomości e-mail
- Wysyłanie wiadomości za pomocą aplikacji Przeglądarka obrazów
- Dodanie przycisku do wysyłania wiadomości e-mail
- Utworzenie formularza do wysyłania wiadomości e-mail
- Utworzenie kodu do wysyłania wiadomości e-mail
- Sprawdzenie kodu
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Część V Aplikacje wdrażanie i nie tylko
- Godzina 24. Wdrażanie aplikacji
- Technologia ClickOnce
- Utworzenie programu instalacyjnego za pomocą kreatora Publish Wizard
- Sprawdzenie programu instalacyjnego aplikacji Przeglądarka obrazów
- Odinstalowanie udostępnionej aplikacji
- Zaawansowane opcje technologii ClickOnce
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Godzina 25. Sterowanie aplikacjami Microsoft Office 2016
- Sterowanie programem Microsoft Excel
- Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej
- Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny
- Obsługa serwera automatyzacyjnego
- Wyświetlenie okna programu Excel
- Utworzenie skoroszytu programu Excel
- Przetwarzanie danych w skoroszycie
- Test aplikacji klienckiej
- Sterowanie programem Microsoft Word
- Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej
- Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Sterowanie programem Microsoft Excel
- Godzina 26. Tworzenie własnych kontrolek
- Tworzenie kontrolki potomnej
- Dostosowanie pola tekstowego do wpisywania wyłącznie liczb
- Zapobieganie wklejaniu znaków innych niż cyfry
- Dodawanie do kontrolki dymku z tekstem pomocy
- Tworzenie kontrolki zagregowanej
- Dodawanie istniejących kontrolek do kontrolki zagregowanej
- Określanie właściwego wyglądu kontrolki podczas zmiany jej wielkości
- Tworzenie niestandardowej właściwości
- Tworzenie niestandardowej metody
- Tworzenie niestandardowego zdarzenia
- Test zagregowanej kontrolki
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi
- Warsztat
- Quiz
- Odpowiedzi
- Ćwiczenia
- Tworzenie kontrolki potomnej
- Dodatki
- Dodatek A Z szerokiej perspektywy
- Platforma .NET
- Środowisko CLR
- Język Microsoft IL
- Przestrzenie nazw
- Wspólny system typów
- Porządkowanie pamięci
- Dodatkowe materiały
- Podsumowanie
- Platforma .NET
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2875-4 |
Rozmiar pliku: | 26 MB |