Facebook - konwersja
  • promocja

Visual Basic 2015 w 24 godziny - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
16 grudnia 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Visual Basic 2015 w 24 godziny - ebook

Zacznij od zaraz! 24 (+ dwie dodatkowe) sprawdzone, jednogodzinne lekcje

Visual Basic jest bardzo popularnym językiem programowania wysokiego poziomu rozwijanym przez firmę Microsoft. Jego składnię oparto na języku Basic i unowocześniono, zapewniając przy tym wykorzystanie technologii ActiveX. Visual Basic w wersji 2015 zasadniczo różni się od swoich poprzedników: jest zdecydowanie lepszy, ma większe możliwości, a funkcjonalnością dorównuje takim językom jak C++. Jednak konsekwencją tego rozwoju jest większa złożoność języka.

Niniejsza książka ma jeden cel: jak najszybciej nauczyć Cię poprawnego programowania w języku Visual Basic. W ciągu 26 lekcji, z których każda powinna zająć najwyżej godzinę, przyswoisz sobie praktyczne umiejętności pozwalające na samodzielne zbudowanie kompletnej aplikacji. Gruntownie poznasz środowisko programistyczne Visual Studio 2015 i takie elementy interfejsu użytkownika, jak formularze i kontrolki, a także dowiesz się, jak je wykorzystać, aby przygotować atrakcyjną i funkcjonalną aplikację. W książce znajdziesz także liczne przykłady starannie objaśnionego kodu.

Dowiedz się, jak:

  • tworzyć w pełni funkcjonalne, bogate aplikacje
  • programować w języku Visual Basic 2015 i wykorzystywać jego możliwości
  • korzystać z obiektów, kolekcji i zdarzeń
  • tworzyć atrakcyjne, funkcjonalne interfejsy użytkownika
  • w pełni wykorzystywać możliwości formularzy, kontrolek, modułów i procedur
  • skutecznie programować bazy danych i zapisywać w nich informacje
  • kodować podejmowanie decyzji
  • stosować techniki programowania obiektowego
  • pracować z grafiką i plikami tekstowymi
  • korzystać z systemu plików i rejestru Windows
  • wysyłać wiadomości e-mail
  • tworzyć przydatne moduły i współdzielone procedury
  • komunikować się z użytkownikiem
  • przeglądać i drukować dokumenty
  • diagnozować kod za pomocą udoskonalonych pułapek
  • rozpowszechniać swoje oprogramowanie
  • sterować aplikacjami Microsoft Office 2016
  • wzbogacać funkcje formularzy dzięki własnym kontrolkom

Poznaj Visual Basic — i programuj dla Windows!

Spis treści

  • O autorze
  • Dedykacja
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Przeznaczenie i układ książki
    • Konwencje stosowane w tej książce
    • Gotowy? Start!
  • Część I Środowisko programistyczne Visual Basic 2015
  • Godzina 1. Skok na głęboką wodę: programowanie w Visual Basic 2015
    • Uruchomienie środowiska Visual Studio 2015
    • Tworzenie nowego projektu
    • Środowisko programistyczne Visual Studio 2015
    • Zmienianie cech obiektów
      • Nadawanie nazw obiektom
      • Ustawianie właściwości Text
      • Zapisywanie projektu
      • Definiowanie ikony formularza
      • Zmiana wielkości formularza
    • Umieszczanie kontrolek w formularzu
    • Projektowanie interfejsu użytkownika
      • Umieszczanie w formularzu widocznych kontrolek
      • Umieszczanie w formularzu niewidocznych kontrolek
    • Tworzenie kodu obsługującego interfejs użytkownika
      • Przeglądanie plików przez użytkownika
      • Zamykanie programu za pomocą kodu
    • Uruchomienie projektu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 2. Obsługa środowiska Visual Studio 2015
    • Strona startowa środowiska Visual Studio 2015
      • Tworzenie nowego projektu
      • Otwieranie istniejącego projektu
    • Obsługa i dostosowywanie środowiska Visual Studio
      • Praca z panelami projektowymi
        • Wyświetlanie i ukrywanie paneli
        • Panele swobodne
        • Dokowanie paneli
        • Automatyczne ukrywanie paneli
      • Praca z paskami narzędzi
        • Wyświetlanie i ukrywanie pasków narzędzi
    • Dodawanie kontrolek do formularza za pomocą panelu Toolbox
    • Ustawianie właściwości obiektów w panelu Properties
      • Wybieranie obiektów i przeglądanie ich właściwości
      • Przeglądanie i zmienianie właściwości
      • Właściwości określające kolor
      • Opis właściwości
    • Zarządzanie projektami
      • Zarządzanie plikami projektu w panelu Solution Explorer
      • Praca z rozwiązaniami
      • Komponenty projektu
      • Właściwości projektu
      • Dodawanie i usuwanie plików projektu
    • Prowizoryczny podręcznik programowania
      • Przechowywanie danych w zmiennych
      • Procedura, czyli funkcjonalny fragment kodu
      • Metoda MessageBox.Show()
    • Pomoc
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 3. Obiekty i kolekcje
    • Obiekty
    • Właściwości
      • Ustawianie i odczytywanie właściwości
      • Praca z obiektami i ich właściwościami
    • Metody
      • Wywoływanie metod
      • Dynamika metod
    • Prosty przykład użycia obiektów
      • Rozbudowa interfejsu użytkownika
      • Utworzenie kodu obiektowego
      • Sprawdzenie programu
    • Kolekcje
    • Przeglądarka obiektów
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 4. Zdarzenia
    • Kod sterowany zdarzeniami
      • Wywoływanie zdarzeń
        • Zdarzenia wywoływane przez użytkownika
        • Zdarzenia wywoływane przez obiekt
        • Zdarzenia wywoływane przez system operacyjny
      • Zapobieganie rekurencyjnemu wywoływaniu zdarzeń
      • Dostęp do zdarzeń obiektu
      • Parametry zdarzeń
    • Przykładowy projekt z obsługą zdarzeń
      • Utworzenie interfejsu użytkownika
      • Utworzenie kodu obsługującego zdarzenia
    • Aktualizacja nazw procedur zdarzeń
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część II Tworzenie interfejsu użytkownika
  • Godzina 5. Podstawy tworzenia formularzy
    • Zmienianie nazwy formularza
    • Zmienianie wyglądu formularza
      • Wyświetlanie tekstu w pasku tytułu
      • Zmienianie koloru tła
      • Umieszczanie obrazu w tle formularza
      • Przypisywanie ikony
      • Dodawanie przycisków minimalizującego, maksymalizującego i kontrolnego
      • Zmiana wyglądu i funkcji ramki
      • Określanie minimalnej i maksymalnej wielkości formularza
    • Wyświetlanie i ukrywanie formularzy
      • Wyświetlanie formularzy
      • Modalność formularza
      • Wyświetlanie formularza w normalnej, zminimalizowanej i zmaksymalizowanej postaci
      • Określanie początkowego położenia formularza
      • Zapobieganie umieszczaniu ikony formularza w pasku narzędzi
      • Zamykanie formularza
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 6. Zaawansowane techniki projektowania formularzy
    • Definiowanie kontrolek
      • Dodawanie kontrolek do formularza
        • Dodanie kontrolki poprzez jej dwukrotne kliknięcie w panelu Toolbox
        • Dodanie kontrolki poprzez jej przeciągnięcie z panelu Toolbox
        • Dodanie kontrolki poprzez jej narysowanie
      • Manipulowanie kontrolkami
        • Siatka (gęstość i przyciąganie)
        • Przyciąganie do linii
        • Zaznaczanie grup kontrolek
        • Wyrównywanie kontrolek
        • Nadawanie kontrolkom tej samej wielkości
        • Ustawianie równych odstępów między kontrolkami
        • Ustawianie właściwości kontrolek w grupie
        • Kotwiczenie i automatyczne powiększanie kontrolek
      • Ustalanie kolejności wyróżniania kontrolek
      • Warstwy kontrolek
    • Tworzenie niemodalnych okien widocznych zawsze na pierwszym planie
    • Tworzenie przezroczystych formularzy
    • Tworzenie przewijanych formularzy
    • Tworzenie interfejsu MDI
    • Ustawianie formularza startowego
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 7. Praca z tradycyjnymi kontrolkami
    • Wyświetlanie statycznego tekstu za pomocą etykiet
    • Pole do wprowadzania tekstu
      • Wyrównywanie tekstu
      • Tworzenie wielowierszowego pola tekstowego
      • Paski przewijania
      • Ograniczanie liczby znaków wpisywanych przez użytkownika
      • Definiowanie pola do wprowadzania hasła
      • Najczęściej wykorzystywane zdarzenia pola tekstowego
    • Tworzenie przycisków
      • Przyciski zatwierdzający i anulujący
      • Wprowadzanie informacji tak/nie za pomocą pola wyboru
    • Tworzenie kontenerów i grup kontrolek
      • Panele i grupy kontrolek
      • Pola opcji
    • Listy elementów
      • Manipulowanie elementami listy w projekcie
      • Manipulowanie elementami listy podczas działania programu
        • Dodawanie elementów do listy
        • Usuwanie elementów z listy
        • Czyszczenie listy
        • Pozyskiwanie informacji o zaznaczonym elemencie listy
      • Sortowanie listy
    • Tworzenie list rozwijanych
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 8. Zaawansowane kontrolki
    • Tworzenie czasomierzy
    • Tworzenie okien dialogowych z zakładkami
    • Przechowywanie obrazów w kontrolce ImageList
    • Tworzenie zaawansowanych list za pomocą kontrolki ListView
      • Definiowanie kolumn
      • Dodawanie elementów listy
      • Manipulowanie listami za pomocą kodu
        • Dodawanie elementów za pomocą kodu
        • Określanie zaznaczonych elementów za pomocą kodu
        • Usuwanie elementów za pomocą kodu
        • Usuwanie wszystkich elementów
    • Tworzenie hierarchicznych list za pomocą kontrolki TreeView
      • Dodawanie węzłów do listy
      • Usuwanie węzłów
      • Usuwanie wszystkich węzłów
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 9. Dodawanie pasków menu i narzędzi do formularzy
    • Tworzenie menu
      • Tworzenie głównego menu
      • Tworzenie poleceń w podmenu
      • Przemieszczanie i usuwanie poleceń menu
      • Tworzenie zaznaczanych poleceń menu
      • Programowanie poleceń menu
      • Definiowanie menu kontekstowego
      • Przypisywanie skrótów klawiszowych do poleceń menu
    • Kontrolka paska narzędzi
      • Dodawanie przycisków do paska narzędzi za pomocą kolekcji Items
      • Programowanie paska narzędzi
      • Tworzenie rozwijanego menu w pasku narzędzi
    • Tworzenie paska stanu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część III Wprawianie aplikacji w ruch programowanie
  • Godzina 10. Tworzenie i wywoływanie procedur
    • Tworzenie modułów kodu Visual Basic
    • Tworzenie kodu procedur
      • Deklarowanie procedur niezwracających wartości
      • Deklarowanie procedur zwracających wartości
    • Wywoływanie procedur
      • Przekazywanie parametrów
    • Wychodzenie z procedur
    • Zapobieganie nieskończonym wywołaniom rekurencyjnym
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 11. Stałe, typy danych, zmienne i tablice
    • Typy danych
      • Określanie typu danych
      • Konwersja typu danych
    • Definiowanie i stosowanie stałych
    • Deklarowanie zmiennych i odwoływanie się do nich
      • Deklarowanie zmiennych
      • Nadawanie zmiennym ustalonych wartości
      • Używanie zmiennych w wyrażeniach
      • Jawne deklarowanie zmiennych i ich typów
      • Jawne deklarowanie zmiennych
      • Jawne określanie typów danych
    • Tablice
      • Deklarowanie tablic
      • Odwoływanie się do tablicy
      • Tworzenie tablic wielowymiarowych
    • Określanie zakresu widoczności
      • Zakres bloku
      • Zakres procedury (lokalny)
      • Zakres modułu
      • Zakres przestrzeni nazw (globalny)
      • Konflikt zakresów widoczności
    • Deklarowanie zmiennych statycznych
    • Zastosowanie zmiennych w projekcie Przeglądarka obrazów
      • Tworzenie zmiennych dla opcji
      • Inicjowanie i używanie zmiennych z opcjami
    • Modyfikowanie nazw zmiennych
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 12. Operacje na liczbach, tekstach, datach i godzinach
    • Operacje arytmetyczne w języku Visual Basic
      • Dodawanie
      • Odejmowanie i liczby ujemne
      • Mnożenie
      • Dzielenie
      • Potęgowanie
      • Modulo
      • Priorytety operatorów
    • Porównywanie wartości
    • Operatory logiczne
      • Operator And
      • Operator Not
      • Operator Or
      • Operator Xor
    • Operacje na ciągach znaków
      • Łączenie ciągów znaków
      • Podstawowe funkcje tekstowe
        • Określanie liczby znaków za pomocą funkcji Len()
        • Wyodrębnianie początku ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Left()
        • Wyodrębnianie końca ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Right()
        • Wyodrębnianie fragmentu ciągu za pomocą funkcji Mid()
        • Sprawdzanie zawartości ciągu znaków za pomocą funkcji InStr()
        • Usuwanie początkowych i końcowych spacji z ciągu
        • Zastępowanie ciągu znaków
    • Operacje na datach i godzinach
      • Typ danych Date
      • Dodawanie i odejmowanie dat i godzin
      • Określanie przedziału czasu pomiędzy dwiema datami
      • Wyodrębnianie części daty
      • Formatowanie daty i czasu
      • Odczytywanie bieżącej daty i godziny
      • Sprawdzenie, czy dana wartość reprezentuje datę
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 13. Podejmowanie decyzji w kodzie Visual Basic
    • Podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji IfThen
      • Wykonywanie kodu, gdy wyrażenie ma wartość False
      • Zaawansowane podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji ElseIf
      • Zagnieżdżanie konstrukcji If...Then
    • Instrukcja Select...Case wykorzystująca wyrażenie zwracające różne wartości
      • Sprawdzanie kilku wartości w jednej instrukcji Case
      • Przykładowy projekt z instrukcją Select Case
      • Kreatywne przykłady użycia instrukcji Select Case
    • Przechodzenie do innych miejsc kodu za pomocą instrukcji GoTo
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 14. Efektywne pętle
    • Wykonywanie kodu określoną liczbę razy za pomocą instrukcji For...Next
      • Inicjowanie pętli za pomocą instrukcji For
      • Zamykanie pętli Loop instrukcją Next
      • Określanie przyrostu za pomocą słowa Step
      • Wcześniejsze zakończenie pętli
      • Wykonywanie kolejnego obiegu pętli przed instrukcją Next
      • Przykład użycia pętli For...Next
    • Wykonywanie kodu nieokreśloną liczbę razy za pomocą pętli Do...Loop
      • Tworzenie pętli Do...Loop
      • Wychodzenie z pętli Do...Loop
      • Przykład użycia pętli Do...Loop
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 15. Diagnostyka kodu
    • Umieszczanie komentarzy w kodzie
    • Dwa podstawowe rodzaje błędów
    • Narzędzia diagnostyczne środowiska Visual Studio
      • Pułapki
      • Panel Immediate Window
      • Zaawansowane cechy pułapek
        • Wstrzymywanie kodu po spełnieniu zadanego warunku
        • Wstrzymywanie kodu po przejściu przez pułapkę określoną liczbę razy
        • Wyświetlanie komunikatów w panelu Output w punktach kontrolnych kodu
    • Obsługa błędów za pomocą instrukcji Try...Catch...Finally
      • Obsługa wyjątków
      • Obsługa spodziewanych wyjątków
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 16. Tworzenie obiektów za pomocą klas
    • Klasy
      • Enkapsulacja kodu i danych w klasach
      • Porównanie modułów klas z modułami standardowymi
      • Tworzenie interfejsu obiektu
        • Udostępnianie zmiennych klasy jako właściwości
          • Definiowanie za pomocą sekcji Get właściwości do odczytu
          • Definiowanie za pomocą sekcji Set właściwości do zapisu
          • Definiowanie właściwości tylko do odczytu lub tylko do zapisu
        • Udostępnianie procedur w postaci metod
    • Tworzenie instancji obiektów za pomocą klas
      • Zapisywanie referencji obiektu w zmiennej
        • Późne wiązanie referencji obiektu
        • Wczesne wiązanie referencji obiektu
        • Tworzenie obiektu w deklaracji zmiennej
      • Usuwanie obiektów
      • Czas życia obiektu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 17. Interakcje z użytkownikiem
    • Wyświetlanie komunikatów za pomocą metody MessageBox.Show()
      • Wyświetlanie przycisków i ikony
      • Określenie klikniętego przycisku
      • Tworzenie czytelnych komunikatów
    • Tworzenie własnych okien dialogowych
    • Uzyskiwanie informacji od użytkownika za pomocą procedury InputBox()
    • Interakcje przy użyciu klawiatury
    • Wykorzystywanie najważniejszych zdarzeń wywoływanych za pomocą myszy
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 18. Praca z grafiką
    • Obiekt Graphics
      • Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego formularz lub kontrolkę
      • Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego nową mapę bitową
    • Stosowanie piór
    • Stosowanie kolorów systemowych
    • Przeznaczenie prostokątów
    • Rysowanie kształtów
      • Rysowanie linii
      • Rysowanie prostokątów
      • Rysowanie okręgów i elips
      • Usuwanie zawartości obszaru graficznego
    • Rysowanie tekstu
    • Utrwalanie obrazu formularza
    • Przykładowy projekt z obsługą grafiki
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część IV Praca z danymi
  • Godzina 19. Operacje na plikach
    • Zastosowanie kontrolek OpenFileDialog i SaveFileDialog
      • Stosowanie kontrolki OpenFileDialog
        • Definiowanie filtrów plików
        • Wyświetlanie okna do wybierania plików
      • Stosowanie kontrolki SaveFileDialog
    • Wykonywanie operacji na plikach za pomocą obiektu File
      • Sprawdzanie, czy plik istnieje
      • Kopiowanie pliku
      • Przenoszenie pliku
      • Zmiana nazwy pliku
      • Usuwanie pliku
      • Odczytywanie właściwości pliku
        • Odczytywanie daty i czasu
        • Odczytywanie atrybutów pliku
        • Kod odczytujący atrybuty pliku
    • Wykonywanie operacji na folderach za pomocą obiektu System.IO.Directory
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 20. Operacje na rejestrze i plikach tekstowych
    • Korzystanie z rejestru systemu Windows
      • Struktura rejestru systemu Windows
      • Dostęp do rejestru za pomocą obiektu My.Computer.Registry
        • Tworzenie kluczy rejestru
        • Usuwanie kluczy rejestru
        • Nadawanie i odczytywanie wartości kluczy
      • Dostosowanie projektu Przeglądarka obrazów do korzystania z rejestru systemu Windows
        • Odczytywanie ustawień z rejestru
        • Zapisywanie ustawień w rejestrze
        • Wykorzystywanie ustawień zapisanych w rejestrze
        • Testy i diagnostyka projektu Przeglądarka obrazów
    • Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych
      • Zapisywanie plików tekstowych
      • Odczytywanie plików tekstowych
      • Dostosowanie programu Przeglądarka obrazów do korzystania z plików tekstowych
        • Tworzenie pliku dziennika
        • Wyświetlanie pliku dziennika
        • Testy dziennika programu Przeglądarka obrazów
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 21. Praca z bazą danych
    • Podstawy platformy ADO.NET
      • Nawiązywanie połączenia z bazą danych
      • Zamykanie połączenia z bazą danych
    • Przetwarzanie danych
      • Obiekt DataTable
      • Tworzenie obiektu SqlDataAdapter
      • Tworzenie obiektu DataTable i odczytywanie danych
      • Dostęp do pól obiektu DataRow
      • Przeglądanie rekordów danych
      • Zmienianie rekordów danych
      • Tworzenie nowych rekordów danych
      • Usuwanie rekordów danych
      • Uruchomienie programu Przykładowa baza danych
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 22. Drukowanie
    • Przygotowanie projektu Przeglądarka obrazów
      • Dodanie do formularza przycisków Drukuj i Podgląd wydruku
      • Dodanie kontrolek PrintDocument, PrintPreviewDialog i PageSetupDialog
    • Wydruk i podgląd wydruku dokumentu
      • Drukowanie dokumentu
        • Tworzenie procedury DrukujObraz()
        • Drukowanie aktualnie wyświetlanego obrazu
      • Podgląd dokumentu
    • Zmiana ustawień strony
    • Skalowanie obrazu na stronie
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 23. Wysyłanie wiadomości e-mail
    • Klasy do wysyłania wiadomości e-mail
    • Wysyłanie wiadomości za pomocą aplikacji Przeglądarka obrazów
      • Dodanie przycisku do wysyłania wiadomości e-mail
      • Utworzenie formularza do wysyłania wiadomości e-mail
      • Utworzenie kodu do wysyłania wiadomości e-mail
      • Sprawdzenie kodu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część V Aplikacje wdrażanie i nie tylko
  • Godzina 24. Wdrażanie aplikacji
    • Technologia ClickOnce
    • Utworzenie programu instalacyjnego za pomocą kreatora Publish Wizard
    • Sprawdzenie programu instalacyjnego aplikacji Przeglądarka obrazów
    • Odinstalowanie udostępnionej aplikacji
    • Zaawansowane opcje technologii ClickOnce
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 25. Sterowanie aplikacjami Microsoft Office 2016
    • Sterowanie programem Microsoft Excel
      • Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej
      • Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny
      • Obsługa serwera automatyzacyjnego
        • Wyświetlenie okna programu Excel
        • Utworzenie skoroszytu programu Excel
        • Przetwarzanie danych w skoroszycie
        • Test aplikacji klienckiej
    • Sterowanie programem Microsoft Word
      • Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej
      • Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 26. Tworzenie własnych kontrolek
    • Tworzenie kontrolki potomnej
      • Dostosowanie pola tekstowego do wpisywania wyłącznie liczb
      • Zapobieganie wklejaniu znaków innych niż cyfry
      • Dodawanie do kontrolki dymku z tekstem pomocy
    • Tworzenie kontrolki zagregowanej
      • Dodawanie istniejących kontrolek do kontrolki zagregowanej
      • Określanie właściwego wyglądu kontrolki podczas zmiany jej wielkości
      • Tworzenie niestandardowej właściwości
      • Tworzenie niestandardowej metody
      • Tworzenie niestandardowego zdarzenia
      • Test zagregowanej kontrolki
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Dodatki
  • Dodatek A Z szerokiej perspektywy
    • Platforma .NET
      • Środowisko CLR
    • Język Microsoft IL
    • Przestrzenie nazw
    • Wspólny system typów
    • Porządkowanie pamięci
    • Dodatkowe materiały
    • Podsumowanie
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2875-4
Rozmiar pliku: 26 MB

BESTSELLERY

Kategorie: