Facebook - konwersja
  • promocja

Visual Studio 2010 dla programistów C# - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 września 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Visual Studio 2010 dla programistów C# - ebook

Doskonały przewodnik po świecie programowania w C# dla platformy .NET!

  • Środowisko Visual Studio 2010, język C# 4.0 i podstawy projektowania aplikacji
  • Bazy danych i technologia LINQ
  • Nowy paradygmat zrównoleglenia aplikacji z biblioteką TPL
  • Technologie Windows i wprowadzenie do XNA 4.0

Język C# na dobre zadomowił się już na rynku programistycznym. Zarówno on sam, jak i platforma .NET przydają się do najróżniejszych zastosowań, obejmujących nie tylko projektowanie złożonych aplikacji korzystających z baz danych, ale również usług systemu Windows lub gier. Pora więc zapoznać się z tym językiem programowania, oswoić ze środowiskiem Visual Studio 2010 firmy Microsoft i zorientować się, jak możesz wykorzystać nowe umiejętności. Ta obszerna książka o przekrojowym charakterze ułatwi Ci wejście w świat języka C#, platform .NET i XNA. Poznasz również wiele zaawansowanych technik programistycznych.

Z pierwszej części przewodnika poznasz język C# i bogate środowisko programistyczne Visual Studio 2010. Nauczysz się również jak wydajnie projektować aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika. Kolejne części poruszają kwestie połączenia aplikacji z bazą danych i stosowania technologii LINQ. W dobie komputerów z wieloma procesorami o wielu rdzeniach bardzo ważna jest umiejętność tworzenia aplikacji wielowątkowych. Temu zagadnieniu poświęcona jest część czwarta dotycząca nowej biblioteki TPL. Znajdziesz tu także opis zagadnień związanych z usługami sieciowymi WCF i pracą z wykorzystaniem różnorodnych technologii Windows. Osobną część poświęcono także wprowadzeniu do technologii XNA 4.0 i budowaniu z jej pomocą gier korzystających z grafiki 2D. Jeśli chcesz programować w języku C#, nie możesz przegapić tej książki!

  • Środowisko Visual Studio 2010, język C# i debugowanie kodu
  • Projektowanie zorientowane obiektowo i przegląd komponentów Windows Forms
  • Podstawy ADO.NET, eksport i prezentacja danych, transakcje i raportowanie
  • Wprowadzenie do zapytań LINQ i tworzenie źródeł danych LINQ
  • Programowanie współbieżne — wątki i zadania
  • Klasa Parallel i dane w programach równoległych, technologia PLINQ
  • Biblioteka WCF — tworzenie usług sieciowych nowej generacji
  • Technologie Windows — rejestr systemu, komunikaty, usługi i automatyzacja
  • Tworzenie gier w XNA 4.0, użycie shakerów HLSL
  • Użycie wyrażeń regularnych – sposób na weryfikację wprowadzanych danych
  • Testy jednostkowe – najlepsza metoda sprawdzania poprawności kodu

Poznaj platformę .NET i język C# od podszewki!

Spis treści

Wstęp (15)

Część I: Projektowanie aplikacji Windows (17)

Rozdział 1. Środowisko Visual Studio 2010 (19)

  • Projektowanie interfejsu aplikacji (20)
    • Tworzenie projektu (20)
    • Dokowanie palety komponentów Toolbox (22)
    • Tworzenie interfejsu za pomocą komponentów Windows Forms (22)
    • Zapisywanie i wczytywanie projektu (24)
  • Analiza kodu pierwszej aplikacji (24)
  • Metody zdarzeniowe (29)
    • Metoda uruchamiana w przypadku wystąpienia zdarzenia kontrolki (29)
    • Testowanie metody zdarzeniowej (29)
    • Przypisywanie istniejącej metody do zdarzeń komponentów (31)
    • Edycja metody zdarzeniowej (32)
    • Modyfikowanie własności komponentów (32)
    • Wywoływanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu (32)
    • Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy (33)

Rozdział 2. Debugowanie kodu (35)

  • Skąd biorą się błędy i jak ich unikać? (35)
  • Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual C# (36)
    • Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) (37)
    • Run to Cursor (Ctrl+F10) (38)
    • Breakpoint (F9) (38)
    • Okna Locals i Watch (39)
  • Stan wyjątkowy (41)
    • Zgłaszanie wyjątków (41)
    • Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch (42)

Rozdział 3. Język C# (45)

  • Platforma .NET (46)
    • Środowisko uruchomieniowe (46)
    • Kod pośredni i podwójna kompilacja (46)
    • Skróty, które warto poznać (46)
  • Podstawowe typy danych (47)
    • Deklaracja i zmiana wartości zmiennej (47)
    • Typy liczbowe oraz znakowy (48)
    • Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) (49)
    • Operatory (49)
    • Konwersje typów podstawowych (51)
    • Operatory is i as (51)
    • Łańcuchy (52)
    • Typ wyliczeniowy (54)
    • Leniwe inicjowanie zmiennych (55)
  • Metody (55)
    • Przeciążanie metod (56)
    • Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne (nowość języka C# 4.0) (57)
    • Argumenty nazwane (nowość języka C# 4.0) (58)
    • Wartości zwracane przez metody (58)
    • Zwracanie wartości przez argument metody (58)
    • Delegacje i zdarzenia (59)
    • Wyrażenia lambda (60)
  • Typy wartościowe i referencyjne (61)
    • Nullable (62)
    • Pudełkowanie (63)
  • Typy dynamiczne (nowość języka C# 4.0) (63)
  • Sterowanie przepływem (66)
    • Instrukcja warunkowa if..else (66)
    • Instrukcja wyboru switch (66)
    • Pętle (67)
  • Wyjątki (68)
  • Dyrektywy preprocesora (70)
    • Kompilacja warunkowa - ostrzeżenia (70)
    • Definiowanie stałych preprocesora (70)
    • Bloki (71)
  • Atrybuty (71)
  • Kolekcje (72)
    • "Zwykłe" tablice (72)
    • Pętla foreach (74)
    • Sortowanie (74)
    • Kolekcja List (75)
    • Kolekcja SortedList i inne słowniki (77)
    • Kolejka i stos (77)
    • Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokreśloną liczbą argumentów (78)
    • Słowo kluczowe yield (79)
  • Nowa forma inicjacji obiektów i tablic (80)

Rozdział 4. Projektowanie zorientowane obiektowo (83)

  • Przykład struktury (Ulamek) (84)
    • Przygotowanie projektu (84)
    • Konstruktor i statyczne obiekty składowe (84)
    • Pierwsze testy (85)
    • Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double (86)
    • Metoda upraszczająca ułamek (86)
    • Własności (87)
    • Operatory arytmetyczne (88)
    • Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode (89)
    • Operatory konwersji (90)
  • Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) (91)
  • Definiowanie typów parametrycznych (92)
    • Definiowanie typów ogólnych (93)
    • Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry (94)
    • Implementacja interfejsów przez typ ogólny (95)
    • Definiowanie aliasów (96)
    • Typy ogólne z wieloma parametrami (97)
  • Rozszerzenia (98)
  • Typy anonimowe (99)

Rozdział 5. Przegląd komponentów biblioteki Windows Forms (101)

  • Notatnik.NET (101)
    • Projektowanie interfejsu aplikacji i menu główne (101)
    • Okna dialogowe i pliki tekstowe (106)
    • Edycja i korzystanie ze schowka (113)
    • Drukowanie (113)
  • Elektroniczna kukułka (120)
    • Ekran powitalny (splash screen) (120)
    • Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania (122)
    • Odtwarzanie pliku dźwiękowego (125)
  • Ustawienia aplikacji (126)
  • Dywan graficzny (129)
  • Lista uruchomionych procesów (132)

Rozdział 6. Przeciągnij i upuść (135)

  • Podstawy (135)
    • Interfejs przykładowej aplikacji (135)
    • Inicjacja procesu przeciągania (137)
    • Akceptacja upuszczenia elementu (138)
    • Reakcja na upuszczenie elementu (139)
    • Czynności wykonywane po zakończeniu procesu przenoszenia i upuszczania (140)
    • Przenoszenie elementów między różnymi aplikacjami (140)
  • Zagadnienia zaawansowane (140)
    • Opóźnione inicjowanie procesu przenoszenia (141)
    • Przenoszenie wielu elementów (142)
    • Przenoszenie plików (144)

Rozdział 7. Przezroczyste okna o dowolnym kształcie (147)

  • Konfiguracja formy (147)
  • Wczytywanie obrazu (148)
  • Przezroczystość i łagodne znikanie okna (150)
  • Zamykanie klawiszem Esc (151)
  • Przenoszenie formy za dowolny punkt (151)
  • Menu kontekstowe (152)

Rozdział 8. Projektowanie kontrolek (155)

  • Komponent FileListBox (156)
    • Implementacja podstawowych funkcjonalności (156)
    • Rozbudowa komponentu o możliwość zmiany katalogu (163)
    • Właściwości (164)
    • Zdarzenia - interakcja z komponentem (168)
    • Odświeżanie komponentu i automatyczne śledzenie zmian w prezentowanym katalogu (173)
    • Kompilacja komponentu do postaci biblioteki DLL (175)
    • Prosty przykład wykorzystania komponentu FileListBox: przeglądanie plików tekstowych (179)
  • Kolorowy pasek postępu (181)
    • Tworzenie projektu (182)
    • Rysowanie obramowania kontrolki (182)
    • Pola i własności (182)
    • Rysowanie paska postępu (185)
    • Metody (186)
    • Zdarzenia (186)

Rozdział 9. Studium przypadku: implementacja liczb zespolonych i ich użycie do rysowania fraktali (189)

  • Implementacja liczb zespolonych (189)
    • Projekt struktury (190)
    • Własności (192)
    • Operatory (193)
    • Metody statyczne (195)
    • Testy (197)
  • Rysowanie zbiorów Mandelbrota i Julii (198)
    • Trochę teorii (198)
    • Implementacja (200)

Część II: Technologie bazodanowe ADO.NET (203)

Rozdział 10. Podstawy ADO.NET (205)

  • Podstawy relacyjnych baz danych (205)
  • Technologia ADO.NET (206)
  • Instalacja bazy Northwind (207)
  • Połączenie ze źródłem danych (207)
  • Modyfikacja danych w obiekcie DataSet (211)
    • Tworzenie nowych rekordów (211)
    • Edycja rekordów (215)
    • Wersjonowanie obiektu DataRow i kontrola wprowadzanych danych (216)
    • Usuwanie rekordów (220)
  • Obiekt TableAdapter jako pomost między DataSet a źródłem danych (221)
    • Parametryzacja kwerend (221)
    • Edycja danych przy użyciu obiektu TableAdapter (224)
    • Integralność danych i ich usuwanie (224)
    • Wstawianie danych z wykorzystaniem obiektu TableAdapter (228)

Rozdział 11. Prezentacja danych (233)

  • Mechanizm DataBinding - wiązanie danych z kontrolkami (233)
  • Mechanizm DataBinding a komponent Chart (237)
  • Komponent DataGridView (239)
    • Formatowanie danych wyświetlanych w komponencie DataGridView (240)
    • Tworzenie formularza z podformularzem (Master/Detail Form) (246)

Rozdział 12. Eksport danych (249)

  • Informacje wstępne (249)
    • Eksport danych przy użyciu schowka systemowego (250)
    • Wstawianie danych do arkusza kalkulacyjnego z pominięciem schowka systemowego (253)
    • Transfer danych poprzez plik XML (254)
    • Eksport danych do formatu HTML (256)

Rozdział 13. Transakcje (257)

  • Tworzenie i ręczna kontrola transakcji (257)
  • Automatyczne zarządzanie transakcjami (261)
  • Konkurencyjność i poziom izolacji transakcji (264)

Rozdział 14. Bezpieczeństwo w aplikacjach bazodanowych (265)

  • Szyfrowanie połączenia (265)
  • Zabezpieczenie kodu pośredniego przy użyciu Code Access Security (CAS) (270)
  • ConnectionString a sposoby uwierzytelnienia w serwerze Microsoft SQL Server (274)
  • Uwagi końcowe dotyczące projektowania aplikacji bazodanowych (275)

Rozdział 15. Raportowanie (277)

  • Pierwszy raport (277)
    • Konfiguracja źródła danych (278)
    • Projektowanie raportu (279)
    • Kolumny obliczeniowe raportu (280)
    • Stosowanie formatu prezentacji danych (281)
    • Grupowanie danych (282)
  • Projektowanie graficznego układu raportu (283)
    • Etykiety, rysunki i listy (284)
    • Prezentacja danych w postaci macierzowej (287)
  • Parametry raportu i filtrowanie danych (289)
    • Filtr definiowany na poziomie raportu (289)
    • Filtrowanie raportu na etapie pobierania danych źródłowych (290)
  • Kluczowe wskaźniki efektywności (292)
  • Wykresy (294)
  • Tworzenie raportu zawierającego podraport (295)
  • Eksport danych przy użyciu raportu (297)

Część III: LINQ (303)

Rozdział 16. Wprowadzenie do zapytań LINQ na przykładzie kolekcji (LINQ to Objects) (305)

    • Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) (306)
    • Najprostsza prezentacja pobranych danych (307)
    • Analiza pobranych danych (307)
    • Wybór elementu (307)
    • Weryfikowanie danych (308)
    • Prezentacja w grupach (308)
    • Łączenie zbiorów danych (308)
    • Łączenie danych z różnych źródeł w zapytaniu LINQ - operator join (309)
    • Możliwość modyfikacji danych źródła (309)

Rozdział 17. LINQ to DataSet (311)

  • Konfiguracja kontrolki DataSet (312)
  • LINQ to DataSet, czyli tam i z powrotem (313)
  • Rozszerzenie AsEnumerable klasy DataTable (316)
    • Obliczenia wykonywane na danych z tabeli (316)
    • Dowolność sortowania i filtrowania pobieranych danych (316)

Rozdział 18. LINQ to SQL (317)

  • Klasa encji (317)
  • Pobieranie danych (319)
  • Aktualizacja danych w bazie (319)
    • Modyfikacje istniejących rekordów (320)
    • Dodawanie i usuwanie rekordów (320)
    • Inne operacje (321)
  • Wizualne projektowanie klasy encji (322)
    • O/R Designer (322)
    • Współpraca z kontrolkami tworzącymi interfejs aplikacji (325)
    • Kreator źródła danych i automatyczne tworzenie interfejsu użytkownika (325)
    • Łączenie danych z dwóch tabel - operator join (328)
    • Relacje (Associations) (328)
  • Korzystanie z procedur składowanych (331)
    • Pobieranie danych za pomocą procedur składowanych (331)
    • Modyfikowanie danych za pomocą procedur składowanych (331)
    • Wykonywanie dowolnych poleceń SQL (332)

Rozdział 19. Trzy sposoby na odczytywanie i zapisywanie danych w plikach XML (335)

  • Podstawy języka XML (335)
    • Deklaracja (335)
    • Elementy (336)
    • Atrybuty (336)
    • Komentarze (336)
  • Klasy XmlTextReader i XmlTextWriter (336)
    • Zapis do pliku XML (337)
    • Odczyt danych z pliku XML (338)
    • Analiza i odczyt pliku XML o nieznanej strukturze (339)
  • Serializacja obiektów do pliku XML (341)
    • Serializacja obiektu do pliku XML (342)
    • Deserializacja obiektu z pliku XML (343)
  • XML i ADO.NET (343)
    • Wczytywanie danych z pliku XML do komponentu DataSet (344)
    • Zapisywanie zmian do pliku XML za pośrednictwem DataSet (345)
  • LINQ to XML (346)
    • Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement (346)
    • Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie (347)
    • Przenoszenie danych z kolekcji do pliku XML (349)
    • Przenoszenie danych z bazy danych (komponentu DataSet) do pliku XML (350)
    • Zapytania LINQ (350)
    • Modyfikacja pliku XML (351)

Rozdział 20. Tworzenie źródeł danych LINQ (353)

  • Źródło liczb losowych (353)
    • IEnumerable (353)
    • IEnumerable<> (355)
    • Oddzielenie źródła od jego interfejsu (357)
    • IQueryable i IOrderedQueryable (359)
    • IQueryable<> i IOrderedQueryable<> (360)
    • Drzewo wyrażenia (361)
  • Tabela w pliku tekstowym, czyli LINQ to TXT (367)
    • Proste rozwiązanie (367)
    • Plan projektu "pełnego" źródła danych (370)
    • Klasa odpowiedzialna za odczytanie pliku tekstowego (370)
    • Modelowanie danych (mapowanie typów) (374)
    • Projekt źródła danych i analizator zapytania (377)
    • Przetwarzanie danych z analizatora (384)
    • Edycja danych w źródle LINQ i dodawanie nowych rekordów (393)
    • Przykład wykorzystania biblioteki LINQ to TXT (397)

Rozdział 21. Entity Framework (401)

  • Podstawy Entity Framework (401)
    • Entity Framework - pierwszy projekt (402)
    • Plik .edmx (405)
  • Praca z obiektami Entity Framework. LINQ to Entities and Entity SQL (409)
    • Pierwsze zapytanie oparte na modelu encji (409)
    • Filtrowanie danych (411)
    • Projekcja danych (412)
    • Grupowanie danych (414)
    • Związki między encjami w zapytaniach (415)
    • Sortowanie wyników zapytania (417)
    • Wykorzystanie programowania równoległego w zapytaniach LINQ to Entities (418)
    • Tworzenie, modyfikowanie i usuwanie obiektów encji (419)
  • Inne funkcje Entity Framework (421)
    • Zachłanne i leniwe ładowanie (Eager and lazy loading) (421)
    • Wykorzystanie procedur składowanych do modyfikacji encji (424)
    • Wykorzystanie procedur składowanych do pobierania danych (428)
    • Tworzenie tabel w bazie danych na podstawie modelu encji (431)
    • Dziedziczenie typu tabela na hierarchię (434)
    • Dziedziczenie typu tabela na typ (438)
    • Entity Framework i POCO (441)

Część IV: Programowanie współbieżne (447)

Rozdział 22. Wątki (449)

  • Monte Carlo (449)
  • Obliczenia bez użycia dodatkowych wątków (450)
  • Przeniesienie obliczeń do osobnego wątku (451)
  • Usypianie wątku (452)
  • Przerywanie działania wątku (Abort) (453)
  • Wstrzymywanie i wznawianie działania wątku (454)
  • Wątki działające w tle (455)
  • Zmiana priorytetu wątku (455)
  • Użycie wielu wątków i problemy z generatorem liczb pseudolosowych (456)
  • Czekanie na ukończenie pracy wątku (Join) (458)
  • Sekcje krytyczne (lock) (460)
  • Przesyłanie danych do wątku (461)
  • Pula wątków (463)
  • Jeszcze raz o komunikacji między wątkami (465)
  • Synchronizacja wątków - rejestr braków (466)
  • Korzystanie z muteksów w celu zapobiegania uruchamianiu wielu instancji aplikacji (466)

Rozdział 23. Zadania - nowy przepis na programowanie współbieżne w platformie .NET 4.0 (469)

  • Tworzenie zadania (469)
  • Praca z zadaniami (470)
  • Dane przekazywane do zadań (471)
  • Dane zwracane przez zadania (472)
  • Przykład: test liczby pierwszej (472)
  • Synchronizacja zadań (473)
  • Przykład: sztafeta zadań (474)
  • Przerywanie zadań (475)
  • Stan zadania (478)
  • Fabryka zadań (480)
  • Planista i zarządzanie kolejkowaniem zadań (482)
  • Ustawienia zadań (485)

Rozdział 24. Klasa Parallel. Zrównoleglanie pętli (487)

  • Równoległa pętla for (487)
  • Równoległa pętla foreach (489)
  • Metoda Invoke (489)
  • Ustawienia pętli równoległych. Klasa ParallelOptions (490)
  • Przerywanie pętli za pomocą CancellationToken (490)
  • Kontrola wykonywania pętli (491)
  • Synchronizacja pętli równoległych. Obliczanie ? metodą Monte Carlo (492)
  • Wielowątkowa klasa Random (496)

Rozdział 25. Dane w programach równoległych (499)

  • Praca ze zbiorami danych w programowaniu równoległym (499)
    • Współbieżne struktury danych (499)
    • Kolekcja CollectionBag (500)
    • Współbieżne kolejka i stos (501)
    • Praca z BlockingCollection (501)
    • Własna kolekcja współbieżna (503)
    • Agregacja (506)
    • Agregacje dla kolekcji równoległych (507)
  • PLINQ - zrównoleglone zapytania LINQ (511)
    • Przykład zapytania PLINQ (511)
    • Jak działa równoległe LINQ? (512)
    • Kiedy PLINQ jest wydajne? (514)
    • Metody przekształcające dane wynikowe (515)
    • Przerywanie zapytań (515)
    • Metoda ForAll (517)

Część V: Usługi sieciowe, czyli WCF od A do C (519)

  • Potrzeba matką wynalazku (520)

Rozdział 26. WCF - jak to ugryźć? (523)

  • Podstawy działania (523)
    • Biblioteki i przestrzenie nazw (523)
  • WCF = A + B + C (524)
    • C jak contract (524)
    • B jak binding (524)
    • A jak address (528)
  • Pierwszy serwis (529)
  • Hosting (534)
    • Self-Hosting (534)
    • IIS (538)
    • Serwis windowsowy (540)
    • WAS (542)
  • Klient (542)

Rozdział 27. Narzędzia i konfiguracja (547)

  • Narzędzia (547)
  • Konfiguracja kluczem do wszystkiego - bliższe spojrzenie (550)
    • (551)
    • (551)
    • (553)
    • (553)
    • (553)
    • (553)
    • (554)
    • (554)
    • (554)

Rozdział 28. Wybrane nowości WCF w platformie .NET 4.0 (557)

  • Uproszczona konfiguracja (557)
  • Discovery (558)
  • Serwis routujący (562)

Część VI: Technologie Windows (569)

Rozdział 29. Rejestr systemu Windows (571)

  • Korzystanie z rejestru (571)
    • Odczytywanie danych z rejestru (571)
    • Zapisywanie oraz odczytywanie położenia i rozmiaru formy w prywatnym kluczu aplikacji (573)
    • Usuwanie klucza z rejestru (575)
  • Przeglądarka skojarzeń plików (575)
    • Informacja o typach plików przechowywana w rejestrze (575)
    • Przygotowanie interfejsu (577)
    • Odczytywanie listy rozszerzeń (578)
    • Pobieranie opisu, polecenia głównego i domyślnego edytora dla podanego typu plików (579)

Rozdział 30. Zarządzane biblioteki DLL i mechanizm odzwierciedlenia (583)

  • Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL (584)
    • Projekt biblioteki DLL (584)
    • Dodawanie referencji do biblioteki systemowej platformy .NET (584)
    • Wyświetlanie informacji o systemie i platformie .NET (585)
  • Statyczne ładowanie bibliotek DLL (586)
    • Dołączanie do projektu bibliotek DLL użytkownika (586)
  • Dynamiczne ładowanie zarządzanych bibliotek DLL i dynamiczne rozpoznawanie typów (587)
    • Dynamiczne ładowanie zarządzanej biblioteki .dll (587)
    • Analiza zawartości biblioteki załadowanej dynamicznie (588)
    • Weryfikacja obecności w bibliotece DLL klasy o znanej nazwie (589)
    • Lista metod w klasie z biblioteki DLL (589)
    • Weryfikacja obecności konkretnej metody w klasie z biblioteki DLL (590)
    • Lista argumentów wybranej metody (591)
    • Uruchamianie metody statycznej z klasy wczytanej z biblioteki DLL (593)
    • Uruchamianie metody na rzecz instancji obiektu. Przekazywanie parametrów i odczytywanie zwracanej wartości (593)
  • Użycie typu dynamic (595)
  • Korzystanie z bibliotek DLL jako wtyczek (MEF) (595)
    • Gospodarz i wtyczka w jednej aplikacji (595)
    • Rozdzielenie gospodarza i wtyczki (598)
    • Katalog (599)
    • Wiele wtyczek implementujących ten sam interfejs (600)
    • Metadane (601)

Rozdział 31. Mechanizm PInvoke (603)

  • Funkcja bez argumentów (603)
  • Problemy z argumentami (605)
  • Zwracanie wartości przez argumenty (606)
  • Zwracanie tablicy znaków w funkcjach WinAPI (608)

Rozdział 32. Komunikaty Windows (609)

  • Wysyłanie komunikatów Windows (609)
    • Identyfikacja aplikacji (609)
    • Wysyłanie komunikatu do okna o znanym uchwycie (611)
    • Komunikaty jako sposób porozumiewania się z systemem (611)
  • Odbieranie komunikatów Windows (612)
    • Monitor komunikatów (612)
    • Reakcja na wybrany komunikat (613)

Rozdział 33. Integracja kodu zarządzanego i niezarządzanego (615)

  • Kod zarządzany (nadzorowany) (616)
  • Import funkcji z biblioteki systemowej. Wersja bez zabezpieczeń (617)
  • Import funkcji z biblioteki systemowej. Wersja z zabezpieczeniem (619)
  • Import wielu funkcji z biblioteki DLL. Klasa opakowująca (621)
  • Import wielu funkcji z biblioteki DLL. Ładowanie bibliotek DLL (625)
  • Różne wersje funkcji WinAPI (627)
  • Konwersja typów zarządzanych i niezarządzanych (628)
  • Przekazywanie struktur do funkcji niezarządzanych (628)
  • Projekt własnej biblioteki DLL. Integracja projektu zarządzanego i niezarządzanego (632)
  • Przekazywanie ciągów znakowych i wskaźników bez użycia struktury IntPtr (634)
  • Wywołanie zwrotne i kopiowanie obszarów pamięci kodu niezarządzanego (635)

Rozdział 34. Usługi Windows (637)

  • Tworzenie usługi (638)
  • Instalacja usługi (641)
    • Przygotowanie projektu i ręczna instalacja usługi (641)
    • Projekt instalatora usługi (644)
  • Odczytywanie błędów generowanych w trakcie pracy usługi (645)
  • Zarządzanie usługą z poziomu innej aplikacji (646)

Rozdział 35. Automatyzacja (649)

  • Technologie COM (649)
  • Excel jako serwer automatyzacji (650)
    • Pobranie informacji o aktualnie uruchomionej aplikacji Excel (651)
    • Uruchamianie i zamykanie serwera automatyzacji MS Excel (652)
    • Eksplorowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym (654)
    • Korzystanie z okien dialogowych serwera automatyzacji. Zapisywanie danych w pliku (655)
    • Zapisywanie danych z wykorzystaniem okna dialogowego aplikacji klienckiej (656)
    • Edycja danych w komórkach Excela (656)
    • Obsługa zdarzeń serwera automatyzacji (658)
    • Korzystanie z funkcji matematycznych i statystycznych Excela (659)
  • Serwer automatyzacji Microsoft Word (661)
    • Uruchamianie aplikacji Microsoft Word i tworzenie nowego dokumentu lub otwieranie istniejącego (661)
    • Wywoływanie funkcji Worda na przykładzie sprawdzania pisowni i drukowania (662)
    • Wstawianie tekstu do bieżącego dokumentu Worda (663)
    • Zapisywanie bieżącego dokumentu Worda (663)
    • Zaznaczanie i kopiowanie całego tekstu dokumentu Worda do schowka (664)
    • Kopiowanie zawartości dokumentu Worda do komponentu RichTextBox bez użycia schowka (z pominięciem formatowania tekstu) (664)
    • Formatowanie zaznaczonego fragmentu tekstu w dokumencie Worda (665)
  • Serwer automatyzacji przeglądarki Internet Explorer (665)
  • Projektowanie własnego serwera automatyzacji (667)
    • Przykład prostego projektu serwera automatyzacji (667)
    • Testy (669)

Rozdział 36. Odtwarzanie multimediów przy użyciu technologii ActiveX (671)

  • Odtwarzanie plików multimedialnych (671)
  • Wstrzymywanie, wznawianie i prezentowanie informacji o postępie odtwarzania pliku (672)
  • Wybór odtwarzanego pliku (674)
  • Kontrola głośności odtwarzania (675)
  • Przewijanie odtwarzanego pliku (675)
  • Widok pełnego ekranu (676)
  • Implementacja listy odtwarzanych plików (676)

Rozdział 37. Visual Studio Tools for Office (681)

  • Elementy języka C# 4.0 ułatwiające tworzenie dodatków dla pakietu Office (682)
  • Szablon projektu dodatku do skoroszytu (682)
  • Komponenty Windows Forms w arkuszu Excela (684)
  • Tworzenie wykresu w skoroszycie przy użyciu dodatku napisanego w C# (686)
  • Modyfikacja wstążki menu w aplikacji MS Excel (687)
  • Ukrycie standardowych zakładek wstążki menu w aplikacji Excel (690)
  • Tworzenie panelu zadań aplikacji MS Excel (690)
  • Formatowanie komórek (693)
  • Obsługa zdarzeń (695)
  • Dodatki na poziomie aplikacji (696)
    • Interfejs aplikacji (696)
    • Implementacja funkcjonalności aplikacji (698)
  • Zarządzanie dodatkami w aplikacji MS Excel (702)
    • Instalacja dodatku (702)
    • Usunięcie dodatku (702)
  • Podsumowanie (703)

Część VII: Grafika 2D w XNA 4.0 (705)

Rozdział 38. Struktura projektu gry w XNA (707)

  • Pola klasy gry (708)
  • Metody gry (708)
  • Pętla gry (709)

Rozdział 39. Wyświetlanie obrazów (713)

  • Rysowanie obrazu za pomocą obiektu SpriteBatch. Klasa Sprite (714)
  • Układ współrzędnych (719)

Rozdział 40. Wykrywanie kolizji (721)

  • Animacja piłki (721)
  • Wykrywanie i obsługa kolizji (723)

Rozdział 41. Obsługa kontrolerów gry (klawiatura, mysz i gamepad) (727)

Rozdział 42. Komponenty gry (731)

Rozdział 43. Oprawa dźwiękowa (739)

  • XACT (739)
  • MediaPlayer (745)

Rozdział 44. Wyświetlanie tekstu (747)

Rozdział 45. Gra z komputerem (751)

Rozdział 46. Shadery i efekty w XNA (755)

  • Proces renderowania (755)
  • Podstawy języka HLSL (756)
    • Typy zmiennych (756)
    • Semantyka (757)
    • Sterowanie przepływem (758)
    • Definiowanie funkcji (758)
  • Efekty, techniki, przebiegi (758)
  • Przykład efektu HLSL i jego wykorzystanie w grze XNA (759)
  • Kilka przykładów efektów (762)
  • Drżenie ekranu w Pongu (764)

Dodatek A: Aplikacje konsolowe i informacje o systemie (767)

  • Klasa Console (767)
    • Projekt aplikacji konsolowej (767)
    • Drukowanie napisów w konsoli (768)
    • Czekanie na akceptację użytkownika (769)
    • Odczytywanie danych z klawiatury (769)
    • Komunikat "okienkowy" w aplikacji konsolowej (770)
  • Informacje o środowisku aplikacji (771)
    • Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika (771)
    • Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika (772)
    • Odczytywanie zmiennych środowiskowych (773)
    • Lista dysków logicznych (773)

Dodatek B: Instalacja SQL Server 2008 Express Edition i bazy danych AdventureWorks (775)

  • Instalacja SQL Server 2008 Express Edition (775)
  • Instalacja bazy danych AdventureWorks (779)
  • Uruchamianie...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5501-4
Rozmiar pliku: 18 MB

BESTSELLERY

Kategorie: