- promocja
Visual Studio 2013. Podręcznik programowania w C# z zadaniami - ebook
Visual Studio 2013. Podręcznik programowania w C# z zadaniami - ebook
Ucz się, projektuj, zarabiaj!
- Poznaj język C# 5.0 i platformę .NET 4.5.1 — podstawy nowoczesnego projektowania aplikacji Windows
- Dowiedz się, jak projektować aplikacje Windows Forms i efektywnie używać kontrolek
- Wybierz optymalny sposób przechowywania informacji w bazie danych w aplikacjach dla platformy .NET
Współczesne oprogramowanie musi sprostać wysokim standardom — powinno być funkcjonalne, bezawaryjne i szybkie. Pisanie i kompilowanie takich programów znacznie ułatwiają Visual Studio 2013 oraz platforma .NET. Warto wykorzystać także obiektowy język programowania C# 5.0, sprawdzone rozwiązanie zaprojektowane i wykorzystywane przez Microsoft. Ta wiedza pomoże Ci odnieść sukces na elitarnym rynku programistów Windows.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o praktycznych aspektach działania Visual Studio, platformy .NET i programowaniu w języku C#, koniecznie przeczytaj tę książkę! Dowiesz się, jak pisać programy w C#, debugować je i kompilować. Zobaczysz, do czego służy biblioteka kontrolek i gdzie możesz bezpiecznie przechowywać dane. Przede wszystkim jednak będziesz miał możliwość rozwiązania wielu zadań, bo nic nie sprzyja nauce tak bardzo, jak samodzielne zmaganie się z ciekawymi zadaniami.
- Pierwsze spotkanie ze środowiskiem Visual Studio i językiem C#
- Błędy i ich tropienie
- Język C# 5.0 i programowanie obiektowe w C#
- Biblioteki DLL, testy jednostkowe i elementy programowania współbieżnego
- Pierwszy projekt aplikacji Windows Forms i komponenty biblioteki Windows Forms
- Technologia LINQ
- Przechowywanie danych w plikach XML (LINQ to XML)
- Tworzenie i rozbudowa bazy danych SQL Server i kreator źródeł danych
- Tradycyjne ADO.NET (DataSet) i nowoczesne Entity Framework
- Przykładowe zadania
Twórz nowoczesne aplikacje w najnowszym Visual Studio i z platformą .NET!
Spis treści
Wstęp (11)
CZĘŚĆ I. JĘZYK C# I PLATFORMA .NET (13)
Rozdział 1. Pierwsze spotkanie ze środowiskiem Visual Studio i językiem C# (15)
- Klasa Console (15)
- Projekt aplikacji konsolowej (15)
- Drukowanie napisów w konsoli i podpowiadanie kodu (18)
- Czekanie na akceptację użytkownika (19)
- Odczytywanie danych z klawiatury (20)
- Korzystanie z bibliotek DLL. Komunikat "okienkowy" w aplikacji konsolowej (21)
- Informacje o środowisku aplikacji (23)
- Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika (23)
- Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika (24)
- Odczytywanie zmiennych środowiskowych (25)
- Lista dysków logicznych (26)
Rozdział 2. O błędach i ich tropieniu (27)
- Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debugera (27)
- Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual C# (28)
- Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) (28)
- Run to Cursor (Ctrl+F10) (30)
- Breakpoint (F9) (30)
- Okna Locals i Watch (31)
- Stan wyjątkowy (33)
- Zgłaszanie wyjątków (33)
- Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch (35)
- Wymuszenie kontroli zakresu zmiennych (37)
Rozdział 3. Język C# 5.0 (39)
- Platforma .NET (40)
- Środowisko uruchomieniowe (40)
- Kod pośredni i podwójna kompilacja (40)
- Wersje (41)
- Skróty, które warto poznać (43)
- Podstawowe typy danych (44)
- Deklaracja i zmiana wartości zmiennej (44)
- Typy liczbowe oraz typ znakowy (45)
- Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) (47)
- Operatory (47)
- Konwersje typów podstawowych (49)
- Operatory is i as (50)
- Łańcuchy (51)
- Typ wyliczeniowy (54)
- Leniwe inicjowanie zmiennych (55)
- Metody (56)
- Przeciążanie metod (57)
- Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne (58)
- Argumenty nazwane (59)
- Wartości zwracane przez metody (59)
- Zwracanie wartości przez argument metody (59)
- Delegacje i zdarzenia (61)
- Wyrażenia lambda (64)
- Typy wartościowe i referencyjne (66)
- Nullable (67)
- Pudełkowanie (68)
- Typy dynamiczne (69)
- Sterowanie przepływem (72)
- Instrukcja warunkowa if..else (72)
- Instrukcja wyboru switch (73)
- Pętle (74)
- Wyjątki (75)
- Dyrektywy preprocesora (77)
- Kompilacja warunkowa - ostrzeżenia (78)
- Definiowanie stałych preprocesora (78)
- Bloki (79)
- Atrybuty (80)
- Kolekcje (81)
- "Zwykłe" tablice (81)
- Pętla foreach (83)
- Sortowanie (84)
- Kolekcja List (85)
- Kolekcja SortedList i inne słowniki (87)
- Kolejka i stos (88)
- Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokreśloną liczbą argumentów (89)
- Słowo kluczowe yield (90)
- Nowa forma inicjacji obiektów i tablic (92)
- Caller Information (93)
Rozdział 4. Programowanie obiektowe w C# (95)
- Przykład struktury (Ulamek) (96)
- Przygotowywanie projektu (96)
- Konstruktor i statyczne obiekty składowe (98)
- Modyfikatory const i readonly (99)
- Pierwsze testy (99)
- Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double (100)
- Metoda upraszczająca ułamek (101)
- Właściwości (102)
- Domyślnie implementowane właściwości (ang. auto-implemented properties) (104)
- Operatory arytmetyczne (105)
- Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode (106)
- Operatory konwersji (108)
- Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) (109)
- Definiowanie typów parametrycznych (110)
- Definiowanie typów ogólnych (111)
- Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry (113)
- Implementacja interfejsów przez typ ogólny (114)
- Definiowanie aliasów (115)
- Typy ogólne z wieloma parametrami (116)
- Rozszerzenia (117)
- Typy anonimowe (119)
- Dziedziczenie (119)
- Klasy bazowe i klasy potomne (120)
- Nadpisywanie a przesłanianie metod (123)
- Klasy abstrakcyjne (124)
- Metody wirtualne (126)
- Polimorfizm (127)
- Konstruktory a dziedziczenie (129)
- Singleton (131)
- Interfejsy (134)
Rozdział 5. Biblioteki DLL (137)
- Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL (138)
- Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL (139)
- Przenośne biblioteki DLL (140)
Rozdział 6. Testy jednostkowe (143)
- Projekt testów jednostkowych (144)
- Przygotowania do tworzenia testów (144)
- Pierwszy test jednostkowy (145)
- Uruchamianie testów (146)
- Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy (147)
- Testowanie wyjątków (148)
- Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości (148)
- Test ze złożoną weryfikacją (149)
- Powtarzane wielokrotnie testy losowe (151)
- Niepowodzenie testu (152)
- Nieuniknione błędy (154)
Rozdział 7. Elementy programowania współbieżnego (159)
- Równoległa pętla for (159)
- Przerywanie pętli (161)
- Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await (nowość języka C# 5.0) (162)
CZĘŚĆ II. PROJEKTOWANIE APLIKACJI WINDOWS FORMS (169)
Rozdział 8. Pierwszy projekt aplikacji Windows Forms (171)
- Projektowanie interfejsu aplikacji (172)
- Tworzenie projektu (172)
- Dokowanie palety komponentów Toolbox (174)
- Tworzenie interfejsu za pomocą komponentów Windows Forms (175)
- Przełączanie między podglądem formy a kodem jej klasy (176)
- Analiza kodu pierwszej aplikacji Windows Forms (176)
- Metody zdarzeniowe (182)
- Metoda uruchamiana w przypadku wystąpienia zdarzenia kontrolki (182)
- Testowanie metody zdarzeniowej (183)
- Przypisywanie istniejącej metody do zdarzeń komponentów (185)
- Edycja metody zdarzeniowej (185)
- Modyfikowanie własności komponentów (186)
- Wywoływanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu (186)
- Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy (187)
Rozdział 9. Przegląd komponentów biblioteki Windows Forms (189)
- Notatnik.NET (189)
- Projektowanie interfejsu aplikacji i menu główne (189)
- Okna dialogowe i pliki tekstowe (196)
- Edycja i korzystanie ze schowka (204)
- Drukowanie (205)
- Elektroniczna kukułka (214)
- Ekran powitalny (splash screen) (214)
- Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania (217)
- Odtwarzanie pliku dźwiękowego (220)
- Ustawienia aplikacji (222)
- Dywan graficzny (225)
Rozdział 10. Przeciągnij i upuść (231)
- Podstawy (231)
- Interfejs przykładowej aplikacji (232)
- Inicjacja procesu przeciągania (233)
- Akceptacja upuszczenia elementu (235)
- Reakcja na upuszczenie elementu (236)
- Czynności wykonywane po zakończeniu procesu przenoszenia i upuszczania (237)
- Przenoszenie elementów między różnymi aplikacjami (238)
- Zagadnienia zaawansowane (238)
- Opóźnione inicjowanie procesu przenoszenia (238)
- Przenoszenie wielu elementów (241)
- Przenoszenie plików (242)
CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJACH DLA PLATFORMY .NET (245)
Rozdział 11. LINQ (247)
- Operatory LINQ (247)
- Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) (249)
- Analiza pobranych danych (250)
- Wybór elementu (250)
- Weryfikowanie danych (251)
- Prezentacja w grupach (251)
- Łączenie zbiorów danych (252)
- Łączenie danych z różnych źródeł w zapytaniu LINQ - operator join (252)
- Możliwość modyfikacji danych źródła (253)
Rozdział 12. Przechowywanie danych w plikach XML. LINQ to XML (255)
- Podstawy języka XML (255)
- Deklaracja (255)
- Elementy (256)
- Atrybuty (256)
- Komentarze (256)
- LINQ to XML (257)
- Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement (257)
- Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie (259)
- Odwzorowanie struktury pliku XML w kontrolce TreeView (261)
- Przenoszenie danych z kolekcji do pliku XML (262)
- Zapytania LINQ, czyli tworzenie kolekcji na bazie danych z pliku XML (263)
- Modyfikacja pliku XML (264)
Rozdział 13. Baza danych SQL Server w projekcie Visual Studio (267)
- Odwzorowanie obiektowo-relacyjne (267)
- Szalenie krótki wstęp do SQL (269)
- Select (269)
- Insert (270)
- Delete (270)
- Projekt aplikacji z bazą danych (270)
- Dodawanie bazy danych do projektu aplikacji (270)
- Łańcuch połączenia (ang. connection string) (271)
- Dodawanie tabeli do bazy danych (272)
- Edycja danych w tabeli (274)
- Druga tabela (274)
- Procedura składowana - pobieranie danych (276)
- Procedura składowana - modyfikowanie danych (276)
- Procedura składowana - dowolne polecenia SQL (277)
- Widok (277)
Rozdział 14. LINQ to SQL (279)
- Klasa encji (280)
- Pobieranie danych (281)
- Prezentacja danych w siatce DataGridView (283)
- Aktualizacja danych w bazie (283)
- Modyfikacje istniejących rekordów (284)
- Dodawanie i usuwanie rekordów (285)
- Inne operacje (286)
- Wizualne projektowanie klasy encji (286)
- O/R Designer (287)
- Współpraca z kontrolkami tworzącymi interfejs aplikacji (290)
- Korzystanie z widoków (291)
- Łączenie danych z dwóch tabel - operator join (292)
- Relacje (Associations) (292)
- Korzystanie z procedur składowanych (294)
- Pobieranie danych za pomocą procedur składowanych (294)
- Modyfikowanie danych za pomocą procedur składowanych (295)
Rozdział 15. Kreator źródeł danych (297)
- Kreator źródła danych (297)
- Zautomatyzowane tworzenie interfejsu użytkownika (300)
- Prezentacja tabeli w siatce (300)
- Klasa BindingSource (301)
- Sortowanie (301)
- Filtrowanie (302)
- Prezentacja rekordów tabeli w formularzu (302)
- Dwie siatki w układzie master-details (304)
Rozdział 16. Tradycyjne ADO.NET (DataSet) (307)
- Konfiguracja źródła danych DataSet (307)
- Edycja klasy DataSet i tworzenie relacji między tabelami (309)
- Podgląd danych udostępnianych przez komponent DataSet (310)
- Prezentacja danych w siatce (311)
- Zapisywanie zmodyfikowanych danych (314)
- Prezentacja danych w formularzu (316)
- Sortowanie i filtrowanie (319)
- Odczytywanie z poziomu kodu wartości przechowywanych w komórkach tabeli (319)
- Zapytania LINQ do danych z DataSet (322)
Rozdział 17. Entity Framework (323)
- Tworzenie modelu danych EDM dla istniejącej bazy danych (324)
- Użycie klasy kontekstu z modelu danych EF (327)
- LINQ to Entities (329)
- Prezentacja i edycja danych w siatce (330)
- Asynchroniczne wczytywanie danych (332)
- Użycie widoku i procedur składowanych (333)
- Połączenie między tabelami (334)
- Tworzenie źródła danych (336)
- Automatyczne tworzenie interfejsu (338)
- Edycja i zapis zmian (341)
DODATKI (343)
Zadania (345)
Skorowidz (355)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0027-9 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |