Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI - ebook
Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI - ebook
Wejdź ze swoim kodem na wiele platform. Równocześnie!
Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ... czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual Studio 2022 możliwa jest praca z .NET MAUI, międzyplatformową strukturą do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych i klasycznych (z użyciem języków C# i XAML).
Z tego podręcznika dowiesz się, jak w ramach Visual Studio 2022 korzystać z .NET MAUI. Poznasz zasady tworzenia projektów i uruchamiania aplikacji w systemach Windows i Android, jak również przechowywania danych w plikach XML. Zaznajomisz się też z architekturą MVVM i z odpowiednimi poleceniami. Przyjrzysz się zachowaniom, własnościom zależności i własnościom doczepianym. Popracujesz z multimediami, zbadasz stan urządzenia i odczytasz czujniki. Wreszcie skupisz się na Reversi ... na silniku tej gry, jej widoku w .NET MAUI, a także wykrywaniu szczególnych sytuacji. Wisienką na torcie będzie odpalenie gry na komputerze i dla systemu Android.
Spis treści
ROZDZIAŁ 1. Pierwsza aplikacja .NET MAUI
- Tworzenie projektu
- Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
- Aplikacja sterowana zdarzeniami
- Projektowanie interfejsu z MAUI
- Kilka uwag na temat kodu XAML
- Nazwy kontrolek i zdarzenia
- Pasek inspekcji
- Kontrola składowych koloru
ROZDZIAŁ 2. Uruchamianie aplikacji w systemie Android
- Zmiana układu kontrolek
- Rozbudowa interfejsu. Przeładowywanie na gorąco
- Jeden projekt, wiele platform
ROZDZIAŁ 3. Przechowywanie danych w plikach XML
- Podstawy języka XML
- LINQ to XML
- Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji
ROZDZIAŁ 4. Architektura MVVM
- Wzorzec MVVM
- Szkic projektu
- Model
- Model widoku
- Wiązanie danych
- Czyszczenie zaplecza
- Konwertery
- Wielowiązanie
ROZDZIAŁ 5. Polecenia
- Interfejs ICommand
- Polecenie-przekaźnik
- Mechanizm "zmiany" zdarzenia na polecenie
ROZDZIAŁ 6. Zachowania, własności zależności i własności doczepiane
- Zachowania
- Własności zależności
- Uruchomienie na Androidzie
- Polecenie jako własności zależności
- Własność doczepiona (attached property)
- Zachowanie wykonujące polecenie przy zamknięciu strony
ROZDZIAŁ 7. Multimedia
- Zdjęcia
- Synteza mowy
ROZDZIAŁ 8. Stan urządzenia i odczyt czujników
- Stan urządzenia
- Czujniki
- Akcelerometr
- Potrząsanie urządzeniem
- Latarka i wibracje
- Barometr
- Kompas
- Orientacja
- Lokalizacja
ROZDZIAŁ 9. Silnik gry Reversi w .NET 6
- Biblioteka .NET 6
- Stan planszy
- Konstruktor klasy
- Implementacja zasad gry
- Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy
ROZDZIAŁ 10. Widok gry Reversi w .NET MAUI
- Graficzna prezentacja planszy
- Elastyczność
- Interakcja z użytkownikiem
- Historia ruchów
ROZDZIAŁ 11. Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze Reversi
- Oddawanie ruchu
- Czy to już koniec? Kto wygrał?
- Komunikaty
ROZDZIAŁ 12. Komputer gra w Reversi
- Rozbudowa silnika
- Jak znaleźć najlepszy ruch?
- Gra z komputerem
- Wybór liczby graczy
- Uruchomienie na Androidzie
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0095-0 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |