- W empik go
Warsztat car audio - ebook
Warsztat car audio - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-60-1 |
Rozmiar pliku: | 225 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Sprawdzimy, na jakie zamówienia będziemy mogli liczyć, prowadząc taką działalność, jak wyposażyć warsztat, by móc wywiązywać się ze zleceń na czas, oraz jakie umiejętności powinni mieć nasi pracownicy. Policzymy także wszelkie koszty i możliwe do osiągnięcia zyski.
Charakterystyka rynku
Jeszcze kilka lat temu seryjne wyposażenie aut obejmowało fabryczną instalację audio o dość słabej jakości. Producenci samochodów zaczęli jednak dostrzegać preferencje klientów i oferują coraz częściej zestawy fabryczne z urządzeniami i instalacjami czołowych producentów audio. Choć ich jakość jest coraz lepsza, to jednak wciąż istnieje duża grupa klientów, dla których oferta fabryki samochodów jest niewystarczająca. Wśród nich są pasjonaci tuningu, dla których najważniejsza będzie duża moc zestawu oraz bardzo głębokie basy i atrakcyjne wizualnie, często też podświetlane zabudowy komponujące się z pozostałymi elementami tuningu optycznego czy mechanicznego. Bardzo ważną grupę stanowią także audiofile. Są to bardzo wymagający klienci o bardzo dużej tzw. świadomości muzycznej, dla których najważniejsza będzie krystaliczna czystość dźwięku, najwyższa jakość zainstalowanego w aucie sprzętu oraz dyskretnie zamontowane urządzenia. Choć jest to grupa niewielka, to jej przedstawiciele są skłonni jednorazowo wydać znaczne sumy na sprzęt grający i akcesoria z najwyższej półki. Poza tym warsztaty car audio mogą liczyć na standardowe zamówienia instalacji radioodtwarzaczy, głośników, ich napraw czy montażu zestawów głośnomówiących.
Rynek warsztatów car audio jest dość stabilny i podzielony pomiędzy firmy, które zdążyły wyrobić sobie renomę. Dlatego też by na nim zaistnieć, trzeba mieć odpowiednie zaplecze w postaci doświadczonych pracowników i podjąć skuteczne działania marketingowe.
Konkurencja
W Polsce działa kilkadziesiąt specjalistycznych warsztatów car audio. Z reguły zlokalizowane są one w większych miastach – a więc tam, gdzie największa jest zarówno konkurencja, jak i liczba potencjalnych klientów.
Niezależne warsztaty car audio pojawiły się w odpowiedzi na ubogą ofertę producentów i dilerów samochodowych. Ich oferta w tym zakresie jest w dalszym ciągu uboga, dlatego też nie będą one stanowić konkurencji dla nas i dla firm podobnych do naszej.
Plan marketingowy
Nasz warsztat car audio będzie firmą o zasięgu lokalnym lub regionalnym, przynajmniej w pierwszym okresie działalności. Dlatego też powinniśmy ogłaszać się w lokalnej prasie i na portalach internetowych. Oprócz tego musimy zainwestować w banery i tablice reklamowe.
Jednym z podstawowych narzędzi marketingowych będzie własna strona internetowa. Za jej pośrednictwem klienci dowiedzą się o zakresie naszych usług, dostępnym za naszym pośrednictwem sprzęcie czy terminach realizacji danego zlecenia. O ile mamy już na koncie jakieś projekty, możemy pochwalić się nimi w galerii. Koszt stworzenia prostej, estetycznej strony internetowej powinien zamknąć się w kwocie ok. 1000 zł.