Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych - ebook
Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych - ebook
Ta książka odpowiada na cztery pytania egzystencjalne:
- Co?
- Ile?
- Dlaczego?
- Co dalej?
Web Analytics 2.0 całkowicie zmienia dotychczasowy sposób obróbki danych o witrynach internetowych. Pozwala Ci odkryć wpływ i wartość ekonomiczną Twojej witryny na podstawie ścisłych, precyzyjnie zdefiniowanych analiz. Pomaga w podejmowaniu działań zależnych od głosu klienta oraz otwiera na korzystanie z potencjału eksperymentów - to zaś gwarantuje szybsze zmienianie nietrafionych decyzji. Stwarza też możliwość wyjścia poza ramy własnych danych i stosowania metod analizy konkurencyjności jako sposobu odkrywania mocnych oraz słabych punktów konkurentów.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak sprawnie mierzyć, trafnie analizować i radzić sobie z błyskawicznie ewoluującymi technologiami oraz trendami - w tym z serwisami społecznościowymi, zapisami wideo, technologiami mobilnymi czy metodami doboru treści pod kątem klienta - lider analityki internetowej poprowadzi Cię przez model nowej generacji, analitykę internetową 2.0!
Pozycja obowiązkowa dla każdego profesjonalisty pracującego w świecie witryn internetowych.
- Optymalna strategia doboru narzędzi wspierających analitykę internetową.
- Analizy przepływu użytkowników - osiem kluczowych miar witryny internetowej.
- Zasady i metody korzystania z danych jakościowych.
- Problem wyboru dostawcy rozwiązań w zakresie badań online.
- Nowe rozwiązania w zakresie badania odczuć użytkowników.
- Szybsze odkrywanie niepowodzeń: uwalnianie potencjału testów i eksperymentów.
- Analiza konkurencyjności, ruchu na witrynach internetowych i zachowań użytkowników wyszukiwarek.
- Nowe formy analiz: portale społecznościowe, serwisy mobilne i treści wideo.
- Optymalne rozwiązania problemu ukrytych pułapek analityki internetowej.
Często porównuję analitykę internetową do Angeliny Jolie - samo to zestawienie pokazuje, jak seksowna, silna i dobra jest analityka internetowa. Jestem pewien, że gdzieś w połowie lektury tej książki zrozumiesz i zaczniesz podzielać moją opinię.Avinash Kaushik
Spis treści
O autorze (17)
Wprowadzenie (19)
Rozdział 1. Nowy, odważny świat analityki internetowej 2.0 (25)
- Stan analityki internetowej (26)
- Stan rynku (27)
- Nowe postrzeganie analityki internetowej - poznaj analitykę internetową 2.0 (29)
- "Co" - przepływ użytkowników (32)
- "Ile" - analiza wielu wyników (32)
- "Dlaczego" - eksperymenty i testy (33)
- "Dlaczego" - głos klienta (34)
- "Co jeszcze" - analiza konkurencyjności (35)
- Zmiana - tak, możemy! (36)
- Imperatyw strategiczny (36)
- Zmiana taktyczna (37)
- Analityka dodatkowa (39)
Rozdział 2. Optymalna strategia doboru narzędzi wspierających analitykę internetową (41)
- Wstępne szacowanie kryteriów przyszłego sukcesu (42)
- Krok 1. Trzy podstawowe pytania, które należy sobie zadać przed przystąpieniem do poszukiwania narzędzi wspierających analitykę internetową (44)
- Pytanie 1. Chcę raportować czy analizować? (44)
- Pytanie 2. Dysponujemy silnym działem IT, silnymi działami stricte biznesowymi czy jednym i drugim? (47)
- Pytanie 3. Dążymy tylko do śledzenia użytkowników czy do analityki internetowej 2.0? (48)
- Krok 2. Dziesięć pytań do producentów przed wyborem ich produktów (49)
- Pytanie 1. Czym wasze narzędzie (rozwiązanie) różni się od darmowych narzędzi firm Yahoo! i Google? (49)
- Pytanie 2. Czy wasza działalność polega w stu procentach na dostarczaniu usług aplikacyjnych (ASP), czy raczej oferujecie pewną wersję istniejącego oprogramowania? Planujecie wydanie jakiejś wersji tego oprogramowania? (50)
- Pytanie 3. Jakie mechanizmy przechwytywania danych stosujecie? (50)
- Pytanie 4. Czy potraficie obliczyć łączny koszt posiadania (TCO) waszego narzędzia? (51)
- Pytanie 5. Jaki rodzaj wsparcia oferujecie? Co oferujecie za darmo, a za co trzeba będzie dopłacać? Czy darmowe usługi są dostępne 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu? (53)
- Pytanie 6. Czy oferowane narzędzie zawiera funkcje umożliwiające segmentację danych? (54)
- Pytanie 7. Czy oferowane narzędzie zawiera opcje eksportowania danych do naszego firmowego systemu? (54)
- Pytanie 8. Czy oferowane narzędzie zawiera funkcje umożliwiające integrację z nim danych pochodzących z innych źródeł? (55)
- Pytanie 9. Czy potraficie wskazać dwie nowe funkcje, narzędzia lub przejęcia, które wasza firma planuje na najbliższe trzy lata, aby utrzymać lub wzmocnić pozycję na rynku? (56)
- Pytanie 10. Co spowodowało zerwanie kontraktów przez dwóch ostatnich klientów, którzy się na to zdecydowali? Z jakich narzędzi korzystają teraz? Czy możemy się z nimi skontaktować? (57)
- Porównywanie producentów narzędzi analityki internetowej - zdywersyfikuj i rządź (58)
- Strategia trzech koszyków (59)
- Krok 3. Identyfikacja najlepszego wsparcia dla planowanej analityki internetowej (jak efektywnie przeprowadzić program pilotażowy) (60)
- Krok 4. Negocjowanie warunków kontraktu - dokładnie sprawdź zapisy SLA w kontrakcie z producentem wybranego narzędzia (64)
Rozdział 3. Wspaniały świat analizy przepływu użytkowników - miary (67)
- Nowe spojrzenie na standardowe miary - osiem krytycznych miar witryny internetowej (69)
- Wizyty (odwiedziny) i odwiedzający (69)
- Czas spędzony na stronie i czas spędzony na witrynie (78)
- Współczynnik odrzuceń (86)
- Współczynnik wyjść (89)
- Współczynnik konwersji (91)
- Zaangażowanie (92)
- Miary internetowe bez tajemnic (97)
- Cztery atrybuty doskonałej miary (97)
- Przykład doskonałej miary internetowej (100)
- Trzy życiowe lekcje Avinasha, które mogą zdecydować o wielkim sukcesie (101)
- Taktyki wyboru właściwych miar internetowych przystosowane do szerszej strategii (102)
- Diagnozowanie pierwotnej przyczyny wydajności miary - konwersja (103)
- Korzystanie z raportów niestandardowych (105)
- Rozpoczynanie pracy od wniosków makro (110)
Rozdział 4. Wspaniały świat analizy przepływu użytkowników - rozwiązania praktyczne (115)
- Elementarz analityki internetowej (116)
- Opanowanie prostych wskaźników (116)
- Odkrywanie mocnych i słabych stron pozyskiwania odwiedzających (118)
- Eliminowanie usterek i oszczędzanie pieniędzy (121)
- Analiza gęstości kliknięć (123)
- Mierzenie odwiedzin prowadzących do zakupu (126)
- Najlepszy raport analityki internetowej (128)
- Źródła ruchu (129)
- Wyniki (130)
- Podstawowe strategie analityczne (131)
- Segmentuj lub daj sobie spokój z analityką (131)
- Koncentruj się na zachowaniach klientów, a nie ogólnych zestawieniach (138)
- Praktyczne spojrzenie na codzienne analizy przepływu użytkowników (139)
- Analiza wewnętrznej wyszukiwarki (140)
- Analiza optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO) (147)
- Płacenie za klikanie i analiza płatnego wyszukiwania (158)
- Analiza ruchu bezpośredniego (166)
- Analiza kampanii mailingowych (170)
- Analiza bogatych doznań - Flash, zapisy wideo i widgety (174)
- Zderzenie z rzeczywistością - najważniejsze wyzwania związane z analityką internetową (179)
- Pliki cookies śledzące odwiedzających (179)
- Próbkowanie danych - pierwsza pomoc (184)
- Wartość danych historycznych (188)
- Przydatność odtwarzania zapisu wideo z doznaniami klientów (192)
- Lista czynności niezbędnych do zestawienia różnych danych (195)
Rozdział 5. Klucz do sławy - mierzenie sukcesu (205)
- Koncentruj się na kilku krytycznych elementach (208)
- Pięć przykładów praktycznych wskaźników KPI wyników (210)
- Współczynnik wykonania zadań (210)
- Udział wyszukiwarek (211)
- Lojalność odwiedzających i szybkość powrotów (212)
- Odbiorcy kanału RSS (212)
- Odsetek wartościowych wyjść (213)
- Wyjście poza ramy współczynników konwersji (213)
- Porzucanie koszyka lub formularza zamówienia (214)
- Dni i odwiedziny przed zakupem (215)
- Średnia wartość zamówienia (216)
- Podstawowy cel odwiedzin (identyfikacja odwiedzających możliwych do konwersji) (217)
- Mierzenie konwersji makro i konwersji mikro (219)
- Przykłady konwersji makro i konwersji mikro (220)
- Szacowanie wartości ekonomicznej (223)
- Mierzenie sukcesu niekomercyjnej witryny internetowej (227)
- Lojalność odwiedzających (227)
- Szybkość powrotów (229)
- Długość odwiedzin (230)
- Głębokość odwiedzin (231)
- Mierzenie sukcesu witryn B2B (232)
Rozdział 6. Rozwiązanie łamigłówki "dlaczego" - korzystanie z danych jakościowych (237)
- Laboratoryjne studia użyteczności - co, dlaczego i ile (238)
- Czym jest laboratoryjny test użyteczności? (238)
- Jak przeprowadzić test (240)
- Najlepsze praktyki laboratoryjnych studiów użyteczności (242)
- Korzyści wynikające z laboratoryjnych testów użyteczności (243)
- Obszary wymagające ostrożności (244)
- Alternatywne formy testów użyteczności - testy zdalne i testy online zlecane firmom zewnętrznym (245)
- Rekrutacja na żywo i zdalne badania użytkowników (245)
- Badania - naprawdę skalowalne wsłuchiwanie się w głos klienta (250)
- Rodzaje badań (250)
- Największy błąd popełniany przez badających (255)
- Trzy najważniejsze pytania zadawane w trakcie badań (257)
- Osiem wskazówek związanych z wyborem dostawcy rozwiązań w zakresie badań online (259)
- Nowe rozwiązania w zakresie badania odczuć użytkowników (263)
- Studia wydajności na tle konkurencji (263)
- Błyskawiczne testy użyteczności (263)
- Studia online polegające na sortowaniu kart (264)
- Wizualne mapy cieplne tworzone przy użyciu metod sztucznej inteligencji (265)
Rozdział 7. Szybsze odkrywanie niepowodzeń - uwalnianie potencjału testów i eksperymentów (267)
- Elementarz opcji testowych - A/B i MVT (269)
- Testy A/B (269)
- Testy wielowymiarowe (271)
- Praktyczne pomysły na testowanie (275)
- Poprawiaj największych przegranych - strony docelowe (276)
- Koncentruj się na stronach zatwierdzania zamówień, rejestracji i finalizacji transakcji (276)
- Optymalizuj liczbę i układ reklam (277)
- Testuj różne ceny i taktyki sprzedaży (277)
- Testuj układy opakowań, okładki DVD i inne produkty sprzedawane w tradycyjny sposób (278)
- Optymalizuj przedsięwzięcia składające się na marketing wychodzący (279)
- Eksperymenty kontrolowane - zrób następny krok w swojej grze analitycznej! (279)
- Mierzenie wpływu płatnych reklam w wyszukiwarkach na słowa kluczowe związane z marką i kanibalizację (280)
- Przykłady eksperymentów kontrolowanych (283)
- Wady i zalety eksperymentów kontrolowanych (284)
- Tworzenie i doskonalenie kultury testowania (284)
- Wskazówka 1. Istotą Twojego pierwszego testu jest alternatywa "zrób to albo giń" (285)
- Wskazówka 2. Nie ulegaj modzie na narzędzia i konsultantów (285)
- Wskazówka 3. Odkryj karty - wznieś się na wyżyny (286)
- Wskazówka 4. Zacznij od hipotezy (286)
- Wskazówka 5. Sformułuj kryteria oceny celów i decyzje, które podejmiesz na ich podstawie (287)
- Wskazówka 6. Testuj i mierz wiele wyników (287)
- Wskazówka 7. Testuj rozwiązania problemów sygnalizowanych przez samych klientów (288)
- Wskazówka 8. Analizuj dane i komunikuj wyciągane wnioski (289)
- Wskazówka 9. Dwa elementy, bez których zmiana kultury nie jest możliwa - szerzenie wiary i wiedza ekspercka (289)
Rozdział 8. Analiza konkurencyjności (291)
- Źródła danych, rodzaje i sekrety analizy konkurencyjności (292)
- Dane gromadzone przez pasek narzędzi (293)
- Dane panelowe (294)
- Dane operatorów internetu (ISP) (296)
- Dane wyszukiwarek internetowych (297)
- Zestawienia oferowane przez producentów rozwiązań w zakresie analityki internetowej (297)
- Dane o własnej witrynie (299)
- Dane hybrydowe (300)
- Analiza ruchu na witrynach internetowych (302)
- Porównywanie długoterminowych trendów w ruchu (302)
- Analiza zachodzenia na siebie konkurencyjnych witryn i szukanie okazji (304)
- Analiza witryn źródłowych i docelowych (305)
- Analiza zachowań użytkowników wyszukiwarek i wydajności słów kluczowych (306)
- Trendy w wydajności najważniejszych słów kluczowych (307)
- Zainteresowanie według regionów geograficznych i analiza okazji (308)
- Pokrewne i szybko zyskujące popularność wyrażenia wpisywane w wyszukiwarkach (312)
- Analiza udziału na półce (313)
- Analiza przewagi konkurencyjnej w kontekście słów kluczowych (315)
- Analiza powiązanych słów kluczowych (317)
- Identyfikacja odbiorców i analiza segmentowanych danych (318)
- Analiza segmentacji demograficznej (319)
- Analiza segmentacji psychograficznej (321)
- Zachowania użytkowników wyszukiwarek i analiza segmentacji odbiorców (322)
Rozdział 9. Nowe formy analiz - portale społecznościowe, serwisy mobilne i treści wideo (325)
- Mierzenie nowego nurtu serwisów społecznościowych - wyzwanie związane z danymi (326)
- Ewolucyjna demokratyzacja treści (328)
- Rewolucja zapoczątkowana przez serwis Twitter (332)
- Analiza doznań klientów poza witryną (aplikacje) (333)
- Analizowanie doznań klientów mobilnych (335)
- Gromadzenie mobilnych danych - możliwe rozwiązania (336)
- Raportowanie i analiza danych mobilnych (340)
- Mierzenie sukcesu blogów (345)
- Wkład autora (345)
- Wzrost łącznej liczby odbiorców (346)
- Cytaty i współczynnik reakcji (350)
- Koszt prowadzenia blogu (351)
- Korzyści (ROI) z prowadzenia blogu (352)
- Szacowanie skutków aktywności w serwisie Twitter (355)
- Wzrost liczby zwolenników (356)
- Wzmacnianie przekazu (357)
- Współczynniki klikalności (CTR) i konwersje (358)
- Współczynnik konwersacji (361)
- Nowe miary Twittera (362)
- Analiza wydajności zapisów wideo (363)
- Gromadzenie danych dla zapisów wideo (364)
- Najważniejsze miary i analizy zapisów wideo (366)
- Zaawansowana analiza wideo (370)
Rozdział 10. Optymalne rozwiązania problemu ukrytych pułapek analityki internetowej (375)
- Celność czy precyzja? (377)
- Sześcioetapowy proces podnoszenia jakości danych (378)
- Budowa praktycznych tablic wyników (381)
- Tworzenie wartościowych tablic wyników (381)
- Skonsolidowana tablica wyników (384)
- Pięć reguł tworzenia tablic wyników wpływających na decyzje odbiorców (385)
- Okazje marketingu nonline i mierzenie wydajności wielokanałowej (389)
- Nastanie modelu marketingu nonline (389)
- Analityka wielokanałowa (391)
- Oczekiwania i utrudnienia związane z kierowaniem przekazu według zachowań (394)
- Oczekiwania związane z kierowaniem przekazu według zachowań (394)
- Rozwiązywanie podstawowych problemów analityki (395)
- Dwa warunki kierowania przekazu według zachowań (397)
- Eksploracja danych o witrynie internetowej i analityka prognostyczna - wyzwania (399)
- Rodzaj danych (400)
- Liczba zmiennych (400)
- Wiele głównych celów (401)
- Wiele zachowań podczas odwiedzin (402)
- Brak kluczy głównych i zbiorów danych (402)
- Droga do nirwany - kroki ewolucji ku analityce inteligentnej (404)
- Krok 1. Znaczniki, tylko znaczniki! (405)
- Krok 2. Konfigurowanie ustawień narzędzia do analityki internetowej (406)
- Krok 3. Śledzenie kampanii i pozyskiwania klientów (407)
- Krok 4. Przychody i zaawansowane dane (409)
- Krok 5. Śledzenie bogatych mediów (Flash, widgety, wideo) (410)
Rozdział 11. Jak osiągnąć perfekcję właściwą wojownikom ninja analizy (413)
- Najważniejszy jest kontekst (414)
- Porównywanie wartości najważniejszych miar w różnych okresach (414)
- Zapewnianie kontekstu poprzez segmentację (416)
- Porównywanie kluczowych miar i segmentów z wartościami średnimi dla całej witryny (417)
- Koncepcja PALM (People Against Lonely Metrics) (419)
- Korzystanie ze statystyk w danej branży lub z danych o konkurencji (420)
- Korzystanie z tajemnej wiedzy (422)
- Porównywanie trendów wskaźników KPI w czasie (423)
- Prezentacja wiedzy korporacyjnej (424)
- Ratunkiem jest segmentacja! (425)
- Wyjście poza ramy pierwszej dziesiątki - wykaz zmian (427)
- Prawdziwa wartość - mierzenie długotrwałych konwersji i zachowań odwiedzających (430)
- Długotrwałe zachowania odwiedzającego (431)
- Długotrwałe konwersje (433)
- Cztery bezwartościowe techniki mierzenia wskaźników KPI (434)
- Wartości średnie (434)
- Wartości procentowe (436)
- Współczynniki (440)
- Miary złożone lub miary wyliczane (441)
- Wyszukiwanie - dochodzenie do optymalnej strategii długiego ogona (444)
- Oblicz swoją głowę i ogon (445)
- Identyfikacja wyrażeń kluczowych marki i kategorii (447)
- Optymalna strategia marketingu w wyszukiwarkach (449)
- Realizacja optymalnej strategii długiego ogona (451)
- Wyszukiwanie - mierzenie wartości słów kluczowych z początku procesu dochodzenia do konwersji (453)
- Wyszukiwanie - zaawansowana analiza kampanii PPC (457)
- Identyfikacja okazji do poprawy wyników słów kluczowych (458)
- Koncentrowanie uwagi na tym, co uległo zmianie (460)
- Analiza wizualnego udziału w odsłonach i analiza utraconych przychodów (461)
- Korzystanie z raportu o rozkładzie stopy zwrotu z inwestycji (ROI) (463)
- Właściwe dobieranie zapytań wpisywanych przez użytkowników i opcji dopasowania słów kluczowych (464)
Rozdział 12. Zaawansowane zasady stosowane przez wojowników ninja analizy (469)
- Analiza udziału kampanii wielodotykowych (470)
- Na czym polega wielodotykowość? (470)
- Czy problem udziału występuje także w Twoim przypadku? (472)
- Modele zakresów (474)
- Podstawowe wyzwanie analizy udziału w rzeczywistym świecie (479)
- Obiecujące alternatywy dla analizy udziału (480)
- Końcowe przemyślenia na temat kampanii wielodotykowych (483)
- Analityka wielokanałowa - mierzenie efektywności wskazówek w świecie nonline (484)
- Śledzenie wpływu kampanii poza internetem na wyniki witryny internetowej (484)
- Śledzenie wpływu kampanii internetowych na wyniki poza internetem (493)
Rozdział 13. Kariera w świecie analityki internetowej (505)
- Planowanie kariery analityka internetowego - możliwości, perspektywy zarobków i rozwój zawodowy (506)
- Samodzielny konsultant techniczny (508)
- Samodzielny konsultant biznesowy (509)
- Lider zespołu technicznego (511)
- Lider zespołu biznesowego (513)
- Doskonalenie umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w świecie analityki internetowej (515)
- Zrób to - używaj swoich danych (516)
- Zdobywaj doświadczenie w pracy z różnymi narzędziami (516)
- Odpowiadaj na potrzeby rzeczywistego świata (517)
- Zostań detektywem tropiącym dane (519)
- Pamiętaj o matematyce - opanuj podstawy statystyki (520)
- Zadawaj dobre pytania (521)
- Blisko współpracuj z zespołami biznesowymi (521)
- Opanuj techniki efektywnego wizualizowania i prezentowania danych (522)
- Trzymaj rękę na pulsie - bierz udział w darmowych webinariach (524)
- Trzymaj rękę na pulsie - czytaj blogi (524)
- Optymalny dzień z życia wojownika ninja analizy (526)
- Zatrudnianie najlepszych - rady dla menedżerów i dyrektorów działów analityki (529)
- Najważniejsze cechy doskonałych specjalistów od analityki (529)
- Doświadczony czy nowicjusz - jak dokonać właściwego wyboru (531)
- Pojedynczy, najskuteczniejszy test w ramach rozmowy kwalifikacyjnej - myślenie krytyczne (531)
Rozdział 14. HiPPO, wojownicy ninja i masy - tworzenie kultury działania na podstawie danych (533)
- Zmiana kultury firmy - jak zainteresować ludzi analityką (534)
- Zrób coś zaskakującego - nie zarzucaj wszystkich dookoła danymi (535)
- Dostarczaj raporty i analizy prowokujące do konkretnych działań (539)
- Filtr przyciągania uwagi (541)
- Wiązanie wniosków z właściwymi danymi (542)
- Modyfikowanie definicji miar jako sposób na zmianę kultury - indeks propagatorów marki (543)
- Poszczególne przypadki i ogólna analiza (544)
- Problem (545)
- Rozwiązanie (546)
- Wyniki (546)
- Efekt (547)
- Alternatywne wyliczenia - średnia ważona (547)
- Pointa (548)
- Pokonaj smoka jakości danych - przestań kwestionować dane, zacznij ich używać (549)
- Zmień szefa (550)
- Zaskakuj swoich HiPPO praktycznymi wnioskami (552)
- Pierwsza tajemnica - dane o głowie mogą zawierać praktyczne wnioski już po pierwszym tygodniu lub miesiącu (552)
- Druga tajemnica - precyzja danych jest tym większa, im bliżej końca procesu (553)
- Wdrożenie kolejnego narzędzia nie rozwiąże problemu! (554)
- Identyfikacja malejącej krańcowej stopy zwrotu (555)
- Mała witryna - większe problemy (555)
- W świecie internetu porażki przychodzą szybciej (557)
- Pięć zasad przekonywania szefa do postępowania na podstawie danych (557)
- Zmień własne postępowanie (557)
- Zaakceptuj niekompletność (558)
- Dorzucaj 10 procent od siebie (558)
- Zostań marketingowcem (559)
- Firma w służbie danych? Nigdy! (560)
- Zaakceptuj model umysłowy analityki internetowej 2.0 (561)
- Potrzebujesz środków? Jak zawstydzić swoją organizację (561)
- Zaimplementuj program eksperymentów i testów (562)
- Przechwytuj głos klienta (562)
- Wyznacz punkty odniesienia (563)
- Analiza konkurencyjności - Twój nowy najlepszy przyjaciel (564)
- Skorzystaj z zaprzyjaźnionej witryny internetowej (564)
- Jeśli wszystko zawodzi... zadzwoń po mnie! (565)
- Strategie radzenia sobie z utrudnieniami w mierzeniu witryny internetowej (566)
- Najpierw zaskakujące odkrycie (566)
- Brak budżetu i (lub) zasobów (567)
- Brak strategii (568)
- Zamknięta organizacja (568)
- Brak zrozumienia (569)
- Zbyt wiele danych (570)
- Brak wsparcia przełożonych (570)
- Niezgodność danych (571)
- Brak zaangażowania zespołu IT (571)
- Brak zaufania do analityki (574)
- Braki kadrowe (574)
- Słaba technologia (575)
- Kto odpowiada za analitykę internetową? (575)
- Centralizować czy nie centralizować (576)
- Ewolucja zespołu (578)
Skorowidz (579)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7743-6 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |