Facebook - konwersja

Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
7 czerwca 2022
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
79,00

Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - ebook

Programowanie wciąga. Łatwo zapalić się do własnego pomysłu na świetny program, ale jeśli zabraknie umiejętności, nietrudno w poczuciu frustracji porzucić kod po napisaniu kilku linijek. Wiele osób, marząc o wykorzystywaniu imponujących możliwości Pythona, przepracowało cierpliwie liczne samouczki. Nie jest to zły sposób na rozpoczęcie przygody z programowaniem i przyswojenie składni języka. Ale do samodzielnego tworzenia kodu trzeba nieco innych umiejętności. Skąd jednak ma je wziąć kandydat na programistę, jeśli nie jest geniuszem komputerowym?

Tę książkę docenią ci, którzy opanowali już podstawową składnię Pythona i palą się do pisania własnych programów. Zawiera 81 projektów, które możesz napisać w tym języku. Programy składają się z maksymalnie 256 linii kodu i pozwolą Ci stopniowo nabierać umiejętności programisty - a zupełnie przy okazji dostarczą mnóstwo zabawy! Twoja nauka będzie polegała nie tylko na analizowaniu działania kodu i jego wpisywaniu w edytorze, ale także na samodzielnym eksperymentowaniu i modyfikowaniu kodu, aby dopasować program do własnych potrzeb i pomysłów. W efekcie - niepostrzeżenie, ćwicząc praktyczne kodowanie - nabierzesz biegłości i sporego doświadczenia w posługiwaniu się Pythonem!

Dzięki tej książce napiszesz:

  • gry, w które zagrasz z komputerem lub przyjaciółmi
  • realistyczne symulacje: pożaru lasu, miliona rzutów kostką i japońskiego liczydła
  • piękne animacje: akwarium z rybkami i obracającego się sześcianu
  • grę 3D, w której gracz porusza się po labiryncie
  • programy szyfrujące z wykorzystaniem szyfrów ROT13 i Vigenere'a

Masz dość samouczków? Zacznij pisać w Pythonie prawdziwy, działający kod!

Spis treści

Wstęp

#1. Bajgle: Odgadnij trzycyfrową liczbę w oparciu o podpowiedzi

#2. Paradoks dnia urodzin: Określ prawdopodobieństwo, że dwie osoby w różnej wielkości grupach mają taką samą datę urodzin

#3. Bitmapowa wiadomość: Wyświetl wiadomość na ekranie w postaci dwuwymiarowej bitmapy

#4. Oczko: Klasyczna gra karciana przeciwko krupierowi ze sztuczną inteligencją

#5. Animacja logo DVD: Symulacja kolorowego logo DVD odbijającego się na ekranie

#6. Szyfr Cezara: Prosty szyfr używany tysiące lat temu

#7. Łamacz szyfru Cezara: Program odczytujący wiadomości napisane szyfrem Cezara bez znajomości klucza

#8. Generator kalendarza: Twórz kartki z kalendarza dla danego roku i miesiąca

#9. Marchewka w pudełku: Prosta gra na blefowanie dla dwóch graczy

#10. Cho-han: Hazardowa gra w kości z feudalnej Japonii

#11. Generator chwytliwych nagłówków: Generator śmiesznych nagłówków

#12. Problem Collatza: Odkryj najprostszy niemożliwy do rozstrzygnięcia problem matematyczny

#13. Gra w życie Conwaya: Klasyczny automat komórkowy, którego proste zasady pozwalają na złożone zachowanie

#14. Odliczanie: Licznik w stylu wyświetlacza siedmiosegmentowego

#15. Głęboka jaskinia: Animacja tunelu, który nigdy się nie kończy

#16. Diamenty: Algorytm rysowania różnej wielkości diamentów

#17. Matematyka i kostki: Graficzna gra matematyczna z rzutami kostką

#18. Rzut kostką: Narzędzie do odczytywania rzutów kostką używaną w grze Dungeons & Dragons w celu generowania losowych liczb

#19. Zegar cyfrowy: Zegar z wyświetlaczem w stylu kalkulatora

#20. Strumień cyfrowy: Przewijany wygaszacz ekranu, który przypomina film Matrix

#21. Wizualizacja DNA: Niekończąca się podwójna helisa stworzona za pomocą znaków ASCII przedstawiająca łańcuch DNA

#22. Kaczątko: Mieszaj i dobieraj łańcuchy znaków, by za pomocą znaków ASCII stworzyć różne kaczuszki

#23. Znikopis: Rysuj linie za pomocą kursora

#24. Rozkład na czynniki: Wyznacz wszystkie czynniki danej liczby

#25. Szybki strzał: Sprawdź swój refleks, by przekonać się, czy jesteś najszybciej klikającą osobą na Dzikim Zachodzie

#26. Fibonacci: Generuj liczby sławnego ciągu Fibonacciego

#27. Akwarium: Kolorowe, animowane akwarium wykonane ze znaków ASCII

#28. Flooder: Próba wypełnienia całej planszy jednym kolorem

#29. Pożar lasu: Symulacja rozprzestrzeniania się pożaru w lesie

#30. Czwórki: Gra planszowa, w której dwóch graczy stara się ułożyć w rzędzie cztery płytki

#31. Odgadnij liczbę: Klasyczna gra w odgadywanie liczby

#32. Naiwniak: Zabawny program, który zajmie na długo naiwne osoby

#33. Łamacz haseł: Odkryj hasło na podstawie wskazówek

#34. Wisielec i Gilotyna: Klasyczna zgadywanka słowna

#35. Siatka heksagonalna: Generuj wzory za pomocą programu i znaków ASCII

#36. Klepsydra: Prosty silnik spadającego piasku

#37. Głodne roboty: Unikaj zabójczych robotów w labiryncie

#38. Oskarżam!: Detektywistyczna gra, w której trzeba ustalić, kto kłamie, a kto mówi prawdę

#39. Mrówka Langtona: Automat komórkowy, gdzie mrówki poruszają się zgodnie z prostymi zasadami

#40. Hakerski slang: Przetłumacz wiadomości na h4k3r$\

#41. Szczęśliwe gwiazdy: Gra kościana

#42. Magiczna kula: Program odpowiadający "tak"/"nie" na Twoje pytania dotyczące przyszłości

#43. Mankala: Starożytna gra planszowa z Mezopotamii dla dwóch osób

#44. Labirynt 2D: Spróbuj uciec z labiryntu

#45. Labirynt 3D: Spróbuj uciec z labiryntu. w 3D!

#46. Symulator miliona rzutów kostką: Odkryj prawdopodobieństwo na podstawie wyników miliona rzutów zestawem kostek

#47. Generator sztuki Mondriana: Twórz geometryczne rysunki w stylu Pieta Mondriana

#48. Paradoks Monty'ego Halla: Symulacja paradoksu Monty'ego Halla znanego z teleturnieju telewizyjnego

#49. Tabliczka mnożenia: Wyświetl tabliczkę mnożenia o wymiarach 12×12 pól

#50. 99 butelek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki

#51. 99 buUtellek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki, której tekst staje się z każdym wersem coraz bardziej zniekształcony

#52. Systemy liczbowe: Zbadaj liczby w systemie binarnym i szesnastkowym

#53. Układ okresowy pierwiastków: Interaktywna baza danych pierwiastków chemicznych

#54. Świńska łacina: Tłumacz wiadomości na ińskąśwaj acinęłaj

#55. Loteria: Symulacja przegranej w loterii tysiąc razy

#56. Liczby pierwsze: Wyznacz liczby pierwsze

#57. Pasek postępu: Przykładowy pasek postępu do wykorzystania w innych programach

#58. Tęcza: Prosta animacja tęczy dla początkujących

#59. Papier, kamień, nożyce: Klasyczna gra z użyciem dłoni dla dwóch osób

#60. Papier, kamień, nożyce (wersja zwycięzcy): Wersja gry, w której gracz nie może przegrać

#61. Szyfr ROT13: Najprostszy szyfr do kodowania i odkodowania wiadomości

#62. Obracający się sześcian: Animacja obracającego się sześcianu

#63. Królewska gra z Ur: Gra z Mezopotamii licząca sobie 5000 lat

#64. Wyświetlacz siedmiosegmentowy: Wyświetlacz taki jak ten używany w kalkulatorach i kuchenkach mikrofalowych

#65. Lśniący dywan: Generuj za pomocą programu dywan jak z filmu Lśnienie

#66. Prosty szyfr podstawieniowy: Bardziej zaawansowana wersja szyfru Cezara

#67. Sinusoidalna wiadomość: Wyświetlanie przewijanej wiadomości w kształcie fali

#68. Przesuwanka: Klasyczna układanka 4×4

#69. Wyścig ślimaków: Szybkie wyścigi ślimaków!

#70. Soroban - japoński abakus: Komputerowa symulacja przyrządu do liczenia używanego długo przed powstaniem komputerów

#71. Powtarzanie dźwięków: Staraj się zapamiętywać coraz dłuższe sekwencje dźwięków

#72. Tekst kanciastoporty: Przetłumacz wiadomość na tEkSt KaNcIaStOpoRtY

#73. Sudoku: Klasyczna łamigłówka z gazet

#74. Zamiana tekstu na mowę: Spraw, by Twój komputer do Ciebie przemówił!

#75. Trzy karty: Podstępna gra w trzy karty, w którą przegrał już niejeden turysta

#76. Kółko i krzyżyk: Klasyczna gra dla dwóch osób, w której gracze naprzemiennie stawiają X i O

#77. Wieże Hanoi: Klasyczna łamigłówka z krążkami układanymi na sobie według określonych zasad

#78. Podchwytliwe pytania: Quiz z pozornie łatwymi pytaniami i zaskakującymi odpowiedziami

#79. 2048: Przyjemna układanka polegająca na dopasowywaniu płytek

#80. Szyfr Vigenère'a: Szyfr tak zaawansowany, że nikomu nie udało się go złamać przez setki lat, dopóki nie powstały komputery

#81. Wiadra z wodą: Uzyskaj dokładnie 4 litry wody przez wylewanie i napełnianie trzech wiader

A. Spis etykiet

B. Tabela znaków

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8862-8
Rozmiar pliku: 4,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: