- promocja
Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - ebook
Wielka księga małych projektów w Pythonie. 81 łatwych praktycznych programów - ebook
Programowanie wciąga. Łatwo zapalić się do własnego pomysłu na świetny program, ale jeśli zabraknie umiejętności, nietrudno w poczuciu frustracji porzucić kod po napisaniu kilku linijek. Wiele osób, marząc o wykorzystywaniu imponujących możliwości Pythona, przepracowało cierpliwie liczne samouczki. Nie jest to zły sposób na rozpoczęcie przygody z programowaniem i przyswojenie składni języka. Ale do samodzielnego tworzenia kodu trzeba nieco innych umiejętności. Skąd jednak ma je wziąć kandydat na programistę, jeśli nie jest geniuszem komputerowym?
Tę książkę docenią ci, którzy opanowali już podstawową składnię Pythona i palą się do pisania własnych programów. Zawiera 81 projektów, które możesz napisać w tym języku. Programy składają się z maksymalnie 256 linii kodu i pozwolą Ci stopniowo nabierać umiejętności programisty - a zupełnie przy okazji dostarczą mnóstwo zabawy! Twoja nauka będzie polegała nie tylko na analizowaniu działania kodu i jego wpisywaniu w edytorze, ale także na samodzielnym eksperymentowaniu i modyfikowaniu kodu, aby dopasować program do własnych potrzeb i pomysłów. W efekcie - niepostrzeżenie, ćwicząc praktyczne kodowanie - nabierzesz biegłości i sporego doświadczenia w posługiwaniu się Pythonem!
Dzięki tej książce napiszesz:
- gry, w które zagrasz z komputerem lub przyjaciółmi
- realistyczne symulacje: pożaru lasu, miliona rzutów kostką i japońskiego liczydła
- piękne animacje: akwarium z rybkami i obracającego się sześcianu
- grę 3D, w której gracz porusza się po labiryncie
- programy szyfrujące z wykorzystaniem szyfrów ROT13 i Vigenere'a
Masz dość samouczków? Zacznij pisać w Pythonie prawdziwy, działający kod!
Spis treści
Wstęp
#1. Bajgle: Odgadnij trzycyfrową liczbę w oparciu o podpowiedzi
#2. Paradoks dnia urodzin: Określ prawdopodobieństwo, że dwie osoby w różnej wielkości grupach mają taką samą datę urodzin
#3. Bitmapowa wiadomość: Wyświetl wiadomość na ekranie w postaci dwuwymiarowej bitmapy
#4. Oczko: Klasyczna gra karciana przeciwko krupierowi ze sztuczną inteligencją
#5. Animacja logo DVD: Symulacja kolorowego logo DVD odbijającego się na ekranie
#6. Szyfr Cezara: Prosty szyfr używany tysiące lat temu
#7. Łamacz szyfru Cezara: Program odczytujący wiadomości napisane szyfrem Cezara bez znajomości klucza
#8. Generator kalendarza: Twórz kartki z kalendarza dla danego roku i miesiąca
#9. Marchewka w pudełku: Prosta gra na blefowanie dla dwóch graczy
#10. Cho-han: Hazardowa gra w kości z feudalnej Japonii
#11. Generator chwytliwych nagłówków: Generator śmiesznych nagłówków
#12. Problem Collatza: Odkryj najprostszy niemożliwy do rozstrzygnięcia problem matematyczny
#13. Gra w życie Conwaya: Klasyczny automat komórkowy, którego proste zasady pozwalają na złożone zachowanie
#14. Odliczanie: Licznik w stylu wyświetlacza siedmiosegmentowego
#15. Głęboka jaskinia: Animacja tunelu, który nigdy się nie kończy
#16. Diamenty: Algorytm rysowania różnej wielkości diamentów
#17. Matematyka i kostki: Graficzna gra matematyczna z rzutami kostką
#18. Rzut kostką: Narzędzie do odczytywania rzutów kostką używaną w grze Dungeons & Dragons w celu generowania losowych liczb
#19. Zegar cyfrowy: Zegar z wyświetlaczem w stylu kalkulatora
#20. Strumień cyfrowy: Przewijany wygaszacz ekranu, który przypomina film Matrix
#21. Wizualizacja DNA: Niekończąca się podwójna helisa stworzona za pomocą znaków ASCII przedstawiająca łańcuch DNA
#22. Kaczątko: Mieszaj i dobieraj łańcuchy znaków, by za pomocą znaków ASCII stworzyć różne kaczuszki
#23. Znikopis: Rysuj linie za pomocą kursora
#24. Rozkład na czynniki: Wyznacz wszystkie czynniki danej liczby
#25. Szybki strzał: Sprawdź swój refleks, by przekonać się, czy jesteś najszybciej klikającą osobą na Dzikim Zachodzie
#26. Fibonacci: Generuj liczby sławnego ciągu Fibonacciego
#27. Akwarium: Kolorowe, animowane akwarium wykonane ze znaków ASCII
#28. Flooder: Próba wypełnienia całej planszy jednym kolorem
#29. Pożar lasu: Symulacja rozprzestrzeniania się pożaru w lesie
#30. Czwórki: Gra planszowa, w której dwóch graczy stara się ułożyć w rzędzie cztery płytki
#31. Odgadnij liczbę: Klasyczna gra w odgadywanie liczby
#32. Naiwniak: Zabawny program, który zajmie na długo naiwne osoby
#33. Łamacz haseł: Odkryj hasło na podstawie wskazówek
#34. Wisielec i Gilotyna: Klasyczna zgadywanka słowna
#35. Siatka heksagonalna: Generuj wzory za pomocą programu i znaków ASCII
#36. Klepsydra: Prosty silnik spadającego piasku
#37. Głodne roboty: Unikaj zabójczych robotów w labiryncie
#38. Oskarżam!: Detektywistyczna gra, w której trzeba ustalić, kto kłamie, a kto mówi prawdę
#39. Mrówka Langtona: Automat komórkowy, gdzie mrówki poruszają się zgodnie z prostymi zasadami
#40. Hakerski slang: Przetłumacz wiadomości na h4k3r$\
#41. Szczęśliwe gwiazdy: Gra kościana
#42. Magiczna kula: Program odpowiadający "tak"/"nie" na Twoje pytania dotyczące przyszłości
#43. Mankala: Starożytna gra planszowa z Mezopotamii dla dwóch osób
#44. Labirynt 2D: Spróbuj uciec z labiryntu
#45. Labirynt 3D: Spróbuj uciec z labiryntu. w 3D!
#46. Symulator miliona rzutów kostką: Odkryj prawdopodobieństwo na podstawie wyników miliona rzutów zestawem kostek
#47. Generator sztuki Mondriana: Twórz geometryczne rysunki w stylu Pieta Mondriana
#48. Paradoks Monty'ego Halla: Symulacja paradoksu Monty'ego Halla znanego z teleturnieju telewizyjnego
#49. Tabliczka mnożenia: Wyświetl tabliczkę mnożenia o wymiarach 12×12 pól
#50. 99 butelek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki
#51. 99 buUtellek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki, której tekst staje się z każdym wersem coraz bardziej zniekształcony
#52. Systemy liczbowe: Zbadaj liczby w systemie binarnym i szesnastkowym
#53. Układ okresowy pierwiastków: Interaktywna baza danych pierwiastków chemicznych
#54. Świńska łacina: Tłumacz wiadomości na ińskąśwaj acinęłaj
#55. Loteria: Symulacja przegranej w loterii tysiąc razy
#56. Liczby pierwsze: Wyznacz liczby pierwsze
#57. Pasek postępu: Przykładowy pasek postępu do wykorzystania w innych programach
#58. Tęcza: Prosta animacja tęczy dla początkujących
#59. Papier, kamień, nożyce: Klasyczna gra z użyciem dłoni dla dwóch osób
#60. Papier, kamień, nożyce (wersja zwycięzcy): Wersja gry, w której gracz nie może przegrać
#61. Szyfr ROT13: Najprostszy szyfr do kodowania i odkodowania wiadomości
#62. Obracający się sześcian: Animacja obracającego się sześcianu
#63. Królewska gra z Ur: Gra z Mezopotamii licząca sobie 5000 lat
#64. Wyświetlacz siedmiosegmentowy: Wyświetlacz taki jak ten używany w kalkulatorach i kuchenkach mikrofalowych
#65. Lśniący dywan: Generuj za pomocą programu dywan jak z filmu Lśnienie
#66. Prosty szyfr podstawieniowy: Bardziej zaawansowana wersja szyfru Cezara
#67. Sinusoidalna wiadomość: Wyświetlanie przewijanej wiadomości w kształcie fali
#68. Przesuwanka: Klasyczna układanka 4×4
#69. Wyścig ślimaków: Szybkie wyścigi ślimaków!
#70. Soroban - japoński abakus: Komputerowa symulacja przyrządu do liczenia używanego długo przed powstaniem komputerów
#71. Powtarzanie dźwięków: Staraj się zapamiętywać coraz dłuższe sekwencje dźwięków
#72. Tekst kanciastoporty: Przetłumacz wiadomość na tEkSt KaNcIaStOpoRtY
#73. Sudoku: Klasyczna łamigłówka z gazet
#74. Zamiana tekstu na mowę: Spraw, by Twój komputer do Ciebie przemówił!
#75. Trzy karty: Podstępna gra w trzy karty, w którą przegrał już niejeden turysta
#76. Kółko i krzyżyk: Klasyczna gra dla dwóch osób, w której gracze naprzemiennie stawiają X i O
#77. Wieże Hanoi: Klasyczna łamigłówka z krążkami układanymi na sobie według określonych zasad
#78. Podchwytliwe pytania: Quiz z pozornie łatwymi pytaniami i zaskakującymi odpowiedziami
#79. 2048: Przyjemna układanka polegająca na dopasowywaniu płytek
#80. Szyfr Vigenère'a: Szyfr tak zaawansowany, że nikomu nie udało się go złamać przez setki lat, dopóki nie powstały komputery
#81. Wiadra z wodą: Uzyskaj dokładnie 4 litry wody przez wylewanie i napełnianie trzech wiader
A. Spis etykiet
B. Tabela znaków
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8862-8 |
Rozmiar pliku: | 4,6 MB |