Willa - ebook
Słoneczne Włochy, umbriańska willa z mroczną historią, nierozwiązana zagadka tajemniczej śmieci sprzed lat…
Wchodzisz na własne ryzyko!
Emily i Chess jadą na wspólne wakacje, aby odbudować swoją dawną przyjaźń. Zatrzymują się w olśniewającej willi w Orvieto. Szybko okazuje się, że miejsce to kryje w sobie mnóstwo mrocznych sekretów. Pewnego lata w roku 1974 upojny czas spędzał tam bowiem okryty złą sławą gwiazdor rocka Noel Gordon. Aby na nowo rozpalić w sobie twórczą iskrę, zaprosił do siebie młodego utalentowanego gitarzystę Pierce’a Sheldona, jego dziewczynę Mari i jej przybraną siostrę Larę. Ta decyzja uruchomiła łańcuch zdarzeń, w którego wyniku Mari napisała jeden z najlepszych horrorów wszechczasów, Lara nagrała doskonałą płytę, a Pierce… zginął w niewyjaśnionych okolicznościach.
Zafascynowana tą historią Emily próbuje odkryć, co tak naprawdę się wtedy stało. Im bliższa jest rozwiązania zagadki, tym większe napięcie towarzyszy jej relacji z przyjaciółką. Kiedy na światło dzienne po kolei wychodzą tajemnice przeszłości, teraźniejszość obfituje w równie złowieszcze wydarzenia i wszystko zaczyna wskazywać na to, że przed końcem wakacji włoska willa pochłonie kolejną ofiarę.
Atmosfera "Białego Lotosu" z dodatkiem nastrojowych elementów powieści grozy? Chętnie, poproszę.
TheSkimm
Przebiegła, a zarazem szelmowsko zabawna powieść prowadzi nas przez labirynt nastrojów (…). To upiorny i misterny thriller.
„The Washington Post”
Smakowite literackie przedsięwzięcie: osadzony równolegle na dwóch płaszczyznach czasu thriller psychologiczny inspirowany miejscem powstania Frankensteina. Cudowna zabawa z nastrojem.
„The Seattle Times”
Rachel Hawkins jest autorką popularnych książek dla młodych czytelników, które pisze pod pseudonimem Erin Sterling. Studiowała na Uniwersytecie Auburn w Alabamie, gdzie zajmowała się tematyką gender. Pokój na piętrze (2021) to jej pierwsza powieść dla starszych czytelników. W 2022 roku ukazał się kolejny gotycki thriller autorki – Reckless girl.
Rachel mieszka w Auburn w stanie Alabama z mężem, synem i pięcioma kotami.
| Kategoria: | Horror i thriller |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-8425-122-5 |
| Rozmiar pliku: | 3,7 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Domy pamiętają.
Pan O’Hare powiedział tak do Victorii w dniu, kiedy przyjechała z rodziną do Somerton, w tym dniu, który był początkiem końca.
Wtedy jej się to spodobało. Somerton bądź co bądź było starym domostwem, dlatego myśl, że jego wytapetowane ściany i okna ze szprosami przechowują tajemnice oraz marzenia wszystkich, którzy stąpali po tych korytarzach, bardzo do niej przemawiała. Victorii nie przyszło nawet do głowy, że z domami może być jak z ludźmi – prócz tego, co dobre, pamiętają również to, co złe.
Ale dlaczego miałaby myśleć, że takie miejsce mogą wypełniać złe wspomnienia? To lato – ostatni dobry czas w jej życiu – było tak cudowne, pełne błękitnego nieba i żółtego jak cytryna słońca, że nic nie zapowiadało nadejścia koszmaru. Znała tylko ciepłe, leniwe dni, ciche brzęczenie pszczół wśród wysokich kwiatów i muskanie łydek jedwabistymi łodygami traw, kiedy spacerowała po polach otaczających dom.
Zapomniała – jak my wszyscy – że w tym, co piękne, też może kryć się mrok.
Mari Godwick, Zmartwychwstanie Lilit, 1976**
Wydana w 1976 roku powieść Zmartwychwstanie Lilit z hukiem wyważyła drzwi do męskiego świata, a jej autorka wdarła się do królestwa, w którym rządzili tacy autorzy, jak William Peter Blatty, Jay Anson i Thomas Tryon. Młody wiek pisarki sprawił, że wydarzenie nabrało jeszcze większej rangi. Blatty miał czterdzieści trzy lata, kiedy wydano Egzorcystę, a Anson – pięćdziesiąt sześć w momencie ukazania się Amityville Horror. Tryon z kolei zdążył ustabilizować karierę w Hollywood, zarówno jako aktor, jak i scenarzysta, zanim za sprawą książki Ten drugi znalazł się w gronie wybitnych amerykańskich twórców horrorów.
A autorka Zmartwychwstania Lilit, drobna rudowłosa Angielka Mari Godwick, ledwie osiągnęła pełnoletniość.
Oczywiście w chwili wydania Zmartwychwstania Lilit jej nazwisko było już okryte sławą. A nawet złą sławą. Ale prawdą jest, że nawet gdyby nie doszło do wydarzeń z lata 1974 (nazywanych czasem dla podkręcenia atmosfery grozy Horrorem w Villi Rosato), Zmartwychwstanie Lilit i tak wywołałoby sensację. Bądź co bądź dopóki na scenę nie wtargnęła Mari Godwick – wraz z wykreowaną przez siebie i nazywaną czasem jej wcieleniem Victorią Stuart – horror jako gatunek był wyłączną domeną mężczyzn.
Książka szokuje nawet w oderwaniu od autentycznej historii, którą opowiada. Victoria nie jest ofiarą przemocy, nie jest wrzeszczącą z przerażenia zakrwawioną dziewczyną. Bez skrupułów niesie zagładę tym, których kocha, i z determinacją dąży do celu – tak jak to robią nastolatki w prawdziwym życiu, lecz jak nigdy przedtem nie było im wolno robić w królestwie horroru.
Mari Godwick była wielokrotnie pytana, czy to ona jest Victorią, i zawsze z enigmatycznym uśmiechem odpowiadała:
„Wszystkie nią jesteśmy”.
dr Elisabeth Radnor, Dama i potwór: kobiety w horrorach 1932–1990, University of Georgia Press, 2001