Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Windows 8. Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
31 października 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt chwilowo niedostępny

Windows 8. Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML - ebook

Przewodnik programisty Windows 8!

Sztandarowy produkt giganta z Redmond - Windows 8 - na dobre zagościł na rynku komputerowym. Już po pierwszym uruchomieniu rzuca się w oczy nowy interfejs użytkownika. Kafelki, bo o nich mowa, wzbudziły skrajne emocje. Część użytkowników wyjątkowo polubiła nowy wygląd ekranu, a inni mają problemy z przyzwyczajeniem się do niego. Jedno jest pewne - twórcy aplikacji powinni podążać za trendami wyznaczonymi przez Windows 8 i tworzyć spójne, przejrzyste aplikacje, wykorzystujące potencjał platformy.

Właśnie trzymasz w rękach najlepszą książkę poświęconą programowaniu dla platformy Windows. Jej najnowsze wydanie zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w Windows 8. W trakcie lektury dowiesz się, co to jest XAML, poznasz jego składnię oraz możliwości. W kolejnych rozdziałach nauczysz się obsługiwać zdarzenia, tworzyć animacje, korzystać z wywołań asynchronicznych oraz wykonywać operacje natywne. Druga część książki zawiera informacje o funkcjach specjalnych: obsłudze urządzeń dotykowych, kamer, drukarek i rysików. Książka ta jest kompletnym przewodnikiem dla wszystkich programistów C# i osób zainteresowanych tym językiem.

Sięgnij po tę książkę i:

  • poznaj nowości systemu Windows 8
  • zobacz, jak tworzyć interfejs użytkownika Metro
  • projektuj aplikacje na ekrany dotykowe
  • odnieś sukces na rynku aplikacji dla platformy Windows 8

Twórz najlepsze aplikacje dla systemu Windows 8!

Spis treści

Wprowadzenie (9)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

Rozdział 1. Znaczniki i kod (21)

  • Pierwszy projekt (21)
  • Graficzne pozdrowienia (27)
  • Manipulowanie tekstem (30)
  • Multimedia również (38)
  • Alternatywne programy realizowane za pomocą kodu (39)
  • Wstawianie grafik za pomocą kodu (43)
  • To nawet nie strona (45)

Rozdział 2. Składnia XAML (49)

  • Pędzel gradientu w kodzie (49)
  • Składnia element-właściwość (52)
  • Właściwości ContentProperty (55)
  • Właściwość ContentProperty elementu TextBlock (59)
  • Współdzielenie pędzli (oraz innych zasobów) (61)
  • Zasoby są współdzielone (65)
  • Grafika wektorowa (65)
  • Rozciąganie tekstu za pomocą elementu Viewbox (75)
  • Style (78)
  • Trochę o wiązaniu danych (83)

Rozdział 3. Podstawowa obsługa zdarzeń (87)

  • Zdarzenie Tapped (87)
  • Obsługa zdarzeń routowanych (90)
  • Przesłanianie ustawienia Handled (96)
  • Wejście, wyrównanie i tła (98)
  • Zmiany rozmiaru i orientacji (101)
  • Wiązanie danych dla elementów Run? (106)
  • Odmierzanie czasu i animacja (108)

Rozdział 4. Prezentacja z wykorzystaniem elementów Panel (117)

  • Element Border (118)
  • Elementy Rectangle i Ellipse (121)
  • Element StackPanel (123)
  • Stosy poziome (125)
  • Program WhatSize z wiązaniem danych (i elementem Converter) (128)
  • Wykorzystanie elementu ScrollViewer (132)
  • Osobliwość czy normalność? (138)
  • Tworzenie e-booka (140)
  • Bardziej wyszukane elementy StackPanel (143)
  • Pochodne klasy UserControl (145)
  • Tworzenie bibliotek Windows Runtime (147)
  • Alternatywa z zawijaniem (150)
  • Element Canvas i właściwości załączone (153)
  • Właściwość ZIndex (157)
  • Osobliwości elementu Canvas (158)

Rozdział 5. Interakcje z kontrolkami (161)

  • Specyfika kontrolek (161)
  • Suwak do zakresów (163)
  • Grid (167)
  • Orientacja i współczynniki proporcji (173)
  • Slider i konwerter sformatowanego tekstu (176)
  • Wskazówki ekranowe i konwersja (177)
  • Szkicowanie za pomocą suwaków (179)
  • Różne odmiany przycisków (181)
  • Definiowanie właściwości zależności (189)
  • Znaczniki RadioButton (198)
  • Wprowadzanie danych z klawiatury a elementy TextBox (205)
  • Dotyk i kontrolka Thumb (208)

Rozdział 6. WinRT i MVVM (215)

  • Model MVVM w skrócie (215)
  • Powiadomienia wiązań danych (216)
  • Warstwa ViewModel w programie ColorScroll (218)
  • Skróty składniowe (223)
  • Właściwość DataContext (226)
  • Wiązania i TextBox (228)
  • Przyciski a wzorzec MVVM (233)
  • Klasa DelegateCommand (235)

Rozdział 7. Wywołania asynchroniczne (243)

  • Wątki i interfejs użytkownika (243)
  • Korzystanie z klasy MessageDialog (244)
  • Wywołania zwrotne jako funkcje lambda (250)
  • Operator await (251)
  • Anulowanie operacji asynchronicznej (253)
  • Sposoby wykonywania plikowych operacji wejścia-wyjścia (255)
    • Lokalny magazyn aplikacji (256)
    • Okna dialogowe do wskazywania plików (256)
    • Dostęp masowy (257)
  • Okna do wskazywania plików i operacje wejścia-wyjścia (257)
  • Obsługa wyjątków (262)
  • Konsolidacja wywołań asynchronicznych (263)
  • Uproszczona obsługa plikowych operacji wejścia-wyjścia (265)
  • Problemy związane z cyklem życia aplikacji (267)
  • Własne metody asynchroniczne (272)

Rozdział 8. Paski aplikacji i wyskakujące okna (283)

  • Implementacja menu kontekstowych (283)
  • Wyskakujące okna dialogowe (287)
  • Paski aplikacji (290)
  • Styl przycisków paska aplikacji (293)
  • Wewnątrz czcionki Segoe UI Symbol (298)
  • Kontrolki pól wyboru i przełączników na paskach aplikacji (304)
  • Pasek aplikacji Notatnika (308)
  • Wprowadzenie do programu XAML Cruncher (314)
  • Ustawienia aplikacji a warstwa ViewModel (329)
  • Element Page aplikacji XAML Cruncher (332)
  • Parsowanie znaczników XAML (337)
  • Plikowe operacje wejścia-wyjścia w XAML (339)
  • Okno dialogowe ustawień (343)
  • Więcej niż Windows Runtime (348)

Rozdział 9. Animacje (349)

  • Przestrzeń nazw Windows.UI.Xaml.Media.Animation (349)
  • Podstawy animacji (350)
  • Zmienne animacje (354)
  • Inne animacje wartości typu double (359)
  • Animowanie właściwości załączanych (366)
  • Funkcje łagodzące (369)
  • Animacje AII-XAML (378)
  • Animowanie własnych klas (382)
  • Animacje kluczowych klatek (386)
  • Animacje właściwości klasy Object (390)
  • Predefiniowane animacje i przejścia (392)

Rozdział 10. Transformacje (397)

  • Przegląd informacji o transformacjach (397)
  • Obroty (ręczne i animowane) (400)
  • Wizualna komunikacja z użytkownikiem (405)
  • Translacje (407)
  • Grupy transformacji (411)
  • Skalowanie (416)
  • Tworzenie zegara analogowego (418)
  • Pochylenie (424)
  • Tworzenie efektów startowych (427)
  • Podstawy matematyczne transformacji (428)
  • Transformacja Composite (436)
  • Transformacje z wykorzystaniem klasy Geometry (438)
  • Transformacje z wykorzystaniem klasy Brush (440)
  • Gdzie się podział mój element? (444)
  • Transformacje rzutów - projekcje (447)
  • Obliczanie macierzy Matrix3D (454)

Rozdział 11. Trzy szablony (465)

  • Dane w przyciskach (466)
  • Podejmowanie decyzji (475)
  • Kontrolki kolekcji i rzeczywiste zastosowanie szablonu DataTemplate (479)
  • Kolekcje i interfejsy (489)
  • Dotyk i zaznaczanie (491)
  • Panele i wirtualizacja (496)
  • Własne panele (500)
  • Tworzenie wykresu słupkowego z wykorzystaniem szablonu (513)
  • Kontrolka FlipView (515)
  • Szablon ControlTemplate (518)
  • Menedżer stanu wizualizacji (528)
  • Korzystanie z pliku generic.xaml (535)
  • Części szablonu (536)
  • Własne kontrolki (544)
  • Szablony i kontenery elementów (550)

Rozdział 12. Strony i nawigacja (555)

  • Problemy z rozdzielczością ekranu (555)
  • Problemy ze skalowaniem (560)
  • Widok przyciągnięty (564)
  • Zmiana orientacji (569)
  • Prosta nawigacja pomiędzy stronami (572)
  • Stos powrotu (577)
  • Zdarzenia nawigacji i przywracanie stron (579)
  • Zapisanie i odtworzenie stanu aplikacji (583)
  • Akceleratory nawigacji i przyciski myszy (587)
  • Przekazywanie i zwracanie danych (590)
  • Standardowe szablony Visual Studio (596)
  • Modele widoku i kolekcje (602)
  • Grupowanie elementów (620)

CZĘŚĆ II. FUNKCJE SPECJALNE

Rozdział 13. Dotyk itd. (629)

  • Przegląd zdarzeń Pointer (630)
  • Pierwsze podejście do malowania palcami (633)
  • Przechwytywanie wskaźnika (636)
  • Edycja z użyciem menu wyskakującego (644)
  • Odczyt siły nacisku (647)
  • Wygładzanie przewężeń (651)
  • Jak zapisać swoje rysunki? (660)
  • Realistyczne i surrealistyczne rysowanie palcami (660)
  • Pianino dotykowe (663)
  • Manipulacje, palce i elementy (668)
  • Obsługa inercji (676)
  • Kontrolka XYSlider (680)
  • Centrowane skalowanie i obroty (686)
  • Obroty jednym palcem (690)

Rozdział 14. Mapy bitowe (697)

  • Bity pikseli (698)
  • Przezroczystość i wstępnie pomnożona alfa (704)
  • Pędzel z okrągłym gradientem (709)
  • Ładowanie i zapisywanie plików obrazów (716)
  • Zmiana głębi kolorów (727)
  • Zapisywanie rysunku namalowanego palcami (734)
  • Wybór koloru HSL (759)
  • Rysowanie odwrotne (770)
  • Dostęp do biblioteki obrazów (775)
  • Użycie kamery (784)

Rozdział 15. Operacje natywne (791)

  • Wprowadzenie do P/Invoke (792)
  • Mała pomoc (797)
  • Informacja o strefie czasowej (798)
  • Komponent Windows Runtime dla DirectX (819)
  • DirectWrite a czcionki (821)
  • Konfiguracje i platformy (832)
  • Interpretacja metryki czcionki (835)
  • Rysowanie w obiekcie SurfaceImageSource (841)

Rozdział 16. Tekst sformatowany (855)

  • Czcionki prywatne (856)
  • Użycie elementu Glyphs (860)
  • Pliki czcionek w magazynie lokalnym (862)
  • Rozszerzenia typograficzne (866)
  • Elementy RichTextBlock oraz Paragraph (867)
  • Zaznaczanie w RichTextBlock (871)
  • Obsługa nadmiarowego tekstu w RichTextBlock (871)
  • Problemy ze stronicowaniem (878)
  • Edycja tekstu sformatowanego w RichEditBox (885)
  • Własne mechanizmy wprowadzania tekstu (895)

Rozdział 17. Współdzielenie i drukowanie (901)

  • Ustawienia i okna wyskakujące (902)
  • Współdzielenie danych poprzez schowek (906)
  • Panel Udostępnianie (911)
  • Proste drukowanie (912)
  • Marginesy drukowalne i niedrukowalne (918)
  • Proces stronicowania (922)
  • Własne właściwości drukowania (929)
  • Drukowanie miesięcznego planu pracy (935)
  • Drukowanie zakresu stron (944)
  • Gdzie można wykonywać czasochłonne zadania? (955)
  • Drukowanie grafiki z FingerPaint (956)

Rozdział 18. Sensory i GPS (959)

  • Orientacja (959)
  • Przyspieszenie, siła, grawitacja i wektory (964)
  • Podążaj za kulką (974)
  • Dwie północe (979)
  • Inklinometr = przyspieszeniomierz + kompas (981)
  • OrientationSensor = przyspieszeniomierz + kompas (986)
  • Azymut i wysokość (991)
  • Mapy oraz kafelki map Bing (1004)

Rozdział 19. Pióro (nazywane również rysikiem) (1019)

  • Kolekcje InkManager (1020)
  • Atrybuty atramentu (1023)
  • Usuwanie i inne rozszerzenia (1029)
  • Zaznaczanie pociągnięć (1035)
  • Żółty notatnik (1043)

Skorowidz (1061)

O autorze (1088)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7384-1
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: