Windykacja należności w praktyce - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Windykacja należności w praktyce - ebook
Książka jest poradnikiem prowadzenia bezpiecznego biznesu w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. Zaprezentowano w niej sposoby ochrony przed niesolidnymi klientami oraz narzędzia skutecznej windykacji. Powstała na podstawie osobistych doświadczeń Autorki oraz innych przedsiębiorców. Teorie i wnioski przedstawione w publikacji poparte zostały licznymi przykładami zaczerpniętymi z codziennej praktyki działania wielu podmiotów gospodarczych.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na następujące pytania:
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na następujące pytania:
- Dlaczego konsumenci i przedsiębiorcy nie regulują zobowiązań w terminie?
- Jak minimalizować ryzyko powstania przeterminowanych należności?
- Jak weryfikować zdolność finansową klientów?
- Jak skutecznie odzyskiwać należności od dłużników?
- Jak negocjować spłatę zadłużenia?
- Jak prowadzić etyczny biznes? Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla przedsiębiorców, menedżerów, a także pracowników firm zajmujących się windykacją. Każdy wierzyciel znajdzie w niej praktyczne rady, jak negocjować spłatę zadłużenia i jak nie łamać prawa na etapie windykacji.
Autorka w umiejętny sposób łączy zagadnienia z wielu dziedzin - zarządzania, finansów, socjologii i prawa. Sądzę, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców oraz studentów.
Dr Katarzyna Kreczmańska-Gigol
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Borykający się z nierzetelnymi dłużnikami znajdą w tej książce wnikliwą analizę polskich uwarunkowań bezpieczeństwa obrotu gospodarczego oraz znakomity poradnik z praktycznymi narzędziami skutecznej windykacji.
Tomasz Kozłowski - prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradczego
i Konsultingowego, wiceprezes Związku Pracodawców Klastry Polskie
i Konsultingowego, wiceprezes Związku Pracodawców Klastry Polskie
Spis treści
O autorce 11
Wstęp 13
1. Bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku podmiotów gospodarczych 15
1.1. Działalność przedsiębiorstwa na rynku 16
1.2. Podstawy zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie 20
1.3. Prawa i obowiązki wierzyciela oraz dłużnika w obrocie gospodarczym 23
Podsumowanie 27
2. Zwyczaje płatnicze podmiotów na rynku polskim 29
2.1. Bankructwa przedsiębiorstw w Polsce i moralność płatnicza Polaków 30
2.2. Filozofia długu - powody nieterminowego regulowania zobowiązań 37
2.3. Piramida priorytetów płatności przedsiębiorców i konsumentów 43
Podsumowanie 49
3. Znaczenie etyki we współczesnym świecie biznesu 51
3.1. Początki systemów moralnych na świecie 52
3.2. Etyka i współczesny biznes 55
3.3. Zasady opracowania programu etycznego przedsiębiorstwa 58
3.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu 64
Podsumowanie 66
4. Bezpieczeństwo zawierania umów w obrocie gospodarczym 67
4.1. Zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym 68
4.2. Prawne formy zabezpieczenia spłaty należności 72
4.3. Sposoby minimalizowania ryzyka powstawania przeterminowanych należności 76
Podsumowanie 81
5. Sztuka negocjacji z dłużnikami 83
5.1. Strategie negocjacji i taktyki postępowania z dłużnikami 84
5.2. Zasady postępowania profesjonalnego negocjatora 91
5.3. Prawidłowe reakcje na wymówki stosowane przez dłużników 98
Podsumowanie 103
6. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa i jej wpływ na ryzyko wypłacalności klientów 105
6.1. Strategie polityki kredytowej 106
6.2. Instrumenty polityki kredytowej 109
6.3. Sposoby minimalizacji ryzyka kredytu kupieckiego 115
Podsumowanie 122
7. Źródła oceny wiarygodności i wypłacalności podmiotów gospodarczych oraz konsumentów 123
7.1. Biura informacji gospodarczej i kredytowej na świecie i w Polsce 124
7.2. Znaczenie informacji pozytywnej i negatywnej w procesie odzyskiwania niespłaconych należności 136
7.3. Źródła informacji o prowadzonej działalności gospodarczej 143
7.4. Klasyfikacja źródeł oceny wiarygodności finansowej klientów 147
Podsumowanie 159
8. Windykacja należności na etapie postępowania polubownego 161
8.1. Zasady postępowania z nierzetelnymi klientami 162
8.2. Narzędzia windykacji na etapie postępowania polubownego 167
8.3. Istota i znaczenie wezwania do zapłaty w procesie odzyskiwania niespłaconych należności 175
8.4. Opracowanie procedur windykacyjnych 187
Podsumowanie 190
9. Outsourcing windykacji 191
9.1. Rynek wierzytelności w Polsce 192
9.2. Mity polskiej windykacji 196
9.3. Kryteria wyboru firmy windykacyjnej 200
Podsumowanie 206
10. Windykacja należności na etapie postępowania sądowego i egzekucyjnego 207
10.1. Sposoby przerwania biegu przedawnienia 208
10.2. Mediacje sądowe 212
10.3. Skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego 218
Podsumowanie 237
11. Odzyskiwanie należności a upadłość dłużnika 239
11.1. Postępowanie upadłościowe 240
11.2. Etapy postępowania upadłościowego 243
11.3. Skutki upadłości dla zadłużonego przedsiębiorcy i wierzyciela 250
Podsumowanie 255
Aneks 257
Załącznik 1. Kodeks etyki dla przedsiębiorców 259
Załącznik 2. Przykładowa procedura windykacyjna firmy usługowej Eko-Clean 266
Załącznik 3. Przykładowa procedura windykacyjna Hurtowni Alkoholi Muscat Sp. z o.o 272
Załącznik 4. Zasady dobrych praktyk windykacyjnych 277
Załącznik 5. Zasady dobrych praktyk w biurach informacji gospodarczej 284
Bibliografia 293
Spis ilustracji 295
Indeks 297
Wstęp 13
1. Bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku podmiotów gospodarczych 15
1.1. Działalność przedsiębiorstwa na rynku 16
1.2. Podstawy zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie 20
1.3. Prawa i obowiązki wierzyciela oraz dłużnika w obrocie gospodarczym 23
Podsumowanie 27
2. Zwyczaje płatnicze podmiotów na rynku polskim 29
2.1. Bankructwa przedsiębiorstw w Polsce i moralność płatnicza Polaków 30
2.2. Filozofia długu - powody nieterminowego regulowania zobowiązań 37
2.3. Piramida priorytetów płatności przedsiębiorców i konsumentów 43
Podsumowanie 49
3. Znaczenie etyki we współczesnym świecie biznesu 51
3.1. Początki systemów moralnych na świecie 52
3.2. Etyka i współczesny biznes 55
3.3. Zasady opracowania programu etycznego przedsiębiorstwa 58
3.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu 64
Podsumowanie 66
4. Bezpieczeństwo zawierania umów w obrocie gospodarczym 67
4.1. Zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym 68
4.2. Prawne formy zabezpieczenia spłaty należności 72
4.3. Sposoby minimalizowania ryzyka powstawania przeterminowanych należności 76
Podsumowanie 81
5. Sztuka negocjacji z dłużnikami 83
5.1. Strategie negocjacji i taktyki postępowania z dłużnikami 84
5.2. Zasady postępowania profesjonalnego negocjatora 91
5.3. Prawidłowe reakcje na wymówki stosowane przez dłużników 98
Podsumowanie 103
6. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa i jej wpływ na ryzyko wypłacalności klientów 105
6.1. Strategie polityki kredytowej 106
6.2. Instrumenty polityki kredytowej 109
6.3. Sposoby minimalizacji ryzyka kredytu kupieckiego 115
Podsumowanie 122
7. Źródła oceny wiarygodności i wypłacalności podmiotów gospodarczych oraz konsumentów 123
7.1. Biura informacji gospodarczej i kredytowej na świecie i w Polsce 124
7.2. Znaczenie informacji pozytywnej i negatywnej w procesie odzyskiwania niespłaconych należności 136
7.3. Źródła informacji o prowadzonej działalności gospodarczej 143
7.4. Klasyfikacja źródeł oceny wiarygodności finansowej klientów 147
Podsumowanie 159
8. Windykacja należności na etapie postępowania polubownego 161
8.1. Zasady postępowania z nierzetelnymi klientami 162
8.2. Narzędzia windykacji na etapie postępowania polubownego 167
8.3. Istota i znaczenie wezwania do zapłaty w procesie odzyskiwania niespłaconych należności 175
8.4. Opracowanie procedur windykacyjnych 187
Podsumowanie 190
9. Outsourcing windykacji 191
9.1. Rynek wierzytelności w Polsce 192
9.2. Mity polskiej windykacji 196
9.3. Kryteria wyboru firmy windykacyjnej 200
Podsumowanie 206
10. Windykacja należności na etapie postępowania sądowego i egzekucyjnego 207
10.1. Sposoby przerwania biegu przedawnienia 208
10.2. Mediacje sądowe 212
10.3. Skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego 218
Podsumowanie 237
11. Odzyskiwanie należności a upadłość dłużnika 239
11.1. Postępowanie upadłościowe 240
11.2. Etapy postępowania upadłościowego 243
11.3. Skutki upadłości dla zadłużonego przedsiębiorcy i wierzyciela 250
Podsumowanie 255
Aneks 257
Załącznik 1. Kodeks etyki dla przedsiębiorców 259
Załącznik 2. Przykładowa procedura windykacyjna firmy usługowej Eko-Clean 266
Załącznik 3. Przykładowa procedura windykacyjna Hurtowni Alkoholi Muscat Sp. z o.o 272
Załącznik 4. Zasady dobrych praktyk windykacyjnych 277
Załącznik 5. Zasady dobrych praktyk w biurach informacji gospodarczej 284
Bibliografia 293
Spis ilustracji 295
Indeks 297
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-6017-3 |
Rozmiar pliku: | 3,9 MB |