- promocja
Wirtualna Asystentka od A do Z. Zbuduj swój zdalny biznes - ebook
Wirtualna Asystentka od A do Z. Zbuduj swój zdalny biznes - ebook
Lubisz ludzi, a najbardziej zdalnie?
Praca zdalna to przyszłość wielu z nas. Przyszłość - albo już teraźniejszość, co unaoczniła pandemia koronawirusa. Zamknięci we własnych czterech ścianach, w home office, uświadomiliśmy sobie, jak dużo zadań możemy sprawnie realizować bez wstawania z łóżka. Podpięci do internetu, z laptopem na kolanach. Co ważne, nie tylko my, pracownicy, staliśmy się świadomi faktu, że wiele zadań nie wymaga fizycznej obecności w biurze. Zdali sobie z tego sprawę także nasi pracodawcy, którzy prawdopodobnie coraz chętniej będą pozwalać nam na pracę w domu.
Kto wie, czy nie pójdą dalej i zamiast zatrudniać kolejną osobę do firmy, nie zechcą powierzyć nadmiarowych zadań wirtualnym asystentkom?
Wirtualna asystentka to osoba będąca odrębnym podmiotem gospodarczym, świadcząca firmom zewnętrznym konkretne usługi biurowe. W zależności od własnych preferencji i umiejętności może na przykład zajmować się organizowaniem pracy biura zleceniodawcy, prowadzić na jego rzecz działania marketingowe, przeprowadzać rekrutacje albo organizować eventy. Albo robić coś innego - dokładnie to, co Ty lubisz i potrafisz. Wirtualna asystentka pracuje dla wielu zleceniodawców, pozostaje więc niezależna. Sama decyduje, jaki zakres pracy będzie wykonywać, w jakich godzinach i gdzie - w domu, w kawiarni, na plaży na Hawajach... Byle z dostępem do internetu!
Brzmi kusząco? Zacznij więc czytać i dowiedz się, co trzeba zrobić, by zostać wirtualną asystentką!
Spis treści
- Wstęp
- Kto to ta Pola i czemu wyskakuje z lodówki?
- Wirtualna asystentka krok po kroku. Droga, która Cię czeka
- KROK 1: Poznanie siebie i swoich umiejętności
- KROK 2: Analiza rynku oraz analiza SWOT marki
- KROK 3: Odpowiedz sobie: Czego potrzebują potencjalni klienci?
- KROK 4: Ile chcę zarabiać? Jakie mam wydatki prywatne?
- KROK 5: Jaki jest Twój obecny stan finansowy?
- KROK 6: Szablon oferty, listy zadań i umowy o współpracę
- KROK 7: Personal branding
- KROK 8: Nazwa, logo, identyfikacja wizualna
- KROK 9: Opowiadaj o sobie wszędzie
- KROK 10: Odpowiedz sobie na pytanie: Jaki jest Twój idealny klient?
- KROK 11: Darmowy produkt zbieraj potencjalne leady!
- KROK 12: Ciągłe sprawdzanie tego, co już się zrobiło
- KROK 13: PR i marka osobista
- O pracy zdalnej słów kilka
- Dlaczego chcesz pracować zdalnie?
- Motywacja nr 1: Mama pracująca w domu
- Motywacja nr 2: Praca i podróżowanie
- Motywacja nr 3: Praca bez szefa i tych wstrętnych klientów
- Motywacja nr 4: Zawsze chciałaś lub chciałeś pracować na swoim
- Dlaczego chcesz pracować zdalnie?
- Cechy wirtualnej asystentki
- Co może robić wirtualna asystentka?
- Co może robić wirtualna asystentka?
- Etapy rozwoju WA, negocjacje i asertywność
- Jak być asertywnym i pielęgnować umiejętności negocjacyjne?
- Personal branding dla wirtualnej asystentki
- Jak poprawić to, co mówią o Tobie w internecie?
- Social media wirtualnej asystentki
- Wirtualna asystentka i jej osobiste social media
- O byciu ekspertem
- Co jeszcze może wpływać na to, jak postrzegają Cię inni, a z czego możesz nie zdawać sobie sprawy?
- Kilka słów o ocieplaniu wizerunku
- Pokazuj się, uśmiechaj się.
- Zapomnij o szybkich efektach
- Doradzaj, ile wlezie
- Autentyczność
- Reklamuj się, jakbyś się nie reklamowała
- Monitoruj siebie
- Strona WWW dla wirtualnej asystentki
- Jakie popełniliśmy błędy, tworząc stronę WWW dla BrandAssist, i jakie są z tego wnioski dla Ciebie
- Błąd pierwszy: Brak contentu przed powstaniem strony
- Błąd drugi: Wix, srix i inne drag & drop strony
- Błąd trzeci: Brak specjalizacji czy wyróżniającej się oferty na stronie
- Błąd czwarty: Perfekcjonizm lub obojętność
- Cel Twojej strony to
- Specyfika i funkcjonalności strony wirtualnej asystentki. Co powinno znaleźć się na Twojej stronie WWW?
- Strona główna
- O mnie
- Oferta
- Cennik
- Kontakt
- Rekomendacje
- Jak chcesz się nazywać?
- Co umiem robić najlepiej? Czym się interesuję? Co dotychczas robiłam?
- Z jakim kolorem i fontem się identyfikujesz?
- Garść rad odnośnie do strony WWW wirtualnej asystentki
- Upewnij się kilka razy, czy Twoja strona jest mobile friendly
- Błędy językowe na stronie
- Nawigacja na stronie
- Wtyczki SM
- Zbyt duże zdjęcia na stronie albo, co gorsza, zdjęcia nielegalne
- Wygląd strony w social media
- Otwieraj w nowych oknach
- Jakie popełniliśmy błędy, tworząc stronę WWW dla BrandAssist, i jakie są z tego wnioski dla Ciebie
- Pierwsze kroki w działalności gospodarczej
- Czy własna działalność gospodarcza to konieczność?
- Strona WWW i inne działania sprzedażowe oraz promocyjne dla Twojej marki
- Istotną kwestią będzie poduszka finansowa
- Rzucanie pracy na etacie od razu, kiedy podejmiesz decyzję o pracy jako wirtualna asystentka, może Cię sporo kosztować
- Podwykonawcą innej WA być
- Nieoczywiste umiejętności
- Multitasking, motywacja i zarządzanie czasem
- Podstawy wiedzy o copywritingu
- Netykieta
- Zasada nr 1: Tytuł maila
- Zasada nr 2. Przywitanie
- Zasada nr 3. Hierarchia
- Zasada nr 4. Kolokwializmy
- Zasada nr 5. Buźki i inne emotikony
- Zasada nr 6. Załączniki
- Zasada nr 7. Wiadomości grupowe
- Networking
- Mastermind wirtualnej asystentki
- Meetnaping krótko o spotkaniach
- Grupy docelowe, dochodowe i trochę o social mediach z tej perspektywy
- Grupa docelowa a błędy w social mediach
- Różnica między B2B i B2C
- 22 prawa marketingu
- Wypalenie zawodowe i życiowe wirtualnej asystentki
- O przyczynach ciąg dalszy
- Dlaczego WA musi uważać bardziej niż inni?
- Moje sposoby na wypalenie
- Planuj
- Dbaj o kondycję fizyczną
- Regularnie się badaj
- Pij dużo wody
- Nie bierz na siebie zbyt dużo
- Uważaj na to, co obiecujesz sama sobie
- Przypomnij sobie, dlaczego zaczęłaś
- Afirmacja
- Zainwestuj w miejsce pracy
- Celebruj zwycięstwa
- Trzymaj się porannej rutyny
- Wybierz konkretne miejsce do pracy
- Wirtualna asystentka i urlopy
- Ile zarabia wirtualna asystentka?
- Wycena usług
- Podwyższanie cen
- Finansowe porady dla wirtualnej asystentki
- Przestałam zapamiętywać wydatki
- Wydaję mniej niż zarabiam
- Nadwyżki hajsu
- Przestałam kupować usługi i produkty, do których nie jestem przekonana lub których do końca nie rozumiem.
- Określiłam mój cel finansowy, dzięki któremu będę zadowolona z pracy.
- Płacę gotówką
- Compounding
- Gdzie zdobywać klientów
- Brand24
- Oferia
- Wirtualne Media
- Grapevine Jobs
- Gumtree
- Pracuj.pl
- Product Vision
- Eventy.pl
- Useme
- Freelanceria
- Favore.pl
- Job Square
- Useme.eu i Homejob.pl
- Oferteo
- Krop.com
- Globtra
- Upwork
- PeoplePerHour
- Freelancer
- PRoto.pl
- Smartmockups.com
- Żelazne zasady sprzedaży usług WA
- Zasada 1. Zaskocz klienta
- Zasada 2. Zasada utraty trzech klientów
- Zasada 3. Szanuj wszystkich, każdy może być Twoim klientem
- Zasada 4. Im szybsza odpowiedź, tym lepiej dla Ciebie
- Zasada 5. Media społecznościowe
- Zasada 6. Znajdź swoją niszę w social mediach
- Zasada 7. Opanuj prezentację swoich usług na mailu i w życiu
- Zasada 8. Poczucie humoru
- Zasada 9. Pracuj na swoich szablonach
- Zasada 10. Nie obniżaj cen swoich usług
- Zasada 11. Podsumowanie rozmowy telefonicznej
- Zasada 12. Prezenty i niespodzianki
- Zasada 13. Procesy w sprzedaży
- Zasada 14. Daj się sprzedać i pozwól się ze sobą skontaktować
- Zasada 15. Sprzedaż aktywna lub cross-selling
- Obsługa klienta i sprzedaż dobre praktyki
- Umiejętność zadawania pytań kluczem do dobrej współpracy
- Brief, czyli co?
- Co powinien zawierać dobry brief?
- Umowa o współpracę
- Co po sprzedaży usług?
- O klientach wirtualnych asystentek i ich humorach
- Ekspert
- Biała flaga
- Narzekacz
- Pozytywna pozytywka
- O klientach wirtualnych asystentek i ich humorach
- Zarządzanie zmianą, którą jesteś
- Gdy przychodzisz z zewnątrz
- Jaki jesteś, kliencie?
- Klient nieświadomy nic na siłę, może kiedyś wrócić, gdy dojrzeje
- Klient świadomy warto pytać i konsultować
- Klient zawiedziony ALE chce mieć dobrze zrobione, nie oszczędza
- Klient obecny może być traktowany wyjątkowo
- Klient wracający potraktuj jak każdego nowego i obecnego klienta
- Klient niezadowolony
- Relacja WA i klient case
- Narzędziownia
- Zakończenie
- Podziękowania
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7762-2 |
Rozmiar pliku: | 3,4 MB |