-
nowość
Wizerunek korporacyjny w gospodarce opartej na platformach - ebook
Wizerunek korporacyjny w gospodarce opartej na platformach - ebook
Znaczenie wizerunku instytucji, a w szczególności korporacji, dla jej funkcjonowania i rozwoju, jest w dobie mediów społecznościowych nie do przecenienia. Spojrzenie na to zagadnienie z punktu widzenia szerszego kontekstu funkcjonowania gospodarki, w której coraz większe znacznie mają platformy internetowe, jest szczególnie cenne. /.../
Monografia jest cenną pozycją dla studentów marketingu wszystkich szczebli edukacji, ale także pomocniczo dla innych kierunków, związanych z innowacjami, wpływem społecznym i analityką − szczególnie ze względu na wskaźniki wpływu treści generowanych przez użytkowników (UGC) na wartość marki i zwrot z inwestycji. Skorzystać z publikacji mogą też menedżerowie korporacji, ale także mniejszych przedsiębiorstw i instytucji, którzy odpowiedzialni są za tworzenie i zarządzanie wizerunkiem. Na końcu publikację polecić można czytelnikom spoza kręgu specjalistów, osobom ciekawym zachodzących trendów w gospodarce, społeczeństwie, kulturze. Monografia oprócz cennych walorów naukowych ma też aspekt popularnonaukowy (co jest obecnie ważne jako tzw. 3. kryterium ewaluacji dyscyplin naukowych), jest napisana łatwym językiem, a specjalistyczne i angielskie terminy są objaśniane i tłumaczone, tak aby były zrozumiałe nawet dla nieobytego w temacie czytelnika.
Fragment recenzji
dr hab. Dariusza Fatuły, prof. UAFM
Spis treści
Wstęp
1. Rozwój gospodarki platformowej – zmieniające się paradygmaty i nowe wyzwania w biznesie
1.1. Od tradycyjnych modeli biznesowych do platform cyfrowych
1.2. Efekt sieciowy w modelach biznesowych opartych na platformach
1.3. Kreatywni destruktorzy i liderzy rynku – studia przypadków sukcesu platformy
2. Budowanie zaufania w erze cyfrowej
2.1. Przejrzystość i autentyczność w środowisku cyfrowym
2.2. Rola prywatności i bezpieczeństwa danych
2.3. Angażowanie interesariuszy za pośrednictwem platform cyfrowych
3. Tożsamość wizualna w świecie wirtualnym
3.1. Ewolucja estetyki marki w erze cyfrowej
3.2. Rola wizualnego storytellingu w budowaniu zaangażowania w markę wśród konsumentów
3.3. Budowanie więzi emocjonalnych przez projektowanie wizualne
4. Zarządzanie reputacją w gospodarce sieciowej
4.1. Monitorowanie nastrojów społecznych w czasie rzeczywistym: rola słuchania społecznego
4.2. Zarządzanie kryzysowe w erze cyfrowej: reagowanie na negatywne opinie
4.3. Budowanie i podtrzymywanie zaufania przez autentyczne zaangażowanie
5. Odpowiedzialność korporacyjna i etyka w gospodarce opartej na platformach
5.1. Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w nowoczesnym biznesie
5.2. Praktyki etyczne jako podstawa zaufania i lojalności wobec marki
5.3. Zrównoważony rozwój jako filar wizerunku korporacyjnego
6. Wykorzystanie mediów społecznościowych i treści tworzonych przez użytkowników dla sukcesu marki
6.1. Zrozumienie wpływu mediów społecznościowych na postrzeganie marki
6.2. Strategie zachęcania do tworzenia treści generowanych przez
6.3. Pomiar sukcesu: analiza wpływu UGC na wartość marki i zwrot z inwestycji
7. Przyszłość wizerunku korporacyjnego w gospodarce platformowej – innowacje, technologie i trendy
7.1. Sztuczna inteligencja i automatyzacja w budowaniu i monitorowaniu wizerunku
7.2. Metaverse, VR i rozszerzona rzeczywistość jako nowe przestrzenie dla marek
7.3. Blockchain i transparentność w relacjach z interesariuszami
7.4. Zmieniające się oczekiwania pokoleń – Gen Z i Alfa jako nowi odbiorcy
7.5. Scenariusze przyszłości: jak może wyglądać zarządzanie wizerunkiem w 2035 r
Zakończenie
Bibliografia
Indeks
| Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-68441-10-9 |
| Rozmiar pliku: | 2,0 MB |