- promocja
Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2013 i 3ds Max Design 2013. Szkoła efektu - ebook
Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2013 i 3ds Max Design 2013. Szkoła efektu - ebook
Projektuj domy z 3ds Max Design 2013!
- Jak skonfigurować program 3ds Max (Design) 2013 i zacząć się nim posługiwać?
- Jak zaprojektować właściwe bryły i utworzyć potrzebne obiekty?
- Jak dobrać materiały i tekstury, by model architektoniczny był możliwie najbardziej realistyczny?
Bez profesjonalnie przygotowanej wizualizacji architektonicznej trudno sprzedać nawet najbardziej funkcjonalny pomysł. Obecnie żaden klient nie zapłaci za projekt architektoniczny, który opierać się będzie wyłącznie na opisie czy schematycznym rysunku przyszłego domu. Dlatego jest rzeczą niezmiernie ważną, by każdy architekt umiał stworzyć szczegółową prezentację proponowanych rozwiązań, z uwzględnieniem dokładnego wyglądu budynku i rozkładu pomieszczeń, widoku z różnych stron (od wewnątrz i od zewnątrz) oraz materiałów, z których będą wykonane poszczególne elementy domu.
Ta książka pomoże Ci wejść w świat projektowania w programie 3ds Max Design 2013 lub 3ds Max 2013. Jej autorka skupiła się na tym, by w serii praktycznych ćwiczeń stworzyć kompletną wizualizację domu jednorodzinnego, czyli krok po kroku zamienić pomysł na szczegółową prezentację projektu. Jeśli posłuchasz jej wskazówek, szybko nauczysz się obsługiwać program w zakresie najczęściej używanych narzędzi i funkcji. Dowiesz się, jak stworzyć i modelować obiekty czy bryły. Nauczysz się rysować bryłę budynku, wytłaczać w nim ściany i podłogi, wytyczać okna i drzwi oraz nakładać dach. Odkryjesz, jak przypisywać materiały do poszczególnych obiektów i jak ustawiać kamery, by wyeksponować to, co najciekawsze w projektowanym budynku. Zrozumiesz też, jak ważne jest ustawienie świateł i do czego służy rendering obrazu. Zacznij się uczyć już dziś!
- Interfejs programu
- Tworzenie obiektów i tryby wyświetlania
- Splajny, bryły i precyzyjne transformacje
- Modelowanie bryły budynku
- Ustawienie widoku
- Materiały
- Światła i rendering
- Korzystanie z dołączonych plików
Stwórz doskonałą wizualizację... Klienci to docenią!
Spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Podstawy (11)
- Interfejs programu (12)
- Jednostki i siatka konstrukcyjna (21)
- Tworzenie obiektów i tryby wyświetlania (27)
- Zaznaczanie obiektów (32)
- Nawigacja w oknach widokowych (38)
- Zapisywanie plików i kopie zapasowe (40)
Rozdział 2. Splajny, bryły i precyzyjne transformacje (45)
- Tworzenie splajnów (47)
- Kopiowanie i precyzyjne przemieszczanie obiektów (49)
- Edycja wierzchołków kształtu (53)
- Łączenie splajnów i nadawanie grubości (57)
- Tworzenie i wyrównywanie obiektów (Align) (61)
- Precyzyjne obracanie (64)
- Modyfikatory i gęstość siatki (67)
- Skalowanie i grupowanie (70)
- Pojemniki (72)
Rozdział 3. Modelowanie (79)
- Kształty parametryczne (80)
- Wytłaczanie prostoliniowe (Extrude) (85)
- Tworzenie brył obrotowych (Lathe) (88)
- Szeregi obiektów (Array) (92)
- Modelowanie siatkowe (96)
- Importowanie obiektów i odbicia lustrzane (Mirror) (103)
- Wytłaczanie po ścieżce (Sweep) (105)
- Wytłaczanie po ścieżce (Loft) (108)
- Deformacja skali (Loft) (112)
- Zmiana przekroju (Loft) (115)
- Schody. Przypisywanie materiałów (119)
- Schody. Animacja stopnia (122)
- Narzędzia Snapshot i Spacing Tool oraz zamrażanie i ukrywanie obiektów (126)
Rozdział 4. Modelowanie bryły budynku (133)
- Dostosowanie interfejsu (134)
- Import danych w formacie DWG/DXF (135)
- Dołączanie plików DWG lub DXF (143)
- Obraz tła (146)
- Warstwy (149)
- Przerysowywanie rzutu i tworzenie własnych siatek konstrukcyjnych (Grid) (155)
- Wytłaczanie ścian i podłóg (161)
- Okna i drzwi (166)
- Narzędzie ProBoolean (171)
- Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice (177)
- Obiekt złożony ShapeMerge (182)
- Obiekt Terrain (189)
Rozdział 5. Ustawienie widoku (195)
- Tworzenie kamer (196)
- Camera Match. Dopasowanie kamery (203)
- Obiekt Camera (206)
- Animacja kamery (211)
- Ruch po ścieżce (215)
- Renderowanie podglądu animacji (219)
Rozdział 6. Materiały (223)
- Wybór algorytmu renderującego (226)
- Przypisywanie materiałów (230)
- Materiał Multi/Sub-Object (240)
- Tekstury (247)
- Kanały mapowania (255)
- Obiekty parawanowe (263)
- Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia (Exclude/Include) (268)
- Materiały Arch & Design (272)
- Mapa Cutout (276)
- Matte/Shadow (279)
- Matte/Shadow/Reflection (281)
- Materiały Autodesk (283)
Rozdział 7. Światła i rendering (289)
- Światło Daylight (290)
- Światła Photometric (299)
- Cienie (308)
- Rendering obrazu (313)
- Iray (317)
- Rendering animacji (320)
Dodatek A (329)
Skorowidz (333)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-9204-0 |
Rozmiar pliku: | 22 MB |