Facebook - konwersja
  • promocja

Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 marca 2019
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma - ebook

"Wizytówka Google pojawia się, gdy użytkownicy szukają Twojej i podobnych firm w wyszukiwarce lub Mapach Google"

z poradnika Google

Stworzenie wizytówki Google dla biznesu jest darmowe i dzięki temu dostępne dla każdego. Warto poświęcić czas na to, by dobrze zaprezentować swoją firmę w wyszukiwarce i w Mapach Google. Z mobilnej aplikacji Map bowiem korzystają na co dzień miliony użytkowników w Polsce i na świecie, poszukujących firm, usług i towarów w pobliżu. To Mapy, a dlaczego wyszukiwarka? Ponieważ większość potencjalnych klientów nie zna na pamięć adresu strony WWW przedsiębiorstwa, wpisuje jego nazwę w okienko wyszukiwarki. W odpowiedzi, po lewej stronie wyników wyszukiwania, Google pokazuje link do firmowej witryny. Po prawej - wizytówkę. Od jej jakości oraz kompleksowości zawartych w niej informacji osoba rozważająca zakupy czy podjęcie współpracy może uzależnić decyzję: skorzystać albo nie z oferty konkretnej firmy.

Jeśli zastosujesz się do rad, które znajdziesz w tej książce, sprawisz, że potencjalni zainteresowani będą podejmować pozytywne decyzje - i wybierać stronę Twojej firmy. Zdobędziesz także nowych klientów bez inwestowania dodatkowych pieniędzy w reklamę oraz odpowiednią reputację online, którą docenią zarówno użytkownicy internetu, jak i algorytmy Google. Jeżeli stworzysz wizytówkę zgodnie ze wskazówkami autora, unikniesz typowych błędów. Uzupełnisz i skonfigurujesz ją do poziomu 100 procent. Dowiesz się też, jak aktywnie ją prowadzić i skutecznie pozycjonować. Ominiesz pułapki, które czyhają w panelu Moja Firma na osoby dokonujące w nim zmiany danych. Otrzymasz gotowe instrukcje, dzięki którym wyróżnisz się spośród innych przedsiębiorstw i spółek w Mapach Google.

 

Spis treści

 

Wstęp 9

 

Rozdział 1. Siedem pytań o wizytówki Google nurtujących polskie firmy 11

  • 1.1. Ile kosztuje wizytówka Google? 11
  • 1.2. Czy wizytówkę Google trzeba odnawiać? 12
  • 1.3. Dlaczego mojej firmy nie widać w Mapach Google? 12
  • 1.4. Dlaczego dane na mojej wizytówce zostały zmienione? 15
  • 1.5. Dlaczego inne firmy widać wyżej w rankingu w Mapach Google niż moją? 16
  • 1.6. Jak usunąć opinię z wizytówki Google? 17
  • 1.7. Dokąd zmierza Google w wyszukiwaniu lokalnym? 17

Rozdział 2. Burzliwa historia wizytówek Google 19

  • 2.1. Typy stron Google+ 20
    • 2.1.1. Profil Google+ osoby 20
    • 2.1.2. Strona Google+ marki 23
    • 2.1.3. Lokalna strona Google+ 26
  • 2.2. Wizytówka lokalna w Mapach Google 27

Rozdział 3. Tworzenie konta Google 33

  • 3.1. Nowe konto Google z adresem Gmail 33
  • 3.2. Nowe konto Google z wykorzystaniem obecnego adresu e-mail 38

Rozdział 4. Konto marki w Google 43

Rozdział 5. Twoja firma w Mapach Google 47

  • 5.1. Zanim założysz nową wizytówkę 48
    • 5.1.1. Zakładasz całkowicie nową firmę 49
    • 5.1.2. Twoja firma już od kilku lat działa na rynku 50
    • 5.1.3. Promowałeś w przeszłości Twoją firmę w Panoramie Firm 54
  • 5.2. Tworzenie nowej wizytówki Google 55
    • 5.2.1. Kod nie zadziałał lub był błędny - co dalej? 63
  • 5.3. Przejęcie niezweryfikowanej wizytówki Google 63
    • 5.3.1. Wyszukiwarka Google - Graf Wiedzy 64
    • 5.3.2. Mapy Google 65
  • 5.4. Przejęcie zweryfikowanej wizytówki Google 66
  • 5.5. Usunięcie duplikatu wizytówki w Mapach Google 72
    • 5.5.1. Usunięcie duplikatu - niezweryfikowana wizytówka 73
  • 5.6. Zawieszenie lub usunięcie wizytówki przez Google 80

Rozdział 6. Twoja firma w wyszukiwarce Google 85

  • 6.1. Panel lokalny (Graf Wiedzy) 85
  • 6.2. Warunki konieczne do pojawienia się firmy w panelu lokalnym 88
  • 6.3. Działania naprawcze i długofalowe 94
    • 6.3.1. Budowanie reputacji w Mapach Google (i nie tylko) 95
    • 6.3.2. Umieszczanie informacji o firmie w katalogach internetowych 102

Rozdział 7. Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma 103

  • 7.1. Logowanie do panelu Google Moja Firma 104
    • 7.1.1. Wskazówka nr 1 104
    • 7.1.2. Wskazówka nr 2 107
  • 7.2. Omówienie panelu Google Moja Firma 109
    • 7.2.1. Panel zbiorczy 109
    • 7.2.2. Panel pojedynczej lokalizacji 118
    • 7.2.3. Opis modułów na stronie głównej 120
  • 7.3. Nazwa firmy 125
  • 7.4. Adres i znacznik na Mapie 129
    • 7.4.1. Ustawienie obszaru działania 131
    • 7.4.2. Ukrywanie adresu firmy na wizytówce 132
    • 7.4.3. Zmiana pozycji znacznika 133
  • 7.5. Godziny otwarcia 134
    • 7.5.1. Niestandardowe godziny otwarcia 137
  • 7.6. Numer telefonu oraz adres strony WWW 138
    • 7.6.1. Numer telefonu 139
    • 7.6.2. Adres strony WWW 140
  • 7.7. Kategorie 144
    • 7.7.1. Lista kategorii w języku polskim 147
  • 7.8. Usługi 148
    • 7.8.1. Liczba znaków 151
    • 7.8.2. Tworzenie nowych sekcji i produktów 151
    • 7.8.3. Edycja, zmiana kolejności i usuwanie sekcji i produktów 152
  • 7.9. Atrybuty 152
  • 7.10. Opis firmy 155
    • 7.10.1. Przykłady opisów na wizytówkę Google 157
  • 7.11. Data otwarcia 158
  • 7.12. Zdjęcia 159
    • 7.12.1. Wskazówki techniczne dla zdjęć przesyłanych na wizytówkę w Mapach Google 161
    • 7.12.2. Nazywanie plików graficznych 162
    • 7.12.3. Tożsamość 163
    • 7.12.4. Zdjęcia firmowe 178
    • 7.12.5. Filmy 181
  • 7.13. Zdjęcia panoramiczne - wirtualny spacer 184
  • 7.14. Usuwanie zdjęć i filmów 186
    • 7.14.1. Usuwanie zdjęć i filmów autorstwa właściciela (panel Moja Firma) 186
    • 7.14.2. Usuwanie zdjęć i filmów autorstwa klienta 188
    • 7.14.3. Usuwanie zdjęć i filmów zamieszczonych z Twojego prywatnego konta Google 191
  • 7.15. Kanał YouTube 193
    • 7.15.1. Zanim utworzysz nowy kanał YouTube 194
    • 7.15.2. Tworzenie nowego kanału YouTube 196
    • 7.15.3. Weryfikacja kanału YouTube 208
    • 7.15.4. Łączenie kanału YouTube z innym kontem marki 212
  • 7.16. Aplikacja mobilna Google Moja Firma 217
    • 7.16.1. Urządzenia z systemem Android 218
    • 7.16.2. Urządzenia z systemem iOS 218
  • 7.17. Witryna internetowa Google Moja Firma 219
  • 7.18. Łączenie lokalizacji Google z kampanią Google Ads (AdWords) 224
    • 7.18.1. Rozszerzenie lokalizacji - łączenie wizytówki Google z kontem Ads 226
  • 7.19. Czat 229
    • 7.19.1. Włączanie czatu na wizytówce Google 233
    • 7.19.2. Wyłączanie czatu na wizytówce Google 233
    • 7.19.3. Edycja komunikatu powitalnego 234
  • 7.20. Produkty 236
    • 7.20.1. Dodawanie produktów do kolekcji 240

Rozdział 8. Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma 245

  • 8.1. Zarządzanie kontami i użytkownikami - poziomy uprawnień (właściciele i menedżerowie) 245
    • 8.1.1. Konta prywatne i grupy lokalizacji (konta firmowe) w Google Moja Firma 247
    • 8.1.2. Zapraszanie nowego użytkownika do roli właściciela lub menedżera 252
    • 8.1.3. Zapraszanie nowego użytkownika do pojedynczej lokalizacji (wizytówki) 252
    • 8.1.4. Zapraszanie nowego użytkownika do zarządzania kontem firmowym (grupą lokalizacji) 255
    • 8.1.5. Akceptacja zaproszenia nowego użytkownika 256
    • 8.1.6. Zmiana uprawnień i usuwanie użytkowników 259
  • 8.2. Wpisy Google Moja Firma 265
    • 8.2.1. Cztery typy wpisów Google Moja Firma 268
    • 8.2.2. Przycisk nawołujący do działania - 6 opcji 269
    • 8.2.3. Czas wyświetlania wpisów 270
    • 8.2.4. Warunki i rekomendacje techniczne 270
    • 8.2.5. Szablon graficzny dla wpisów Google Moja Firma 270
    • 8.2.6. Tworzenie wpisu 271
    • 8.2.7. Edycja, statystyki i udostępnianie wpisu 281
  • 8.3. Opinie Google 284
    • 8.3.1. Bezpieczne pozyskiwanie opinii 286
    • 8.3.2. Odpowiadanie na pozytywne opinie 290
    • 8.3.3. Odpowiadanie na negatywne opinie 293
    • 8.3.4. Średnia ocen 296
    • 8.3.5. Przyczyny usunięcia opinii Google 298
    • 8.3.6. Dalsze wykorzystanie opinii Google 300
    • 8.3.7. Zgłaszanie opinii Google do usunięcia 304
  • 8.4. Pytania i odpowiedzi na wizytówce Google 306
    • 8.4.1. Monitorowanie pytań i odpowiedzi 309
    • 8.4.2. Zgłaszanie pytań i odpowiedzi do usunięcia 310
    • 8.4.3. Tworzenie pytań i odpowiedzi 313
    • 8.4.4. Publikacja, edycja i usuwanie pytań i odpowiedzi 315
  • 8.5. Statystyki wizytówki Google 319
    • 8.5.1. Sekcja Jak klienci szukają Twojej firmy 320
    • 8.5.2. Sekcja Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę 320
    • 8.5.3. Sekcja Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę 321
    • 8.5.4. Sekcja Działania klientów 322
    • 8.5.5. Sekcja Zapytania o trasę 323
    • 8.5.6. Sekcja Rozmowy telefoniczne 324
    • 8.5.7. Sekcja Z czego jest znana Twoja firma 325
    • 8.5.8. Sekcja Popularne godziny 325
    • 8.5.9. Sekcja Wyświetlenia zdjęć 326
    • 8.5.10. Sekcja Liczba zdjęć 328
  • 8.6. Udostępnianie treści na stronie Google+ 328
    • 8.6.1. Udostępnianie wpisów na stronie Google+ 329
    • 8.6.2. Tworzenie kolekcji 339
  • 8.7. Kontakt z Pomocą Google Moja Firma 344
    • 8.7.1. Kontakt z działem wsparcia Google Moja Firma poprzez formularz 345
    • 8.7.2. Kontakt z działem wsparcia w panelu Google Moja Firma 345

Rozdział 9. Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google 353

  • 9.1. Analiza słów kluczowych 357
    • 9.1.1. Doświadczenie firmy 357
    • 9.1.2. Strony konkurencji 358
    • 9.1.3. Google Analytics 364
    • 9.1.4. Google Ads (AdWords) 367
    • 9.1.5. Google Search Console 374
  • 9.2. Uspójnianie danych teleadresowych 376
    • 9.2.1. Ustalenie oficjalnych danych 377
    • 9.2.2. Spis wizytówek i wpisów o firmie 380
    • 9.2.3. Tworzenie i edycja wizytówek internetowych 385
  • 9.3. Uzupełnienie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma 392
    • 9.3.1. Zdjęcia 392
    • 9.3.2. Kategorie 393
    • 9.3.3. Atrybuty 394
    • 9.3.4. Kolekcje Google+ 396
    • 9.3.5. Zaawansowane techniki optymalizacji zdjęć 396
  • 9.4. Optymalizacja strony internetowej 409
    • 9.4.1. Struktura i nawigacja na stronie internetowej 410
    • 9.4.2. Strona główna 414
    • 9.4.3. Zakładki z usługami i produktami 421
    • 9.4.4. Zakładka O nas 430
    • 9.4.5. Zakładka Kontakt 431
    • 9.4.6. Optymalizacja tytułów oraz metaopisów 436
    • 9.4.7. Marker danych w Google Search Console 439
  • 9.5. Opinie - reputacja 444
  • 9.6. Poprawianie błędnych danych w Mapach Google 446
    • 9.6.1. Wskazówka nr 1 447
    • 9.6.2. Wskazówka nr 2 448
    • 9.6.3. Wskazówka nr 3 448
    • 9.6.4. Zgłoszenie zmiany na wizytówce w Mapach Google 448

Rozdział 10. Twój plan działania 453

Koniec... albo początek 457

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5911-6
Rozmiar pliku: 20 MB

BESTSELLERY

Kategorie: