Własna firma krok po kroku. Uwaga kryzys! - ebook
Własna firma krok po kroku. Uwaga kryzys! - ebook
Niniejszy e-book to suplement do książki Grzegorza Krzemienia pt. Własna firma krok po kroku (wyd. MT Biznes, 2019). Jest on zbiorem wskazówek, co robić, a czego nie robić, żeby po obecnym kryzysie wrócić na właściwy tor i odnaleźć się biznesowo w rzeczywistości po pandemii.
Wykorzystując czas kryzysu, świadomy lider może dokonać skoku w rozwoju firmy
Jednego możemy być pewni w tym niepewnym świecie – kryzysy będą powracać. Czy to duże, kładące się cieniem na całą gospodarkę, jak ten spowodowany COVID-19, czy mniejsze, mające wpływ tylko na wybrane branże. Lecz pocieszający jest fakt, że każdy kryzys, z punktu widzenia działań prowadzonych przez firmę, wygląda podobnie. Co więcej, wbrew pozorom, kryzys może stworzyć niespodziewane szanse dla rozwoju firmy.
Gdy wszyscy, dla których jest to pierwsze doświadczenie, wyostrzają zmysły na to, co robić, by przetrwać, doświadczony lider jest w stanie przeprowadzić długo odkładane zmiany lub rozwiązać nierozwiązywalne w normalnych czasach sprawy. Co więcej, kryzys zwykle przebudowuje część rynku. Choć to trudny czas, to jednak niesie ze sobą liczne możliwości, bo duzi gracze zajęci są rozwiązywaniem własnych problemów i minie chwila, zanim zauważą, że np. wyrosła im konkurencja. Wprowadzając odpowiednie działania już teraz (takie jak otwarcie e-sklepu, automatyzacja, dostosowana komunikacja marketingowa), można wygrać bój o klienta pokoronawirusowego.
Przed właścicielami i liderami firm wiele trudnych decyzji do podjęcia
Kryzys minie, wirus zostanie, ale nadejdą nowe czasy. I na nie trzeba przygotowywać firmę już teraz. Po dość długim okresie względnego spokoju przyjdzie czas, w którym jak nigdy dotąd będzie liczyć się elastyczność firmy. Grzegorz Krzemień wskazuje obszary, na które warto zwrócić uwagę, by przyszłe zawirowania dotykały twoją firmę rzadziej i z mniejszym natężeniem. Poniżej przykładowe tematy, z którymi każdy lider przedsiębiorstwa będzie musiał się zmierzyć:
- Ty (bieżące „łatanie dziur” a planowanie strategiczne, zarządzanie zmianą, lęki i emocje pracowników i kooperantów)
- Organizacja (rentowność i płynność finansowa, eliminacja słabych punktów firmy, ewentualna zmiana profilu działalności, dywersyfikacja dostawców, zasoby w chmurze)
- Pracownicy (elastyczne procedury, zaufanie, delegowanie zdań, praca zdalna, komunikacja oparta na dialogu, trudne zwolnienia)
- Klienci (kontakt i słuchanie klienta, elastyczne reagowanie, nowe kanały dystrybucji, digitalizacja)
- Marketing (zamrażanie budżetu, zmiana narzędzi dostosowana do nowych postaw zakupowych)
- Branża (współpraca, konsolidacje, przejęcia)
Mówiąc metaforycznie – odstawiamy sterydy na masę i nie walczymy o jak największy kawałek tortu rynkowego, teraz czas na rzeźbę! Czyli poprawienie efektywności organizacji. Umiejętność szybkiego reagowania i adaptowania się do zmieniających się warunków rynkowych, zgrany zespół dążący do wspólnego celu – obronienia pozycji firmy czy po prostu jej przetrwania – to fundamenty pozwalające łagodzić wstrząsy rynkowe.
Zanim wkroczymy w nową rzeczywistość – nową normalność gospodarczą – minie wiele miesięcy. To będzie czas niezwykle wymagający dla zarządzających firmami, realny test na dojrzałość zarządczą. Ten e-book pomoże ci zdać go śpiewająco.
***
Grzegorz Krzemień jest prezesem agencji interaktywnej GoldenSubmarine. Jego firma w początkach swej działalności w 2001 roku liczyła 3 osoby, dziś ma na pokładzie ponad 120 specjalistów, a agencja jest jedną z najlepszych w kraju.
Bazując na swoim dwudziestoletnim doświadczeniu uzupełnionym o przykłady innych osób prowadzących firmy: tych, którym się udało, i tych, którzy ponieśli porażkę, napisał książkę Własna firma krok po kroku. Działaj skutecznie na każdym etapie rozwoju swojego biznesu (wyd. MT Biznes, 2019).
Ze względu na liczne prośby od czytelników autor napisał niniejszy dodatek pt. Własna firma krok po kroku. Uwaga kryzys!, będący uzupełnieniem książki, traktujący o tym, jak zarządzać firmą w dobie koronawirusa, gdy sytuacja biznesowa jest niepewna i będzie ewoluować w nieznanym jeszcze kierunku.
Spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Motto
Dedykacja
Spis treści
Gdy do drzwi zapuka kryzys…
Don’t panic
TY
Jak nie zwariować od szumu w uszach
Czas liderów
Kto pływał bez majtek?
Łap okazje
Organizacja
Co robić, gdy nagle kończy się impreza
Show me the money
Dżentelmenów jakby mniej
Firma na nowe czasy
Plany na przyszłość
Jak upadać, to szybko
Klienci
Nie jojcz, działaj
Szanuj klienta swego i dywersyfikuj
Przyspieszona digitalizacja
Pracownicy
Jest źle
Nie home office, a praca awaryjna
Mała stabilizacja
Inwestycja, nie koszt
Trudne zwolnienia
Powrót do biura
Marketing
Jak nie marketing, to co?
Zmiany w komunikacji
Branża
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-986-7 |
Rozmiar pliku: | 5,7 MB |