- promocja
Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń - ebook
Wolność w wirtualnym świecie. Zbuduj firmę swoich marzeń - ebook
Osoby prowadzące własny biznes bardzo często cierpią na syndrom superprezesa. Uważają, że jeśli chcą odnieść sukces, muszą osobiście doglądać każdego, najmniejszego aspektu działania firmy. Poza kierowaniem przedsiębiorstwem mają być specjalistami w zakresie sprzedaży, technologii, zasobów ludzkich, spraw operacyjnych, logistyki i wielu innych niezbędnych dziedzin. Niepostrzeżenie dzień pracy takiego superprezesa wydłuża się do kilkunastu godzin, a spraw, które osobiście musi załatwić, systematycznie przybywa. Taka strategia działania nie doprowadzi właściciela firmy do sukcesu, a jedynie do wypalenia zawodowego i potężnej frustracji. Brzmi znajomo?
Jeśli tak, to trzymasz w ręku książkę, dzięki której przerwiesz ten magiczny krąg i przestaniesz być własnością swojego przedsiębiorstwa. Na powrót poczujesz się jego właścicielem! Zyskasz więcej czasu, zwiększysz produktywność i przyspieszysz rozwój firmy, nawet przy bardzo skromnym budżecie. Dowiesz się, jak dzięki drobnym, ale konsekwentnym zmianom doprowadzić do kooperacji z wirtualnymi pracownikami. Zdobędziesz wiedzę niezbędną przy ustalaniu, które zadania warto objąć outsourcingiem, a także znajdowaniu, zatrudnianiu, szkoleniu i motywowaniu wirtualnych asystentów oraz zarządzaniu ich działaniami. Przekonasz się, że wirtualna kadra to jak najbardziej realny sposób na zbudowanie wymarzonej firmy odnoszącej imponujące sukcesy!
Najważniejsze zagadnienia:
- w jakich przypadkach warto postawić na wirtualnych asystentów
- według jakich zasad rekrutować zdalnych pracowników
- jakie są techniki zarządzania wirtualną kadrą
- jakie treści zamieszczać w internecie, by zwiększyć swój sukces
- jak uniknąć błędów przy budowie wirtualnego zespołu
Wirtualna firma daje realną wolność!
Spis treści
Wstęp 9
- Syndrom superbohatera 9
- Jak zostać wirtualnym prezesem? 11
- Jak korzystać z tej książki? 16
ROZDZIAŁ 1. Znajdowanie i zatrudnianie wirtualnych pracowników 21
- Podstawy 22
- Konfrontacja z rzeczywistością: mit wirtualnego superasystenta 23
- Czas przedstawić ogólnego wirtualnego asystenta 24
- Tworzenie Twoich trzech list prowadzących do wolności 28
- Dwa odrębne rodzaje outsourcingu 33
- Definicje różnych typów wirtualnych pracowników 36
- Znajdowanie odpowiednich osób tworzących wirtualną kadrę 53
- 10 elementów dobrego opisu stanowiska pracy 57
- Proces przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych (oraz 10 pytań, które warto zadać) 66
- Poufność i umowy 70
ROZDZIAŁ 2. Szkolenie Twoich wirtualnych pracowników 75
- Najpoważniejszym problemem związanym ze szkoleniem wirtualnych pracowników jesteś właśnie Ty! 76
- Lekcja dotycząca zdrowego rozsądku i założeń 79
- Trzy najlepsze metody szkolenia Twoich wirtualnych pracowników 87
- Najlepsze praktyki dotyczące szkolenia Twojej wirtualnej kadry 90
- Poślij swojemu wirtualnemu asystentowi podkręconą piłkę 93
- Twój wzór na udaną współpracę z wirtualnym asystentem 96
ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie Twoją wirtualną kadrą 101
- Nie bądź wirtualnym sępem 102
- Jak zarządzać różnymi typami wirtualnych asystentów? 113
- Różnica między powtarzającymi się zadaniami a projektami 123
- Korzystanie z oprogramowania do zarządzania projektami 127
- Raporty składane przez Twoją wirtualną kadrę 130
- Płacenie Twoim wirtualnym pracownikom i motywowanie tych osób 136
ROZDZIAŁ 4. Ważne pytanie: zatrudniać lokalnych pracowników czy wybierać tych zagranicznych? 141
- Dlaczego korzystanie z lokalnej siły roboczej jest czasem dobrym rozwiązaniem? 143
- Zagraniczni pracownicy zapewniają oszczędności finansowe - ale to może nie być odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy 147
- Co ze wsparciem klienta? 149
- Filipiny są jako lokalizacja outsourcingowa prawdziwym darem niebios 151
- Pięć kwestii, o których należy pamiętać, gdy pracujesz z wirtualnymi asystentami z Filipin 159
ROZDZIAŁ 5. Kolejny poziom: budowanie Twojego wirtualnego zespołu 171
- W jaki sposób różne typy wirtualnych pracowników będą łączyć swoje siły? 173
- Określanie celów firmy oraz nagród 195
- Spotykanie się ze wszystkimi pracownikami 198
- Użycie mediów społecznościowych w celu integracji Twojego wirtualnego zespołu 201
- Termin "zespół" wyklucza użycie słowa "ja" 204
ROZDZIAŁ 6. W obronie treści 215
- Dlaczego Twoja firma powinna regularnie tworzyć treści udostępniane w internecie? 220
- Co sprawia, że dana treść jest "dobra"? 226
- Nie wszystkie treści udostępniane w internecie powstają w taki sam sposób 228
- Filozofia P2P (People to People) 230
- Dlaczego warto dbać o to, by ludzie zapamiętali Twoje materiały? 231
- Jak zorganizować wszystko tak, by Twój wirtualny zespół wykonał za Ciebie (prawie) całą robotę? 232
Wnioski 247
Porady dodatkowe 249
Zasoby 313
Podziękowania 320
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5182-0 |
Rozmiar pliku: | 3,3 MB |