Facebook - konwersja
  • promocja

WordPress. Tworzenie własnych motywów - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
22 października 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

WordPress. Tworzenie własnych motywów - ebook

Sprawdź, jak zarobić na WordPressie!

  • Jak skonstruowany jest mechanizm szablonów?
  • Jak tworzyć motywy zgodnie z prawem?
  • Gdzie najlepiej sprzedać gotowy motyw?

WordPress to wiodący system do szybkiego tworzenia eleganckich, bogatych w treść oraz grafikę stron internetowych. Nieważne, czy jest to blog, strona domowa, czy witryna firmowa - WordPress sprawdzi się wyśmienicie w każdej roli. Jedną z jego cech, dzięki którym zasłużył na swoją popularność, jest niezwykle intuicyjny i elastyczny sposób tworzenia motywów. Dzięki niemu masz do wyboru tysiące gotowych skórek, a ponadto możesz stworzyć własną, niepowtarzalną, która sprawi, że Twoja strona zyska na atrakcyjności.

A może motywy można sprzedawać? Oczywiście, możesz zarobić na tworzeniu "skórek" dla WordPressa. W końcu przy tylu milionach użytkowników nikt nie powinien narzekać na brak klientów! Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz tę sztukę. W trakcie lektury poznasz zasady planowania motywu, metody projektowania szablonów oraz sposoby tworzenia motywów na podstawie modeli. Ponadto autorzy przedstawią Ci zaawansowane zagadnienia, takie jak zarządzanie archiwami, wyświetlanie stron informujących o błędach czy też zarządzanie komentarzami. Wśród poruszanych tematów znajdziesz również omówienia najlepszych sposobów testowania szablonów i wskazówki na temat rozwiązywania najczęściej występujących problemów. Dodatkowo autorzy przedstawiają niezwykle istotny aspekt tworzenia szablonów - przepisy prawne. Ta wiedza z pewnością zaprocentuje w przyszłości! Będziesz wiedział, jak nie wejść w konflikt z prawem autorskim, jak licencjonować własne motywy oraz jak najlepiej je sprzedać!

  • Planowanie motywu
  • Definiowanie wyglądu menu
  • Etapy procesu projektowania
  • Zasady projektowania motywu
  • Podział na strony
  • Strony archiwum, o autorze, kategorii oraz znaczników
  • Strony błędów
  • Umieszczanie bloków reklamowych
  • Modele jako podstawa do tworzenia szablonów
  • Zaawansowane techniki konstruowania motywów
  • Dodawanie ilustracji
  • Komentarze
  • Wykorzystanie widżetów
  • Dodawanie opcji motywów
  • Handel motywami

Zobacz, jakie możliwości kryje najpopularniejszy
system do tworzenia stron - WordPress!



Prowadzisz bloga, serwis informacyjny, stronę firmową?
Dołącz do Programu Partnerskiego - Zostań wtyczką Helionu!

więcej>>

Spis treści

Przedmowa (13)

  • Adresaci książki (13)
  • Zawartość książki (14)
  • Źródła pomocy (15)
    • Witryna książki (15)
  • Podziękowania (15)
    • Raena Jackson Armitage (15)
    • Allan Cole (15)
    • Brandon R. Jones (16)
    • Jeffrey Way (16)
  • Konwencje typograficzne (16)
    • Przykłady kodu (16)
    • Wskazówki, uwagi i ostrzeżenia (18)

Rozdział 1. Wprowadzenie do WordPressa (19)

  • Historia WordPressa w zarysie (20)
    • WordPress dziś (20)
  • Dlaczego WordPress (21)
  • WordPress.com a WordPress.org (22)
  • Co to jest motyw (23)
  • Po co projektować motywy WordPressa (24)
  • W końcu... (25)

Rozdział 2. Planowanie motywu (27)

  • Od czego zacząć (28)
    • Strony i posty (28)
    • Media i odnośniki (28)
    • Niestandardowe pola (29)
    • Kategorie i znaczniki (29)
    • Komentarze (29)
    • Widżety (30)
    • Pętla (30)
    • Menu (31)
  • Definiowanie sukcesu (31)
    • Etap procesu projektowania (32)
  • Niech treść Cię prowadzi (32)
    • Etapy procesu projektowania (34)
  • Przeprowadzanie własnych badań (34)
    • Zbieranie informacji o motywach (34)
    • Zbieranie informacji o wtyczkach (35)
    • Zbieranie informacji o skryptach (35)
    • Miej oczy szeroko otwarte (36)
  • Nie przesadzaj z liczbą funkcji (36)
    • Etap procesu projektowania (37)
  • Planowanie z myślą o odbiorcy (37)
    • Etap procesu projektowania (39)
  • Planowanie pod kątem wydawców (40)
    • Etap procesu projektowania (40)
  • Planowanie organizacji i hierarchii (41)
  • Mapa i układ stron (42)
    • Mapa witryny (42)
    • Układ stron (43)
  • Podsumowanie (46)

Rozdział 3. Projektowanie motywu (49)

  • Zasady projektowania motywów WordPressa (50)
    • Kolory (51)
    • Barwy firmowe (52)
    • Kwestie typograficzne (52)
    • Styl wizualny (56)
    • Układ i kompozycja (57)
  • Budowa motywu WordPressa (62)
    • Nagłówek (63)
    • Menu nawigacyjne (65)
    • Pętla (67)
    • Podział na strony (69)
    • Komentarze (70)
    • Paski boczne i widżety (74)
    • Stopka (77)
    • Strona główna (80)
    • Standardowe szablony stron (82)
    • Szablony postów (84)
    • Szablony stron archiwalnych, o autorze, kategorii oraz znaczników (85)
    • Strona wyników wyszukiwania (86)
    • Strona błędu 404 (87)
    • Standardowe style elementów HTML (88)
    • Funkcje dodatkowe (89)
    • O niczym nie zapominaj (93)
  • Podsumowanie (93)

Rozdział 4. Tworzenie motywów na bazie modeli (95)

  • Zalety platform (96)
  • Motywy potomne - sprytny sposób wykorzystania platform (96)
  • Jak wybrać dobry model (97)
  • Modele warte uwagi (98)
    • Modele darmowe (98)
    • Modele płatne (102)
    • Który model jest najlepszy (105)
  • Tworzenie prostego motywu potomnego (105)
    • Przygotowanie kanwy (105)
    • Tworzenie własnego motywu potomnego (108)
    • Stylizowanie (110)
    • Dopracuj arkusze stylów (115)
  • Pierwsze koty za płoty (115)

Rozdział 5. Zaawansowane techniki konstruowania motywów (117)

  • Szablony (117)
    • Hierarchia szablonów w zarysie (118)
    • Hierarchia szablonów a motywy potomne (120)
    • Szablony motywu Thematic (121)
  • Budowanie strony głównej w stylu czasopisma (122)
    • Usuwanie paska bocznego (123)
  • Dodawanie plików (126)
    • Modyfikowanie stopki (127)
  • Punkty zaczepienia i filtry (130)
    • Dodawanie ikony Favicon (132)
    • Punkty zaczepienia motywu Thematic (133)
  • Krótkie podsumowanie (134)
    • Czas na przerwę (138)
  • Dopieszczanie swojego motywu (138)
    • Dodawanie przycisków mediów społecznościowych do postów (138)
    • Wyświetlanie danych autora pod postami (140)
    • Fragmenty postów (141)
  • Najlepsze porady dla projektantów (148)
    • Komentuj, komentuj i jeszcze raz komentuj (148)
    • Miejsce na wszystko i wszystko na swoim miejscu (149)
    • Kwestia nazw (149)
  • Rozwijaj się (149)

Rozdział 6. Widżety (151)

  • Czym są widżety i obszary na widżety (151)
  • Widżety standardowe (152)
  • Obszary na widżety w motywie Thematic (153)
  • Kod HTML widżetów (154)
  • Dodawanie do motywu własnego obszaru na widżety (156)
    • Rejestracja obszaru na widżety (156)
    • Wyświetlanie obszaru na widżety (158)
  • Usuwanie obszarów na widżety (159)
  • Dodawanie własnych widżetów (160)
    • Wprowadzenie do API widżetów (161)
    • Tworzenie widżetu (162)
  • Podsumowanie (168)

Rozdział 7. Opcje motywów (169)

  • Tworzenie panelu opcji (169)
    • Przygotowanie gruntu (170)
    • Dodawanie panelu administracyjnego (174)
    • Formularz opcji (177)
  • Używanie opcji w motywie (181)
    • Modyfikowanie kodu CSS (181)
    • Modyfikowanie kodu HTML (183)
    • Modyfikowanie funkcjonalności (184)
  • Dodawanie wariantów kolorystycznych (185)
    • Formularz opcji (186)
    • Dodawanie arkuszy stylów (187)
  • Tworzenie własnych szablonów stron (188)
  • Skróty kodu (191)
    • Tworzenie skrótów kodu (192)
    • Dostrajane menu (195)
  • Wielkie możliwości (196)

Rozdział 8. Handel motywami (197)

  • Licencja GPL (197)
  • Sprzedajesz nie tylko motyw (199)
    • Pomoc techniczna (199)
    • Dokumentacja (199)
    • Lekcje wideo (200)
    • Wygoda (200)
  • Podwójne licencjonowanie (201)
  • Cechy dobrze sprzedającego się szablonu (202)
    • Warianty kolorystyczne (202)
    • Dodatkowe opcje konfiguracyjne (204)
    • Darmowe dodatki (204)
    • Korzystanie z najnowszych technologii (205)
    • Wszystko maksymalnie upraszczaj (208)
    • Powściągnij emocje i rozwiązuj problemy (210)
  • Testuj, testuj i jeszcze raz testuj (210)
    • Testowanie w przeglądarkach (210)
    • Testowanie przy użyciu wtyczek (211)
  • Edukacja społeczności (211)
  • Trzy kanały zbytu motywów (212)
    • Odrębna witryna dla każdego motywu (212)
    • Własny sklep (212)
    • Wybór istniejącego renomowanego targowiska motywów (214)
  • Optymistyczne zakończenie (214)

Skorowidz (215)

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5566-3
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: