-
nowość
Working for the Brand. Jak korporacje niszczą wolność słowa - ebook
Working for the Brand. Jak korporacje niszczą wolność słowa - ebook
Kiedy idziesz do pracy, wydaje ci się, że po prostu wymieniasz swój czas i wysiłek na pensję, prawda? W rzeczywistości sprzedajesz coś więcej — swoje prawo do wolności słowa i udziału w demokracji. Witaj w świecie korporacyjnej kultury unieważniania — rosnącego zjawiska, które zaskakująco rzadko pojawia się w debatach o wolności wypowiedzi.
Jeśli pracujesz w dużej firmie, wiedz, że nie pozwoli ci ona powiedzieć ani zrobić niczego, co mogłoby zaszkodzić jej wizerunkowi — niezależnie od tego, czy jesteś w biurze, czy poza nim. Jedno nieostrożne słowo, żart, polubienie na Facebooku czy polityczny filmik na TikToku mogą wystarczyć, byś został publicznie zawstydzony, zwolniony i wykluczony z rynku pracy.
W XXI wieku korporacje stały się potężniejsze niż wiele państw. Ich niekontrolowana, antydemokratyczna siła przejawia się w manipulowaniu polityką, osłabianiu rządów i coraz większej kontroli nad życiem pracowników. Paradoksalnie — im bardziej ich działania budzą sprzeciw, tym intensywniej inwestują w „etyczne” wizerunki: udają, że ratują świat i czynią dobro.
To książka, która bezlitośnie obnaża ten paradoks. Pokazuje, jak łatwo można dziś stracić głos — i jak trudno odzyskać wolność w świecie rządzonym przez marki.
Ta publikacja spełnia wymagania dostępności zgodnie z dyrektywą EAA.
| Kategoria: | Literatura faktu |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-977436-0-1 |
| Rozmiar pliku: | 1,3 MB |