- promocja
WPF 4.5. Księga eksperta - ebook
WPF 4.5. Księga eksperta - ebook
Dzięki miarodajnej tematyce, praktycznym przykładom, zrozumiałemu stylowi i użytym w treści kolorom książka ta jest jednym z najpowszechniej uznawanych podręczników programowania, jakie ukazały się w ostatniej dekadzie.
Windows Presentation Foundation (WPF) to nowoczesna technologia, pozwalająca tworzyć zaawansowane aplikacje dla systemu Windows. Dzięki jej możliwościom sprawnie i bezproblemowo poradzisz sobie z każdym zadaniem — niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć tradycyjną aplikację albo niesamowity interfejs 3D, czy połączyć animacje i multimedia. Co więcej, WPF sprawdza się świetnie zarówno na tradycyjnych komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych oraz dużych ekranach telewizorów. Brzmi zachęcająco? Przekonaj się sam!Jeśli sięgniesz po tę książkę, zdobędziesz kompletne źródło informacji na temat Windows Presentation Foundation. Na samym początku zapoznasz się z historią WPF, a następnie przejdziesz do odkrywania tajników XAML oraz podstaw tworzenia oprogramowania. Kolejne rozdziały zawierają bezcenną wiedzę na temat układów okien, zdarzeń, struktury aplikacji, wykorzystania pulpitu systemu Windows oraz korzystania z kontrolek. Ponadto dowiesz się stąd, jak wiązać dane, korzystać ze stylów, szablonów, skórek i tematów oraz pracować z materiałami multimedialnymi. A potem zdobędziesz zaawansowaną wiedzę na temat grafiki 3D, animacji oraz współpracy z technologiami innymi niż WPF. Książka ta jest wspaniałym kompendium wiedzy na temat WPF w wersji 4.5.
Dzięki tej książce:
- poznasz platformę WPF w wersji 4.5
- wykorzystasz jej potencjał przy tworzeniu aplikacji dla systemu Windows
- przekonasz się, jak pracować z materiałami multimedialnymi
- zobaczysz pola, na których możliwa jest współpraca z innymi technologiami
- opanujesz potencjał WPF
Doskonały przewodnik dla programistów WPF!
Adam Nathan — guru WPF, główny architekt oprogramowania w Startup Business Group firmy Microsoft. Wcześniej główny programista i architekt w serwisie Popfly (pierwszy projekt firmy Microsoft oparty na Silverlight). Jego książki zdobyły ogromną popularność i powszechnie uznawane są za lekturę obowiązkową.
Spis treści
O autorze (11)
Wstęp (13)
- Kto powinien przeczytać tę książkę? (14)
- Wymagania dotyczące oprogramowania (15)
- Przykładowe kody (16)
- W jaki sposób jest zorganizowana ta książka? (16)
- Użyte konwencje (18)
CZĘŚĆ I PODSTAWY
Rozdział 1. Dlaczego WPF? (21)
- Spojrzenie w przeszłość (22)
- Początki WPF (23)
- Ewolucja WPF (26)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 2. XAML bez tajemnic (31)
- Definicja XAML (33)
- Elementy i atrybuty (34)
- Przestrzenie nazw (36)
- Elementy właściwości (39)
- Konwertery typów (40)
- Rozszerzenia znaczników (42)
- Elementy potomne obiektów (45)
- Łączenie XAML z kodem proceduralnym (50)
- XAML2009 (58)
- Słowa kluczowe XAML (63)
- Podsumowanie (66)
Rozdział 3. Podstawy WPF (67)
- Przegląd hierarchii klas (67)
- Drzewo logiczne i wizualne (69)
- Właściwości zależne (75)
- Podsumowanie (88)
CZĘŚĆ II TWORZENIE APLIKACJI WPF
Rozdział 4. Sterowanie rozmiarem i pozycją elementów oraz transformacje (89)
- Kontrolowanie rozmiaru (90)
- Kontrolowanie pozycji (95)
- Stosowanie transformacji (98)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 5. Układy z panelami (109)
- Element Canvas (110)
- Element StackPanel (112)
- Proste panele (131)
- Obsługa nadmiaru treści (132)
- Łączymy wszystko ze sobą - tworzenie zwijanego, dokowanego panelu o zmiennej wielkości, takiego jak w Visual Studio (140)
- Podsumowanie (151)
Rozdział 6. Zdarzenia wejściowe - klawiatura, mysz, piórko i dotknięcia (153)
- Zdarzenia kierowane (153)
- Zdarzenia klawiatury (162)
- Zdarzenia myszy (164)
- Zdarzenia piórka (167)
- Zdarzenia dotknięcia (170)
- Polecenia (181)
- Podsumowanie (186)
Rozdział 7. Struktura aplikacji i jej instalowanie (187)
- Standardowe aplikacje pulpitu (187)
- Klasa Application (191)
- Aplikacje pulpitu bazujące na nawigacji (203)
- Aplikacje w stylu gadżetów (214)
- Aplikacje XAML dla przeglądarki (216)
- Luźne strony XAML (223)
- Podsumowanie (224)
Rozdział 8. Użycie funkcji pulpitu Windows (225)
- Listy szybkiego dostępu (225)
- Dostosowanie elementów paska zadań (237)
- Tryb Aero Glass (242)
- Podsumowanie (247)
CZĘŚĆ III KONTROLKI
Rozdział 9. Kontrolki zawartości (249)
- Przyciski (251)
- Proste kontenery (255)
- Kontenery z nagłówkami (260)
- Podsumowanie (262)
Rozdział 10. Kontrolki elementów (263)
- Wspólne funkcje (264)
- Selektory (269)
- Menu (305)
- Inne kontrolki elementów (309)
- Podsumowanie (315)
Rozdział 11. Kontrolki obrazu, tekstu i inne (317)
- Kontrolka Image (317)
- Kontrolki tekstu i piórka (319)
- Dokumenty (326)
- Kontrolki zakresu (341)
- Kontrolka Calendar (343)
- Podsumowanie (346)
CZĘŚĆ IV ZAAWANSOWANE FUNKCJE
Rozdział 12. Zasoby (347)
- Zasoby binarne (347)
- Zasoby logiczne (355)
- Podsumowanie (364)
Rozdział 13. Wiązanie danych (367)
- Wprowadzenie do wiązania obiektów (367)
- Sterowanie wyświetlaniem (380)
- Modyfikowanie widoku kolekcji (391)
- Dostawcy danych (402)
- Zagadnienia zaawansowane (409)
- Łączymy wszystko ze sobą - klient Twittera w czystym XAML (418)
- Podsumowanie (420)
Rozdział 14. Style, szablony, skórki i tematy (421)
- Style (422)
- Szablony (436)
- Skórki (462)
- Tematy (468)
- Podsumowanie (473)
CZĘŚĆ V MULTIMEDIA
Rozdział 15. Grafika dwuwymiarowa (475)
- Klasa Drawing (476)
- Klasa Visual (493)
- Klasa Shape (505)
- Klasa Brush (513)
- Efekty (530)
- Poprawianie wydajności renderowania (532)
- Podsumowanie (536)
Rozdział 16. Grafika trójwymiarowa (537)
- Wprowadzenie do grafiki trójwymiarowej (538)
- Klasa Camera i układy współrzędnych (542)
- Klasa Transform3D (554)
- Klasa Model3D (564)
- Klasa Visual3D (588)
- Klasa Viewport3D (594)
- Przekształcenia współrzędnych dwu- i trójwymiarowych (597)
- Podsumowanie (604)
Rozdział 17. Animacja (605)
- Animacje w kodzie proceduralnym (606)
- Animacje w XAML (618)
- Animacje typu keyframe (627)
- Funkcje ułatwiające (634)
- Animacje i Visual State Manager (639)
- Podsumowanie (646)
Rozdział 18. Dźwięk, wideo i mowa (649)
- Dźwięk (649)
- Wideo (654)
- Mowa (659)
- Podsumowanie (666)
CZĘŚĆ VI TEMATY ZAAWANSOWANE
Rozdział 19. Współpraca z technologiami innymi niż WPF (667)
- Osadzanie kontrolek Win32 w aplikacjach WPF (670)
- Osadzanie kontrolek WPF w aplikacjach Win32 (683)
- Osadzanie kontrolek Windows Forms w aplikacjach WPF (690)
- Osadzanie kontrolek WPF w aplikacjach Windows Forms (695)
- Łączenie zawartości DirectX z zawartością WPF (699)
- Osadzanie kontrolek ActiveX w aplikacjach WPF (704)
- Podsumowanie (708)
Rozdział 20. Kontrolki użytkownika i kontrolki niestandardowe (711)
- Tworzenie kontrolki użytkownika (713)
- Tworzenie kontrolki niestandardowej (722)
- Podsumowanie (738)
Rozdział 21. Układy z niestandardowymi panelami (739)
- Komunikacja między obiektami nadrzędnymi a podrzędnymi (740)
- Tworzenie panelu SimpleCanvas (744)
- Tworzenie panelu SimpleStackPanel (747)
- Tworzenie panelu OverlapPanel (750)
- Tworzenie panelu FanCanvas (755)
- Podsumowanie (758)
Rozdział 22. Powiadomienia tostowe (759)
- Warunki wstępne (759)
- Wysyłanie powiadomienia tostowego (762)
- Szablony tostów (763)
- Zdarzenia powiadomień (766)
- Powiadomienia planowane (767)
- Podsumowanie (768)
Dodatek A Zabawa z odczytywaniem i zapisywaniem XAML (769)
- Wprowadzenie (769)
- Pętla węzłowa (772)
- Odczytywanie XAML (773)
- Zapisywanie do aktywnych obiektów (778)
- Zapisywanie do XML (779)
- Klasa XamlServices (780)
Skorowidz (783)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0142-9 |
Rozmiar pliku: | 27 MB |