WPF i Material Design. Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji - ebook
WPF i Material Design. Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji - ebook
Zacznij programować aplikacje dla systemu Windows!
WPF (ang. Windows Presentation Foundation) jest frameworkiem przygotowanym przez firmę Microsoft do tworzenia aplikacji desktopowych lub "okienkowych" - to znaczy takich, które są bezpośrednio uruchamiane w systemie operacyjnym komputerów osobistych. Umożliwia on budowanie funkcjonalnych aplikacji także osobom nieposiadającym wysoce specjalistycznej wiedzy - wystarczą podstawy języka C#. Dzięki użyciu dostarczonych narzędzi zaczniesz budować profesjonalne oprogramowanie, zaawansowane zarówno pod względem funkcjonalności, jak i interfejsu.
Ta książka stanowi przewodnik po technologii WPF. Znajdziesz w niej:
- najważniejszą wiedzę dotyczącą WPF - czym jest ten framework i jak się w nim tworzy interfejs użytkownika
- objaśnienie sposobu działania zaawansowanych mechanizmów WPF - w tym architektury MVVM, wiązania danych czy poleceń i szablonów
- informacje na temat standardu projektowania MaterialDesign - jako narzędzia do tworzenia eleganckich interfejsów w prosty sposób
Spis treści
Wstęp
O autorze
Wstęp do WPF
- Czym jest WPF?
- Dlaczego WPF?
- Połączenie prostoty i możliwości
- Rozwój poprzez społeczność
- Dojrzałość i ilość dostępnej dokumentacji
- WPF nadal jest dość popularny!
- WPF kontra inne technlogie w .NET
- WPF kontra WinForms
- WPF kontra MAUI
- WPF kontra Avalonia
Przygotowanie środowiska
- Instalacja .NET i WPF
- Przygotowanie środowiska programistycznego
- Utworzenie projektu
Podstawy WPF
- XAML i C#
- Kontrolki i elementy WPF
- Nasza pierwsza kontrolka
- O zdarzeniach
- Panele
- Najważniejsze kontrolki
- Dodatkowe właściwości
- Dodatkowe zdarzenia
- Okna i strony
Zaawansowane zagadnienia WPF
- Konwencja wypisywania właściwości elementów XAML
- Okna dialogowe
- Style i szablony
- O stylach
- Jak odwoływać się do zasobów w WPF
- Inne zasoby
- Szablony
- Triggery
- Animacje
- Data binding
- Własne kontrolki
- Asynchroniczność w WPF
- Zaawansowane właściwości kontrolek tekstowych
- Implementacja poruszania oknem
- Ustawianie ikonki aplikacji
Material Design w WPF
- Czym jest Material Design?
- Instalacja Material Design
- Pakiety Material Design
- Demo kontrolek Material Design
- Ikonki Material Design
- Kontrolki Material Design
- Podstawowe kontrolki
- Kontrolki wyświetlające dane
- Style kontrolek
- Kolory w Material Design
- Właściwości dołączone
- Motywy Material Design
Tworzenie praktycznych aplikacji
- Struktura aplikacji
- Projektowanie UI/UX
- Spójność wizualna interfejsu
- Intuicyjność i łatwość obsługi
- Dostosowanie i dostępność
- Responsywność i płynność działania
- Estetyka i atrakcyjność wizualna
- Własne okna
- Prosty przykład aplikacji
- Polecenia
- Czym są polecenia?
- Dlaczego polecenia, a nie zdarzenia?
- Przykład poleceń
- Architektura MVVM
- Czym jest MVVM?
- Jaka korzyść płynie z MVVM?
- Biblioteki MVVM
- Prosty przykład aplikacji MVVM
- Lokalizacja interfejsu użytkownika
- Publikowanie aplikacji WPF
- Publikowanie skompilowanej aplikacji
- Publikowanie aplikacji w Microsoft Store
- Przykład aplikacji - sklep internetowy
- Dodanie większej liczby przedmiotów
- Zmiana ikonki w kontrolce w zależności od kategorii
- Dodatkowy element koszyka z zakupami
- Dodatkowe kategorie w oknie głównym
- Pomysły na kolejne aplikacje
- System rezerwacji lotów
- Gra w statki
- Aplikacja do rysowania
Bibliografia
| Kategoria: | Programowanie |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-3244-9 |
| Rozmiar pliku: | 4,1 MB |