- promocja
Wprowadzenie do C++ - ebook
Wprowadzenie do C++ - ebook
- Najważniejsze definicje języka
- Inspirujące przykłady praktyczne
- Solidne podstawy języka C++
Poznaj język C++ przy pomocy 68 przykładowych programów
Należący do języków ogólnego przeznaczenia C++ od lat pozostaje niezwykle popularny wśród programistów. I wciąż zdobywa nowych entuzjastów. Jeśli chcesz się przekonać, jak się pracuje z tym wszechstronnym i potężnym językiem, przygodę z nim koniecznie rozpocznij od tego podręcznika! Przeprowadzi Cię on krok po kroku przez najważniejsze zagadnienia i definicje związane z C++. Z pewnością docenisz to, że każde pojęcie, które należy opanować, zostało zilustrowane gotowym, działającym programem. Autorowi książki bowiem chodzi o to, by teorię przyswajać na podstawie praktyki - niejako przy okazji.
Praca z tym podręcznikiem pozwoli Ci się przekonać, jak dane definicje sprawdzają się w użyciu - będziesz je przekładać na własną aktywność jako programista. Przyjrzysz się takim związanym z C++ zagadnieniom jak stosowane w tym języku rodzaje wielkości, charakterystyczne dla niego operacje wejścia-wyjścia czy instrukcje warunkowe i sterowanie pracą programu. Poznasz operacje na zadeklarowanych wielkościach, działania na liczbach zespolonych i funkcje standardowe, dowiesz się też, w jaki sposób w C++ automatyzować obliczenia i czym charakteryzuje się architektura tego języka. Zdobędziesz wiedzę o jego strukturach, klasach i szablonach. A wszystko to od strony praktycznej i równocześnie z perspektywy stricte matematycznej - bo język C++ to matematyka w najpiękniejszym programistycznym wydaniu!
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Szybki start
- Porównanie C i C++ na przykładzie trójmianu kwadratowego
Rozdział 2. Rodzaje wielkości w języku C++
- Typy char, short int, int, long int, float, double, long double, const, precyzja pojedyncza, podwójna, auto, łańcuchy, complex, STL, wektor, tablica, INT_MIN, INT_MAX, FLT_MIN, FLT_MAX, DBL+MIN, DBL_MAX
Rozdział 3. Operacje wejścia-wyjścia
- getchar, getch, gets, puts, char plik(256), getline, string, string.size, cin, cout, ofstream, close, printf, fopen, fprintf, fclose
Rozdział 4. Operacje na zadeklarowanych wielkościach i funkcje standardowe
- Liczby zespolone, funkcje standardowe rzeczywiste i zespolone, stałe matematyczne
Rozdział 5. Instrukcje warunkowe i sterowanie pracą programu
- If, switch
Rozdział 6. Automatyzacja obliczeń
- For, do.while, while., goto, break, vector.push_back
Rozdział 7. Architektura programu i pierwsze programy
- Biblioteki, pliki nagłówkowe, main, zmienne globalne i lokalne, przestrzenie nazw, funkcje, wywołanie funkcji, funkcje typu void, funkcja main, funkcja inline
Rozdział 8. Opis przykładowych programów do nauki programowania
- Całkowanie metodą Simpsona, Gaussa-Legendre'a, bisekcja, metoda Newtona I, wielomian interpolacyjny Lagrange'a dla funkcji sinus, metoda Newtona II
Rozdział 9. Wskaźniki, tablice, funkcje
- Wskaźniki, dereferencja, tablice i wskaźniki, funkcje i łańcuchy jako argumenty funkcji, referencje, powiększanie wymiarów tablic (wektorów), dynamiczna alokacja pamięci
Rozdział 10. Struktury
- Koncepcja struktury, funkcje i struktury, przeładowanie operatora wywołania funkcji (liczby zespolone)
Rozdział 11. Klasy. Krótkie wprowadzenie
- Klasa bazowa (nadklasa), podklasa (klasa pochodna), dane i metody, konstruktory i destruktory, dziedziczenie, funkcje wirtualne, polimorfizm
Rozdział 12. Szablony. Krótkie wprowadzenie
- Koncepcja szablonu, szablon funkcji, szablon klasy
Dodatek A. Przykładowe programy
- Całkowanie metodą Simpsona
- Całkowanie metodą Gaussa-Legendre'a
- Znajdowanie miejsca zerowego funkcji metodą bisekcji
- Znajdowanie miejsca zerowego funkcji metodÄ. Newtona I
- Funkcja sinus (1.e-008)
- Znajdowanie miejsca zerowego funkcji metodą Newtona II
Literatura
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9829-0 |
Rozmiar pliku: | 3,3 MB |