Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier - ebook
Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier - ebook
Skuteczny sposób na HTML5!
Standard HTML5 umożliwia tworzenie nie tylko dynamicznych, multimedialnych stron WWW, ale także zaawansowanych aplikacji internetowych i gier. Do niedawna, żeby to osiągnąć, konieczna była instalacja dodatkowych rozszerzeń. Teraz można to zrealizować, korzystając tylko i wyłącznie z HTML-a, JavaScriptu i kaskadowych arkuszy stylów CSS... Jeśli chcesz szybko i przyjemnie poznać podstawowe założenia HTML5 oraz natychmiast wykorzystać je w praktyce, sięgnij po tę książkę. W charakterze materiału do analizy wykorzystuje ona popularne gry, takie jak "Wisielec", kości czy blackjack.
"Wprowadzenie do HTML5" pokaże Ci nowe, ekscytujące możliwości standardu HTML5 oraz sposoby integrowania HTML-a z JavaScriptem i CSS. Dzięki podanym przykładom zrozumiesz, jak te elementy wzajemnie się uzupełniają. Każdy rozdział jest poświęcony innej aplikacji i ma podobną strukturę. Na początku znajdują się wymagania, a następnie funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu niezbędne do konkretnej implementacji. W dalszej części szczegółowo omawiana jest sama implementacja. Jeśli masz nieco większe doświadczenie w tworzeniu stron WWW, ta książka przybliży Ci sposoby wykorzystania JavaScriptu w połączeniu z dokumentami HTML oraz zapozna Cię z nowościami w HTML5, takimi jak obsługa zdarzeń, walidacja formularzy, wykorzystanie lokalnego magazynu danych czy elementy canvas, video i audio. Przykłady są wystarczająco proste, aby ich zrozumienie nie przysparzało problemów, ale na tyle inspirujące, by dać możliwość stworzenia ciekawych interaktywnych aplikacji WWW.
Połącz przyjemne z pożytecznym:
- Poznaj JavaScript, CSS i HTML5
- Naucz się rysować w przeglądarce internetowej
- Korzystaj ze zdarzeń
- Przechowuj dane w przeglądarce użytkownika
- Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami!
Nauka jeszcze nigdy nie była tak wciągająca!
Spis treści
O autorce (9)
Redaktor techniczny (10)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Podstawy (15)
- Wprowadzenie (15)
- Wymagania (16)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (18)
- Podstawowe struktury i znaczniki HTML (18)
- Programowanie w JavaScripcie (24)
- Zbuduj aplikację i weź ją dla siebie (26)
- Testowanie aplikacji i wrzucanie jej na serwer (32)
- Podsumowanie (32)
Rozdział 2. Gra w kości (35)
- Wprowadzenie (35)
- Wymagania (38)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (38)
- Przetwarzanie liczb pseudolosowych i wyrażenia matematyczne (38)
- Zmienne i instrukcje przypisania (40)
- Funkcje użytkownika (41)
- Kontrola logiki kodu: instrukcje if i switch (42)
- Rysowanie na elemencie canvas (45)
- Zbuduj własną aplikację (53)
- Rzut pojedynczą kością (55)
- Rzut dwiema kośćmi (60)
- Kompletna gra w kości (65)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (72)
- Podsumowanie (73)
Rozdział 3. Odbijająca się piłka (75)
- Wprowadzenie (75)
- Wymagania (78)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (78)
- Rysowanie piłki, ilustracji i gradientów (79)
- Zbuduj aplikację i weź ją dla siebie (90)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (100)
- Podsumowanie (100)
Rozdział 4. Armata i proca (103)
- Wprowadzenie (103)
- Wymagania (106)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (107)
- Tablice i obiekty definiowane przez programistę (107)
- Obroty i przesunięcia w operacjach rysowania (109)
- Rysowanie odcinków (113)
- Zdarzenia myszy: napinanie procy (114)
- Modyfikowanie listy wyświetlanych elementów z użyciem metody splice() (116)
- Odległość między punktami (117)
- Zbuduj aplikację i weź ją dla siebie (117)
- Strzał z armaty: ustawianie kąta i prędkości (122)
- Proca: definiowanie parametrów lotu pocisku za pomocą myszy (128)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (136)
- Podsumowanie (137)
Rozdział 5. Pamięć (139)
- Wprowadzenie (139)
- Podstawowe wymagania (143)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (144)
- Reprezentowanie kart (144)
- Wykorzystanie obiektu Date do obliczana czasu (146)
- Obsługa pauzy (146)
- Rysowanie tekstu (147)
- Rysowanie wielokątów (149)
- Mieszanie kart (150)
- Kliknięcia w karty (151)
- Zapobieganie oszustwom (152)
- Zbuduj własną aplikację (153)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (166)
- Podsumowanie (166)
Rozdział 6. Quiz (167)
- Wprowadzenie (167)
- Podstawowe wymagania (172)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (172)
- Zapisywanie informacji w tablicach i ich odczytywanie (172)
- Tworzenie elementów HTML w czasie działania programu (175)
- Zmiana stylu CSS elementów za pomocą kodu JavaScript (177)
- Używanie formularzy i ich pól do komunikacji z graczem (179)
- Wyświetlanie wideo (180)
- Zbuduj własną aplikację (182)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (193)
- Podsumowanie (194)
Rozdział 7. Labirynt (195)
- Wprowadzenie (195)
- Wymagania podstawowe (201)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (201)
- Reprezentacja ścian i pionka (201)
- Wykorzystanie zdarzeń myszy do budowania ścian (202)
- Obsługa klawiszy strzałek (203)
- Detekcja kolizji: pionek i ściany (204)
- Wykorzystanie lokalnego magazynu danych (207)
- Kodowanie danych do zapisu w magazynie lokalnym (212)
- Przyciski typu radio (214)
- Zbuduj własną aplikację (214)
- Druga wersja aplikacji "Labirynt" (224)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (231)
- Podsumowanie (231)
Rozdział 8. Kamień, papier, nożyce (233)
- Wprowadzenie (233)
- Podstawowe wymagania (236)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (237)
- Tworzenie graficznych przycisków do interakcji z graczem (237)
- Generowanie ruchu komputera (241)
- Zaczynamy (249)
- Zbuduj własną aplikację (250)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (257)
- Podsumowanie (257)
Rozdział 9. Wisielec (259)
- Wprowadzenie (259)
- Wymagania podstawowe (265)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (265)
- Przechowywanie listy wyrazów w tablicy zdefiniowanej w zewnętrznym skrypcie (266)
- Generowanie, pozycjonowanie elementów HTML, formatowanie elementów w postać przycisków i blokowanie przycisków (266)
- Tworzenie rysunku na elemencie canvas (269)
- Śledzenie stanu gry i rozstrzygnięcie wygranej lub przegranej (271)
- Sprawdzenie, czy gracz odgadł, i ustawienie textContent (272)
- Zbuduj własną aplikację (273)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (282)
- Podsumowanie (282)
Rozdział 10. Blackjack (283)
- Wprowadzenie (283)
- Wymagania podstawowe (288)
- Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (289)
- Zbuduj własną aplikację (297)
- Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (306)
- Podsumowanie (307)
Skorowidz (308)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-6449-8 |
Rozmiar pliku: | 4,3 MB |