Wycena przedsiębiorstwa - ebook
Wycena przedsiębiorstwa - ebook
Książka prezentuje proces wyceny zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży, wykorzystujący metodę scenariuszy do określenia przedziału wartości oraz pokazuje zależności między poszczególnymi etapami tych procesów. Może stanowić głos w dyskusji nad standaryzacją procedur wyceny, szczególnie metodami dochodowymi, gdzie istotne znaczenie ma analiza fundamentalna wycenianego podmiotu oraz ocena otoczenia, w którym ten podmiot funkcjonuje.
Publikacja jest przewodnikiem wskazującym jak przeprowadzić wycenę metodami dochodowymi, stosując zintegrowane podejście, tj. traktując firmę jako organizm funkcjonujący w szerszym otoczeniu. Analiza przykładów rzeczywistych oraz powołania na dane źródłowe, opracowania i raporty branżowe może dać cenne wskazówki praktyczne analitykom przeprowadzającym wyceny przedsiębiorstw.
Przeznaczona dla osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw, a w szczególności wyceną przedsiębiorstw w praktyce biznesu oraz dla pracowników naukowych i studentów kierunków finansowych.
Spis treści
Wstęp
1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa
1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i standard wartości
1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa
1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny
1.2.2. Dochodowe metody wyceny
1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych
1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych
1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe
1.3.3. Koszt i struktura kapitału
1.3.4. Wartość rezydualna
1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa
1.4.1. Identyfikacja nośników wartości
1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży
1.4.3. Operacyjna marża zysku
1.4.4. Inwestycje
1.4.5. Okres wzrostu wartości
1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością
1.6. Shareholder Value Added (SVA)
2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia
2.1. Strategia przedsiębiorstwa
2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa
2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej
2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia
2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego
2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa
2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
2.5. Cykl życia przedsiębiorstwa
3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny
3.1. Proces prognozowania
3.1.1. Metoda i reguła prognozowania
3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania
3.2. Rola prognoz sprzedaży
3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży
3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży
3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży
3.6. Metoda scenariuszy
3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości zastosowania
3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy
3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem
4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe
4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny
4.2. Procedura wyceny zastosowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku
4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia oraz ocena ich oddziaływania
4.2.2. Analiza branży browarniczej
4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego
4.2.2.2. Mapa grup strategicznych
4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA
4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA
4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA
4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży
4.2.7. Budowa modelu wyceny
4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA
4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach
4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach
4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych
Indeks
Kategoria: | Zarządzanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-18247-2 |
Rozmiar pliku: | 11 MB |