Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Wychowanie dzieci i młodzieży w myśli o. Jacka Woronieckiego OP. Studium z dziejów polskiej myśli pedagogicznej - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
6 września 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
44,00

Wychowanie dzieci i młodzieży w myśli o. Jacka Woronieckiego OP. Studium z dziejów polskiej myśli pedagogicznej - ebook

[Dzięki tej publikacji] mamy możliwość na nowo odkrywać J. Woronieckiego, dostrzec ponadczasowość i aktualność jego poglądów w zakresie wychowania i edukacji. Poglądy dominikanina w tych kwestiach Autor publikacji konfrontuje z realiami ówczesnego szkolnictwa oraz z myślą pedagogiczną zarówno z okresu aktywności uczonego, jak i współczesną. (…) Przez zestawienia dokonane w recenzowanej pracy — z jednej strony myśli dominikanina, z drugiej zaś realiów panujących w ówczesnej szkole, czytelnik może też  dostrzec ciągłość sporu, toczącego się w społeczeństwach europejskich o kształt edukacji i wychowania młodego pokolenia. (…) R. Polak przedstawia czytelnikom publikację, która może być ważnym głosem w dyskusji nad kształtem programów szkolnych i wychowawczych w naszych czasach.
(Z recenzji dr. hab. Jarosława Cabaja)

Spis treści

Spis treści

Wprowadzenie............................................................. 9


Rozdział I

Etapy rozwoju intelektualno–moralnego dzieci i młodzieży a rodzice i wychowawcy...... 11
Okres wczesnego dzieciństwa ................................................................ 12
Od wczesnego dzieciństwa do okresu pokwitania............................................. 16
Okres samodzielności życiowej wychowanka......................... 24


Rozdział II

Uczeń oraz szkoła i nauczyciel, a wychowanie i wykształcenie ........ 27
Szkolnictwo prywatne czy publiczne?........................................................ 27
Rola i zadania szkoły w procesie wychowawczym................ 34
Programy szkolne i ich rola w procesie kształcenia i wychowania uczniów ...... 38
Koordynacja przedmiotów nauczania. Stosunek do herbartyzmu ................................... 40
Wiedza „książkowa” a wiedza praktyczna.......................................... 42
Wzorzec osobowy nauczyciela...................................................................................... 49
Cechy osobowe wychowawców szkolnych......................................... 71
Kary i nagrody jako środki wychowawcze.............................................. 87
Wychowanie do cnót społecznych w szkole................................ 109
Uczestnictwo uczniów w życiu społecznym szkoły............................................ 113
Szkoły wyższe i ich znaczenie w nauce i kulturze........................................... 121


Rozdział III

Nauczanie literatury i jej znaczenie dla wiedzy i kultury moralnej ucznia............................ 141
Nauka języka polskiego........... 141
Nauka interpunkcji i starannego pisania.......................................... 159
Kształtowanie postaw patriotycznych przez literaturę.......................................................... 164
Dyskusje wokół doboru odpowiedniej literatury do użytku młodzieży szkolnej.................. 173
Literatura obca na lekcjach języka polskiego w szkołach ............................. 182
Promowanie wartościowych dzieł literackich wśród młodzieży jako metoda walki z czytelnictwem tzw. literatury brukowej ........................................ 187
Wiedza o języku polskim w szkołach ponadpodstawowych. Egzaminy ze znajomości języka polskiego na studia wyższe ............................................................ 202
Łacina jako przedmiot nauczania....................................................................... 211
Konieczność nauczania retoryki w polskich szkołach .......................................................... 224
Propedeutyka filozofii i logika w ramach edukacji humanistycznej ........................... 233


Rozdział IV

Wychowanie i kształcenie religijne dzieci i młodzieży ............................ 237
Religia katolicka jako przedmiot nauczania szkolnego ...................................................... 237
Postulat przygotowania dobrych podręczników do nauczania religii ..................... 244
Podręczniki do katechezy................................................................................................. 248
Życiorysy świętych i ich rola w nauczaniu religii......................................... 256
Wychowanie liturgiczne dzieci i młodzieży.................................................... 267


Zakończenie................................................................. 287
Bibliografia.................................................................... 289
Summary.................................................................... 329
Indeks osobowy..................................................... 331

Kategoria: Wiara i religia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 9788368105001
Rozmiar pliku: 23 MB

BESTSELLERY

Kategorie: