Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w perspektywie pedagogicznej - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
18 grudnia 2023
24,95
2495 pkt
punktów Virtualo

Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w perspektywie pedagogicznej - ebook

Interesujący zbiór poświęcony współczesnym problemom wychowania fizycznego i pedagogiki sportu. Zawiera sporo bardzo aktualnych informacji i przemyśleń, m.in. dotyczących pandemii COVID-19.

Z recenzji dr. hab. Michała Lenartowicza

prof. Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie

Publikacja zawiera wiele ciekawych zagadnień, które mogą być pomocne w kształceniu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów. Dużą jej wartość stanowi przyjęte podłoże pedagogiczne i psychologiczne, które pokazuje mechanizmy działające podczas uprawiania sportu zarówno u zawodników, uczniów, jak i trenerów, instruktorów czy nauczycieli. Wyjątkowo interesujące treści umieszczono w ostatnim rozdziale, przybliżającym aspekty historyczne. Książka ukierunkowana jest na wymiar praktyczny oraz prezentację edukacyjnych walorów wychowania fizycznego, sportu i olimpizmu.

Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej

prof. Uniwersytetu Szczecińskiego

Spis treści

Wstęp 7

ROZDZIAŁ I. WSPÓŁCZESNE WYCHOWANIE FIZYCZNE, SPORT I OLIMPIZM JAKO PRZEDMIOT POZNANIA NAUKOWEGO

Józef Lipiec, Świat bez Coubertina? Symulacje, hipotezy, projekcje 11

Jerzy Kosiewicz, Faul, faulowanie i gra faul w sporcie jako zjawisko niezgodne z przepisami, ale tolerowane i pożądane. Przyczynek do rozważań pedagogicznych 23

Joanna Femiak, Podmiot poznania w pedagogice kultury fizycznej 49

ROZDZIAŁ II. PRAKTYCZNY WYMIAR WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Paweł Ławniczak, Oczekiwania, kompetencje zawodowe i praca nauczyciela wychowania fizycznego w perspektywie historycznej 57

Maryna Khorkova, Łukasz Bojkowski, Michał Bronikowski, Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego 77

Michał Kowalewski, Twórcze metody wychowania fizycznego i zdrowotnego w pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym 91

Małgorzata Ostrowska, Problematyczne zachowania uczniów szkoły podstawowej na zajęciach wychowania fizycznego 105

ROZDZIAŁ III. PANDEMICZNE PROBLEMY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I KOREKCJA WAD POSTAWY

Agata Korcz, Jana Krzysztoszek, Marlena Łopatka, Michał Bronikowski, Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce 121

Joanna Jastrzębska, Nauczanie zdalne w opinii młodzieży akademickiej 147

Anna Makarczuk, Rodzice wobec problemu wad postawy ciała i aktywności fizycznej dzieci z klas I–III szkoły podstawowej 161

Bartłomiej Lassek, Rola pływania i ćwiczeń w wodzie w korekcji wad postawy 173

ROZDZIAŁ IV. WYCHOWAWCZE WALORY SPORTU I OLIMPIZMU

Małgorzata Bronikowska, Mateusz Ludwiczak, Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży 191

Piotr Kędzia, Etyczne aspekty pracy trenera personalnego 221

Barbara Pędraszewska, Sport kobiecy a emancypacja – rzecz o pierwszych polskich olimpijkach 231

Jolanta E. Kowalska, Barbara Pędraszewska, Sport i sztuka – ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka 247

Józef Lipiec, O tożsamości sztuki sportu 257

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-325-2
Rozmiar pliku: 3,5 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij