Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w perspektywie pedagogicznej - ebook

Data wydania:
18 grudnia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
24,95

Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w perspektywie pedagogicznej - ebook

Interesujący zbiór poświęcony współczesnym problemom wychowania fizycznego i pedagogiki sportu. Zawiera sporo bardzo aktualnych informacji i przemyśleń, m.in. dotyczących pandemii COVID-19.

Z recenzji dr. hab. Michała Lenartowicza

prof. Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie

Publikacja zawiera wiele ciekawych zagadnień, które mogą być pomocne w kształceniu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów. Dużą jej wartość stanowi przyjęte podłoże pedagogiczne i psychologiczne, które pokazuje mechanizmy działające podczas uprawiania sportu zarówno u zawodników, uczniów, jak i trenerów, instruktorów czy nauczycieli. Wyjątkowo interesujące treści umieszczono w ostatnim rozdziale, przybliżającym aspekty historyczne. Książka ukierunkowana jest na wymiar praktyczny oraz prezentację edukacyjnych walorów wychowania fizycznego, sportu i olimpizmu.

Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej

prof. Uniwersytetu Szczecińskiego

Spis treści

Wstęp 7

ROZDZIAŁ I. WSPÓŁCZESNE WYCHOWANIE FIZYCZNE, SPORT I OLIMPIZM JAKO PRZEDMIOT POZNANIA NAUKOWEGO

Józef Lipiec, Świat bez Coubertina? Symulacje, hipotezy, projekcje 11

Jerzy Kosiewicz, Faul, faulowanie i gra faul w sporcie jako zjawisko niezgodne z przepisami, ale tolerowane i pożądane. Przyczynek do rozważań pedagogicznych 23

Joanna Femiak, Podmiot poznania w pedagogice kultury fizycznej 49

ROZDZIAŁ II. PRAKTYCZNY WYMIAR WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Paweł Ławniczak, Oczekiwania, kompetencje zawodowe i praca nauczyciela wychowania fizycznego w perspektywie historycznej 57

Maryna Khorkova, Łukasz Bojkowski, Michał Bronikowski, Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego 77

Michał Kowalewski, Twórcze metody wychowania fizycznego i zdrowotnego w pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym 91

Małgorzata Ostrowska, Problematyczne zachowania uczniów szkoły podstawowej na zajęciach wychowania fizycznego 105

ROZDZIAŁ III. PANDEMICZNE PROBLEMY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I KOREKCJA WAD POSTAWY

Agata Korcz, Jana Krzysztoszek, Marlena Łopatka, Michał Bronikowski, Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce 121

Joanna Jastrzębska, Nauczanie zdalne w opinii młodzieży akademickiej 147

Anna Makarczuk, Rodzice wobec problemu wad postawy ciała i aktywności fizycznej dzieci z klas I–III szkoły podstawowej 161

Bartłomiej Lassek, Rola pływania i ćwiczeń w wodzie w korekcji wad postawy 173

ROZDZIAŁ IV. WYCHOWAWCZE WALORY SPORTU I OLIMPIZMU

Małgorzata Bronikowska, Mateusz Ludwiczak, Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży 191

Piotr Kędzia, Etyczne aspekty pracy trenera personalnego 221

Barbara Pędraszewska, Sport kobiecy a emancypacja – rzecz o pierwszych polskich olimpijkach 231

Jolanta E. Kowalska, Barbara Pędraszewska, Sport i sztuka – ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka 247

Józef Lipiec, O tożsamości sztuki sportu 257

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-325-2
Rozmiar pliku: 3,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: