- W empik go
Wykonywanie nadruków - ebook
Wykonywanie nadruków - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-62-5 |
Rozmiar pliku: | 403 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Sprawdzimy zatem, jak wygląda ten rynek i czy opłaca się wykonywać nadruki dla klientów. Przyjrzymy się najpopularniejszym technikom druku, sprawdzimy, jakie wyposażenie trzeba będzie zakupić, by prowadzić zajmującą się tym firmę, oraz na jakie zyski można w tej branży liczyć.
Charakterystyka rynku
Rynek usług reklamowych związanych z nadrukami na różnego typu gadżetach jest ściśle związany z rozwojem usług w ogóle. W ostatnich latach przedsiębiorcy coraz więcej inwestują w reklamę i produkcję gadżetów dla swoich klientów czy też na inne cele promocyjne, np. na targi. Mimo to rynek ten jest już nasycony i tym samym dość trudny. Pozyskiwania klientów z pewnością nie ułatwiają kolejne wchodzące na niego mniejsze lub większe podmioty. Klientami zwykle są firmy zlecające wykonanie różnej wielkości nakładów gadżetów promocyjnych. Znaczną część rynku stanowią klienci indywidualni. Zamawiają oni głównie pojedyncze sztuki koszulek czy kubków przeznaczonych na upominek lub pamiątkę. Biorąc pod uwagę ten segment, na większą liczbę zamówień można liczyć przed różnymi świętami czy wydarzeniami, takimi jak: Dzień Babci, Dzień Dziadka, Dzień Matki, walentynki, Boże Narodzenie itp. W pozostałych częściach roku liczyć będziemy głównie na większe zamówienia pochodzące od podmiotów gospodarczych.
W odniesieniu do działalności firmy świadczącej usługi wykonywania nadruków na rzecz podmiotów gospodarczych istotna będzie analiza rynku usług BTL, czyli działań reklamowych skierowanych do konkretnego klienta, niebędących reklamą w środkach masowego przekazu. Nośniki takich reklam kieruje się głównie do konsumentów i klientów detalicznych firm, a są nimi wszelkie gadżety i akcesoria reklamowe, które może wykonać firma tworząca nadruki. Coraz więcej firm przenosi budżety na segment reklamy ATL (media) na dużo tańsze kampanie BTL. Znaczenie tego rynku rośnie z każdym rokiem.
Konkurencja
Rynek firm działających w obszarze nadruków reklamowych jest dość mocno nasycony. Najsilniejszą pozycję na nim mają duże drukarnie, dla których nadruki są tylko częścią działalności nastawionej głównie na odbiorcę korporacyjnego.
Bezpośrednią konkurencją są niewielkie firmy, podobne do naszej, z którymi przyjdzie powalczyć zarówno o klienta indywidualnego, jak i zamówienia od podmiotów gospodarczych. Rywalizacja odbywać będzie się głównie za pośrednictwem polityki cenowej, a także czasu realizacji zamówienia i możliwości technicznych firmy.
Poważną konkurencję stanowią profesjonalne agencje BTL, które świadczą kompleksowe usługi dla swoich klientów. Ich przewaga polega na tym, że oprócz tworzenia całych kampanii mają często zaplecze techniczne pozwalające na samodzielną produkcję materiałów.
Konkurencję stanowią także punkty ksero, które coraz częściej oferują klientom indywidualnym proste usługi wykonywane tańszymi metodami.
Kadra
Trzon kadry stanowić będą graficy. O ile firmy dostarczają najczęściej materiału wysokiej jakości, w odpowiednich formatach i już przygotowanego do druku, to w przypadku klientów indywidualnych będą to najczęściej zwykłe zdjęcia z aparatów fotograficznych. Rolą grafika będzie ocena, czy zdjęcie takie da się wykorzystać, oraz – w razie konieczności – zajęcie się jego obróbką: kadrowaniem, rozjaśnianiem, polepszeniem kontrastu itp. W przypadku większych zleceń na materiały reklamowe graficy przy pomocy programów graficznych stworzą od podstaw projekt zgodny z oczekiwaniami klienta.