- promocja
Wzorce projektowe. Leksykon kieszonkowy - ebook
Wzorce projektowe. Leksykon kieszonkowy - ebook
Odkryj wzorce projektowe i sposoby ich stosowania!
- Poznaj najlepsze wzorce projektowe
- Naucz się je stosować w praktyce
- Dowiedz się, jak wybrać właściwy wzorzec
Gdy stajesz przed nowym problemem programistycznym, nierzadko łamiesz sobie głowę nad właściwym rozwiązaniem. Całymi godzinami starasz się wybrać najlepszą drogę. Zupełnie niepotrzebnie, bo ktoś niemal na pewno zrobił to już wcześniej, przetestował swoje rozwiązanie i wyeliminował ewentualne błędy, a odkryty przez niego sposób stał się obowiązującym wzorcem projektowym, wykorzystywanym z powodzeniem przez rzesze programistów.
Jeśli chcesz korzystać ze sprawdzonych wzorców, sięgnij po ten leksykon kieszonkowy. W telegraficznym skrócie prezentuje on najlepsze i najczęściej używane wzorce projektowe, sposoby ich implementacji i przykłady stosowania, a jeśli to Ci nie wystarczy, możesz też zaznajomić się z praktyczną realizacją tych wzorców w językach C++ i C#. Niezależnie od tego, czy temat jest dla Ciebie nowy, czy chcesz tylko uporządkować swoją wiedzę, trafiłeś na odpowiednią książkę!
- Różne rodzaje wzorców i zależności występujące między nimi
- Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne
- Przeznaczenie i implementacja poszczególnych wzorców
- Praktyczne zastosowanie wzorców projektowych
- Przykładowe kody w C++ i C#
Nie wyważaj otwartych drzwi — sięgnij po odpowiedni wzorzec!
Spis treści
Wstęp (7)
Wprowadzenie (9)
- Relacje pomiędzy wzorcami (10)
Wzorce konstrukcyjne (kreacyjne) (11)
- Budowniczy (13)
- Fabryka abstrakcyjna (20)
- Metoda wytwórcza (metoda fabrykująca) (30)
- Prototyp (35)
- Singleton (40)
Wzorce strukturalne (43)
- Adapter (wrapper) (45)
- Dekorator (48)
- Fasada (52)
- Kompozyt (55)
- Most (59)
- Pełnomocnik (proxy, substytut) (63)
- Pyłek (66)
Wzorce operacyjne (czynnościowe) (73)
- Interpreter (75)
- Iterator (kursor) (82)
- Łańcuch zobowiązań (87)
- Mediator (92)
- Metoda szablonowa (98)
- Obserwator (101)
- Odwiedzający (wizytator) (106)
- Pamiątka (znacznik) (112)
- Polecenie (117)
- Stan (121)
- Strategia (polityka) (125)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3999-6 |
Rozmiar pliku: | 3,4 MB |