Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - ebook
Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - ebook
Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.
Duże zainteresowanie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.
Nabierz pewności w pisaniu pism biznesowych
Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.
Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.
Spis treści
- Wstęp
- Określenia oraz skróty używane w korespondencji
- Pisma oficjalne - podstawowe zwroty i wyrażenia
- Podanie o pracę / List motywacyjny. Najpotrzebniejsze zwroty i wyrażenia
- Email o pracę
- Odpowiedź na list motywacyjny i CV
- List z wypowiedzeniem umowy o pracę
- Akceptacja rezygnacji z pracy
- List odrzucający kandydata do pracy
- Informacja o odejściu pracownika
- CV
- Klauzula o ochronie danych osobowych
- Zmiana adresu firmy
- Przeprosiny za nieobecność
- Prośba o urlop
- Rezerwacja pokoju hotelowego
- Zamówienie towaru
- Potwierdzenie zlecenia / zamówienia
- Anulowanie zamówienia
- Podziękowanie za dokonanie zamówienia
- Faktura
- Fax
- Email z informacją o nieobecności
- Lista zamówień
- Informacja o zatrudnieniu
- Prośba o referencje
- List z referencjami
- Krótka informacja o zastąpieniu osoby w firmie
- Umowa o pracę
- Informacja o pracowniku / zatrudnieniu pracownika
- Wezwanie do zapłaty
- Zaproszenie na oficjalne przyjęcie
- Informacja o awansie
- Reklamacja dotycząca jakości produktu
- Odpowiedź na reklamację
- Podziękowanie za zatrudnienie
- Zapytanie o produkt / usługę
- Informacja o wzroście cen produktów
Kategoria: | Angielski |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63435-13-4 |
Rozmiar pliku: | 1,5 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.
Duże zainteresownie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.
Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.
Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.2. Określenia oraz skróty używane w korespondencji
addressee - adresat
air mail - pocztą lotniczą
asap - jak najszybciej
Co. - firma
c / o = care of - pod adresem
C.O.D = cash on delivery - za zaliczeniem
confidential - poufny
Dept. - dział / wydział
Do not bend! - Proszę nie zginać!
e.g. - na przykład
excess to pay - dopłata
express - ekspres
p. (page) - strona
parcel - paczka
PO - poczta
POB - skrytka pocztowa
postage paid - opłata pocztowa zapłacona
printed papers - druki
private - dostarczyć osobiście
recorded delivery - przesyłka polecona
registered - polecony
return postage - zwrot do nadawcy
RSVP - proszę o odpowiedź
sample - próbka
second class letter - list zwykły
sender - nadawca
urgent - pilny
value - wartość
via courier - kurierem
with care! - ostrożnie!3. Pisma oficjalne - podstawowe zwroty i wyrażenia
Powitanie
- Dear Mr Howard
- Dear Ms Erin
- Dear Sir
- Dear Sirs
- Dear Madam
- Dear Sir or Madam
Zaczynamy
I am writing to inform you that ... / to tell you about ... to confirm ... to request ... / to enquire about ...
I am contacting you for the following reason.
I received your address from ... and would like to ...
Having seen your advertisement in ... , I would like to ...
I recently read / heard about ... and would like to know ...
Odnosimy się do ostatniego listu / spotkania …
Thank you for your letter of March 13 ...
Thank you for contacting me/us.
Thank you for your letter regarding ...
It was a pleasure meeting you in New York last week.
I enjoyed having lunch with you last month in London.
I would just like to confirm the main points we discussed on Tuesday ...
With reference to our telephone conversation yesterday ...
In reply to your request ...
Składamy prośbę
We would appreciate it if you would ...
I would be grateful if you could ...
Could you please send me ...
Could you possibly tell us / let us have ...
In addition, I would like to receive ...
It would be helpful if you could send us ...
I am interested in (obtaining/receiving ...)
I would appreciate your immediate attention to this matter.
Oferujemy pomoc
Would you like me/us to ... ?
We are willing to ...
Our company would be pleased to ...
We would be happy to ...
Przekazujemy dobre wiadomości
We are pleased to announce that ...
I am delighted to inform you that ...