Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2009
11,95
1195 pkt
punktów Virtualo

Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - ebook

Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.

Duże zainteresowanie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.

Nabierz pewności w pisaniu pism biznesowych

Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.

Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Określenia oraz skróty używane w korespondencji
  3. Pisma oficjalne - podstawowe zwroty i wyrażenia
  4. Podanie o pracę / List motywacyjny. Najpotrzebniejsze zwroty i wyrażenia
  5. Email o pracę
  6. Odpowiedź na list motywacyjny i CV
  7. List z wypowiedzeniem umowy o pracę
  8. Akceptacja rezygnacji z pracy
  9. List odrzucający kandydata do pracy
  10. Informacja o odejściu pracownika
  11. CV
  12. Klauzula o ochronie danych osobowych
  13. Zmiana adresu firmy
  14. Przeprosiny za nieobecność
  15. Prośba o urlop
  16. Rezerwacja pokoju hotelowego
  17. Zamówienie towaru
  18. Potwierdzenie zlecenia / zamówienia
  19. Anulowanie zamówienia
  20. Podziękowanie za dokonanie zamówienia
  21. Faktura
  22. Fax
  23. Email z informacją o nieobecności
  24. Lista zamówień
  25. Informacja o zatrudnieniu
  26. Prośba o referencje
  27. List z referencjami
  28. Krótka informacja o zastąpieniu osoby w firmie
  29. Umowa o pracę
  30. Informacja o pracowniku / zatrudnieniu pracownika
  31. Wezwanie do zapłaty
  32. Zaproszenie na oficjalne przyjęcie
  33. Informacja o awansie
  34. Reklamacja dotycząca jakości produktu
  35. Odpowiedź na reklamację
  36. Podziękowanie za zatrudnienie
  37. Zapytanie o produkt / usługę
  38. Informacja o wzroście cen produktów
Kategoria: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63435-13-4
Rozmiar pliku: 1,5 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

OD AUTORKI

Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.

Duże zainteresownie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.

Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.

Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.2. Określenia oraz skróty używane w korespondencji

addressee - adresat

air mail - pocztą lotniczą

asap - jak najszybciej

Co. - firma

c / o = care of - pod adresem

C.O.D = cash on delivery - za zaliczeniem

confidential - poufny

Dept. - dział / wydział

Do not bend! - Proszę nie zginać!

e.g. - na przykład

excess to pay - dopłata

express - ekspres

p. (page) - strona

parcel - paczka

PO - poczta

POB - skrytka pocztowa

postage paid - opłata pocztowa zapłacona

printed papers - druki

private - dostarczyć osobiście

recorded delivery - przesyłka polecona

registered - polecony

return postage - zwrot do nadawcy

RSVP - proszę o odpowiedź

sample - próbka

second class letter - list zwykły

sender - nadawca

urgent - pilny

value - wartość

via courier - kurierem

with care! - ostrożnie!3. Pisma oficjalne - podstawowe zwroty i wyrażenia

Powitanie

- Dear Mr Howard
- Dear Ms Erin
- Dear Sir
- Dear Sirs
- Dear Madam
- Dear Sir or Madam

Zaczynamy

I am writing to inform you that ... / to tell you about ... to confirm ... to request ... / to enquire about ...

I am contacting you for the following reason.

I received your address from ... and would like to ...

Having seen your advertisement in ... , I would like to ...

I recently read / heard about ... and would like to know ...

Odnosimy się do ostatniego listu / spotkania …

Thank you for your letter of March 13 ...

Thank you for contacting me/us.

Thank you for your letter regarding ...

It was a pleasure meeting you in New York last week.

I enjoyed having lunch with you last month in London.

I would just like to confirm the main points we discussed on Tuesday ...

With reference to our telephone conversation yesterday ...

In reply to your request ...

Składamy prośbę

We would appreciate it if you would ...

I would be grateful if you could ...

Could you please send me ...

Could you possibly tell us / let us have ...

In addition, I would like to receive ...

It would be helpful if you could send us ...

I am interested in (obtaining/receiving ...)

I would appreciate your immediate attention to this matter.

Oferujemy pomoc

Would you like me/us to ... ?

We are willing to ...

Our company would be pleased to ...

We would be happy to ...

Przekazujemy dobre wiadomości

We are pleased to announce that ...

I am delighted to inform you that ...
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij