Facebook - konwersja
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

YouTube w edukacji. Strategie nadawcze wideoblogerów - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
10 stycznia 2018
18,00
1800 pkt
punktów Virtualo

YouTube w edukacji. Strategie nadawcze wideoblogerów - ebook

Możliwości warsztatowe oraz znakomite rozeznanie co do istoty mediów społecznościowych pozwoliły Autorce na przygotowanie rozprawy nowatorskiej i wartościowej poznawczo, [która jest] ważnym punktem odniesienia w badaniach nad mediami społecznościowymi i działalnością popularnonaukową w ogóle.
Z recenzji dr hab. prof. UMCS Danuty Kępy-Figury
Wybór tematyki badawczej jest ze wszech miar trafny. Nie mieliśmy dotąd w nauce takiego opracowania […]. Autorka jest w swoich założeniach „harmonijnie” eklektyczna i umiejętnie łączy sprawdzone, utrwalone w językoznawstwie, klasyczne metody strukturalne badania tekstu (także całego dyskursu) popularnonaukowego z metodami nowszymi dotyczącymi badań językowych stylów, strategii komunikacyjnych i badań medioznawczych. Praca stanowi duże osiągnięcie badawcze Autorki i znacząco rozszerza naszą wiedzę o współczesnych relacjach między językiem i kulturą (medialną, internetową).
Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Ożoga

Spis treści

Wstęp
Pojęcie strategii w badaniach językoznawczych
Struktura pracy i sposób gromadzenia materiału badawczego
Charakterystyka materiału badawczego
SciFun
Polimaty
Nauka. To lubię
Mówiąc Inaczej
Historia bez cenzury
Uwaga! Naukowy Bełkot
Podsumowanie
Rozdział 1. YouTube jako platforma Web 2.0
Podsumowanie
Rozdział 2.Wideoblog – próba charakterystyki gatunku
2.1. Wideoblog jako gatunek
2.2. Wideoblogi popularnonaukowe
2.2.1. Schemat typowego odcinka wideobloga popularnonaukowego
2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. Współczesny styl popularnonaukowy
3.1. Styl popularnonaukowy – ustalenia teoretyczne
3.2. Cechy stylu popularnonaukowego w wideoblogach
3.3. Podsumowanie
Rozdział 4. Nadawanie tytułów
4.1. Tytuły – ustalenia teoretyczne
4.2. Tytuły w wideoblogach popularnonaukowych
4.2.1. Tytuły streszczające
4.2.2. Tytuły-zaskoczenia
4.2.3. Tytuły-pytania
4.3. Podsumowanie
Rozdział 5. Metatekst
5.1. Metatekst – ustalenia teoretyczne
5.2. Metatekst w wideoblogach popularnonaukowych
5.2.1. Operatory porządku logicznego
5.2.2. Operatory wyróżnienia
5.2.3. Operatory ekwiwalencji
5.3. Podsumowanie
Rozdział 6. Kategoria osoby
6.1. Kategoria osoby – ustalenia teoretyczne
6.2. Kategoria osoby w wideoblogach popularno-naukowych
6.2.1. Pierwsza osoba liczby pojedynczej (JA)
6.2.2. Pierwsza osoba liczby mnogiej (MY)
6.2.3. Druga osoba liczby mnogiej (WY)
6.3. Podsumowanie
Rozdział 7. Autoprezentacja
7.1. Autoprezentacja – ustalenia teoretyczne
7.2. Autoprezentacja nadawcy w wideoblogach popularnonaukowych
7.2.1. Autoprezentacja w ramie hipertekstowej
7.2.2. Autoprezentacja w treści przekazu
7.3. Podsumowanie
Rozdział 8. Odmiana potoczna
8.1. Odmiana potoczna – ustalenia teoretyczne
8.2. Odmiana potoczna w wideoblogach popularnonaukowych
8.2.1. Leksyka potoczna
8.2.2. Potoczne porównania
8.2.3. Humor językowy
8.3. Podsumowanie
Zakończenie
Spis ilustracji
Bibliografia
Summary
Indeks nazwisk
Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-3366-3
Rozmiar pliku: 3,9 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij