- promocja
Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie - ebook
Z talentem do gwiazd. Jak robić karierę w show-biznesie - ebook
Artystą być! I nieźle z tego żyć…
Masz talent? Śpiewem potrafisz wzruszyć nawet kamień? Parodiujesz wszystkich dookoła i wywołujesz przy tym salwy śmiechu? Masz radiowy głos? Telewizyjną prezencję? Innymi słowy - masz zadatki na gwiazdę i chcesz wykorzystać swoją szansę? Świetnie, znasz już swój życiowy cel! Teraz pozostaje Ci podjąć wyzwanie i zacząć działać: ciężką pracą ludzie się bogacą, a sukces przychodzi przy okazji. Albo i nie - pamiętaj bowiem, że utalentowanych ludzi mamy na pęczki, jednak prawdziwą, także finansową karierę robią nieliczni. Fortuna najbardziej sprzyja tym, którzy wiedzą, jak pomóc samym sobie. Zanim więc wyruszysz w drogę ku sławie, dowiedz się, „jak to się robi w show-biznesie”, od ludzi, którzy naprawdę wiedzą JAK.
Autorzy, menedżerowie i współojcowie sukcesu wielu polskich gwiazd, dzielą się z Tobą na kartach tej książki wiedzą i doświadczeniem, jakie zdobyli w trakcie wieloletnich obserwacji rynku muzycznego i artystycznego. Na początku pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chcesz wieść życie artysty. Jeśli będziesz na „tak”, podpowiedzą, czy warto korzystać z usług menedżera, czy lepiej samodzielnie dbać o kontrakty. Odkryją przed Tobą tajemnice przemysłu fonograficznego i działalności scenicznej, pokażą, jak właściwie dbać o wizerunek, i wyjaśnią prawne aspekty „bycia artystą”, a więc doradzą w kwestiach zawierania umów, negocjacji finansowych i prawa autorskiego.
Uzbrojony w wiedzę z tej książki możesz śmiało ruszyć na podbój świata show-biznesu!
Adam Grzegorczyk - menedżer wielu artystów, m.in. Ireny Santor oraz zespołów Pawła Kukiza i Roberta Gawlińskiego. Dyrektor festiwalu w Jarocinie, dziennikarz muzyczny, autor przeszło trzydziestu książek opisujących zjawiska reklamy i marketingu, założyciel i rektor Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie.
Tomasz Kopeć - założyciel i wieloletni (1989 – 2002) dyrektor artystyczno-repertuarowy Kompanii Muzycznej Pomaton/EMI, współtwórca sukcesów rynkowych płyt Jacka Kaczmarskiego, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Reni Jusis, Anity Lipnickiej, Raz-Dwa-Trzy, T.Love i wielu innych. Pomysłodawca „Złotej Kolekcji” - płyt z największymi przebojami polskich artystów.
Bardzo żałuję, że książka ta nie trafiła w moje ręce, gdy miałam 17 lat i dopiero co wygrałam „Idola”. Gorąco polecam ją wszystkim, którzy stoją u progu kariery i show-biznesu. Mam wielką nadzieję, że dzięki informacjom zawartym w tej publikacji oraz opisanym w niej doświadczeniom młodzi artyści, którzy sięgną po nią, unikną wielu zbędnych rozczarowań. Dla uczestników programów typu talent show powinna to być lektura obowiązkowa.Alicja Janosz,
zwyciężczyni pierwszej edycji „Idola”
Książka zawiera wiele rad, jak skutecznie i z łatwością poruszać się po świecie show-biznesu. Serdecznie polecam.Brian Poniatowski,
zwycięzca programu „You Can Dance”
Czytając tę książkę, odniosłam wrażenie, że razem z zespołem częściej podejmowałam kroki zupełnie sprzeczne z tym, co Panowie w niej zawarli. Kilkanaście lat temu nie było takich książek... Jestem przekonana, że dzisiaj może stanowić ona zbiór naprawdę cennych podpowiedzi w zakresie różnych zagadnień związanych z szeroko pojętą branżą muzyczną. Cieszę się jednocześnie, że Tomek i Adam podkreślają istotę tego „czegoś nieokreślonego”, co wyróżnia artystę i wraz z wieloma innymi opisanymi tu elementami stanowi o jego sukcesie. Polecam wszystkim zainteresowanym :).Magda Wójcik,
zespół Goya
Gram w T.Love od 31 lat. Zaczynaliśmy od zera, wszystkiego uczyliśmy się sami - zarówno życia, jak i bycia muzykiem na scenie. Jak powiedział Johnny Rotten z Sex Pistols: lekcja pierwsza - zrób to sam, lekcja druga - zrób to dobrze. Podpisuję się pod tym obiema rękami. Mimo długiego stażu wciąż jestem otwarty na naukę. Myślę, że ta książka pomoże Ci się bardziej otworzyć na wiele spraw związanych z tzw. drogą sceniczną i nauczy tzw. uczciwości w tym całym pierdolniku zwanym showbizem, który jest bardzo niebezpiecznym zawodem. Miłej lektury, dziewczęta i chłopcy.Muniek Staszczyk
Niezwykle cenny poradnik dla wszystkich tych, którzy mają zamiar pracować w show-biznesie i PRZETRWAĆ :). Żałuję, że nie było tej książki, kiedy sama zaczynałam swoją karierę, bo uchroniłaby mnie ona od podpisania wielu niekorzystnych umów, których konsekwencje ponoszę do dziś.Justyna Steczkowska
Bardzo przydatna lektura dla wszystkich, którzy chcą wejść na kręte ścieżki show-biznesu. Czeka tam na Was pełno zasadzek. Lepiej bądźcie na nie przygotowani.Kasia Klich i Jarosław Yaro Płocica
Patroni wydania:
Spis treści
Od autorów (5)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Kariera (11)
- Czy zajmować się rozrywką (11)
- Czynniki sukcesu artysty (14)
- Początek kariery (19)
- Plan kariery (22)
- Budowanie kariery (25)
- Kryzys kariery (30)
- Z menedżerem lub bez (33)
Rozdział 2. Menedżer (39)
- Zadania menedżera (39)
- Kiedy zatrudniać menedżera (43)
- Kto może być menedżerem (45)
- Jak nawiązać kontakt z menedżerem (47)
- Jak wybierać menedżera (52)
- Jak ustalać warunki współpracy z menedżerem (70)
- Zespół współpracowników (72)
- Ocena działalności menedżera (78)
- Zmiana menedżera (81)
- Optyka menedżera (82)
Rozdział 3. Nagrania (89)
- Fonografia (89)
- Przemysł fonograficzny (93)
- Struktura firmy fonograficznej (102)
- Jak wydać płytę (107)
- Repertuar (112)
- Demo (117)
- Nawiązanie współpracy z firmą fonograficzną (122)
- Budżet nagraniowy (128)
- Premiera albumu (130)
Rozdział 4. Koncerty (135)
- Estrada (135)
- Rider techniczny (140)
- Planowanie trasy koncertowej (142)
- Przygotowanie trasy koncertowej (148)
- Road manager (154)
- Współpraca z promotorem (157)
- Rozliczanie (162)
Rozdział 5. Pieniądze (165)
- Finanse artysty (165)
- Planowanie finansowe (169)
- Zarządzanie majątkiem artysty (172)
- Doradca finansowy (176)
Rozdział 6. Wizerunek (179)
- Znaczenie wizerunku (179)
- Nazwa i pseudonim (185)
- Kreacja wizerunku (190)
- Media promocji (192)
- Sprzedaż wizerunku (200)
Rozdział 7. Copyright (211)
- Własność intelektualna (211)
- Prawa osobiste i majątkowe (215)
- Prawa autorskie i pokrewne (217)
- Organizacje zbiorowego zarządzania (219)
- Publishing (223)
- Plagiat (235)
Rozdział 8. Umowy (243)
- Kontrakt fonograficzny (243)
- Umowa menedżerska (262)
- Umowa koncertowa (303)
Bibliografia (307)
O autorach (311)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8689-6 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |