Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków - ebook
Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków - ebook
Napisz sobie swój własny program!
- Zanim rozpoczniesz pracę, czyli jak zainstalować odpowiednie programy
- Bez tych klocków ani rusz, czyli co składa się na język C i jak tego używać
- Im dalej w las, czyli jak stosować bardziej zaawansowane mechanizmy
Programowanie w języku C wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. W rzeczywistości może je opanować nawet uczeń podstawówki, o ile tylko będzie pamiętać o zasadach logiki oraz o przeznaczeniu poszczególnych elementów języka. Dlaczego więc tak trudno samemu nauczyć się programować? Przyczyna często tkwi w opisie języka programowania — podręczniki do nauki czyta się tak, jakby ich autorzy zapomnieli, dla kogo piszą. Jeśli nie masz ochoty przedzierać się przez specjalistyczny żargon, ale chcesz programować, ta książka pomoże Ci osiągnąć cel.
Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebuje początkujący programista — od wskazówek w kwestii instalacji odpowiednich programów, przez omówienie niezbędnych komend, stałych i zmiennych, aż do tablic i funkcji. Dowiesz się, jak działają pętle i operatory, do czego służą struktury i unie, jak działają kompilator, preprocesor i linker. Wreszcie zrozumiesz, o co chodzi z operacjami wyjścia i wejścia, a także nauczysz się zapewniać bezawaryjne działanie Twojego programu. I nagle okaże się, że odkrywasz całkiem nowy, fascynujący świat, a porozumienie z Twoim komputerem jest w gruncie rzeczy dziecinnie proste! Sprawdź to!
- Pierwszy program
- Idea bibliotek i funkcji
- Zmienne, stałe i funkcje
- Tablice i pętle
- Instrukcje warunkowe i operatory
- Podstawy logiki
- Operacje wejścia i wyjścia, podstawowa obsługa błędów
- Enum i typedef
- Struktury i unie
- Malloc i free oraz stos i sterta
- Operacje na plikach i parametry wejściowe programu
- Preprocesor, kompilator i linker
- Pliki nagłówkowe oraz static i extern
Programuj w języku C!
Spis treści
Rozdział 1. O co tu chodzi? - opanujesz to w tydzień :) (5)
Rozdział 2. Rozpoczęcie pracy - zainstaluj odpowiednie programy (7)
Rozdział 3. Pierwszy program - już programujesz! (13)
Rozdział 4. Biblioteki i funkcje - jak to działa? (19)
Rozdział 5. Zmienne i stałe - niezbędne elementy (23)
Rozdział 6. Trochę więcej o funkcjach i zmiennych - zaczynamy rozwijać skrzydła (27)
Rozdział 7. Tablice - bardzo przydatna sprawa (33)
Rozdział 8. Instrukcje warunkowe - ważne i proste (37)
Rozdział 9. Operatory - tak naprawdę znasz to już od podstawówki (41)
Rozdział 10. Podstawy logiki. Nuda? Wcale nie! (45)
Rozdział 11. Pętle. Po co to? Po co to? Po co to? (51)
Rozdział 12. Operacje wejścia i wyjścia oraz podstawowa obsługa błędów. Nareszcie! (57)
Rozdział 13. enum i typedef - przydatne bajery (63)
Rozdział 14. Struktury i unie. Liczyłem, że coś takiego wymyślono (67)
Rozdział 15. Wskaźniki - pora na małe wyzwanie (71)
Rozdział 16. malloc i free oraz stos i sterta, czyli kilka słów o pamięci operacyjnej (75)
Rozdział 17. Operacje na plikach i parametry wejściowe programu - zawsze chciałem to zrobić (79)
Rozdział 18. Preprocesor, kompilator i linker - to tylko groźnie brzmi (83)
Rozdział 19. Pliki nagłówkowe oraz static i extern, czyli jak dzielić program i dlaczego? (89)
Rozdział 20. Na koniec: to dopiero początek wspaniałej przygody! :) (95)
Skorowidz (97)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2296-7 |
Rozmiar pliku: | 3,5 MB |