Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka - ebook

Format:
MOBI
Data wydania:
2 stycznia 2014
119,90
11990 pkt
punktów Virtualo

Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka - ebook

Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne.

Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.

Dzięki tej książce:

  • Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi.
  • Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych.
  • Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem – np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka.
  • Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem billingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych
  • Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo –psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania.
  • Pracownicy placówek oświatowych i wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu.

Książka powstała pod redakcją Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo – behawioralnego, współautora „Sposobu na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna”, pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r

Spis treści

Wstęp Redaktora Naukowego

Część I

Obraz kliniczny i diagnoza

Rozdział 1

Kliniczny obraz zaburzeń zachowania Artur Kołakowski

Rozdział 2

Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) Artur Kołakowski

Rozdział 3

Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania Monika I. Dqbkowska

Rozdział 4

Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna Mirosław R. Dąbkowski

Rozdział 5

Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania Robert Opora

Rozdział 6

Diagnoza zaburzeri zachowania Artur Kołakowski

Część II

Leczenie

Rozdział 7

Kompleksowe leczenie zaburzeri zachowania Artur Kołakowski

Rozdział 8

Modele poznawczo-behawioralne zaburzeri zachowania i agresji. Programy terapeutyczne Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski

Rozdział 9

Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeri zachowania Konrad Ambroziak

Rozdział 10

Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania Gabriela Jagielska

Rozdział 11

Leczenie farmakologiczne Artur Kołakowski

Rozdział 12

Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania Marcin Wałecki

Cześć III

Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce

Rozdział 13

Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania Dariusz Wasiński

Rozdział 14

Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania Marta Jerzak, Kinga Zając

Rozdział 15

Szkolny System Bezpieczeństwa Marta Jerzak, Kinga Zając

Rozdział 16

Szkolne działania interwencyjne Marta Jerzak, Kinga Zając

Rozdział 17

Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiaj4cych ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym Dorota Macander

Rozdział 18

Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum Dariusz Wasiński

Rozdział 19

Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko Aleksandra Karasowska

Rozdział 20

Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki Aleksandra Karasowska

Rozdział 21

Projekt jako metoda pracy wychowawczej Alina Szulirz

Rozdział 22

Dom dziecka Dariusz Wasiński

Aneks

Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów

Bibliografia

Indeks osobowy

Indeks rzeczowy

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7489-521-7
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij