- promocja
Zacznij od Pythona. Pierwsze kroki w programowaniu - ebook
Zacznij od Pythona. Pierwsze kroki w programowaniu - ebook
Dlaczego właśnie Python?
Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, jest dość oczywista: ponieważ Python to jeden z najprostszych do nauki języków programowania. Najkrótszy program zajmuje tylko JEDNĄ linijkę. Z małą pomocą nauczyciela i naszego praktycznego zeszytu ćwiczeń każdy młody adept sztuki programowania zdoła szybko opanować podstawy tego języka i zacząć w nim pisać swoje pierwsze programy. Druga odpowiedź wydaje się z pozoru zaprzeczać pierwszej. Bo choć Python jest prosty, to drzemią w nim wielkie możliwości. Korzystają z niego bowiem zarówno początkujący programiści, jak i biegli w swoim rzemiośle developerzy aplikacji mobilnych i desktopowych, prowadzi się w nim obliczenia związane ze sztuczną inteligencją, tworzy moduły dla operacji matematycznych, statystycznych oraz finansowych.
Programiści Pythona należą do najlepiej opłacanych specjalistów na świecie!
Wygląda na to, że przygodę z programowaniem faktycznie warto zacząć od Pythona. Dzięki pracy z naszym praktycznym zeszytem:
- Poznasz software, w którym będziesz działać
- Opanujesz podstawowe terminy, których używają programiści Pythona
- Nauczysz się wykonywać rozmaite operacje w tym języku
- Zaczniesz kodować!
Spis treści
Wstęp 7
Kilka uwag o książce 9
Rozdział 1. Dlaczego warto uczyć się Pythona? 11
Rozdział 2. Przygotowanie środowiska pracy 13
- Instalacja środowiska ANACONDA NAVIGATOR 13
- Wprowadzenie do edytora Jupyter Notebook 18
Rozdział 3. "Hello world" - czyli jak wyświetlać dane 23
- Wyświetlanie tekstu na ekranie 23
- Jak uruchomić program 24
- Jeszcze słowo o wyświetlaniu 25
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 26
Rozdział 4. Czym jest zmienna? 27
- Łańcuchy 31
- Liczby całkowite 33
- Liczby zmiennoprzecinkowe 34
- Wartości logiczne 35
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 37
Rozdział 5. Jak wykonywać podstawowe działania? 41
- Działania arytmetyczne 41
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 45
- Działania na łańcuchach 46
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 50
- Operacje logiczne 52
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 59
Rozdział 6. Wyświetlanie i wprowadzanie danych 61
- Funkcja input - sposób na wprowadzanie informacji 61
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 63
- Funkcja print ma wiele twarzy 63
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 66
- Znaki specjalne 67
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 69
Rozdział 7. Działamy krok po kroku 71
- Algorytmy liniowe 75
- Krótka rozmowa - pierwszy program Powitania 79
Rozdział 8. Czym jest funkcja? 81
- Funkcje operujące na łańcuchach 82
- Jak zmienić typ zmiennej 85
- Funkcje logiczne 90
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 93
Rozdział 9. Jak zdefiniować własną funkcję? 97
- Jak zdefiniować własną funkcję? 97
- Funkcje, które nie zwracają wyniku 105
- Funkcje zwracające wynik 106
- Kiedy pojawiają się błędy? 108
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 111
Rozdział 10. Poprawiamy swój własny kod 115
- Co to jest refaktoryzacja kodu? 115
- Czy funkcja upraszcza kod? 116
- Poprawiamy program Powitania 119
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 119
Rozdział 11. Nie wszystko jest takie oczywiste 121
- Instrukcja warunkowa if-else 121
- A jeśli nie ma else? 123
- Łączenie i zagnieżdżanie warunków 128
- Jak możemy wykorzystywać funkcje w warunkach 131
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 135
Rozdział 12. Pozostawiamy wybór 139
- Algorytmy warunkowe 139
- Pętle 142
- Stolice - program z warunkami 143
- Stolice - refaktoryzacja programu 146
Rozdział 13. Pętle - czym są? 149
- Wartości początkowe 150
- Uproszczony zapis modyfikacji zmiennych 153
- Pętla while i instrukcja break 154
- Pętla while w pełnej okazałości 155
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 157
Rozdział 14. Tablica - czyli wiele zmiennych pod jedną nazwą 159
- Tworzenie tablic 160
- Inicjalizacja tablic 162
- Zastosowanie tablic 163
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 166
Rozdział 15. Pętla for, czyli pętla z licznikiem 167
- Postać pętli for 167
- Pętla for: podobna czy inna niż pętla while? 169
- Więcej przykładów pętli for 171
- Zadania do samodzielnego rozwiązania 173
Rozdział 16. Projekt końcowy 175
- Zadanie i jego analiza 175
- Pisanie kodu i jego ulepszanie 176
- Testowanie programu 178
Rozdział 17. Markdown - proste omówienie, czym jest i jak możemy go użyć w Jupyter Notebook 181
- Nagłówki i paragrafy 182
- Paragrafy i cytaty 182
- Wypunktowania i numerowanie 184
- Linki 184
- Grafika 185
- Tabela 185
Rozdział 18. Zakończenie 187
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7499-7 |
Rozmiar pliku: | 4,8 MB |