Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Zakupy w przedsiębiorstwie - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
23 września 2016
39,90
3990 pkt
punktów Virtualo

Zakupy w przedsiębiorstwie - ebook

Sprawne stworzenie skutecznych procedur zakupowych to jeden z największych problemów w przedsiębiorstwach, które wdrażają nowe systemy ograniczania poziomu zapasów i redukcji kosztów. Powodzenie takich działań może zapewnić jedynie dostawca, na którego można liczyć w zakresie jakości, terminu dostawy i rozsądnego poziomu ceny.

I tu pojawia się problem-jak znaleźć właściwego dostawcę i rozwinąć efektywną współpracę.

We współczesnych przedsiębiorstwach nadal pojawia się problem sprawnego połączenia działań z zakresu logistyki zaopatrzenia, w tym-w szczególności-zarządzania informacją, siecią zaopatrzenia, zapasami czy kwalifikowaniem i oceną dostawców-a typową- realizowaną od lat działalnością kupiecką. To kupiec realizuje podstawowe funkcje zaopatrzeniowe, polegające na znalezieniu dostawcy, przeprowadzeniu z nim negocjacji zakupowych, zawarciu umowy ramowej lub na pojedynczy zakup, niejednokrotnie zorganizowaniu transportu, rozliczeniu zrealizowanej transakcji i ewentualnie– dochodzeniu reklamacji.

„Zakupy w przedsiębiorstwie” to praktyczny poradnik dla kupujących:
- jak kupić korzystnie, z odpowiednim terminem dostawy, produkt właściwej jakości?
- jak sprawić, żeby z trudem zdobyty, dobry dostawca, stał się lojalnym kontrahentem i wartościowym partnerem biznesowym?

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Logistyka zaopatrzenia a strategia zakupowa

1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie

1.2. Identyfikacja i optymalizacja kosztów zakupu

1.3. Outsourcing w logistyce

1.4. E-logistyka – informatyczne wsparcie zarządzania logistycznego

1.5. Decyzje ograniczające ryzyko zakupów

1.6. Koncepcje sieci zaopatrzenia

Rozdział 2. Proces poszukiwania i segmentacji dostawców

2.1. Segmentacja dostawców

2.2. Logistyka informacji w sferze zakupów

2.3. E-procurement i platformy przetargowe

2.4. Normy ISO a ocena dostawców

2.5. Porównanie dostawców

Rozdział 3. Metody oceny i kwalifikacji dostawców

3.1. Audit dostawców

3.2. Systemy punktowe oceny dostawców

3.3. Inne systemy oceny dostawców

3.4. Kwalifikacja dostawców

3.5. Książka dostawcy jako zbiór procedur zakupowych

Rozdział 4. Proces ofertowy w zakupach

4.1. Zapotrzebowanie i zapytanie ofertowe

4.2. Prawne uwarunkowania ofert dostawców

4.3. Procedury postępowania z ofertami dostawców

4.4. Zamówienie jako akceptacja oferty

4.5. Znaczenie ogólnych warunków zakupu (OWZ)

Rozdział 5. Negocjacje zakupowe

5.1. Etapy negocjacji zakupowych

5.2. Przygotowanie negocjacji przez kupującego

5.3. Taktyki negocjacji zakupowych

5.4. Techniki przełamywania impasu w negocjacjach

5.5. Specyfika negocjacji z dostawcami zagranicznymi i monopolistami

Rozdział 6. Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

6.1. Wpływ założeń w zakresie ogólnej koncepcji na kształt umowy

6.2. Baza dostawy według zwyczajów Incoterms 2010

6.3. Sposoby rozliczania umów zakupu

6.4. Zasady negocjowania rozliczenia umowy przez kupującego

Rozdział 7. Elementy umowy z dostawcą

7.1. Elementy umowy i zasady ich negocjowania

7.2. Dane formalne umowy

7.3. Zasadnicze warunki umowy zakupu

7.4. Ogólne warunki umowy zakupu

7.5. Zabezpieczanie terminów dostaw i kary umowne

7.6. Rozstrzyganie spraw spornych

Rozdział 8. Umowa ramowa w sferze zakupów

8.1. Specyfika ramowej umowy zakupu

8.2. Elementy umowy ramowej

8.3. Ustalanie cen i harmonogramów dostaw

8.4. Zawieranie umów wykonawczych w ramach umowy ramowej

8.5. Pierwszeństwo uzgodnień w warunkach umowy ramowej

Rozdział 9. Transport w zaopatrzeniu przedsiębiorstwa

9.1. Transport a logistyka w przedsiębiorstwie

9.2. Wykorzystanie spedytorów w zaopatrzeniu

9.3. Podstawy prawne umów transportowych

9.4. Zawieranie umów transportowych

9.5. Decyzje w zakresie transportu drogowego

Rozdział 10. Reklamowanie zakupu towarów i usług

10.1. Prawne uzasadnienia reklamacji

10.2. Rękojmia jako odpowiedzialność z mocy prawa

10.3. Gwarancja jako podstawa reklamacji na podstawie umowy

10.4. Kwestie odpowiedzialności dostawcy na bazie Konwencji CISG

10.5. Reklamacje wobec spedytorów i przewoźników

Zakończenie

Literatura

Kategoria: Transport i logistyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8175-027-1
Rozmiar pliku: 8,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij