Facebook - konwersja

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
27 maja 2025
E-book: EPUB, PDF MOBI
79,00 zł
79,00
7900 pkt
punktów Virtualo

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie - ebook

Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej

 

Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt ... zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win.

W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania:

  • Co jest dla mnie i dla innych ważne?
  • Co jest sednem sprawy?
  • Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych?

Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji.

Spis treści

 

Wprowadzenie

  • Jak kultywować paradygmat współpracy, widzenia człowieka i szukania rozwiązań win - win?
  • Kilka słów o Marshallu b. Rosenbergu, który wniósł do świata NVC

1. Model przywództwa opartego na potrzebach

  • Uwspólnienie pojęć
  • Transformacja od przekonań o przywództwie do postanowień empatycznych liderów/liderek
  • Organizacje jako przestrzeń kontaktu z potrzebami
  • Matryca potrzeb organizacji
  • Podsumowanie

2. Empatia - kompetencja przyszłości. Jak zwiększać poziom empatii w organizacjach?

  • Empatia jako kompetencja przyszłości
  • Czym jest empatia?
  • Empatia w organizacji - co to znaczy?
  • Empatia jako żywa wartość w organizacji
  • Jakie działania mogą konkretnie wpłynąć na zwiększenie poziomu empatii?
  • Podsumowanie

3. Oceniasz czy doceniasz? Moc informacji zwrotnej

  • Co to jest informacja zwrotna?
  • Jaki jest główny cel informacji zwrotnej, którą formułujesz w roli lidera/liderki?
  • Neurobiologia i strefy regulacji w informacji zwrotnej
  • To, co i jak mówisz, ma znaczenie
  • Kanapka feedbackowa
  • Informacja zwrotna w modelu Fuko
  • Połączenie Fuko z NVC
  • Informacja zwrotna w modelu SBI
  • Jakie mogą być intencje?
  • Podsumowanie

4. Jak przewodzić z wewnętrznego powołania

  • Teoria i wiedza z zakresu NVC
  • Poczuj sens, przyjemność i satysfakcję, czyli czym jest sweet spot?
  • Opis sytuacji/case study
  • Praktyczne podpowiedzi implikacji metody w biznesie
  • Podsumowanie

5. Miejsce potrzeb i emocji w gąszczu targetów i deadline'ów, czyli o coachingu opartym na empatii

  • Dzisiejszy obraz biznesu
  • Co się wyłania?
  • Decyzja o zmianie
  • Moment próby
  • Coaching
  • Emocje jako droga do potrzeb
  • Konflikt wartości
  • Coaching to proces i zmiana to proces
  • Sukces
  • Podsumowanie

6. Konflikt jako okazja na wzajemne usłyszenie siebie

  • Analiza przypadku
  • Narzędziownik lidera/liderki wspierających osoby w konflikcie

7. Popatrz na świat przez inne okulary. Rola NVC w zmianie modelu organizacyjnego

  • Rozwój ludzkiej świadomości
  • Potrzeba zmiany modelu organizacyjnego
  • PBP w rozwoju zieleni i turkusu

8. Inkluzywny leadership - jak NVC wspiera poczucie przynależności i zaufania w zespole

  • Wstęp
  • "społeczny" mózg - dlaczego inkluzywny leadership jest taki ważny i jednocześnie taki trudny
  • Liderski mięsień empatii
  • Samoświadomość kluczem do inkluzywności
  • "obszary wrażliwe" w różnorodnym środowisku
  • Inkluzywny leadership bazą dla poczucia przynależności i zaufania
  • Zakończenie
  • Podsumowanie
  • Implikacja w biznesie

9. Od ja, przez ty do my - jak poprzez kontakt i świadomość potrzeb oraz świadomość współzależności budować współpracę i efektywność w biznesie

  • Współpraca i efektywność - dwa filary powodzenia i rozwoju organizacji
  • Od zintegrowanego mózgu do efektywnej i przyjaznej pracownikom organizacji
  • Jak rozwijać i regulować prawą półkulę oraz włączać lewą
  • Objąć ja, ty i my
  • Dlaczego paradygmat NVC i "Oower with" mają sens
  • Doświadczenia z wdrażania NVC jako paradygmatu
  • Podsumowanie i kluczowe postulaty wdrożeniowe

10. Znaczenie słuchania w roli liderskiej

  • Słuchanie jako umiejętność liderska
  • Blokady kontaktu
  • Bezpieczeństwo psychiczne
  • Koła ratunkowe uważnego słuchania
  • Praktyczne podpowiedzi w biznesie

11. Umiejętne podejmowanie długoterminowo zrównoważonych decyzji

  • Potrzeba a strategia
  • Zadowolenie klientów
  • Wypracowanie własnej długoterminowo zrównoważonej decyzji
  • Dlaczego warto?
  • Podsumowanie

12. Język rezonowania w biznesie - jak budować bezpieczeństwo psychologiczne

  • Czym jest język rezonowania i dlaczego ma moc
  • Czym jest bezpieczeństwo psychologiczne
  • Korzyści z dbania o bezpieczeństwo psychologiczne
  • Jak język wpływa na bezpieczeństwo i co ma wspólnego z mózgiem
  • Formy języka rezonowania i jego zastosowanie w biznesie
  • Przykłady wdrożenia języka rezonowania
  • Podsumowanie

A. Ankieta - badanie świadomości zasobów lidera/liderki

B. Lista uczuć i lista potrzeb

  • Lista uczuć
  • Lista potrzeb

C. Bibliografia

D. Biogramy

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-3032-2
Rozmiar pliku: 5,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij