Zarządzający Transportem nr 141 - ebook
Zarządzający Transportem nr 141 - ebook
1) Zapraszamy do artykułu wyjaśniającego, jakie mogą być skutki złożenia skargi na przedłużającą się kontrolę. Czy może to wstrzymać nałożenie kary na przedsiębiorcę? Wiele wątpliwości rodzi kwestia transportowania towarów busem do 3,5 tony z dołączoną przyczepą. Czy taki zestaw wymaga już używania tachografu przez kierowcę? Ewidencja czasu pracy kierowcy musi być przechowywana przez 10 lat. Dlaczego natomiast wydruki i dane z kart należy przetrzymywać tylko przez 12 miesięcy?
Kategoria: | Transport i logistyka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
Rozmiar pliku: | 313 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Drogi Czytelniku!
Zapraszamy do artykułu wyjaśniającego, jakie mogą być skutki złożenia skargi na przedłużającą się kontrolę. Czy może to wstrzymać nałożenie kary na przedsiębiorcę? Wiele wątpliwości rodzi kwestia transportowania towarów busem do 3,5 tony z dołączoną przyczepą. Czy taki zestaw wymaga już używania tachografu przez kierowcę? Ewidencja czasu pracy kierowcy musi być przechowywana przez 10 lat. Dlaczego natomiast wydruki i dane z kart należy przetrzymywać tylko przez 12 miesięcy? Wyjaśniamy, w jaki sposób jeden samochód może być użytkowany w dwóch firmach. Sprawdź, o czym należy pamiętać i jakie problemy mogą się wiązać z takim użyczaniem pojazdu.
Życzę miłej lektury
Mariusz Jendra
redaktor prowadzący
[email protected]
PS Czekamy na Wasze opinie nt. nowej odsłony czasopisma. Piszcie na adres [email protected]. Każdą recenzję nagrodzimy książką. Wasza ocena jest dla nas bardzo cenna!Aż 60% kierowców zarabia ponad 7.000 zł
Około 1/3 kierowców zarabia ponad 9.000 zł – tak wynika z raportu „Zarobki kierowców zawodowych w Polsce. Rynek pracy w branży TSL” przeprowadzonego przez Polski Instytut Transportu Drogowego. Raport dotyczy danych za 2022 rok, w którym wprowadzone zostały kolejne przepisy pakietu mobilności. Zmiany poprawiły sytuację kierowców, a na ich pracodawców nałożyły nowe obowiązki i obciążenia finansowe. Sprawdź, ile zarabiają kierowcy!
Rok 2022 przyniósł kierowcom podwyżki wynagrodzeń związane z przepisami pakietu mobilności. Generalnie realizując transporty międzynarodowe, zarabiają oni obecnie tyle samo co ich koledzy w danym kraju.
W 2022 roku kierowcy samochodów ciężarowych ogółem zarabiali średnio 7.671 zł netto. Średnia pensja netto wzrosła więc w stosunku do roku poprzedniego o 21,6%.
Dane za 2022 rok
Wyniki badań przedstawiają zarobki kierowców w 2022 roku. W badaniu wzięło udział 830 kierowców. Ponadto:
•53% ankietowanych kierowców pracuje w ruchu międzynarodowym na terenie Unii Europejskiej,
•8% badanych realizuje trasy międzynarodowe poza UE,
•22% jest zatrudnionych w ruchu krajowym,
•16% ankietowanych wykonuje ruch typowo lokalny.
Z przedstawionych danych łatwo wywnioskować, że zarobki kierowców kształtują się dużo powyżej średniej przeciętnej wynagrodzenia czy średniej krajowej.
Powyżej 7.000 zł zarabia ponad połowa badanych kierowców. Na wynagrodzenie kierowców składa się wiele czynników. Uwaga: aż 30% ankietowanych zarabia powyżej 9.000 zł miesięcznie!
Z jednej strony mamy wysokie wynagrodzenia, a z drugiej strony ciężkie warunki pracy.
Z roku na rok zwiększa się udział kierowców pracujących na trasach międzynarodowych poza Unią Europejską. Jeszcze kilka lat temu (w 2018 roku) najwięcej zarabiali ci, którzy wykonywali swoją pracę w ruchu międzynarodowym na terenie Unii Europejskiej. Od 2020 roku sytuacja się zmieniła. Obecnie najwięcej zarabiają kierowcy na trasach poza Unią Europejską. Należy jednak pamiętać, że wyjazdy poza UE są często niebezpieczne, a infrastruktura i parkingi są w gorszym w stanie.
Ubiegły rok był okresem niestabilnym dla prowadzenia działalności transportowej. Wybuchła wojna, która spowodowała odpływ kierowców z Ukrainy, pogłębiając tym samym lukę kadrową.
W drugiej połowie 2022 roku nastąpiły także zawirowania gospodarcze, wzrosty cen paliw i rosnąca inflacja.
Wszystkie te zjawiska wzmogły presję płacową w gospodarce. Aż 6 na 10 kierowców wskazało, że ich wynagrodzenia wzrosły w 2022 roku. Pensje zmalały jedynie u 6% ankietowanych. Te badania zrealizowano już po roku od wprowadzenia w życie przepisów pakietu mobilności, zwiększających podstawę wynagrodzenia kierowców.
Wbrew czarnym wizjom i sugestiom różnych ekspertów o lawinowej zmianie formy zatrudnienia kierowców nadal dominowała umowa o pracę. Aż 91% dalej deklaruje, że pracuje na przysłowiowym etacie.
Niepokojącym zjawiskiem, w dobie rynku pracownika i luki kadrowej, jest niski udział dodatkowych benefitów, mających motywować kierowców do pracy lub pozostania dłużej w danej firmie. Według deklaracji kierowców aż 68,5% nie otrzymuje żadnych benefitów. Te, które dostają, są raczej powszechne i dość typowe, jak telefon służbowy.
Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji
Tematy publikacji w pełnej wersji
Aż 60% kierowców zarabia ponad 7.000 zł
Bez zezwoleń na Ukrainę do 30 czerwca 2024 r.
Włochy wdrożyły przepisy o delegowaniu kierowców
Złożenie skargi na przedłużającą się kontrolę
Czy kod 95 zwalnia z badań lekarskich wstępnych?
Diety z tytułu podróży zagranicznej
Tachograf do autolawety z przyczepą
Dlaczego wydruki i dane z kart przechowujemy tylko przez rok?
Opis wydruku w jęz. polskim a kontrola za granicą
Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71